Duratec Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Z ciekawości kupiłem squirta. Kaseta z przebiegiem 0 km i po nocce ze squirtem Po wyschnięciu łańcuch wygląda jakbym delikatnie świeczką przesmarował. Po przejechaniu 44km (+80% teren) Napęd po ok 90km (+80% teren) Na więcej poważniejszych wniosków potrzeba jeszcze kilkuset km. Wydaj mi się, że naped pracuje ton głośniej, niż na progoldzie, a być może jest to tylko niedotarty napęd. Jestem ciekawy jak działa w deszczu i jazdy +100km. Na progoldzie nie było problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Obejrzałem powyższe fotografie i mam pytanie dnia: dlaczego kółeczko przerzutki wygląda na tak samo ufajdane jak moje (zielony Finish) skoro Squirt nie zawiera oleju? Choć już kaseta jest o wiele bardziej czysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Jak zrobię widelec to aż z ciekawości sprawdzę jak mój Rohloff będzie wyglądał po 100km na idealnie wyczyszczonym napędzie. Ostatnio posmarowałem łańcuch, wytarłem do sucha kilka razy i po maratonie w Miękini, 3 jazdach po mieście/parku napęd idealnie czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duratec Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) Wydaje mi się, że wosk który jest na rolkach przenosi się z syfem na zęby. Wystarczy trochę lepkiej substancji (wosk) i kółeczka są brudne. Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez Duratec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Wycierasz łańcuch po smarowaniu? Smarujesz na rowerze? U mnie po +70km z czego ~50km lasu wyglad napędu bez zmian, każdy element czysty jakby dopiero był czyszczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duratec Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Nie wycieram, gdyż jest suchy. Smaruje na rowerze i przy rozprowadzaniu faktycznie trochę zostanie na zębatkach, jednak rano wszystko jest suche. Jak wracacie z tych "lasów", to czy jesteście zakurzeni ? U mnie jest dużo piachu i pełno kurzu, pyłu. Piszczele mam zawsze uwalone, także analogicznie napęd musi być przybrudzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Ja wycieram i smaruje zdjęte łańcuchy dlatego też jest różnica w czystości. Zależy po jakim lesie jeżdżę , najbardziej kurzy się w puszczy kozienickiej ale napęd jest tylko przykurzony jak reszta roweru i ja ;-) Progolda xtreme kiedyś sprawdze bo był faworytem po przeczytaniu wątku ale Squirt był akurat dostępny. Na szczescie też spełnia moje oczekiwania.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 A słychać z okolic korby wyraźny turkot przy pedałowaniu czy cisza? Łańcuch pod palcem jest gładki czy trudno jest "przeciągnąć" palcami po ogniwach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregory34 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Koledzy macie jakieś sprawdzone "źródełko" z oryginalnym Rohloffem,zakupię chętnie buteleczke bo czerwony finish jakoś szybko się ulatnia z łancucha. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) @up Polecam kupić w sklepie, w którym jest najtańszy. Na allegro są rozlewki, ale wg mnie to dość ryzykowne. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Miner- Po przejechaniu pewnego dystansu słychać lekkie cykanie rolek na zębatkach, przynajmniej u mnie i raczej nic w tym dziwnego bo wszystko jest suche z zewnątrz. Mi to nie przezkadza i słyszę to tylko na asfalcie z racji podłoża chyba.. Można ten dźwięk porównać do cichej pracy bębenka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Placek Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 mam dokładnie takie same spostrzeżenia, delikatny turkot na korbie. Na początku myślałem że to wina źle działającego napędu lub przekosu łańcucha ale okazało się że w dwóch innych rowerach jest podobnie. Czy inni mają podobne spostrzezenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Dodam ze z tego co pamiętam miałem to też na poprzednim napędzie i smarując innymi środkami. Chyba totalną cisze miałem tylko na nowym fabrycznie nasmarowanym łańcuchu, ale też z racjii czasu pewności nie mam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prajzl Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) Niegłupia metoda rozwiązania kwestii łańcuchowej ,kupno mozliwie taniego łańcucha za 10-13zł /szt w negocjowanej cenie ,najlepiej z 5 szt.Założenie nowego świezego przekrecenie z 500km lekkie zaoliwienie,bez brudzenie kropelka na ogniwko i kolejne 300-500 ,i wy je bka do kosza Dlaczego tak ,dlatego że łańcuch zużywa sie najmniej jak jest fabrycznie czysty.Nie da się łańcucha wyczyścić z syfu który zalega w jego szczelinach i powoduje szybszą destrukcje. Zauwazyłem że łańcuch przez pierwsze 300-500km nie zuzywa się prawie wcale a potem kazde kolejne 100km już wyraźnie widać różnice mimo konserwacji.Móie o najtanszych łańcuchach ,bo już taki hg40 wytzryma o jakieś 20-30% dłużej Testowane na jednym z moich rowerków z niezłym skutkiem. Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez prajzl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuku83 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Cześć Właśnie jestem świeżo po zakupie nowego roweru, i w związku z tym mam pytanie, czy łańcuch w fabrycznie nowym rowerze wytrzyma ok. 200-300km. przed pierwszym smarowaniem??? Póki co przejechałem około 70km. w tym z 5km. w lesie, i po przeczyszczeniu roweru po wycieczce łańcuch nadal pracuję cicho, chyba że poruszam nim na boki, to wtedy słuchać takie zgrzytanie, jakby piasek dostał się do środka, nie wiem czy jest to powód do tego aby już go ściągać i czyścić (nawet odpowiednich kluczy jeszcze nie zakupiłem) ??? Teraz planuję dłuższą wycieczkę ok. 120km. i nie wiem czy przesmarować przed tym łańcuch ??? Żeby rozwiać wątpliwości, to Wolę zapytać profesjonalistów, bo póki co to rozpoczynam przygodę z rowerem, a sam niewiele się orientuję, jeszcze nawet nie kupiłem żadnego specyfiku, ale po dokładnym przewertowaniu forum na pewno coś wybiorę. Z góry dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prz Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) Wszystko zależy od konkretnego producenta i roweru, u mnie w nowym rowerze po przejechaniu ok. 170 km łańcuch pracuje głośno i zaczął przeskakiwać od czasu do czasu, także czas najwyższy na smarowanie. Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez Prz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Niegłupia metoda rozwiązania kwestii łańcuchowej ,kupno mozliwie taniego łańcucha za 10-13zł /szt w negocjowanej cenie ,najlepiej z 5 szt.Założenie nowego świezego przekrecenie z 500km lekkie zaoliwienie,bez brudzenie kropelka na ogniwko i kolejne 300-500 ,i wy je bka do kosza Dlaczego tak ,dlatego że łańcuch zużywa sie najmniej jak jest fabrycznie czysty.Nie da się łańcucha wyczyścić z syfu który zalega w jego szczelinach i powoduje szybszą destrukcje. Zauwazyłem że łańcuch przez pierwsze 300-500km nie zuzywa się prawie wcale a potem kazde kolejne 100km już wyraźnie widać różnice mimo konserwacji.Móie o najtanszych łańcuchach ,bo już taki hg40 wytzryma o jakieś 20-30% dłużej Testowane na jednym z moich rowerków z niezłym skutkiem. Mylisz się . Jeżeli dobrze wyszejkujesz łańcuch w benzynie tak aby przy ostatnim szejku benzyna była czysta to usuniesz cały syf z wewnątrz . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emaks Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 A jeśli umyjemy go jeszcze w wodzie z mydłem bedzie jak nowy. Do takiego mycia używam szczotki do paznokci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalafior Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Robicie w życiu coś jeszcze, oprócz czyszczenia łańcucha ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emaks Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) Jak widać po godzinie dodania mojego powyższego posta - wstajemy wcześnie do pracy. Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez emaks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 A ja kupiłem rohloffa i nasmarowałem swoją szosę. I po jakiś 300 km przetarłem dzisiaj łańcuch benzyną i wróciłem do czerwonego teflonowego finish line dry. Rohloff łapał syf, łańcuch i kaseta szybko zrobiła się czarna, wyglądało, jakbym był jakimś syfiarzem... Na dodatek po tych 300km napęd zaczął głośno pracować. No tak się nie da pracować Na finish linie teflonowym przejeżdżam w suchych warunkach ok. 500km i syfu nie łapie tyle. Czasem po tych 400-500km wystarczy łańcuch lekko przetrzeć i naoliwić i dalej 500 można jeździć. Szejkuję po ok 1000-1500km. Rohloff trafił do domu w górach jako awaryjne mazidło, bo smarem bym teogonia nazwał. Trochę koloryzuję, ale się zawiodłem na Rohloffie. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prz Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 A ja dzisiaj nasmarowałem łańcuch olejem z Lidla, który sprzedawali w zestawie z maszynką do czyszczenia łańcucha w zeszłym roku, zobaczymy jak się sprawdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 usuniesz cały syf z wewnątrz Ale trzeba to regularnie robić. Zaschnięty kilkuletni smar nie zawsze chce schodzić, a niedawno czyściłem i za chiny nie schodziło z kasety i łańcucha. Dopiero jak porządnie szczotą wyszorowałem to się coś z tego zrobiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Na finish linie teflonowym przejeżdżam w suchych warunkach ok. 500km i syfu nie łapie tyle. Czasem po tych 400-500km wystarczy łańcuch lekko przetrzeć i naoliwić i dalej 500 można jeździć. Szejkuję po ok 1000-1500km. Jezdzisz ze sluchawkami? Tego typu smary sa glosne juz od pierwszego kilometra, a 500km mozna przejechac na specyfikach typu Rolek itp, a nie na wodzie z teflonem. Mam tu na mysli, zachowanie kultury pracy lancucha, ktora moze byc roznie pojmowana, co wnioskuje z Twojego wpisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Czerwony Finish to temat rzeka - odpuściłem go gdy po trzydziestu kilometrach terenie pylistym do którego podobno został stworzony łańcuch zaczął skrzypieć i rzęzić. Następnie tak się akurat złożyło że musiałem przejechać przez całe moje miasteczko do domu. Łańcuch skrzypi przeraźliwie, ludzie się się odwracają, patrzą co za dziwo jedzie, żenada dnia. Ale ponieważ nic nie może się zmarnować użyłem go do smarowania zawiasów w szafie. Zawiasy pozostają ciche... nawet przez miesiąc. Natomiast przyzwoicie się sprawuje przy smarowaniu Ulocka, choć też trzeba pamiętać że na długo takie smarowanie nie starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.