Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

w butelce jak woda/mleko, świetnie wnika w ogniwa, szybko schnie a po odparowaniu gęsty prawie jak wosk ale nie lepki jak oleje. Nie wychodzi co kawałek do zewnątrz. Dobrze wytrzeć po wyschnieciu i jest bajka.

Napisano (edytowane)

Gdzie kupi ten smar Squirt Lube? Na alledrogo nie mogę znaleźć. Obecnie używam Rohloffa i jestem zadowolony ale skoro to jest lepsze jeszcze to warto spróbować :)

Edytowane przez sheva87
Napisano

Dzięki za namiary :) przy okazji mam pytanie o bezpośrednie porównanie z Rohloffem przy zastosowaniu smaru w rowerze MTB przy jeździe typowo terenowej. To, że nie brudzi tak napędu to na pewno super sprawa bo zawsze lepiej dosmarować niż czyścić wszystko od podstaw. Natomiast chodzi mi o kwestię jego trwałości na łańcuchu? Co ile kilometrów trzeba  średnio przy takiej jeździe dosmarowywać łańcuch? Czy zauważyłeś szybsze zużycie napędu?

 

 

Napisano

Jeśli o mnie chodzi to jeżdżę crossem głównie po lasach i polach w suchych warunkach gdy zazwyczaj jest ciepło. Raz mnie ulewa złapała w puszczy ale zmiany w pracy napędu nie zauważyłem. Poprzednio na "Rolku" syf, strzelanie wnerwiało mnie już po ~20km. A doprowadzenie tego do czystości śni mi się po nocach...

Na Squircie kaseta czysciutka cały sezon, łańcuch błysk i wygląda z zewnątrz jak suchy, lekko przykurzony :-) Jedynie po dosmarowaniu w trasie i malo dokładnym wytarciu troche syfku złapie ale bardzo łatwo się czyści.

Ja smaruje co 100-150km.

Do piszczenia jeszcze łańcucha nie doprowadzilem. Co drugie smarowanie szejkowanie.

Co do zużycia to bardzo mało km przejechałem. Po 500km na łańcuch (2szt sram pc-68). Mierzony odcinek 106.9mm po tym dystansie 107-107.05mm

Na spince normalne ślady pracy ale bez zużycia i ubytku na średnicy pinów/sworzni.

Poprzedni napęd smarowany Rolkiem zdechł po 1300km ale był słaby (sram pg-820 i jakiś plastelinowy KMC, chyba z7). Pierwsze oznaki zużycia juz po jakiś 500km.

Jest jeszcze jeden ciekawy smar i chyba go sobie zakupie smarujac jeden z łańcuchów żeby go obadać z ciekawości. Jest to- Progold Prolink Extreme.

Napisano

czymś gęstym na mokre warunki np: finishline Wet, rohloff,

szumów nie zlikwidujesz chainglider trzyma sie tylko na łańcuchu, ale na tyle lekko, że tarcie mu nie przeszkadza

Napisano

rower o którym piszę to przełaj jeżdżę nim tylko po szosie w suchych warunkach,

rower był nowy po ok 500km przesmarowałem łańcuch smar SHIMANO PTFE suche warunki po ok 200km łańcuch, kaseta, kółka prowadzące przerzutki bardzo brudne,

 

smarowałem co drugie ogniwo od góry w wątku jest napisane aby robić to od dołu, po smarowaniu raczej go nie wycierałem na pewno nie dokładnie, co jeszcze zrobiłem źle wydaje mi się że źle dobrałem smar 

Napisano

Na ostatnich stronach było już o czystości i smarach wiec jak poczytasz to coś sobie znajdziesz.

Oleje mają to do siebie że lubią łapać brud. Kwestia też samego czyszczenia i smarowania. O wszystkim już było na forum. wystatczy poszukac i poczytać. Pozdr.

Napisano

Pierwszy rower dostałem prawie 40 lat temu. Dopiero czytając forum rowerowe odkryłem, że z rowerami są same kłopoty. Tyle lat żyłem w nieświadomości. Co do łańcuchów, to całe szczęście, że w moim motocyklu jest wał, bo pewnie bym nie jeździł, a kombinował czym łańcuch nasmarować.

Napisano

Wygląda na to,że może być problem z dostępnością Squirtlube ponieważ sprzedawca już wcześniej przestał wystawiać produkt na allegro, a teraz z jego

strony zniknął kontakt do niego.

  • Mod Team
Napisano

Z wiggle i angielskiego e-baya też zniknął i wygląda na to że bezpowrotnie. :(
Można go dostać tylko bezpośrednio u producenta i tutaj.
Trochę dziwnie to wygląda, bo kiedys był ogólnie dostępny, a teraz albo mają problem z dystrybucją, albo już teraz trzeba się zaopatrzyć w większy zapas... :whistling:

Napisano (edytowane)

Adres (in2dust), który zamieściłeś to dystrybutor w UK.

Producent jest w RPA:

http://www.squirtlube.com/

 

NIedobrze.

To jest mój -jak do tej pory- zdecydowany faworyt wśród smarów. Faktycznie trzeba pomyśleć o zrobieniu  zapasu, bo została mi tylko jedna buteleczka.

Nie sądziłem, że mogą być problemy z dostępnością i niedawno sprezentowałem  buteleczkę kumplowi.

Edytowane przez Darek14
Napisano (edytowane)

Co prawda zrobiłem już zapas za granicą bo spanikowałem, ze mój ulubiony olej  już nie będzie dostępny w Polsce (przez chwilę brak możliwości kontaktu), ale i tak się cieszę.

Edytowane przez Darek14
  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Wpadł mi w ręce teflon w spray-u. Małe opakowanie, opis zachęcający no i spróbowałem. Po standardowym myciu łańcucha i normalnych egzorcyzmach z Rohloffem zadałem tegoż specyfiku. Łańcuch po 500km nie woła o kolejne smarowanie, jest cichy i czysty. Zastanawiam się czy to cudowne działanie teflonu + Rohloffa czy specyficzne zimowe warunki maja na to wpływ. Jeżdżę zimą po lesie więc bez soli za to z woda (śniegiem) i błotem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...