Vidoq Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Witam, nasmarowałem łańcuch olejem ROHLOFF i cos mi się porobiło z przerzutkami , same się przerzucają , wiem że musze je wyregulować ale czy to normalne ? Ale przerzucają się tak jak akurat chcesz? Bo jeżeli tak to nic nie reguluj!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 @@Vidoq, Ty się w archeologa bawisz, czy jak? Przez pół roku to kolega chyba zdążył ogarnąć problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Tak sobie patrzę na parametry tego Squirtlube http://squirtlube.pl/wp-content/uploads/2012/02/Squirt-Material-Safety-Data-Sheet-14052008-1-3.pdf I poniżej 5* C to niezbyt się nadaje (nic dziwnego, 60% objętości to woda) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 (edytowane) Przez pół roku to kolega chyba zdążył ogarnąć problem LOL! I poniżej 5* C to niezbyt się nadaje (nic dziwnego, 60% objętości to woda) Ale używałeś, czy tylko teoretyzujesz? Ta woda odparowuje po nałożeniu, a 5*C dotyczy tylko jego przechowywania, a nie użytkowania. Edytowane 11 Lutego 2014 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Tak sobie patrzę na parametry tego Squirtlube http://squirtlube.pl/wp-content/uploads/2012/02/Squirt-Material-Safety-Data-Sheet-14052008-1-3.pdf I poniżej 5* C to niezbyt się nadaje (nic dziwnego, 60% objętości to woda) ... Woda która jest tu w zasadzie nośnikiem raczej odparowuje w całości i pozostaje sam smar. Fakt że jest on dość gęsty i może na mrozie różnie się zachować zwłaszcza jak dobrze nie wyschnie przed jazdą. Ja zimą nie roweruje ale może ktoś już sprawdził i się wypowie bo też jestem ciekaw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 W warunkach poniżej 5*c woda raczej intensywnie nie odparowuje, ciekawi mnie efekt naniesienia tej emulsji i wyjechania przy np -5*C ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 http://www.forumrowerowe.org/topic/32488-smarowanie-zalety-i-wady-olejow-do-lancucha/?view=findpost&p=1358696 + EXPAND CHAIN MOLLY OIL 1 smarowanie wystarczyło mi na ok. 30km po mieście w suchych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 @RulezA jak często smarujesz napęd w temperaturze 5*C? Cały bajer tego specyfiku polega na tym, że dzięki dużej zawartości wody dobrze penetruje ogniwa. Najlepszy efekt osiąga się po dwukrotnym smarowaniu przy każdorazowym wyschnięciu łańcucha. Nie zauwazyłem jego jakiś specjalnych ułomności przy minusowych temperaturach. Z najczęsciej przeze mnie używanych zielony Finish, Rolek, ten jest chyba najlepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 (edytowane) W warunkach poniżej 5*c woda raczej intensywnie nie odparowuje, ciekawi mnie efekt naniesienia tej emulsji i wyjechania przy np -5*C ... Wielokrotnie jeździłem przy temperaturach znacznie niższych niż -5 stopni i nie było żadnych problemów. Chyba, że chodzi Ci o nasmarowanie i nie odczekanie, aż wyschnie - tak nie próbowałem. Edytowane 11 Lutego 2014 przez Darek14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Właśnie, chodzi mi o sytuację - nasmarować i wyjechać w teren ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 11 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Zalecenia dotyczące użycia Squirta wyraźnie mówią o tym, że trzeba dać mu wyschnąć! 2:30min. tego filmiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
henk Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 A czy Squirtlube nadaje się też do smarowania linek hamulców i przerzutek? Trochę spóźnione pytanie, bo już nim nasmarowałem linki, tylko teraz mam wątpliwości, po przeczytaniu o tej wodzie w składzie preparatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vidoq Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 @@Vidoq, Ty się w archeologa bawisz, czy jak? Przez pół roku to kolega chyba zdążył ogarnąć problem Pożartowałem sobie jak widać z załączonej ikonki. To wszystko. Kolega też pewnie zdążył zauważyć, że przerzutki same z siebie się nie przerzucają. Nie trzeba od razu tak wszystkiego wytykać palcem. A tym bardziej nie jest to powód, by walić głową w mur z wściekłości. Ty, jako moderator, tym bardziej powinienieś wstrzymywać się od takich komentarzy. Bo czemu ma on służyć? Chciałeś poszydzić? A może pokazać jaki ty jesteś bystry? Inni się zorientowali i pominęli milczeniem. I dobrze. Bo jak powiedziałem to taki mały żarcik był. Ale widzę, że to może bardzo zdenerwować. EOT, bo to nie miejsce na to. A ja też mam swoje lata i nie w smak mi przepychanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 OT @@Vidoq, Widzisz jakiś sens w odpowiadaniu na post po pół roku? Zwłaszcza w tak inteligentny sposób? Sprawdź sobie w regulamine punkt 5e i dodatkowo dwa kolejne podpunkty... EOT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Co do Squirta - jak się sprawuje w deszczu i błocku - dotrzymuje kroku zielonemu Finishowi czy trzeba smarować częściej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Trzeba smarować częściej, natomiast napęd pozostaje nieporównywalnie czystszy i dzięki temu mniej się zużywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Fajnie a jak wygląda sprawa z hałasem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 jest całkiem cicho. Początkowo też miałem obawy bo wkońcu "suche" smarowanie ale jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 No to wygląda na to że dojdzie kolejna buteleczka do kolekcji smarowideł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ILC Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 Witam, czy ktoś używa olejku Prolink Extreme ? http://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/oleje-i-smary-rowerowe/p,olej-do-lancucha-prolink-extreme-118ml-progold,102291.html Jak się sprawuje porównując np; do czerwonego finish lin'a ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 Kolega Jasiński tego używa. Jak mi pożyczał na wyjeździe to spokojnie wytrzymywał 70km w mokrym syfie. Na pewno pozostawia łańcuch dość czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anko Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Czy coś takiego jak: "advance chain ultra" będzie się nadawać do smarnięcia łańcucha? To jest niby do motorów, no ale łańcuch to chyba łańcuch? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Zazwyczaj smary motocyklowe są bardzo lepkie bo tam występują duże siły odsrodkowe i prędkości obrotowe więc smar musi się jakoś utrzymać. Możliwe że jak dobrze wytrzesz go z zewnątrz to sprawdzi się w rowerze. Ale myślę ze i tak sporo syfu złapie. Plusem takiego smaru jest to że dobrze wnika i penetruje łańcuch. Ja mam smar do łańcuchów maszynowych szybkobierznych i w tym roku z ciekawości go sobie sprawdze :-) Myślę że dzięki swoim właściwością sprawdziłby się zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anko Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 jeszcze dodam że jeżdzę po szosie, to też duży wpływ na rodzaj użytego smaru ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adhed Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Ja już się przyzwyczaiłem i używam Rohloffa, choć wydaje mi się, że zużywa się trochę zbyt szybko - jedna dłuższa jazda, także w terenie i trzeba trochę przesmarować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.