Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

panowie, jaki smar poradzicie dla całkowitego laika, który zaczyna dopiero jazdy na trasach 60-100 km ? Bo to coś, co miałem już automatyznie na łańcuchu, starło się i teraz jestem w kropce

Ja ze swoje strony polecam FL ale ten zielony znaczy się WET tylko nie zapomnij nadmiaru smaru wytrzeć. Po pół kropelki na ogniwo przekręcić kilka razy przez wszystkie przełożenia i wytrzeć nadmiar smaru szmatką tylko delikatnie to rób.

Edytowane przez biker90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyłem łańcuch benzyną, wysuszyłem, posmarowałem(kropla na ogniwo) olejem, po 1h dokładnie wytarłem, założyłem na rower i po ~70 km na suchym asfalcie już słyszę łańcuch. Co robię źle? Wszystkie zębatki były także oczyszczone z brudu.

 

Używałem oleju: http://weldtite.co.uk/products/detail/tf2-performance-lubricant-with-teflonreg-100ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielony łapie syf, niestety. Ja teraz jeżdżę na Ceramic Wax Lube, parę zeta droższy od czerwonego FL Teflon ale przebiegi większe można zrobić i nie trzeba czyścić przed każdym smarowanie, ile ciężko mi powiedzieć ale myślę że zanim będzie trochę słychać napęd 150km zrobię albo i lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielony łapie syf, niestety. Ja teraz jeżdżę na Ceramic Wax Lube, parę zeta droższy od czerwonego FL Teflon ale przebiegi większe można zrobić i nie trzeba czyścić przed każdym smarowanie, ile ciężko mi powiedzieć ale myślę że zanim będzie trochę słychać napęd 150km zrobię albo i lepiej.

Gadasz mi tam nic nie łapie, trzeba umieć smarować, jak zapomnisz wytrzeć nadmiar smaru to ci każdy złapie syf.

Ponoć dobry też jest TF2 lecz niestety ten smar bardzo wodnisty jest w konsystencji

Edytowane przez biker90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Umyłem łańcuch benzyną, wysuszyłem, posmarowałem(kropla na ogniwo) olejem, po 1h dokładnie wytarłem, założyłem na rower i po ~70 km na suchym asfalcie już słyszę łańcuch. Co robię źle?

 

Nic. Używasz smaru mokrego, więc nie ma takiej opcji, żeby się go brud nie czepiał. Jedyne co możesz zrobić, to spróbować dokładniej wytrzeć, ale niewiele pomoże, bo nie osuszysz łańcucha.

 

Smary suche, których bazą jest wosk, nie sprawdzają się w letnich temperaturach. Moja mikstura z FL Ceramic Wax i FL Teflon się skończyła, więc przeprosiłem się z FL Wet. Po wytarciu i przejeździe ~40km w terenie, łańcuch jest brudny, ale nie tragicznie brudny... Da się jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kupnie roweru, nie czyściłem ani nie smarowałem napędu przez ponad 2000 km, przez cały ten czas była kompletna cisza, bez grzechotania szelestów itd. Rower był jeżdżony raczej w suchych warunkach po ulicach, drogach rowerowych, ew. , sporadycznie po lesie (wąskie 28"). Na czyszczenie zdecydowałem się po ulewie, która złapała mnie w środku trasy, pierwszy raz usłyszałem napęd. Na drugi dzień z kasety zdejmowałem płaty syfu, takie grube, czarne i sztywne...w każdym razie wyczyściłem wszystko dokładnie, przesmarowałem, ale i tak słyszę napęd, próbowałem już jakiegoś brunoxa i oleju maszynowego. Po tym zwykłym oleju trochę ucichło, ale jeszcze nie do końca.

Chcę, żeby było cicho. Ale zastanawia mnie to, że wg Waszych wypowiedzi smarowanie wystarcza na 100-200, czasem 300km w suchych warunkach, czym w takim razie nasmarowany był napęd w moim rowerze fabrycznie, że jeździł ponad 2k km bez szmeru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie go krasnoludki smarowały w nocy i nawet o tym nie wiesz :D

A tak na serio to 'cisza' dla każdego ma inne znaczenie. 2000km bez smarowanie hmm to na pewno nie była cisza. Prawdopodobnie łańcuch masz już tak rozciągnięty, że tej ciszy już u niego nie usłyszysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo Panowie teraz mam w miarę dobrze hehe :D

A dlaczego? Ano bo(zresztą za moją namową, z wiadomych względów :icon_mrgreen:)tata ostatnio w Castoramie kupił pilarkę Stihla...A tam przecież musi być smarowany łańcuch ;P No i kupił olej Stihla do łańcucha...Coś świetnego wręcz wam powiem :) Super smaruje i nie zbiera tak dużo brudu(mam porównanie z kilkoami, m.i.n. motula czy Orlena olejami do 2suwów), bo Orlen czy Motul troszkę niestety tego brudu zbierał :D także naprawdę mogę chyba z całą odpowiedzialnością polecić oleje do łańcuchów do pilarek ;P Mam litr tego oleju więc będę testował, i oc jakiś czas będę wam pisał co i jak, jak to się sprawuje.na razie, no licznika nie mam ale zrobiłem ok. 80KM i nie słychać napędu, ciekawe jak będzie dalej...Ale jak nawet co te 120KM miałbym smarować napęd to i tak wyjdzie dość tanio ;P Ja mam coś takiego:http://www.sklep.ele...ncucha-1l-stihl , a ciekaw jestem jak się by sprawowało coś takiego, bo olej do 2T miałem ale z Motula i Orlena więc może być to jednak inna półka.Mam na myśli coś takiego:http://www.anteks.co...-litr-STIHL/240 No ale cena nieporównywalna ;)

Edytowane przez wojszat95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o smarach do łańcucha w sprayu typowo do motocykli?

Miałem taki, Z-cośtam. Jako smar żadna rewelacja, brudził i wcale długo nie trzymał. Natomiast przy nakładaniu, połowa albo więcej trafiała poza łańcuch. Zdecydowanie lepsza jest metoda 'kropelkowa' - nie dość że oszczędniejsza to jeszcze dedykowane oleje świetnie się wprowadzają w rolki łańcucha. Zabryzganie po wierzchu cienką warstwą moim zdaniem nie da tak dobrego efektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a do czego prowadzi zaniedbywanie smarowania łancucha?( Oprócz rdzewienia)

 

W praktyce spadnie Ci srednia,  a przerzutki beda chodzic tragicznie naped bedzie glosny, a korba/kaseta/przerzutki beda rdzewiec. Poza tym naped bedzie glosny i wqfiajacy. No i podzespoly beda sie szybciej zuzywac, bo po prostu beda gnic od rdzy.

 

Pozdrawiam, M

 

Przy okazji... Czy ktos mial jakies doswiadczenia z wspomnianym wczesniej olejkiem do niszczarek, tudziez z olejami do smarowania broni?

Edytowane przez terrago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

terrago, no tak oprócz rdzewienia wadą niesmarowania jest rdzewienie, do tego gnicie od rdzewienia :)

Poważnie mówiąc, masz jak dbasz.

Jak lubisz żyć w syfie to nie sprzątasz w domu, samochodzie i nic się specjalnego nie dzieje.

Podejrzewam, że na środkach czystości, traceniu czasu na czyszczenie itp. nie wyjdziemy nawet na czysto przy zepsutym napędzie i wymianie go co 2-3 sezony z powodu zaniedbań.

Ale ja bym nie potrafił jeździć na uświnionym napędzie, głośnym czy OMG zardzewiałym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...