gello1 Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 (edytowane) Ile muszę odczekać po zaaplikowaniu tego oleju żeby nadawał się do jazdy? Tak samo jak z innymi, czyli najlepiej zostawić na noc? Ja proponuję po nasmarowaniu odstawić rower co najmniej na kilka godzin, aż squirt całkowicie odparuje. Po krótszym czasie widać jeszcze wilgotne resztki na łańcuchu, a to może przyczynić się do przylepienia brudu podczas jazdy. Najlepiej chyba odstawić na noc Co do dostawy to obyło się sprawnie. Zamówiłem i tego samego dnia wpłaciłem kase. Kolejnego dnia Pan wysłał a kolejnego dostałem squirta. Więc czekałem 3 dni. Edytowane 13 Maja 2015 przez filipog44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 @filipog44 Czekam na kolejne relacje. Jestem ciekaw co będzie później, teraz masz wszystko idealnie wyszorowane więc wszystko idealnie chodzi. Ale później przy kolejnych smarowaniach, łańcuch,kaseta,korba już nie będą idealne czyste, kurz sie osiada podczas jazdy nawet na idealnie czystych powierzchniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boogeyman Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Na starym napędzie ze squirtem zrobiłem 1,5-2k km, różne tereny, trochę w deszczu, i niskiej temperaturze (jesień-zima). Ostatni raz benzynę użyłem jak czyściłem napęd przed aplikacją squirta. Nie było potrzeby, szczotka do napędu, mokra ściereczka i nakładałem squirta. Napęd czysty, w miarę cichy. Po zmianie napędu na nowy olałem czyszczenie łańcucha z fabrycznego smaru i nałożyłem od razu po wyjęciu z pudełka. Żadnych problemów z tym nie miałem Zresztą na forach też można znaleźć opinie że wiara smaruje brudny łańcuch i też jest ok. Jedyny minus to że nie nadaje się na temperatury poniżej ok 5C. Ale teraz mamy wiosnę, więc nie ma sensu roztrząsać tego tematu BTW, ten temat chyba już parę razy zatoczył squirtowe kółko Ktoś napisze o zwykłym oleju, parę postów na ten temat, komuś przypomni się squirt i wychwalanie przez parę stron. I potem znowu ktoś wyskoczy ze zwykłym olejem i tak w kółko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 @filipog44 Czekam na kolejne relacje. Jestem ciekaw co będzie później, teraz masz wszystko idealnie wyszorowane więc wszystko idealnie chodzi. Ale później przy kolejnych smarowaniach, łańcuch,kaseta,korba już nie będą idealne czyste, kurz sie osiada podczas jazdy nawet na idealnie czystych powierzchniach. Jasne, zdam relacje za jakiś czas Jak na razie po przejechaniu ponad 80 kilometrów napęd czysty, cichy, wszystko pięknie Squirt to był dobry wybór! BTW, ten temat chyba już parę razy zatoczył squirtowe kółko Ktoś napisze o zwykłym oleju, parę postów na ten temat, komuś przypomni się squirt i wychwalanie przez parę stron. I potem znowu ktoś wyskoczy ze zwykłym olejem i tak w kółko Też to zauważyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duratec Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Squirtlube. Napęd po 600km bez czyszczenia. 80% piaski, szutry wyschnięte na wiór. Smarowanie średnio co 40/50km Nie bawiłem się w odtłuszczanie łańcucha z oryginalnego smaru. http://tufotki.pl/Scqwk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Wygląda super Gdybyś jeszcze odtłuścił łańcuch z fabrycznego smaru, to byłoby jeszcze czyściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moszczan25 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 dzisiaj do paczkomatu ma przyjechać Shimano PTFE, jak się skończy mi za jakiś czas to też kupię squirta z wielu opinii o Shimano to raczej też powinienem być zadowolony, wyczyszczę starannie napęd i też dam znać jak się sprawuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deejwid Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Doszedl w koncu Squirt przed uzyciem wstrzasnac czy nie ma to znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Zależy czy chcesz go pić, wtedy wstrząśnięty nie zmieszany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Doszedl w koncu Squirt przed uzyciem wstrzasnac czy nie ma to znaczenia? To raczej nie ma dużego znaczenia, ale lepiej wstrząsnąć, ja tak zawsze robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deejwid Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Nasmarowane jestem ciekaw co ile km bedzie trzeba dosmarowywac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakunec Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Ja jestem ciekawy konfrontacji Squirtlube z Shimano PTFE po dłuższym użytkowaniu. Do tej pory miałem Prolink Extreme, FL Dry (czerwony), FL Ceramic Wax, Rohloff oraz Shimano PTFE, który u mnie najlepiej się sprawdza. Na Squirt mam ochotę od dawna, ale po badziewnym "dla mnie" FL Ceramic Wax, mam uraz do "suchych woskowych" smarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Bo się okazuje, że pierwszą aplikację suchego należy wykonać trzykrotnie. Szorowanie na błysk, potem po kropelce i odstawić do odparowania. Znów kropelka i odparowanie. I znów kropelka, odparowanie i wytrzeć. Ja na takim smarowaniu zrobiłem 150km i ani myślę znów smarować. Na FL czerwonym, który po jednej warstwie wystarczał mi na 60km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Ja obecnie na squircie ponad 100 km. Napęd pracuje cicho, jak w pierwszych kilometrach, bardzo gładko, bez żadnego strzelania czy mielenia. Wszystko idealnie czyste. Z każdym dniem coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to był dobry zakup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acid1234 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 (edytowane) Przejechałem 400km na pierwszym łańcuchu, 200km na orginalnym smarze z fabryki Shimano - Tylko wytarłem zewnętrznie. Kolejne 200km na Rohloff, ale za mocno wytarłem łańcuch po nasmarowaniu(3 razy wytarłem). Muszę powiedzieć, że co fabryka to "fabryka", napęd pracuje idealnie smar jest gęsty, praktycznie nie łapie brudu i starcza na co najmniej 200km(jest taki delikatnie suchy o bardziej stałej konsystencji). Napęd jest czysty. Po przejechaniu 200km na Rohloff jest gorzej, przede wszystkim łapie dużo brudu i piasku. Napęd jest mocno brudny po 200km w terenie. Zmieniłem łańcuch na drugi (na orginalnym smarze z fabryki). I te same wrażenia jak wyżej. Potestuje jeszcze Rohloff...jak się skończy orginalny smar . Edytowane 15 Maja 2015 przez acid1234 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moszczan25 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 (edytowane) Dzisiaj dotarł do mnie Shimano PTFE Jutro jak wrócę z nocnej zmiany to siadam i biorę się za ostre czyszczenie i smarowanie Jednak zanim to zrobię to pytanie - smarować raz czy np 3 razy ? Edytowane 15 Maja 2015 przez moszczan25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 (edytowane) W przypadku Shimano PTFE jeden raz w zupełności wystarczy, ale jeśli chcesz to nasmaruj drugi raz. Pamiętaj tylko, aby aplikować po bardzo malutkiej kropelce na rolkę, bo jeśli nałożysz za dużo, to olej będzie potem pryskał na obręcz koła, przez co potem obręcz bardzo szybko sie ubrudzi, tak jak mi - tak to wyglądało: http://zapodaj.net/19ca225702eac.jpg.html http://zapodaj.net/5dc87cd0e2adb.jpg.html Więc pamiętaj, aby nałożyć naprawdę malutkie krople na rolki łańcucha. Potem zakręć korbami i zostaw na jakiś czas, a przed jazdą przetrzyj łańcuch szmatką. Edytowane 15 Maja 2015 przez filipog44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moszczan25 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Yes, Sir ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Pierwsza jazda po smarowaniu squirtem. Pierwsze wrażenie - napęd bezszelestny, ale tylko przez pierwszych kilka kilometrów. Po 20km słychać już było napęd i z każdym kilometrem było coraz głośniej. Po 60-70km napęd pracował jakby w ogóle nie było smarowania. W sensie nie piszczał łańcuch ale praca była głośna. Dobiłem jakoś do setki chociaż dźwięki były już mocno irytujące. Jeżdżę ostatnio często trasy +100km i jeśli tak ma to wyglądać, że co max 50km mam smarować łańcuch to podziękował. Myślałem, że choć na 150km wystarczy. Przetarłem teraz wszystko szmatką i nasmarowałem łańcuch raz jeszcze. Jutro zobaczę czy może coś się zmieni i da się na tym dłużej polatać. Póki co jestem nieco rozczarowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 (edytowane) Ja obecnie przejechałem ponad 100 km na squircie i cały czas jest cisza. Słychać delikatny dźwięk łańcucha, ale jest naprawdę delikatny, taki jak na pierwszej jeździe po smarowaniu. Edytowane 15 Maja 2015 przez filipog44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Wczoraj nasmarowałem łańcuch dwa razy. Dzisiaj jakieś pół godziny przed jazdą nałożyłem jeszcze jedną cieniutką warstwę. Może tu był błąd? Nie wiem. Inna sprawa to to, że napęd ma już ponad 5kkm. Czy to może mieć wpływ na głośność napędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Wygląda na to, że wszystko zrobiłeś prawidłowo. Tylko przed jazdą nie powinieneś nakładać kolejnej warstwy, bo squirt potrzebuje czasu aby odparował i został sam suchy wosk. Nie wiem dlaczego u Ciebie napęd pracuje głośno po 70 km. U mnie jest cisza po ponad setce, dziwne. Może inni użytkownicy squirta się wypowiedzą na ten temat. gello1 , grzechotnick jesteście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Może ta ostatnia warstwa którą nałożyłem przed jazdą "rozpuściła" trochę to co ładnie wyschło w rolkach? Jeszcze podczas stosowania rohlofa zauważyłem, że napęd im bardziej się zużywa, tym częściej musiał być smarowany żeby w miarę cicho pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Być może. Kolejnym razem nałóż squirta i odstaw rower na kilka godzin i sprawdź jak będzie z głośnością napędu po 50-100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.