Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To właśnie zależy w jakich warunkach jeździsz,ja akurat nie mam ustalone co ile km.smarować sprawdzam paluchem czy ma jeszcze olej.Co innego jazda po deszczu błocie,piachu wtedy zawsze go czyszczę i smaruję.Co do oleju który kupiłeś ilu ludzi tyle opinii

Napisano

 

 

Zakupiłem dziś smar shimano wet lube.Co sadzicie o tym produkcie i częstym smarowaniu łańcucha?

Zanim go wysmarujesz wypadało by łańcuch zdjąć z roweru, przepłukać w jakimś rozpuszczalniku/benzynie i dopiero po przetarciu szmatką przesmarować po kropelce każde ogniwo. Pokręcić na sucho korbami i nadmiar przetrzeć szmatką. Po pierwszej jeździe można ponownie przetrzeć szmatką. Wystarczy tyle. 

Napisano

 

 

Możecie koledzy powiedzieć jak często powinno się smarować łańcuch?

 

Wtedy gdy zaczyna być słyszalny i/lub czuć przeszkadzający opór przy pedałowaniu. Ja smaruję średnio co 120-150 km, olej Brunox Top-Kett. Co 1000 km zdejmuję i czyszczę w benzynie ekstrakcyjnej (polecam dokupić spinkę niż rozkuwać za każdym razem).

Napisano

Dzięki panowie. Wydaje mi się,że sciąganie łańcucha w moim przypadku jest bez sensu.To praktycznie nowy rower jak już pisałem, nie katowany w ciężkim terenie wiec nie jest aż tak zle :-) Wyczyszczę go szmatką z płynem odtłuszczającym czy benzyną i wydaje mi się,że będzie ok.

Napisano

Po co shake robić gdy łańcuch jest czysty? litości....

 

Ja teraz jeżdżę na czerwonym FL i naprawdę nie ma potrzeby robić shake co każde smarowanie, wystarczy szmatką przetrzeć łańcuch.

Napisano

Po co shake robić gdy łańcuch jest czysty? litości....

 

Ja teraz jeżdżę na czerwonym FL i naprawdę nie ma potrzeby robić shake co każde smarowanie, wystarczy szmatką przetrzeć łańcuch.

Nie wierzę że po 700 km łańcuch jest czysty.... Chyba że na trenażerze :D

 

Sent from my Letv X500 using Tapatalk

Napisano

 

 

Nie wierzę że po 700 km łańcuch jest czysty.... Chyba że na trenażerze

Nawet na trenażerze następuje ścieranie metalu łańcucha i wszelakich zębatek, a tworząca się w ten sposób pasta wcale nie zmniejsza oporów pracy napędu, ani nie polepsza smarowania.

Dolewać to se można oleju do frytek, w mechanice należy wytrzeć/zmyć stary smar i nałożyć nowy.

Napisano

Panowie zastanawiam się nad nowym smarem używałem FL czerwonego ale szybko się brudzi kupiłem Rohloffa i jest jeszcze gorzej.... Są jakieś smary nie brudzace ? Wole częściej smarować a mieć czysty napęd.

Napisano

Jak Ci czerwony FL brudzi, to znaczy, że masz za duże wymagania. Squirt ponoć jest równie czysty co czerwony FL, możesz spróbować, ale wymaga wybitnego wyczyszczenia napędu przed aplikacją.

 

I tak, nazwa tego smarowidła jest poprawna...

Napisano

 

 

Wole częściej smarować a mieć czysty napęd.

Tak to tylko w ERZE. Pogódź się z tym, że o rower trzeba dbać, myć, czyścić, smarować, jeździć. I tak w kółko, im więcej jeździsz tym więcej czyścisz, smarujesz, myjesz. Aplikacja kolejnych porcji niewiele da, brud, piach i tak będą się tam odkładać, a i materiał starty w wyniku eksploatacji tez w żaden cudowny sposób nie zniknie. 

Napisano

@cervandes Nie wiem czy stosowałeś Squirt Lube, ale to nieprawda że wymaga on wybitnego czyszczenia napędu przed aplikacją. Ja używam Squirt od trzech lat, tylko w porach suchych od wiosny do wczesnej jesieni na szosie i w MTB, bo tylko w warunkach suchych i minimalnie wilgotnych zyskuje się jego wybitne działanie.

Jednak nie jest to preparat dla wszystkich, tacy którzy smarują łańcuch raz na tydzień, lub raz na kilkaset km mogą dalej nie czytać, bo jest to specyfik wyłącznie dla tych którzy dbają, lub raczej bardzo dbają o sprzęt. Prawdą jest, że przed pierwszym użyciem należy starannie usunąć z łańcucha konserwujący smar fabryczny, ale potem już nie trzeba tak bardzo czyścić napędu ponieważ to nie jest smar tylko parafina i nie klei brudu tak jak inne oliwki i smary. Ja po każdej jeździe usuwam z łańcucha i kółek przerzutki resztki wyschłej parafiny przecierając papierowym ręcznikiem, i następnie po kropelce nakładam na każde ogniwo nową parafinę. Ważne jest żeby nałożyć Squirt kilka godzin przed jazdą, najlepiej poprzedniego dnia, ponieważ woda z parafiny musi odparować i w ogniwach łańcucha powinna pozostać sucha parafina. Zdaję sobie sprawę, że Squirt wymaga pewnej pedanterii, ale odwdzięcza sią wspaniałą pracą. Kultura pracy napędu z tym specyfikiem jest naprawdę wysoka, żadnego dzwonienia łańcucha na kasecie, mocno wydłużona żywotność napędu i co dla mnie również istotne, wygląd błyszczącego łańcucha nie tylko przed ale i po jeździe.

Napisano

smarujesz czerwonym fl i jak po paru godz wytrzesz lancuch dokladnie to jest czysto, jak zostawisz nadmiar to bedzie lapac syf.

 

a co do jezdzenia po lesie, to bylem 2x srebrna gora + 1x swieradow i bez shake jakos mam czysty naped...

Napisano

Możecie koledzy powiedzieć jak często powinno się smarować łańcuch?

 

Jak często myjesz buty ?

Jak jest brudny to się myje, smaruje i tyle.

Ja kiedyś myłem codziennie, bo codziennie był z błota :)

Jeżdże praktycznie bardzo mało,rower zakupiony w tym roku a zrobiłem dopiero 700km.W większości to ścieżki rowerowe,trochę leśnych dróg,asfalt.

 

Po 700km nie ma cudów, jest do umycia. Sposobów na umycie jest tysiąc pięćset stodziewięćset. Łańcuch to jest prosty archaiczny wynalazek, zawsze się brudzi, z wyjątkiem zabudowanych.

 

Wydaje mi się,że sciąganie łańcucha w moim przypadku jest bez sensu

 

Bez ściągania, tez idzie umyć. Pedanci myją nawet szczoteczką do zębów

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...