stawek Napisano 13 Kwietnia 2015 Napisano 13 Kwietnia 2015 Nic się nie martw. Po testach na pewno wrzucę tutaj swoją mini recenzję. Cytuj
darektech Napisano 16 Kwietnia 2015 Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) http://chester.com.pl/katalog/srodki-smarne-i-penetrujace/smar-spray-f-5/ Polecam Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez darektech Cytuj
Jock3r Napisano 16 Kwietnia 2015 Napisano 16 Kwietnia 2015 35zł za 500ml hmm.. możesz coś więcej o nim napisać? Jak z trwałością i czepianiem się syfu? Cytuj
darektech Napisano 16 Kwietnia 2015 Napisano 16 Kwietnia 2015 Smaruje co 90-150km czyszczę szmatką smar zmienia konsystencje z ciekłego w stały łapie trochę syfu nie testowałem w ekstramalnych warunkach Cytuj
hydra Napisano 18 Kwietnia 2015 Napisano 18 Kwietnia 2015 Widzę, że każdy ma inne podejście do smarowania. Ja o od jakiegoś czasu używam Squirtlube i jestem super zadowolony. Łańcuch jest po prostu czysty. Brud się nie czepia, pracuje jak trzeba - wystarczy przetrzeć. Problemem może być woda czyli deszcz - wypłukuje dość szybko. Pozatym łańcuch jest czysty i nie wymaga częstego czyszczenia a o szejkowaniu zapomniałem. To tylko moje zdanie i nie namawiam. ale spróbowć można Przejechałem ok 5 tyś. km. Cytuj
tobike Napisano 20 Kwietnia 2015 Napisano 20 Kwietnia 2015 Też używam Squirtlube i jedyne do czego trzeba się przyzwyczaić to odgłos suchych tulejek łańcucha szmyrających o zębatki. Jeżdżę w mocno pylącym terenie, piaski, szutry i żużle i zapomniałem co to jest zgrzytanie łańcucha. Cytuj
Masiarz Napisano 20 Kwietnia 2015 Napisano 20 Kwietnia 2015 Jaki smar na tereny leśne o dużym zapiaszczeniu? Nie wiem czym posmarowali mi w serwisie ale po 5-6 godzinach w lesie łańcuch posiada wszechobecny piach. Cytuj
Darek14 Napisano 20 Kwietnia 2015 Napisano 20 Kwietnia 2015 Nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem odpowiedzi w tym temacie. Cytuj
filipog44 Napisano 20 Kwietnia 2015 Napisano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Jaki smar na tereny leśne o dużym zapiaszczeniu? Finish Line Dry (teflonowy, czerwony). Mimo że jest chyba jednym z najbardziej odradzanych smarów (olejów) do łańcucha z powodu swojej małej wydajności to jednak mnie odpowiada zdecydowanie bardziej niż zachwalany Rohloff, który łapał mnóstwo brudu, piachu a napęd był cały czarny. Wspomniany wyżej Finish Line utrzymuje łańcuch w wręcz idealnej czystości, jednak, niestety, wymaga dość częstego smarowania. Podobno dobry jest też Shimano PTFE na suche warunki, jednak osobiście go nie testowałem. Koledzy powyżej piszą również o Squirtlube. Tego również nie miałem okazji przetestować. Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez filipog44 Cytuj
djzatorze Napisano 21 Kwietnia 2015 Napisano 21 Kwietnia 2015 Na piachy najlepiej mieć łańcuch niemal suchy. Można smarować często czymś rzadkim, ale można czymkolwiek i bardziej się przyłożyć do wycierania łańcucha po smarowaniu. Cytuj
filipog44 Napisano 21 Kwietnia 2015 Napisano 21 Kwietnia 2015 A więc idealnie nadaje się do tego Finish Line Dry. Cytuj
Prz Napisano 21 Kwietnia 2015 Napisano 21 Kwietnia 2015 Jak lubisz smarować co jazdę to ok, inaczej lepiej squirtlube, też nie łapie syfu. Cytuj
filipog44 Napisano 21 Kwietnia 2015 Napisano 21 Kwietnia 2015 Możesz napisać coś więcej o squirtlube? Sam zastanawiam się nad jego zakupem. Cytuj
Prz Napisano 21 Kwietnia 2015 Napisano 21 Kwietnia 2015 Kupiłem go niedawno, ale jeszcze nie uzywalem. W tym wątku możesz sporo o nim poczytać. Cytuj
filipog44 Napisano 21 Kwietnia 2015 Napisano 21 Kwietnia 2015 Czytałem, ale daj znać jak go przetestujesz Cytuj
mrSpock Napisano 21 Kwietnia 2015 Napisano 21 Kwietnia 2015 Po przeczytaniu całego wątku, w szczególności wpisów o czerwonym FL (dry lube) nachodzi mnie jedno pytanie... Czy Wy go wstrząsacie przed aplikacją? Może to rozwiązanie dla wszystkich dla których jest on zbyt wodnisty i napęd słychać po 50km. Cytuj
copone Napisano 21 Kwietnia 2015 Napisano 21 Kwietnia 2015 @mrSpock a jakże by inaczej, to niczego nie zmienia. #...# Cytuj
acid1234 Napisano 22 Kwietnia 2015 Napisano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Po przeczytaniu całego wątku, w szczególności wpisów o czerwonym FL (dry lube) nachodzi mnie jedno pytanie... Czy Wy go wstrząsacie przed aplikacją? Może to rozwiązanie dla wszystkich dla których jest on zbyt wodnisty i napęd słychać po 50km. Jasne, ale to nic nie daje... Może masz jeszcze smar z bardzo starych zapasów, bo był wcześniej o innym kolorze i konsystencji z tego co wyczytałem. Ten nowy to praktycznie co wyjazd to smarowanie(transparentny)... fakt piachu łąpie mało. Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez acid1234 Cytuj
filipog44 Napisano 22 Kwietnia 2015 Napisano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Gdy wiosną 2013r. kupiłem czerwony Finish Line to miał konsystencje minimalnie gęstszą od aktualnego i kolor "mleczka" (jasny, taka szara biel). Natomiast aktualnie jest rzadki jak woda i kolor ma przezroczysty.. :/ ale mimo to odpowiada mi, bo utrzymuje napęd w idealnej czystości a i tak jeżdżę w suchych warunkach. Dla mnie jest ok. Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez filipog44 Cytuj
stawek Napisano 22 Kwietnia 2015 Napisano 22 Kwietnia 2015 Dzisiaj w końcu miałem możliwość przetestowania oleju którym ostatnio posmarowałem łańcuch. Jest to bardzo dobrej jakości olej przemysłowy bodajże firmy Lotos. Zrobiłem tylko 50km, łańcucha nie słychać ale zrobił się dosłownie czarny :/ Cytuj
filipog44 Napisano 22 Kwietnia 2015 Napisano 22 Kwietnia 2015 Czyli jednak daje się we znaki to, że nie jest przeznaczony do łańcucha Ale fajnie, że napisałeś jak to się sprawuje, warto wiedzieć Cytuj
stawek Napisano 23 Kwietnia 2015 Napisano 23 Kwietnia 2015 Mam jeszcze inny do przetestowania olej przemysłowy, ale chcę jeszcze na tym pojeździć żeby zobaczyć po jakim czasie zacznie być "słyszalny". Cytuj
Pavvell Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 Olej zrobił się czarny bo wypłukał brud z wnętrza ogniw. To raczej zaleta oleju. Cytuj
copone Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 Pavvell a skąd tam tyle brudu? #...# Cytuj
stawek Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 Pavvell a skąd tam tyle brudu? Dokładnie. Łańcuch w zasadzie nówka bo zrobione jakieś 300km, w dodatku był już szejkowany nie tak dawno i rower użytkowany tylko na asfaltowych ścieżkach więc obawiam się, że jest po prostu zbyt lepki, ale smarować jednak smaruje lepiej niż top kett bo napęd jeszcze cicho pracuje. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.