biker90 Napisano 27 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2012 (edytowane) panowie, jaki smar poradzicie dla całkowitego laika, który zaczyna dopiero jazdy na trasach 60-100 km ? Bo to coś, co miałem już automatyznie na łańcuchu, starło się i teraz jestem w kropce Ja ze swoje strony polecam FL ale ten zielony znaczy się WET tylko nie zapomnij nadmiaru smaru wytrzeć. Po pół kropelki na ogniwo przekręcić kilka razy przez wszystkie przełożenia i wytrzeć nadmiar smaru szmatką tylko delikatnie to rób. Edytowane 27 Lipca 2012 przez biker90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcingrychtol Napisano 27 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2012 (edytowane) przekręcić kilka razy przez wszystkie przełożenia A to w jakim celu? Tylko rozniesiesz olej na trybach i będzie się do niego lepił kurz. Pokręcić korbą, oczywiście, ale biegi się zmienia dopiero jak się wytrze. Edytowane 27 Lipca 2012 przez marcingrychtol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker90 Napisano 27 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2012 A to w jakim celu? Tylko rozniesiesz olej na trybach i będzie się do niego lepił kurz. Pokręcić korbą, oczywiście, ale biegi się zmienia dopiero jak się wytrze. Ja tak robię i nic się nie roznosi, tylko przedtem jeszcze łańcuch z syfu oczyszczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 27 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2012 Nie widzę sensu w takim kręceniu po wszystkich przełożeniach. Wystarczy pokręcić na jednym i wytrzeć nadmiar. Co do FLa zielonego to polecam, nawet bardziej niż Rohloffa. Sent from my iPad using Tapatalk HD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr321 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 Umyłem łańcuch benzyną, wysuszyłem, posmarowałem(kropla na ogniwo) olejem, po 1h dokładnie wytarłem, założyłem na rower i po ~70 km na suchym asfalcie już słyszę łańcuch. Co robię źle? Wszystkie zębatki były także oczyszczone z brudu. Używałem oleju: http://weldtite.co.uk/products/detail/tf2-performance-lubricant-with-teflonreg-100ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas85 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 Normalka, czerwony Finish Line wytrzymuje ok 60 km. Jeśli łańcuch nie jest usyfiony z wierzchu, to nałóż kolejną warstwę tego specyfiku i ciesz się jazdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker90 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 Niestety FL czerwony ma do siebie, że szybko znika z łańcucha nawet jeśli wcześniej dokładnie oczyścisz łańcuch. Zielony jest zdecydowanie lepszy i starcza mi po smarowaniu tak na ok.200km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 Zielony łapie syf, niestety. Ja teraz jeżdżę na Ceramic Wax Lube, parę zeta droższy od czerwonego FL Teflon ale przebiegi większe można zrobić i nie trzeba czyścić przed każdym smarowanie, ile ciężko mi powiedzieć ale myślę że zanim będzie trochę słychać napęd 150km zrobię albo i lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker90 Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 (edytowane) Zielony łapie syf, niestety. Ja teraz jeżdżę na Ceramic Wax Lube, parę zeta droższy od czerwonego FL Teflon ale przebiegi większe można zrobić i nie trzeba czyścić przed każdym smarowanie, ile ciężko mi powiedzieć ale myślę że zanim będzie trochę słychać napęd 150km zrobię albo i lepiej. Gadasz mi tam nic nie łapie, trzeba umieć smarować, jak zapomnisz wytrzeć nadmiar smaru to ci każdy złapie syf. Ponoć dobry też jest TF2 lecz niestety ten smar bardzo wodnisty jest w konsystencji Edytowane 2 Sierpnia 2012 przez biker90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzybu1 Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Ostatnio byłem na wycieczce, napęd smarowałem olejem Makity. Po 160 km na suchym asfalcie i polnych drogach zaczęło być go słychać . Całkowicie zrobiłem na jednym smarowaniu 250 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kato39 Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 (edytowane) ja polecam olej do silników 2 suwowych ładnie smaruje i na długo starcza Edytowane 8 Sierpnia 2012 przez kato39 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Po próbach z Pilarolem z uprzedzeniem podchodzę do takich "wynalazków" ale trochę Orlenu 2T mam to spróbuję z ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas85 Napisano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 Wniosek z tego taki, że czym byś nie posmarował, to i tak rower jeździł będzie, więc chyba lepiej skupić się na jeżdżeniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 Jeździł będzie, ale im więcej jeżdżę tym bardziej dbam o łańcuch bo czysty i nasmarowany zrobi więcej kilometrów przed wymianą napędu niż osyfiony pyłem który lepi się do olejów do pilarek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xanagaz Napisano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 W temacie jest jedna opinia o olejach Zefal, jeździ ktoś na tym? http://allegro.pl/show_item.php?item=2571114969 http://allegro.pl/olej-zefal-dry-lube-oil-125ml-kr-i2574078692.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtaszek Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 Czy warto to kupić http://allegro.pl/najlepszy-olej-do-lancucha-rohloff-75ml-ctbike-i2534118833.html jest oryginalny? Pytam bo pisaliście, żeby uważać gdyż oryginalne są tylko w 50,100 ml i 1L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 Umyłem łańcuch benzyną, wysuszyłem, posmarowałem(kropla na ogniwo) olejem, po 1h dokładnie wytarłem, założyłem na rower i po ~70 km na suchym asfalcie już słyszę łańcuch. Co robię źle? Nic. Używasz smaru mokrego, więc nie ma takiej opcji, żeby się go brud nie czepiał. Jedyne co możesz zrobić, to spróbować dokładniej wytrzeć, ale niewiele pomoże, bo nie osuszysz łańcucha. Smary suche, których bazą jest wosk, nie sprawdzają się w letnich temperaturach. Moja mikstura z FL Ceramic Wax i FL Teflon się skończyła, więc przeprosiłem się z FL Wet. Po wytarciu i przejeździe ~40km w terenie, łańcuch jest brudny, ale nie tragicznie brudny... Da się jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pankrok Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 Po kupnie roweru, nie czyściłem ani nie smarowałem napędu przez ponad 2000 km, przez cały ten czas była kompletna cisza, bez grzechotania szelestów itd. Rower był jeżdżony raczej w suchych warunkach po ulicach, drogach rowerowych, ew. , sporadycznie po lesie (wąskie 28"). Na czyszczenie zdecydowałem się po ulewie, która złapała mnie w środku trasy, pierwszy raz usłyszałem napęd. Na drugi dzień z kasety zdejmowałem płaty syfu, takie grube, czarne i sztywne...w każdym razie wyczyściłem wszystko dokładnie, przesmarowałem, ale i tak słyszę napęd, próbowałem już jakiegoś brunoxa i oleju maszynowego. Po tym zwykłym oleju trochę ucichło, ale jeszcze nie do końca. Chcę, żeby było cicho. Ale zastanawia mnie to, że wg Waszych wypowiedzi smarowanie wystarcza na 100-200, czasem 300km w suchych warunkach, czym w takim razie nasmarowany był napęd w moim rowerze fabrycznie, że jeździł ponad 2k km bez szmeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doms Napisano 2 Września 2012 Udostępnij Napisano 2 Września 2012 Pewnie go krasnoludki smarowały w nocy i nawet o tym nie wiesz A tak na serio to 'cisza' dla każdego ma inne znaczenie. 2000km bez smarowanie hmm to na pewno nie była cisza. Prawdopodobnie łańcuch masz już tak rozciągnięty, że tej ciszy już u niego nie usłyszysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkaz016 Napisano 6 Września 2012 Udostępnij Napisano 6 Września 2012 używał ktoś z Was olejów Morgan Blue . Jakies oponie , spostrzeżenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojszat95 Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 (edytowane) Oo Panowie teraz mam w miarę dobrze hehe A dlaczego? Ano bo(zresztą za moją namową, z wiadomych względów )tata ostatnio w Castoramie kupił pilarkę Stihla...A tam przecież musi być smarowany łańcuch ;P No i kupił olej Stihla do łańcucha...Coś świetnego wręcz wam powiem Super smaruje i nie zbiera tak dużo brudu(mam porównanie z kilkoami, m.i.n. motula czy Orlena olejami do 2suwów), bo Orlen czy Motul troszkę niestety tego brudu zbierał także naprawdę mogę chyba z całą odpowiedzialnością polecić oleje do łańcuchów do pilarek ;P Mam litr tego oleju więc będę testował, i oc jakiś czas będę wam pisał co i jak, jak to się sprawuje.na razie, no licznika nie mam ale zrobiłem ok. 80KM i nie słychać napędu, ciekawe jak będzie dalej...Ale jak nawet co te 120KM miałbym smarować napęd to i tak wyjdzie dość tanio ;P Ja mam coś takiego:http://www.sklep.ele...ncucha-1l-stihl , a ciekaw jestem jak się by sprawowało coś takiego, bo olej do 2T miałem ale z Motula i Orlena więc może być to jednak inna półka.Mam na myśli coś takiego:http://www.anteks.co...-litr-STIHL/240 No ale cena nieporównywalna Edytowane 10 Września 2012 przez wojszat95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 A co sądzicie o smarach do łańcucha w sprayu typowo do motocykli?Miałem taki, Z-cośtam. Jako smar żadna rewelacja, brudził i wcale długo nie trzymał. Natomiast przy nakładaniu, połowa albo więcej trafiała poza łańcuch. Zdecydowanie lepsza jest metoda 'kropelkowa' - nie dość że oszczędniejsza to jeszcze dedykowane oleje świetnie się wprowadzają w rolki łańcucha. Zabryzganie po wierzchu cienką warstwą moim zdaniem nie da tak dobrego efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Używam w pracy smaru do łańcucha w sprayu. Łańcuch na najmniejszej koronce kasety, dwa pełne obiegi łańcucha można wykonać w trakcie smarowania, zazwyczaj wystarczy. Przy trzecim przebiegu smaru jest już za dużo i zaczyna "pryskać" z łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terrago Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 (edytowane) a do czego prowadzi zaniedbywanie smarowania łancucha?( Oprócz rdzewienia) W praktyce spadnie Ci srednia, a przerzutki beda chodzic tragicznie naped bedzie glosny, a korba/kaseta/przerzutki beda rdzewiec. Poza tym naped bedzie glosny i wqfiajacy. No i podzespoly beda sie szybciej zuzywac, bo po prostu beda gnic od rdzy. Pozdrawiam, M Przy okazji... Czy ktos mial jakies doswiadczenia z wspomnianym wczesniej olejkiem do niszczarek, tudziez z olejami do smarowania broni? Edytowane 25 Września 2012 przez terrago Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaeres Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 terrago, no tak oprócz rdzewienia wadą niesmarowania jest rdzewienie, do tego gnicie od rdzewienia Poważnie mówiąc, masz jak dbasz. Jak lubisz żyć w syfie to nie sprzątasz w domu, samochodzie i nic się specjalnego nie dzieje. Podejrzewam, że na środkach czystości, traceniu czasu na czyszczenie itp. nie wyjdziemy nawet na czysto przy zepsutym napędzie i wymianie go co 2-3 sezony z powodu zaniedbań. Ale ja bym nie potrafił jeździć na uświnionym napędzie, głośnym czy OMG zardzewiałym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.