Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mi w terenie też trzyma do 100 km max, Zwłaszcza gdy jest trochę błota. Praktycznie przed każdym wyjazdem trzeba smarować.

Napisano

Czy ktoś z szanownych Forumowiczów używa oleju: ProGold XTREME? Ktoś mi go polecił, jako naprawdę dobry produkt. Na opakowaniu napisane jest, aby po aplikacji smaru nie wycierać. Tak też zrobiłem i to był chyba błąd, bo po jakiś 150 km (jazda utwardzonej drodze) łańcuch wygląda fatalnie - czarny i brudny. Przetarcie szmatą nie wystarcza, bo pomiędzy ogniwami jest jest taka czarna maź. Pozostaje tylko shake? Który produkt np. z Castoramy wybrać - odobno są 2 rodzaje benzyny i jednej z nich lepiej nie używać do łańcuchów. Aha, ten łańcuch ma "przejechane" 450 km.

 

Napisano

 

 

Przy tym smarze chyba jest napisane, aby nie wycierać go na ciężkie/mokre warunki.

Nic takiego nie ma. Jest za to napisane: eksploatować w stanie mokrym (nie usuwać nadmiaru smaru z łańcucha).

Napisano (edytowane)

Serio miałeś taki syf na łańcuchu po zastosowaniu tego progolda ? Z tego co czytałem to podobno nie zbiera prawie wcale brudu, a ja zamówiłem buteleczkę właśnie ze względu na tę jego czystość

Edytowane przez ILC
Napisano

 

 

Czy ktoś z szanownych Forumowiczów używa oleju: ProGold XTREME?

 

Ja używam tego oleju . Nakładasz po kropelce na ogniwo i nic nie syfi . Wystarczy w suchych warunkach przetrzeć nadmiar szmatką i tyle . 

Napisano

 

 

Serio miałeś taki syf na łańcuchu po zastosowaniu tego progolda ?

Tak. Szkoda, że przed czyszczeniem nie zrobiłem zdjęcia, byłoby to bardziej wiarygodne niż opis. Być może nieumiejętnie się zabrałem, a sam olej nie jest zły - zobaczymy. Teraz wyczyszczę go jeszcze w benzynie, nasmaruję i przetrę dokładnie szmatką, pojeżdżę i zdam relację. Jak będę niezadowolony z efektów to kupię wychwalany tutaj olej Rohloff. 

Napisano

ja używam i Rohloffa i tego Progold Extreme a wczesniej mialem zwyklego Progold. Chyba wersja Extreme niczym sie nie rozni. Uwazam ze rzeczywiscie Progold jest trwalszy od Rohloffa, na maratonie Rohloff wystarczy ze sie wjedzie troche w bloto, potem wszystko wysycha i lancuch już rzęzi. Działa ale rzęzi. Natomiast Progold wydaje sie ze dluzej jest nasmarowany w srodku.

 

ten olej jest jak woda i sugeruja zeby nasmarowac lancuch i od razu isc pojezdzic zeby olej wniknal wewnetrz. lancuch u mnie rzeczywiscie nie jest czysty ale po co ma byc czysty to ma dzialac.

 

natomiast buteleczka Progolda to jakies nieporozumienie, olej leci na boki a nie na lancuch tego nie rozumiem o co tu chodzi. Zeby zdjac zatyczke tez trzeba sie nasilowac. 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Który produkt np. z Castoramy wybrać - odobno są 2 rodzaje benzyny i jednej z nich lepiej nie używać do łańcuchów.

Zwykła ekstrakcyjna.

Jest jeszcze benzyna lakowa ale jak to się ma do łańcucha to nie wiem.

Napisano

 

 

Zeby zdjac zatyczke tez trzeba sie nasilowac.

Nie wiem, po co chcesz ściągać zatyczkę. Robisz w niej dziurkę igłą, przekręcasz i aplikujesz. Akurat sposób aplikacji jest bardzo wygodny.

Napisano

Nakrętka poluzowana - jest prześwit, olej wypływa, mozna smarować.

Nakrętka zakręcona - następuje uszczelnienie, brak prześwitu, olej nie wypływa.

 

 

--

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

olej-do-lancucha-prolink-extreme-118ml.j

 

Którędy olej leci?

 

 

EDIT

 

ok juz wiem

 

"Drobiazgiem ale na pewno wartym uwagi jest sposób zakręcania. Nie ma tutaj klasycznej zakrętki, którą przy moim bałaganiarskim talencie musiałbym szukać po tym jak ją gdzieś położyłem, tylko odkręcając wysuwa się tylko górna część nakrętki, tworząc przestrzeń na czubku, która umożliwia wydostawanie się płynu z buteleczki. Tym samym na pewno jej nie zgubimy. Mała rzecz a cieszy, szczególnie jeśli będziemy musieli przesmarować łańcuch na trasie, a zakrętka poleciała gdzieś w krzaki..."

 

Ciekawe, widac moje wyzsze studia moge do piachu dac ;]

Edytowane przez wojtas7
Napisano

Zwykła ekstrakcyjna.

Jest jeszcze benzyna lakowa ale jak to się ma do łańcucha to nie wiem.

 

Używam jednej i drugiej, zależy jaką kupię i nie widzę żadnej różnicy. No może poza zapachem :P

Lakowa chyba jest robiona na bazie ekstrakcyjnej.

Napisano

Czym lepsza jakościowo ekstrakcyjna tym bardziej sucha, lakowa jest bardziej tłusta.

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Na zdjęciach wygląd napędu po progold extreme na dystansie ok 110 km.

Trasa to w 95% leśne ścieżki z odcinkami mniej lub bardziej piaszczstymi i kilkoma błotkami (na ramie zresztą widać)

 

Według mnie zachowuje się podobnie jak  finish line cross country wet, jednak na finishlane przejechałem dopiero ok 200km, natomiast na progoldzie ponad 2kkm. Jak łańcuch idzie do shake-a, to po progoldzie jest mniej tłusty i wydaje mi się, że mniej czasu schodzi na mycie napędu. W czasie jazdy nie widzę różnicy.

 

1zgulhh.jpg

2f0almt.jpg

30iugwi.jpg

Napisano

Hmm 110km i taki syf. No ale ja czyszczę po każdym wypadzie w teren więc i po 80km czasem wygląda gorzej. Takie życie trzeba czyścić.

 

Zwróciłeś uwagę że używasz samych najtwardszych biegów z tyłu, chyba masz za duże blaty z przodu.

Napisano (edytowane)

Kurcze ja mam zawsze bardziej uwalony napęd, np po wczorajszej jeździe mimo ze to tylko 54km, ale bylo sporo błota. Uzywam ciągle Rohloffa ale szukam czegoś innego na zmianę. Dla mnie łańcuch po bokach może być caly brudny, byle ogniwa były czyste.

 

Co do zdjęć wyżej to faktycznie uzywasz tylko ostatnich przełożeń na kasecie, a to niedobrze - szybko ja zuzyjesz..

 

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez adhed
Napisano

nie dosc ze szybciej ja zuzyje to mozna stwierdzic ze manewruje biegami tylko z przodu (jesli gorki) to oznacza duzy przeskok przelozenia i cios w kolana - po to jest tylna kaseta ciasno zestopniowana zeby łagodnie zmieniać przełożenia a nie z przodu np 42 od razu na 32.

 

jest taki specyfik który powoduje że błoto się nie trzyma

 

http://www.cda.pl/video/684432a/Wiecznie-suche-ubranie-Zaden-problem

 

chce to wyprobowac na ramie roweru i lancuchu wlasnie.

Napisano

 Uzywam ciągle Rohloffa ale szukam czegoś innego na zmianę. Dla mnie łańcuch po bokach może być caly brudny, byle ogniwa były czyste.

 

 

 

Również używałem bardzo długo Rolhoffa, ale od momentu gdy trafiłem na Squirtlube, Rolhoff poszedł definitywnie 

w odstawkę.

Fakt, że trzeba smarować częściej, ale nagrodą jest zwiększona trwałość napędu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...