Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Przez pół roku to kolega chyba zdążył ogarnąć problem

LOL! :002:

 

 

I poniżej 5* C to niezbyt się nadaje (nic dziwnego, 60% objętości to woda)

 

Ale używałeś, czy tylko teoretyzujesz? Ta woda odparowuje po nałożeniu, a 5*C dotyczy tylko jego przechowywania, a nie użytkowania.

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie patrzę na parametry tego Squirtlube

http://squirtlube.pl/wp-content/uploads/2012/02/Squirt-Material-Safety-Data-Sheet-14052008-1-3.pdf

I poniżej 5* C to niezbyt się nadaje (nic dziwnego, 60% objętości to woda) ...

Woda która jest tu w zasadzie nośnikiem raczej odparowuje w całości i pozostaje sam smar. Fakt że jest on dość gęsty i może na mrozie różnie się zachować zwłaszcza jak dobrze nie wyschnie przed jazdą. Ja zimą nie roweruje ale może ktoś już sprawdził i się wypowie bo też jestem ciekaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@Rulez

A jak często smarujesz napęd w temperaturze 5*C? Cały bajer tego specyfiku polega na tym, że dzięki dużej zawartości wody dobrze penetruje ogniwa. Najlepszy efekt osiąga się po dwukrotnym smarowaniu przy każdorazowym wyschnięciu łańcucha. Nie zauwazyłem jego jakiś specjalnych ułomności przy minusowych temperaturach. Z najczęsciej przeze mnie używanych zielony Finish, Rolek, ten jest chyba najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach poniżej 5*c woda raczej intensywnie nie odparowuje, ciekawi mnie efekt naniesienia tej emulsji i wyjechania przy np -5*C ...

 

Wielokrotnie jeździłem przy temperaturach znacznie niższych niż -5 stopni i nie było żadnych problemów.

Chyba, że chodzi Ci o nasmarowanie i nie odczekanie, aż wyschnie - tak nie próbowałem.

Edytowane przez Darek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Vidoq, Ty się w archeologa bawisz, czy jak? Przez pół roku to kolega chyba zdążył ogarnąć problem :wallbash:

 

Pożartowałem sobie jak widać z załączonej ikonki. To wszystko. Kolega też pewnie zdążył zauważyć, że przerzutki same z siebie się nie przerzucają. Nie trzeba od razu tak wszystkiego wytykać palcem. A tym bardziej nie jest to powód, by walić głową w mur z wściekłości. Ty, jako moderator, tym bardziej powinienieś wstrzymywać się od takich komentarzy. Bo czemu ma on służyć? Chciałeś poszydzić? A może pokazać jaki ty jesteś bystry?

Inni się zorientowali i pominęli milczeniem. I dobrze. Bo jak powiedziałem to taki mały żarcik był. Ale widzę, że to może bardzo zdenerwować. EOT, bo to nie miejsce na to. A ja też mam swoje lata i nie w smak mi przepychanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj smary motocyklowe są bardzo lepkie bo tam występują duże siły odsrodkowe i prędkości obrotowe więc smar musi się jakoś utrzymać. Możliwe że jak dobrze wytrzesz go z zewnątrz to sprawdzi się w rowerze. Ale myślę ze i tak sporo syfu złapie. Plusem takiego smaru jest to że dobrze wnika i penetruje łańcuch. Ja mam smar do łańcuchów maszynowych szybkobierznych i w tym roku z ciekawości go sobie sprawdze :-) Myślę że dzięki swoim właściwością sprawdziłby się zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...