grabek Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Używasz DRY czy WET ? Dziś kolejny dzień testów zielonego FL. Tym razem trasa 40km w tym 10km terenu i 3 km lepkiego, głębokiego błota. Cały rower i napęd oklejony błotem. Mimo tego łańcuch pracował bezgłośnie. Kiedy błoto wyschło i odpadło po kilku km nadal jest ok. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez grabek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bva Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 To co polecisz w zamian? Coś co nie znika z łańcucha po 10km i przyciąga wszystkiego ze szlaku? Castrol Chain Spray O-R http://www.forumrowerowe.org/topic/32488-smarowanie-zalety-i-wady-olejow-do-lancucha/?p=1281137 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabek Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) A nie masz problemu z używaniem sprayu? Miałem kiedyś smar w sprayu to oprócz łańcucha, obręcz i opona była nasmarowana Edytowane 4 Czerwca 2014 przez grabek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyton000 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Jak się pryska z odległości 2m to tak się ma Ja miałem Castrola i powiem że był to dobry środek acz drogi.Dzięki rurce aplikuje się go praktycznie tylko na ogniwa, rozpływa się jak woda a po chwili zaczyna odparowywać środek penetrujący i zostaje sam biały smar. Jeżeli się nie wytrze łańcucha dobrze to też będzie łapał brud jak każdy inny środek. Ale skuteczność jest niezła. Sam mam teraz Finish 1-step (niebieski) i powiem że jak dla mnie jest dobry. Nie przywiązuję wagi aż tak do czystości napędu, liczy się skuteczność. Wydaje mi się że 100km spokojnie na nim robię, ale jak złapie deszcz to niestety szybciej się wymywa. Zimową porą był dużo mniej skuteczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bva Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) A nie masz problemu z używaniem sprayu? Miałem kiedyś smar w sprayu to oprócz łańcucha, obręcz i opona była nasmarowana Tego nie aplikujesz jak spray od włosów, tylko przez rureczkę. Zazwyczaj nakładam na zdjęty łańcuch, ale jak trzeba "dopsikać" na napędzie, to wystarczy wziąc w rękę szmatkę i podłozyć pod łańcuch - większość i tak zostaje na lancuchu. Ja generalnie dosc duzo na ten temat juz napisalem w wyzej wspomnianym poscie i kilku nastepnych. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez bva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kekacz Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Wystarczy w drugiej ręce trzymać szmatę i przyłożyć ją od spodu łańcucha aby zapobiegnąć pryskaniu, nawet jeśli używa się rureczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabek Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 A jakie specyfiki przerobiłeś wcześniej zanim zatrzymałeś się na Castrolu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bva Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Oryginalne smarowidła aplikowane na nowe łańcuchy, które moim zdaniem chyba najlepiej dawały radę, ale w koncu "się kończyły" i zielonego FL, ktory IMHO w ogole sie nie nadaje w teren. Wiecej nie szukalem, przeczytalem za to kazdy post z tego tematu i z tego co widzę, to Rohloff jest olejem i z opisow zachowuje sie jak olej, czyli nie zmienia konsystencji, a z rzeczy, ktore ewentualnie bym sprobowal, to jest jeszcze Squirt, ktory (z tego co doczytalem), tę konsystencję zmienia. IMHO wlasnie o to chodzi - zeby przy palikacji byla to luzna ciecz łatwo wchodząca w zakamarki, a po odparowaniu solidna, elastyczna i nie łapiąca syfu osłona. Piszę to z perspektywy osoby potrzebującej specyfiku do jazdy w terenie. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez bva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 4 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 zeby przy palikacji byla to luzna ciecz obśmiałem się z palikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szaler Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Ja całkiem z przypadku używam smaru w spray'u Motip'a do łańcuchów rowerowych. Niby nie jest lepki ale brud przyciąga. 400ml w puszcze i mam go i mam i nawet chciał bym coś innego ale cały czas jest i jest;) A na zachlapane obręcze i inne części mam kawałek kartonu, opieram o obręcz i mam 2 wolne ręce;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kekacz Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 WD40 wypuściło jakoś niedawno linię motocyklową swoich preparatów, w tym odtłuszczacz i smar do łańcuchów. Wiem, większości produkty tej firmy kojarzą się z odrdzewiaczami, ale ta linia jest czymś innym. http://www.wd40-motor.pl/produkty Film ze smarem Produkty chyba jeszcze zbyt młode aby móc znaleźć jakieś opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Witam ja osobiscie używam Motorex-a. Jest gęsty na długo starcza. Kropelka w kazde ogniwo. Łancuch jest suchy, jedynie sie brudzi ale to normalne przy użytkowaniu. Nie lepi sie, nie jest tłusty. Pozdrawiam. Próbowałem Motorex Wet - jest stosunkowo rzadki, po aplikacji nie trzyma się łańcucha i pryska. Praktycznie nie sposób zdjąć nadmiar szmatką, a aplikowany klasycznie po kropelce na ogniwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Długi czas używałem rolhoff'a. Świetny olej ale w mojej ocenie sprawdza się w suchych warunkach i najlepiej na asfalcie. Gdy łykamy kilometry właśnie po takiej nawierzchni to interwał między kolejnymi smarowaniami jest naprawdę długi. Spokojnie starczy na kilka setek kilometrów. Niestety wystarczy zjechać w teren i łapie syf jak szalony a co za tym idzie łańcuch dość szybko zaczyna hałasować. Jeszcze w ubiegłym sezonie spróbowałem Squirt Lube i na dzień dzisiejszy nie mam zamiaru go zmieniać. Brud się go nie ima, łańcuch cichutki, do tego wydajny, dla mnie bajka. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez Piehursson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Jak spokojnie aplikuje to nic nie kapnie tylkow ogniwo. Jest fajnie gesty. Nie brudzi podzespołów. Próbowałem Motorex Wet - jest stosunkowo rzadki, po aplikacji nie trzyma się łańcucha i pryska. Praktycznie nie sposób zdjąć nadmiar szmatką, a aplikowany klasycznie po kropelce na ogniwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) WD40 wypuściło jakoś niedawno linię motocyklową swoich preparatów, w tym odtłuszczacz i smar do łańcuchów. Ja sobie jakoś takiego smarowania wyobrazić nie mogę. Klocki hamulcowe do śmieci po takiej aplikacji płynu na łańcuch. Niestety, ale z hamulcami też zmieniło się moje podejście do smarowania i nie używam żadnych psikających wynalazków, a jeżeli coś aplikuję na łańcuch to robię to powoli i starannie, by nic poza łańcuchem nie upaćkać. Nawet amortyzatory nie znoszą żadnych psikających preparatów, bo te wypłukują smar gąbek. Squirt Lube Potwierdzam, tłuste oleje do szosy, a w teren tylko suche smary na bazie wosku. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez realkrzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike24 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Jeszcze w ubiegłym sezonie spróbowałem Squirt Lube i na dzień dzisiejszy nie mam zamiaru go zmieniać. Brud się go nie ima, łańcuch cichutki, do tego wydajny, dla mnie bajka. gdzie to się kupuje i za ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 @@mike24, http://www.squirtlube.com.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Chciałbym przetestować finish line wax na bazie wosku - warto się w to pchać? Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Czerwca 2014 przez copone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 Nie warto, to jest praktycznie woda i po 15-20 km masz suchy i jęczący łańcuch... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 (edytowane) W 6 numerze bikeBoard jest test smarowideł. Niestety wybór kandydatów do testu oderwany od realii naszego rynku i naszego wątku. Trudno więc donieść się do wyników, a szkoda. Edytowane 6 Czerwca 2014 przez zbychm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregory34 Napisano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 Wczoraj testy Extrem Chain Lube na odcinku 120 km wyłacznie szosa. Łańcuch zaczął być delikatnie słyszalny po ok 110 km więc jest lepiej niz przy używaniu Prolinka Chain Lube. Kaseta i sam łancuch wyglądają czyściej i jak za taka kasę jest bardzo Ok. Natomiast nie zastosowałem się do sposobu uzywania i łancuch wytarty po nasmarowaniu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuku83 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Również zaczynam się powoli rozglądać za smarem który będzie najlepiej sprawdzał się w 90% w utwardzonym terenie i jakieś 10% piach. Z tego tematu wnioskuję, że polecacie Squirt Lube i Extrem Chain Lube, mam jeszcze trochę czasu zanim wybiorę jeden z nich, więc na pewno jakaś pomocna opinia wpadnie do przeczytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janooch Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Muc off dry - smarowałem na wszystkie sposoby, po 40-50 km łańcuch aż piszczał, jest gęsty i nie łapie brudu. Muc off wet - łańcuch robi się czarny po kilku km w terenie. Teraz używam Finish Line Ceramic Wax Lube, testowałem w terenie i na szosie i jest ok, trzeba zaczekać chwilę aż wsiąknie do wewnątrz ale wystarcza na długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Squirt Lube po około 30 km zaczyna jęczeć łańcuch, ale napęd jest dosyć czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 Shimano PTFE, w niedzielę 215km zrobiłem i łańcuch brudny ale nadal kręci się wzorowo. Przetrę szmatką przed kolejnymi jazdami i zobaczymy ile się da tym wykręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.