Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Niedawno zakupiłem olej Finish Line Cross Country, wyczyściłem łańcuch i posmarowałem w sobotę(26.11), a dziś(30.11) patrze na niego a tu dość sporo rdzy, jak wiadomo spadł śnieg i w ogóle...

Robię dziennie ok. 20km do pracy i z powrotem, czyli po 80km(bez soboty) lipa.

Macie może jakiś lepszy środek na taką pogodę?

Ja na zime porzucam Squirit Lube i biore Rohloffa. I po aplikacji wycieram, ale nie poleruje. Takze na lancuchu zostaje lekki film olejowy. Po zimowym dojezdzaniu (i parkowaniu pod chmurka) lancuch wyglada calkiem spoko. Oczywiscie jak duzo blota, wody czy sniegu to trzeba wytrzec od razu po powrocie do domu.

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Hałas z łańcucha przy squirt lube polega na tym że jego powierzchnia jest sucha i nie łapie brudu co skutkuje tym że goły metal łańcucha i kasety przy spotkaniu ze sobą wydaje metaliczny dźwięk.

Napisano

A no. A że pomiędzy zębatką, a rolką łańcucha też występuje tarcie (w końcu coś te zęby piłuje), to taka suchość nie jest wskazana dla żywotności napędu. A zatem koło się zamyka, smar fajny bo mocno hydrofobowy i pył/piach się do niego nie klei, ale z drugiej strony, nie ma właściwości penetracyjnych i nie nawilża rolek w wystarczającej ilości powodując tym samym wzrost tarcia na elementach współpracujących.

Napisano

Przekonanego nie przekonasz

 

 

 

Przejdź się sam do pierwszego z brzegu sklepu motoryzacyjnego i kup tam. Jeśli nawet nie lepsze, to przynajmniej kilkukrotnie tańsze.

 

gadane to masz. ale rad wcale. Przekonany nie jestem, pytałem o lepszy a nie tańszy, jak bym chciał tańszy, gorszy to bym kupił silnikowy 5l i by tez był, raz na miesiąc jak wydam 50zł na olej to nie zbiednieje.

Napisano

Ja po użyciu FL Dry Lube odstawiłem buteleczkę na półkę i używam innej oliwki. Pierwszy raz odkąd pamiętam po dwukrotnym nasmarowaniu, podczas jazdy słyszałem skrzypienie, a był to przejazd ok 25km, bo więcej nie dałem rady słuchając tego dźwięku. 

Napisano

 

 

gadane to masz. ale rad wcale.

Brawo Jasiu. A widzisz ile ten wątek ma stron? Czy ktoś znalazł złoty środek? Nie, ile osób, tyle propozycji. Niestety ale trzeba się kierować własnym rozumem i doświadczeniem. Powodzenia.

Napisano

Jeszcze ktoś mi powie że FL to dobra marka :D

 

Ja mówię ze FL jest dobry, na lato czerwony, na zimę zielony.

 

Rudy łańcuch to nie wina smarowidła, tylko kiepskiego zabezpieczenia łańcucha, nie ma co się tym przejmować tylko jeździć, a co jakiś czas shake + wymoczyć w benzynie i tyle.

Łańcuch typu HG40, 54 itp, jest rudy nawet czasami po umyciu roweru wodą.

Napisano

Ja mówię ze FL jest dobry, na lato czerwony, na zimę zielony.

 

Rudy łańcuch to nie wina smarowidła, tylko kiepskiego zabezpieczenia łańcucha, nie ma co się tym przejmować tylko jeździć, a co jakiś czas shake + wymoczyć w benzynie i tyle.

Łańcuch typu HG40, 54 itp, jest rudy nawet czasami po umyciu roweru wodą.

Tak a jak zapchają się kanały olejowe nagarem w silniku spalinowym, to nie będzie wina oleju tylko zbyt wąskich kanałów ? Szersze pomieściły by jeszcze więcej. Rozsądni wybierają taki olej który nie powoduje osadzania nagarów. Analogicznie, wybiera się smar który zabezpiecza łańcuch przed korozją.

 

Mnie nic nie rdzewieje, kwestia dobrego smarowidła, a mam shimanowski, który ma tendencję do rdzewienia.

Napisano

(...)

Rozsądni wybierają taki olej który nie powoduje osadzania nagarów. Analogicznie, wybiera się smar który zabezpiecza łańcuch przed korozją.

 

Mnie nic nie rdzewieje, kwestia dobrego smarowidła, a mam shimanowski, który ma tendencję do rdzewienia.

Zeby olej zabezpieczal lancuch przed korozja to musialby na nim byc. A po to czyscisz naped i lancuch zeby go nie bylo i aplikujesz olejek w rolki zeby tam smarowanie bylo a nie na zewnatrz. Takze, albo caly lancuch wysmarowany (i brudny), albo rdza na ogniwach po soli drogowej albo lancuch zabezpieczojny przed ruda.

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

Napisano

wtf nadgat na łańcuchu...? rudawy kolor w niczym nie przeszkadza, a być będzie, bo smarujemy nie cały lańcuch tylko jego rolki... łańcuch ma być suchy z zewnątrz, a nie namoczony w oleju i łapać każdy syf.

Napisano (edytowane)

Zeby olej zabezpieczal lancuch przed korozja to musialby na nim byc. A po to czyscisz naped i lancuch zeby go nie bylo i aplikujesz olejek w rolki zeby tam smarowanie bylo a nie na zewnatrz. Takze, albo caly lancuch wysmarowany (i brudny), albo rdza na ogniwach po soli drogowej albo lancuch zabezpieczojny przed ruda.

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

Patrz a ja aplikuję na cały i nie mam problemów z łapaniem brudu.

Na takie warunki jak teraz jest idealny. I nie jest to FL.

Edytowane przez inforobert
Napisano

Patrz a ja aplikuję na cały i nie mam problemów z łapaniem brudu.

Na takie warunki jak teraz jest idealny. I nie jest to FL.

Wybacz, ale nie wierze, ze taki olej istnieje (i nikt oprocz Ciebie o nim nie slyszal). Bylby to hit ktory zakonczylby ten temat definitywnie. Olej ktory zabezpiecza caly lancuch (i naped) i nie lapie brudu - idealny.

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

Napisano (edytowane)

Hit ? 

W motoryzacji dawno znany.

 

Temat nigdy się nie skończy, bo za chwilę pojawi się kolejna opinia na temat produktu XYZ, który spełnia oczekiwania użytkownika itd.

Taka sama dyskusja, który system lepszy ? IPhona, Androida czy Windows Phone.

 

Edytowane przez inforobert
Napisano

Oj tam, są tacy co jeżdżą na zamkniętych obiektach, i narzekają że im się lepi coś do łańcucha lepi, a po torze można by chodzić w skarpetkach białych.

Napisano (edytowane)

Po torze się na single speed jeździ, zupełnie inna bajka.

 

Swoją drogą, w Mercedesie silnikowym smaruje łańcuch rozrządu, czysto i cicho.

Edytowane przez phoe
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Przeczytałem cały temat i dalej mam pytanie. Kupiłem Rohloffa smar. Będę kropił jeną malutką kroplę na każde ogniwo na noc, zrobię kilka obrotów łańcuchem i zostawię. Rano mam przetrzeć łańcuch jakąś szmatką, czy wieczorem przetrzeć, chwilę po aplikacji?

Z góry dzięki :P 

Napisano

Przeczytałem cały temat i dalej mam pytanie. Kupiłem Rohloffa smar. Będę kropił jeną malutką kroplę na każde ogniwo na noc, zrobię kilka obrotów łańcuchem i zostawię. Rano mam przetrzeć łańcuch jakąś szmatką, czy wieczorem przetrzeć, chwilę po aplikacji?

Z góry dzięki [emoji14]

Rano, niech sobie dobrze rolki spenetruje.
Napisano

Generalnie nie ma jakiegoś wielkiego znaczenia kiedy przetrzesz, ale jak już masz wybór, to zrób to rano. Chodzi o to, żeby w środku ogniw została cieniuteńka warstwa oleju, żadna kropla czy pół, tam ma być powłoka tłusta. Bo jeśli będzie za dużo, to olej wydostanie się na zewnątrz podczas pracy i zacznie łapać brud.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...