parmenides Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 @mrtur - to zależy w jakich warunkach jeździsz. Ja na szosie próbowałem wielu smarów: rohhloffa, shimano ptfe, finish line zielonego, czerwonego i biały, smaru decathlona w płynie i w sprayu. Obecnie na szosie używam rohloffa - jeżdżę ok 1300 km miesięcznie. Rohloff - syfi się w suchych warunkach po ok 500 km, wystarcza jedno smarowanie na ok 800 km. Utrzymuję w tym rowerze czysty napęd - w miarę potrzeb przecieram łańcuch, myję cały rower częściej. Do roweru miejskiego lub leśnego, rodzinnego używam smaru w spray z deca. Jedno smarowanie starcza na 2 miesiące - ok 500-700 km. W tym rowerze mam jednak syf pod koniec - jeżdżę nim w złych warunkach i nie dbam specjalnie o niego. Też jest cichy. Jak jest głośno, to każdy rower konserwuję. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7701 Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 A zwykły olej silnikowy się nadaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Ostatnio na Squircie przejechałem 300 km. Po dwustu zgrzytałem zębami, że trzeba nasmarować łańcuch, ale nie miałem czasu, byłem w górach, nie było sklepów rowerowych i dociągnąłem do ponad 300 km. Po przeglądzie doszedłem do wniosku, że łańcuch jest całkiem nieźle nasmarowany, nic nie skrzypi, trzeszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrtur Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 to zależy w jakich warunkach jeździsz. W różnych choć deszcz musi mnie złapać. Specjalnie w deszcz na wycieczkę nie wyjadę lecz jeżdże codziennie do pracy bez względu na pogodę. Zacząłem jeździć w maju więc to będzie moja pierwsza jesień, zima... Od samego początku skupiłem się na gęstych olejach (dłuższy cykl bez ponownego smarowania kosztem łapania brudu). No ja Rolhoff'a uzywam średnio co 300km. Tak mi polecił sprzedawca i tak robię ale z racji mojego amatorstwa chcę też przetestowac inne żeby samemu sobie wyrobić opinię dlatego tutaj pytam o te specyfiki A zwykły olej silnikowy się nadaje? Lepszy rydz niż nic Z braku specjalistycznego to już olej silnikowy jest mniejszym grzechem niż osławiony WD-40. Jak już masz dostęp do takich rzeczy to pewnie i masz przekładniowy a taki będzie lepszy (powtarzam z braku specjalnanego). Przyznam się,że zanim kupiłem Rohloff'a sam naoliwiłem łańcuch olejem do pił łańcuchowych (nie miałem nic innego). Spokojnie się sprawdził choć łapał brud gabką wodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 A zwykły olej silnikowy się nadaje? Oczywiście że się nadaje.Ja leje 15W40.Dla mnie płacenie za wynalazki w 3 kolorach mija się z celem,ale to tylko moja opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Lepiej opisz nam, jak często po takim oleju wygląda szorowanie napędu, jak wyglądają kółka przerzutki, wygląda kaseta, korba. Gruba warstwa papieru ściernego w postaci plasteliny chyba nie służy napędowi. Zresztą są tacy, co mają dużo czasu, to czemu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Używałem w starym rowerze jakieś cudo z marketu nazywające się "olej maszynowy", kosztowało to 5zł i mam wrażenie że efekt dawało lepszy od mega super Rohloff'a... poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Skoro był taki dobry i tani i używałeś go w starym rowerze, to dlaczego teraz w nowym rowerze go nie używasz? Co teraz stosujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7701 Napisano 15 Września 2015 Udostępnij Napisano 15 Września 2015 Mrtur. Znajdzie się i przekładniowy:-) Dostęp, jak dostęp. Są auta, to i są oleje :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 15 Września 2015 Udostępnij Napisano 15 Września 2015 Ja do swoich rowerów używam oleju do pil łańcuchowych i jest git . Po co przepłacać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 15 Września 2015 Udostępnij Napisano 15 Września 2015 Ja obecnie stosuje zamiennie 2 oleje-weldite wet i przekładniowy 75w80 elfa,oba oleje drogie-ten "rowerowy" w moim sklepie 24zł za setke,a ten "samochodowy" 20zł za 0.5l, na obu olejach jeździłem w różnych warunkach,błoto,sypki piasek,przejazdy przez wode,i różnice między tymi olejami jakie zauważyłem to: -cena -kolor(elf jest słomkowy,weldite wręcz brązowy) -zapach(weldite go nie ma,elf ma specyficzny smrodek) obydwa oleje charakteryzują się średnią odpornością na wode(co rozumie jako 30km w lekkim deszczu,jazda po błotku i głębszych kałużach),całkiem dobrą odpornością na brud(oczywiscie że łańcuch po 10km robi się cały czarny na ogniwach,to jest według mnie norma że wychodzi syf i kurz sie lepi,ale piasek i inny badziew nie jest chłonięty) co niestety nie zmienia faktu że kurz i piasek i tak znajdą się w łańcuchu. w "suchych" warunkach na tych oliwkach MOJE ucho sugeruje mi smarowanie po 80-110km("suche"-bo zazwyczaj zawsze jakieś tam błotko czy strumyczek sie dopadnie^^) Więc ja osobiście uważam że nie ma co przepłacać za olej,chyba że kogoś irytuje zapaszek,czy porząda właściwości oleju,jakich olej na mokre warunki(czyli i przekładniowy) nie posiada; Co sie nakropi na łańcuch,ten to przepali:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hi_all Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 A czy ktoś z Was używał bądź użytkuje smaru ProGold Xtream chain lube? Byłem właśnie w sklepie i sprzedawca strasznie zachwalał. Cena nie mała jak za 118ml. 45zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ILC Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 (edytowane) A czy ktoś z Was używał bądź użytkuje smaru ProGold Xtream chain lube? Chodzi o ten http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/01/ProGold-Xtreme-Chain-Lube.jpg. Stosowałem przez pół sezonu, sprawował się dobrze, na pewno lepszy od wszystkich finish-line. W suchym wytrzymywał około 50km bez żadnych zgrzytów. Nie kleją się żadne paprochy do łańcucha, czyszczenie jest proste, wystarczy przetrzeć łańcuch porządnie ścierką i jest jak nowy. Obecnie przeniosłem się na squirt'a i polecam wszystkim, dla mnie najlepszy smar na rynku. Edytowane 14 Października 2015 przez ILC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selvan82 Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Przez lata testowałem różne specyfiki do smarowania łańcucha i bywało z tym różnie, ostatnio posłuchałem kumpla który polecił mi smar Shimano kupiłem z ciekawości oba PTFE i WET - efekt? Pełne zadowolenie, cena i jakość bardzo dobra. Ostatnio robiłem częste wycieczki fullem w bardzo suchym, pylistym i piaszczystym terenie - piaskownie, lasy itp. miejsca. Jednorazowe wycieczki w okolicach 90km - 120km i była totalna cisza napędu. Fakt, trochę syfu na łańcuchu było ale ja wolę mieć lekko usyfiony napęd i ciszę niż słyszeć ciągłe szuranie i piski po każdych 40km. Jestem zadowolony i polecam smar Shimano - 100ml w okolicy 18zł i starczy na bardzo długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
annatomeczek Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 z tym smarowaniem roweru olejem samochodowym nie słyszałam jeszcze, musze meżowi powiedzieć . zawsze kupwała jakiś olej w sklepei rowerowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Moim zdaniem się kompletnie samochodowy nie nadaje, można bo lepszy rydz niż nic, ale jest za gęsty i do tego strasznie lepi brud. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ink Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Moim zdaniem się kompletnie samochodowy nie nadaje, można bo lepszy rydz niż nic, ale jest za gęsty i do tego strasznie lepi brud. Lepszy jest przekładniowy np. Hipol. Zasada jest ta sama w każdym łańcuchu pracującym bez osłony. Nałożyć, wytrzeć z zewnątrz i jeździć. Nic się nie lepi, nic się nie syfi a przynajmniej nie bardziej niż przy innych smarowidłach. Koszt 15zł/ 1 litr. Woda go dość szybko wymywa ale bez tragedii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonski Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Ja słyszałem że rohloff to jakiś straszny gesty klej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skimir Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 A czy ktoś z Was próbował olej Scottoiler przeznaczony do automatycznych olejarek łańcuchów motocyklowych? Olej do łańcuchów, nie jest kleisty jak olejo-smary do motocykli, producent utrzymuje, że nie łapie brudu. Cena - niższa niż specyfiki rowerowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Ja słyszałem że rohloff to jakiś straszny gesty klej Ta, na korbie to co miałem po nim to jakaś masakra, z piaskiem jak to się połączyło to prawie jak smoła. :E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Rohloff jest dobry ale trzeba nałożyć po jednej kropelce na ogniwo, pokręcić pare razy całością a potem wytrzeć łańcuch szmatką. Nie zauważyłem żeby brud kleił się bardziej niż np do Shimano PTFE a wydaje mi się że starcza na dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DSMP Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 @Skom25NIE. Nalezy nałożyć najlepiej na górną czesc łancucha po kropelce na ogniwo, odczekac 10-15 sekund(mozna patrzec jak zanika w łancuchu ) i wytrzeć tą na smarowaną czesc. Nastepnie obrócić korbą w celu przesuniecia łancucha i nasmarować kolejna czesc łancucha a potem znow poczekać i znów porzadnie wytrzeć i tak az cały łancuch nasmarujemy.Tez kiedys smarowałem a potem czysciłem szmatką i cały naped był czarny, wszedzie(kóleczka prz. korba kaseta). smaru nowego nie widać ale po paru km juz jest wszedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 (edytowane) Możesz mieć rację, ostatnio trochę się wnerwiłem bo pomimo Shake łańcucha i wymycia całości napędu po nasmarowaniu wszystko ponownie było uwalone, mimo że nawet nie wyjechałem z piwnicy Edytowane 21 Października 2015 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DSMP Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 (edytowane) ja zauwazyłem jak robiłem twoim sposobem ze ten smar z łancucha musiał bryzgać, niekiedy 3-5 razy szmatą do sucha wcyierałem a i tak smar sie wydobywał po kazdej wycieczce. To jest jakies dziwne.odkąd stosuje mój patent wytarłem łancuch tylko przy smarowaniu. Edytowane 21 Października 2015 przez DSMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 To jest jakies dziwne. Nie ma tu nic dziwnego, po prostu nakładacie za dużą kroplę. Ja używam Rohloffa i nic mi się nie lepi, napęd mam czysty nawet jak jeżdżę po lasach czy polach! Następnym razem postarajcie się nałożyć jak najmniejszą kropelkę na każde ogniwo a nie walić go aż ocieka na łańcuchu. Można powtórzyć to po raz milionowy a do nie których i tak nie dociera - ŁAŃCUCH MA BYĆ NASMAROWANY W ŚRODKU, NIE NA ZEWNĄTRZ! Jeśli po jeździe wydobywa wam się smar z łańcucha to znaczy, że go za dużo nakładacie, trzeba znaleźć złoty środek, ani za dużo ani za mało - w sam raz. Z czasem dochodzi się do wprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.