Arni220 Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Ten teraz znowu wyskoczy ze swoimi 500km na oleju przekładniowym. Odezwał się ten, co z butelkami oleju jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris87 Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Pytanie do osób używających Brunox Top Kett w płynie (nie spray): czy to normalne, że ten olej jest wodnisty? Wziąłem trochę na palec - brak poślizgu, brak lepkości. Kolor rozwodnionego mleka. Wszystko ok czy zostałem oszukany? Na ile km wystarcza Wam jedna aplikacja w suchych warunkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Z Twojego opisu wynika że jest podobny do czerwonego Finish Line. Więc owszem - jest wodnisty, szybko się zużywa i wystarcza na kilkadziesiąt kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Mi starczył na bardzo długo. Bardzo dobrze się go aplikuje. Może nie wymieszałeś dobrze Od dłuższego czasu używam tego oleju i moim zdaniem jest bardzo dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Używałem nawet droższego - Ceramic Wax. I było tak samo, także to nie kwestia wymieszania tylko parametrów oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Mam 2 finishe, Dry (niby na suche warunki) i Ceramic Wet (niby na mokre warunki) i chyba skończy się na tym że będę całorocznie używał rohloffa mimo jego ceny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Panowie po co się rozwodzić nad najlepszymi środkami do smarowania łańcucha i niepotrzebnie topić pieniądze w super środki jak i tak łańcuch po sezonie jest wyciągnięty jak guma od chińskich majtek. Ja używam oleju 5w30 który zawsze mi zostaje po wymianie w samochodzie i nim smaruje tak raz na 2tyg. i spokojnie starcza. Nic nie piszczy a i tak po sezonie zawsze wymieniam łańcuch i kasetę więc nie widzę potrzeby wydawania pieniędzy na super smarowidła. Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez ostry2407 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Panowie po co się rozwodzić nad najlepszymi środkami do smarowania łańcucha i niepotrzebnie topić pieniądze w super środki jak i tak łańcuch po sezonie jest wyciągnięty jak guma od chińskich majtek. Ja używam oleju 5w30 który zawsze mi zostaje po wymianie w samochodzie i nim smaruje tak raz na 2tyg. i spokojnie starcza. Nic nie piszczy a i tak po sezonie zawsze wymieniam łańcuch i kasetę więc nie widzę potrzeby wydawania pieniędzy na super smarowidła. A można wiedzieć na jakim rowerze i jakich warunkach jeździsz? Ile tysięcy km przejeżdżasz przez sezon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Pewnie że można Merida Matts Tfs 100. Na rowerze śmigam cały rok. Przebiegi jakie robię w ciągu roku to ok. 4.5 do 5tyś. Nie są to może duże przebiegi. Teren zróżnicowany. asfalt, leśnie ścieżki, piach, błoto. Przerobiłem już zabawy z trzema łańcuchami i super smarowidłami i szejkowaniem łańcucha. Jeszcze parę lat temu było to opłacalne ale przy dzisiejszym dennym wykonywaniem łańcuchów lepiej i taniej wychodzi wymiana łańcucha i kasety co sezon. Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez ostry2407 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 A jak stara korba współpracuje z nowym łańcuchem? Nie wymieniasz razem z kasetą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Przy takich przebiegach można i co dwa sezony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ostry2407 Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Korba Deore M590 pracuje bez zastrzezeń. Czemu uważasz że stara. Mam ją od 2 miechów Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez ostry2407 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Ceramic Wax był chyba najgorszym olejem jaki miałem. Leje się jak z d... i napęd dopiero po drugim smarowaniu zaczął cicho pracować. Skończył się bardzo szybko w przeciwieństwie do Brunoxa, którego można aplikować po kropelce na każde ogniwo. Napęd się brudzi, ale wystarczy go przetrzeć po kilku kilometrach i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Korba Deore M590 pracuje bez zastrzezeń. Czemu uważasz że stara. Mam ją od 2 miechów Aha, pisałeś tylko o kasecie i łańcuchu, a nic na temat korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 5w30 to lekka przesada, z braku laku można, pewnie że tak, ale mimo wszystko za 2 dychy wolałbym kupić 90w140. W każdym bądź razie doświadczenia kolegi pokazują, że nie jest to taka filozofia i technologia rodem z NASA, zwykły olej i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Pewnie że można Merida Matts Tfs 100. Na rowerze śmigam cały rok. Przebiegi jakie robię w ciągu roku to ok. 4.5 do 5tyś. Nie są to może duże przebiegi. Teren zróżnicowany. asfalt, leśnie ścieżki, piach, błoto. No widzisz - pięć tysięcy. A ja na jednym łańcuchu i jednej kasecie zrobiłem 15 tysięcy kilometrów. I to zestawie za ok. 100 zł. A są kasety/łańcuchy dużo, dużo droższe. Więc nie dziw się że większość dba czy kombinuje z jazdą na trzy łańcuchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 (edytowane) Trochę poużywałem różnych smarowideł i teraz tak(krótko i na temat): - Rohloff - najgorsze co miałem, to jest klej który robi z kurzem smołę trudno usuwalną z napędu! Najdroższy i najbardziej problematyczny smar do łańcucha. - Zielony Finish Line - Da rade go używać cały sezon, starcza na 200-300km, lekko brudzi napęd, ale jest to łatwe to usunięcia w porównaniu do Rohloff - bardzo dobry smar do łańcucha w skrócie, mający swoje wady i zalety jak każdy. Zimą również używałem i działa bardzo dobrze. - Czerwny Finish Line - napęd w perfekcyjnym stanie jeżeli po smarowaniu wytrzemy jego nadmiar, ale ostatnio zaliczyłem 30km głównie zjazdów na Srebrnej Górze, sporo piachu/kurzu przy hamowaniu itp, łańcuch czyściutki ale zaczął hałasować następnego dnia, czyli starczyło raptem na 30km, jeżdżąc po trochę mniej wymagających trasach tak do 100-150km jest cicho, ale naprawdę bardzo czysty napęd mamy. Jak zielony ma swoje wady i zalety, ale warty polecenia. Zimą nie używałem, ale na zimę mamy zielonego. Strasznie rzadki jest i trzeba ostrożnie go aplikować - Shimano Wet Lube - bardzo porównywalny do Zielonego FL, starcza na 200-300km, napędu strasznie nie brudzi, ale nie ma też prawie że idealnej czystości jak na czerwonym FL, zimą również daje radę. - Olej maszynowy do maszyn do szycia(czy jakoś tak, jakiś polskiej produkcji), kiedyś w starym rowerze takie cudo z jakiegoś marketu używałem, jakoś 5zł za 100ml(czyli 4-5x taniej niż oleje Shimano czy Finish Line), nie działo to w cale dużo gorzej od wspomnianych wyżej smarów poza Rohloff'em Zimą też dało radę spokojnie na tym jeździć, niektórzy stosują olej do pił i też jest dobrze. Tylko że ja go używałem w napędzie 8x, a on jest sporo mniej "problematyczny" od napędów 10-11x, o które trzeba dużo lepiej dbać! Najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby napęd przed smarowaniem wyczyścić szmatą(suchą lub zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej) i parę godzin po smarowaniu zrobić to samo. Zwykłą szmatą złapać łańcuch i pokręcić do tyłu korbą bez zbędnych filozofii! Jak łańcuch jest mocno brudny, to rozpiąć, do butelki z benzyna ekstrakcyjna i po 5 minutowym shake powinien być czysty - tutaj przydaje się łańcuch ze spinką, która wg mnie jest konieczna i obowiązkowa dla każdego, sporo ułatwia życie, a kosztuje głupie 5-10zł. No i benzyna ekstrakcyjna(lub inny odtłuszczacz) to podstawa czystego łańcucha, kosztuje 7-8zl za 500ml, a starczy ca cały sezon. Edytowane 8 Sierpnia 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalafior Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Zamiast topić pieniądze w dziwne szuwaksy, lepiej kupić nowy łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Co 100-300km mam łańcuch nowy za 100zl kupować? Czy może jednorazowe HG20 od Shimano kupić w hurcie i własnie wymieniać co 100-300km?Masz jakieś dojście do tanich łańcuchów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Rohloff - najgorsze co miałem, to jest klej który robi z kurzem smołę trudno usuwalną z napędu! Najdroższy i najbardziej problematyczny smar do łańcucha. Według mnie aplikowałeś za dużo. Owszem, brud jest dość gęsty ale jest go niewiele jeśli aplikuje się bardzo niewielkie ilości oleju na każde ogniwo, kropelki wielkości główki od szpilki. Dostaje się tam gdzie powinien i działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 @ostry2407: no było już kilka wątków o oleju silnikowy czy przekładniowym. Lepsze to niż jakieś 75% wynalazków rowerowych. Swego czasu zrobiłem kilkadziesiąt kkm na przekładniowym atf hondy. Olej rewelacyjny (przebiegi na jednym smarowaniu ponad 300km). Jedyna wada - jak poplamisz buty/spodnie to na wieki. Shimano dry lube, który stosuje od ponad roku daje o wiele krótsze przebiegi ale prawidłowo nałożony relatywnie mało lepi a plamy nawet czarne (po przepracowanym na łańcuchu) na jasnych spodniach bawełnianych schodzą w po pierwszym praniu @30stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Kiedyś dawno temu w PRLu używałem silnikowego, przekładniowego, bo innych nie było. Plusem jest to że jest tani i konserwuje lepiej niż wynalazki. Minusem że łapie brud szybciej niż wynalazki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 i konserwuje lepiej niż wynalazki. Sprawdziłeś wszystkie dostępne oleje zwane przez Ciebie wynalazkami i/lub masz jakieś argumenty na poparcie tej tezy? Bo to dość odważne stwierdzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziubek Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Pytanie do osób używających Brunox Top Kett w płynie (nie spray): czy to normalne, że ten olej jest wodnisty? Wziąłem trochę na palec - brak poślizgu, brak lepkości. Kolor rozwodnionego mleka. Wszystko ok czy zostałem oszukany? Na ile km wystarcza Wam jedna aplikacja w suchych warunkach? Tak jest, wszystko z nim ok. Testowałem 50 ml , 100 ml, i butle 5L. Brunox ma konsystencje lekko rozrzedzonego mleka. Jak na mój gust 200 km spokojnie zrobisz w warunkach szuter / las itp. ale to kompletnie orientacyjny wynik. Nie liczę ile km minie od smarowania do smarowania bo aż tak mi się nie nudzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 (edytowane) Sprawdziłeś wszystkie dostępne oleje zwane przez Ciebie wynalazkami i/lub masz jakieś argumenty na poparcie tej tezy? Bo to dość odważne stwierdzenie. Sprawdziłem wystarczającą ilość produktów na literę F i B, nie mam w zwyczaju kłamać. Ja się już wypowiadałem wcześniej jaki mi środek odpowiada najbardziej, nazwy nie podam bo znowu będę posądzony o jego sprzedaż. Jest trend do monopolizowania środków na literę F. Edytowane 15 Sierpnia 2016 przez inforobert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.