burz Napisano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 Smary smarami, ale jak dla mnie najkulturalniej łańcuch pracuje - piszę o shimano xt i xtr - na oryginalnym fabrycznym smarowaniu. Potem to substytuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Zgadzam się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 Bo to jest gęste jak cholera coś, co ponoć ma konserwować a nie smarować. Żeby łańcuch mógł leżeć 10 lat i żeby nie zardzewiał. A skoro gęste coś jest upchnięte pod rolką to oczywiste, że wycisza i zapobiega dostawaniu się brudu pod rolkę. A potem wchodzimy my, robimy szejka, potem drugiego i trzeciego dla pewności, że wszystko zostało ze środka wypłukane i smarujemy to mgiełką z oleju, którego nadmiar wycieramy w ściereczkę. Bardzo zbliżone odczucia do fabrycznego czegoś miałem po trzykrotnej aplikacji FL czerwonego, po totalnym szejku zostawiłem łańcuch do wyschnięcia, potem po kropli w ogniwo i zostawiłem na kilka godzin. Potem znów po kropli, znów zostawiłem. I jeszcze raz tak samo. W środku było tyle "miodku", tego co zostaje po odparowaniu nośnika z FL czerwonego, że łańcuch nie wymagał smarowania przez 300km czy więcej. A napęd nadal był dość czysty. Niestety, takiego rozwiązania użyłem pod sam koniec mojej buteleczki FLa, a potem miałem już dwa PTFE Shimano na półce więc nie będę kupował kolejnej butelki dopóki nie skończę shimanosków. A tych dopiero pierwszą buteleńkę kończę. Wada FLa jest jedna: masakrycznie zły aplikator, przez co ciężko wstrzyknąć się z płynem tam gdzie trzeba. Dlatego mega szybko się on kończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 taki efekt daje fenwicks mtb stealth. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 (edytowane) Bo to jest gęste jak cholera coś, co ponoć ma konserwować a nie smarować. A z czego wynika, że łańcuch tak zakonserwowany nie może być nasmarowany? Zakonserwować można go także dowolnym olejem i też będzie nasmarowany jednocześnie, jedno nie wyklucza drugiego. Zgadzam się, w procesie produkcji taka metoda postępowania jest jak najbardziej słuszna bo i najtrwalsza, klient nie może dostać przypadkiem zardzewiałego łańcucha, który nie wiedzieć jak był transportowany i leżakowany zanim trafił na rower. Ale nie sądzisz chyba, że ktoś strzela sobie samemu w kolano i daje łańcuch nienasmarowany, nie nadający się do jazdy? One są gotowe do użytku tak samo jak inne podzespoły rowerowe (łożyska, przerzutki, wkłady suportu itd.) Także spokojnie, nowy zakładać i cieszyć się świetnym smarowaniem, jak się zabrudzi to go umyjemy i nasmarujemy ponownie. taki efekt daje fenwicks mtb stealth. Już kiedyś oglądałem jego reklamę na YT, moim zdaniem właśnie takie powinny być oliwki do łańcucha, mieć bardzo dużą lepkość czyli jak oleje przekładniowe 90w140 lub większą, a wtedy nic nie wypływa nam z wnętrza ogniwka, a rolka pokryta jest cały czas takim filmem smarującym. Oczywiście, piach się tego szybko łapie, ale coś za coś, albo smaruję, albo jadę. Edytowane 3 Czerwca 2017 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2017 sram przy którymś łańcuchu pisal ze stosuja smar i mozna go używać normalnie. Tak z pamięci pisze. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelo7 Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 nie jest prawda ze albo smaruje i brudzi albo krótko trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 oho, nowy coś innowacyjnego chce wnieść do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelo7 Napisano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 (edytowane) to że jestem świeży nie znaczy że nie mogę się podzielić obserwacja, serwis rowerowy pokazał mi jak najlepiej smarować łańcuch, bo przyznam się że na początku lałem troche. teraz zdaje egzamin, a łańcuch czysty po wypadzie. Edytowane 18 Czerwca 2017 przez gelo7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziubek Napisano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 To podziel się kolego z nami tym magicznym sposobem z serwisu i jak to Ty do tej pory robiłeś. Będzie nauka i ku przestrodze w jednym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 Temat dobry do pracy magisterskiej Ja smaruje tym co akurat jest na półce w sklepie.Teraz w użyciu jest olej BRUNOX.Bieżąca konserwacja polega na wyczyszczeniu łańcucha na sucho maszynką do czyszczenia.Cały brud ładnie schodzi,potem olej i jadę dalej.Szejka robię jak łańcuch jest naprawdę brudny. Smary smarami, ale jak dla mnie najkulturalniej łańcuch pracuje - piszę o shimano xt i xtr - na oryginalnym fabrycznym smarowaniu. Potem to substytuty. Zgadzam się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelo7 Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 To podziel się kolego z nami tym magicznym sposobem z serwisu i jak to Ty do tej pory robiłeś. Będzie nauka i ku przestrodze w jednym. dokłanie jak pisze przedmówca ja lałem na łańcuch dużo oleju i tak wyjeżdziałem, myślałem że im więcej tym lepiej, bo na dłużej wystarczy a nasmarować trzeba tam gdzie trzeba:), każde ogniwo po kropelce wystarczy, można przekręcić łańcuchem odczekać chwile az olej wniknie w ogniwa i wytrzeć do sucha. Brud wcale się nie czepia, serwis polecił mi eLUBE oleje, maja kroplomierze zakręcane, wiec łatwo aplikować i nie pobrudzić dookoła wszystkiego, a same oleje dobrej jakości bo syntetyczne, po przejechaniu nawet kilkuset kilometrów dalej sie utrzymują i napędu nie słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 (edytowane) ja lałem na łańcuch dużo oleju i tak wyjeżdziałem, myślałem że im więcej tym lepiej, bo na dłużej wystarczy a nasmarować trzeba tam gdzie trzeba:), każde ogniwo po kropelce wystarczy, można przekręcić łańcuchem odczekać chwile az olej wniknie w ogniwa i wytrzeć do sucha. Po prostu genialne,odkrywcze na miarę e=mc2,ja to bym przykleił na pierwszej stronie Edytowane 19 Czerwca 2017 przez Quell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 19 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Może przeczytaj co tkwi w czeluściach forum a dopiero później sprzedawaj swoje światłe przemyślenia. ja lałem na łańcuch dużo oleju i tak wyjeżdziałem, myślałem że im więcej tym lepiej, bo na dłużej wystarczy a nasmarować trzeba tam gdzie trzeba:), każde ogniwo po kropelce wystarczy, można przekręcić łańcuchem odczekać chwile az olej wniknie w ogniwa i wytrzeć do sucha. Podpowiem, prochu nie wymyśliłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelo7 Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 kontynuwałem wypowiedz >>> nie jest prawda ze albo smaruje i brudzi albo krótko trzyma. ktoś powiedział że albo smaruje albo krotko trzyma, ... więc zargumentowałem swój wywód. Trzeba dobrze zaplikować smar olej, żeby nie brudził, natomiast zastosować profesjonalny olej żeby długo trzymał, nie trudno dać mineralny 'wodny' olej, który po kilku kilometrach się wytrze i nei bedzie smarował. syntetyczne oleje to klasa najwyższa, i świetnie zabezpieczają na długo - tak jak w samochodzie, zalejesz mineralny olej to silnik po 100tys. km bedzie do remontu, a na pełnym syntetyku silnik popracuje kilkaset tys. km. Tak mi to wytłumaczył koleś z serwisu rowerowego i się przekonałem, mówi że jest niewiele firm na rynku które dają olej w syntetyczny do olejów łańcuchowych. dlatego oleje eLUBE go przekonały i mnie również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziubek Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Porównanie łańcucha od roweru do silnika samochodu, który nie jest narażony na bezpośrednie działanie brudu, kurzu itp. jest, delikatnie mówiąc, nie trafione. Wszytko ci piszesz odbieram jako mierną reklamę produktów elube :/ Zachwalasz jeden produkt, a ile do tej pory przetestowałeś smarów że ten jest najlepszy dla Ciebie? Edytowane 19 Czerwca 2017 przez Dziubek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelo7 Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 (edytowane) przetestowałem ile mogłem, nie stać mnie na wykupienie wszystkich olejów na rynku do samych testów, ale mówie co zauważyłem. a porównanie wydaje mi się trafione, smarowanie elementów metalowych trących się, jak silnik zalejesz mineralnym to też głośnie pracuje, w łańcuchu rowerowym podobnie, syntetyczny olej bardziej wyciszy napęd, a smarowanie zostanie na dłużej. Edytowane 19 Czerwca 2017 przez gelo7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 (edytowane) natomiast zastosować profesjonalny olej żeby długo trzymał, Czy olej przekładniowy 90w140 K2 1L/20zł jest profesjonalny? Takowy stosuję, długo trzyma, na moje nie brudzi i świetnie smaruje. Kurna, ale on nie ma nalepki only bike, jest kilkukrotnie tańszy więc chyba nie jest profesjonalny Edytowane 19 Czerwca 2017 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelo7 Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 90W to mineralny, myślę ze mógłbyś mnie przekonać, jakbyś napisał 75W czyli syntetyczny. Choć oleje łańcuchowe mają inne dodatki... Maniek sam mowi że nie można tego porownywać ale mi chodzi właśnie o bazę oleju, syntetyczna lub mineralna. tarcie robi swoje, łańcuch się wyciera, a skutki będzie widać np. za kilka lat. - to miałem na myśli. przy jeździe amatorskiej (i taką myślę można moją zakwalifikować) może to nie ma znaczenia ... ale dla zawodowców już ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 (edytowane) 90w140 to oznaczenie lepkości oleju, a nie rodzaju - 90 tyczy zimy, 140 lata. Ale generalnie masz rację pisząc o syntetykach vs mineralne, jest różnica między nimi, tylko czy ma to znaczenie w przypadku łańcucha rowerowego, który czyścimy i tak po 50/500km? Moim zdaniem nie, łańcuch to nie silnik czy skrzynia biegów. Edytowane 20 Czerwca 2017 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelo7 Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 tak masz racje są to dokładnie oznaczenia lepkości (ale właśnie z mineralnego nie uzyskasz takiej lepkości, dlatego powstały syntetyczne), i po to go wymyślili żeby lepiej smarował i zabezpieczał. może i w łańcuchu rowerowym ma to mniejsze znaczenie, ale na pewno MA, a odbije się to w jakimś okresie czasu. jak mówiłem tarcie robi swoje, łańcuch się wyciera, a skutki będzie widać w przyszlości. i tak bym to właśnie określił jak podałeś: olej mineralny wytrzyma 50km, a olej syntetyczny wytrzyma 500km, nie chcę się wymądrzać, ale tego jestem pewien! zapytaj mistrzów Maja Włoszczowska jakiego oleju używa. zależy więc jak i w jakim celu ktoś jeździ, pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 a olej syntetyczny wytrzyma 500km Jaki trochę pojeździsz,to sam się przekonasz jakie głupoty pisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Prawda jest taka, że zanim jakieś różnice mogłyby się uwidocznić to już dawno zarówno łańcuch jak i kaseta polecą do śmietnika. Co do tego, że mineralny wytrzyma 10 razy krócej... no mam olbrzmie wątpliwości... Może masz coś na poparcie tej tezy? Maja Włoszczowska to jeździ na tym co daje sponsor. Chyba nie sądzisz, że sama szuka w interncie rad czym posmarować łańcuch? Na takim poziomie na jakim ona jeździ nie ma to większego znaczenia, bo w zasadzie do każdego wyścigu mogą jej załozyć nowy łańcuch. Edytowane 20 Czerwca 2017 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziubek Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Na początku nie byłem pewnie, ale teraz to wiem. To wszytko to fatalnej jakości reklama tego całego elube. Kolego @gelo7, z całym szacunkiem ale odpuść już sobie. Im dalej temat idzie, tym bardziej Ty się pogrążasz w swoich tezach z kosmosu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelo7 Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 (edytowane) prawda jest taka że nie ważne jakiej firmy, dobry olej powinien być na bazie syntetycznej, a odpowiednio zmodyfikowany dodatkami dla łańcuchów zapewnią mu trwałość i ochronę na długo. ciesze się że mogłem wziąć udział w tej dyskusji, może ktoś wyciągnie i pozytywa z tej dyskusji, bo jak na razie to rzuciliście się na mnie jakbym mówił nie na temat. Edytowane 20 Czerwca 2017 przez gelo7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.