lichak Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Witam Niedawno zakupiłem olej Finish Line Cross Country, wyczyściłem łańcuch i posmarowałem w sobotę(26.11), a dziś(30.11) patrze na niego a tu dość sporo rdzy, jak wiadomo spadł śnieg i w ogóle... Robię dziennie ok. 20km do pracy i z powrotem, czyli po 80km(bez soboty) lipa. Macie może jakiś lepszy środek na taką pogodę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 30 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Jeszcze ktoś mi powie że FL to dobra marka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Jeszcze ktoś mi powie że FL to dobra marka To poleć coś lepszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Witam Niedawno zakupiłem olej Finish Line Cross Country, wyczyściłem łańcuch i posmarowałem w sobotę(26.11), a dziś(30.11) patrze na niego a tu dość sporo rdzy, jak wiadomo spadł śnieg i w ogóle... Robię dziennie ok. 20km do pracy i z powrotem, czyli po 80km(bez soboty) lipa. Macie może jakiś lepszy środek na taką pogodę? Ja na zime porzucam Squirit Lube i biore Rohloffa. I po aplikacji wycieram, ale nie poleruje. Takze na lancuchu zostaje lekki film olejowy. Po zimowym dojezdzaniu (i parkowaniu pod chmurka) lancuch wyglada calkiem spoko. Oczywiscie jak duzo blota, wody czy sniegu to trzeba wytrzec od razu po powrocie do domu. Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Co do squirt lube - piszecie że głośniejsza praca skąd zatem ten hałas jak nie ze zwiększonego tarcua? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Przekonanego nie przekonasz To poleć coś lepszego. Przejdź się sam do pierwszego z brzegu sklepu motoryzacyjnego i kup tam. Jeśli nawet nie lepsze, to przynajmniej kilkukrotnie tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Hałas z łańcucha przy squirt lube polega na tym że jego powierzchnia jest sucha i nie łapie brudu co skutkuje tym że goły metal łańcucha i kasety przy spotkaniu ze sobą wydaje metaliczny dźwięk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 A no. A że pomiędzy zębatką, a rolką łańcucha też występuje tarcie (w końcu coś te zęby piłuje), to taka suchość nie jest wskazana dla żywotności napędu. A zatem koło się zamyka, smar fajny bo mocno hydrofobowy i pył/piach się do niego nie klei, ale z drugiej strony, nie ma właściwości penetracyjnych i nie nawilża rolek w wystarczającej ilości powodując tym samym wzrost tarcia na elementach współpracujących. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Przekonanego nie przekonasz Przejdź się sam do pierwszego z brzegu sklepu motoryzacyjnego i kup tam. Jeśli nawet nie lepsze, to przynajmniej kilkukrotnie tańsze. gadane to masz. ale rad wcale. Przekonany nie jestem, pytałem o lepszy a nie tańszy, jak bym chciał tańszy, gorszy to bym kupił silnikowy 5l i by tez był, raz na miesiąc jak wydam 50zł na olej to nie zbiednieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Ja po użyciu FL Dry Lube odstawiłem buteleczkę na półkę i używam innej oliwki. Pierwszy raz odkąd pamiętam po dwukrotnym nasmarowaniu, podczas jazdy słyszałem skrzypienie, a był to przejazd ok 25km, bo więcej nie dałem rady słuchając tego dźwięku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 gadane to masz. ale rad wcale. Brawo Jasiu. A widzisz ile ten wątek ma stron? Czy ktoś znalazł złoty środek? Nie, ile osób, tyle propozycji. Niestety ale trzeba się kierować własnym rozumem i doświadczeniem. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Jeszcze ktoś mi powie że FL to dobra marka Ja mówię ze FL jest dobry, na lato czerwony, na zimę zielony. Rudy łańcuch to nie wina smarowidła, tylko kiepskiego zabezpieczenia łańcucha, nie ma co się tym przejmować tylko jeździć, a co jakiś czas shake + wymoczyć w benzynie i tyle. Łańcuch typu HG40, 54 itp, jest rudy nawet czasami po umyciu roweru wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 @phoe dzięki, i tak tez bede robil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 Ja mówię ze FL jest dobry, na lato czerwony, na zimę zielony. Rudy łańcuch to nie wina smarowidła, tylko kiepskiego zabezpieczenia łańcucha, nie ma co się tym przejmować tylko jeździć, a co jakiś czas shake + wymoczyć w benzynie i tyle. Łańcuch typu HG40, 54 itp, jest rudy nawet czasami po umyciu roweru wodą. Tak a jak zapchają się kanały olejowe nagarem w silniku spalinowym, to nie będzie wina oleju tylko zbyt wąskich kanałów ? Szersze pomieściły by jeszcze więcej. Rozsądni wybierają taki olej który nie powoduje osadzania nagarów. Analogicznie, wybiera się smar który zabezpiecza łańcuch przed korozją. Mnie nic nie rdzewieje, kwestia dobrego smarowidła, a mam shimanowski, który ma tendencję do rdzewienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 (...) Rozsądni wybierają taki olej który nie powoduje osadzania nagarów. Analogicznie, wybiera się smar który zabezpiecza łańcuch przed korozją. Mnie nic nie rdzewieje, kwestia dobrego smarowidła, a mam shimanowski, który ma tendencję do rdzewienia. Zeby olej zabezpieczal lancuch przed korozja to musialby na nim byc. A po to czyscisz naped i lancuch zeby go nie bylo i aplikujesz olejek w rolki zeby tam smarowanie bylo a nie na zewnatrz. Takze, albo caly lancuch wysmarowany (i brudny), albo rdza na ogniwach po soli drogowej albo lancuch zabezpieczojny przed ruda. Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 wtf nadgat na łańcuchu...? rudawy kolor w niczym nie przeszkadza, a być będzie, bo smarujemy nie cały lańcuch tylko jego rolki... łańcuch ma być suchy z zewnątrz, a nie namoczony w oleju i łapać każdy syf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Zeby olej zabezpieczal lancuch przed korozja to musialby na nim byc. A po to czyscisz naped i lancuch zeby go nie bylo i aplikujesz olejek w rolki zeby tam smarowanie bylo a nie na zewnatrz. Takze, albo caly lancuch wysmarowany (i brudny), albo rdza na ogniwach po soli drogowej albo lancuch zabezpieczojny przed ruda. Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2 Patrz a ja aplikuję na cały i nie mam problemów z łapaniem brudu. Na takie warunki jak teraz jest idealny. I nie jest to FL. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez inforobert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 Patrz a ja aplikuję na cały i nie mam problemów z łapaniem brudu. Na takie warunki jak teraz jest idealny. I nie jest to FL. Wybacz, ale nie wierze, ze taki olej istnieje (i nikt oprocz Ciebie o nim nie slyszal). Bylby to hit ktory zakonczylby ten temat definitywnie. Olej ktory zabezpiecza caly lancuch (i naped) i nie lapie brudu - idealny. Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Hit ? W motoryzacji dawno znany. Temat nigdy się nie skończy, bo za chwilę pojawi się kolejna opinia na temat produktu XYZ, który spełnia oczekiwania użytkownika itd. Taka sama dyskusja, który system lepszy ? IPhona, Androida czy Windows Phone. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez inforobert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 Tak na czystą nawierzchnię asfaltową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 Oj tam, są tacy co jeżdżą na zamkniętych obiektach, i narzekają że im się lepi coś do łańcucha lepi, a po torze można by chodzić w skarpetkach białych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Po torze się na single speed jeździ, zupełnie inna bajka. Swoją drogą, w Mercedesie silnikowym smaruje łańcuch rozrządu, czysto i cicho. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2016 I dalej narzekają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DemoFV Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 Przeczytałem cały temat i dalej mam pytanie. Kupiłem Rohloffa smar. Będę kropił jeną malutką kroplę na każde ogniwo na noc, zrobię kilka obrotów łańcuchem i zostawię. Rano mam przetrzeć łańcuch jakąś szmatką, czy wieczorem przetrzeć, chwilę po aplikacji? Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abermon Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Przeczytałem cały temat i dalej mam pytanie. Kupiłem Rohloffa smar. Będę kropił jeną malutką kroplę na każde ogniwo na noc, zrobię kilka obrotów łańcuchem i zostawię. Rano mam przetrzeć łańcuch jakąś szmatką, czy wieczorem przetrzeć, chwilę po aplikacji? Z góry dzięki [emoji14] Rano, niech sobie dobrze rolki spenetruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.