oleczek1988 Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 użyj opcji wyszukaj lub google Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 Ostatnio przez przypadek wynalazłem ciekawą miksturę do smarowania. Jako że mam pół butelki czerwonego FL, postanowiłem go wykończyć. No i nałożyłem go na łańcuch. Standardowo miał poważne opony z wniknięciem w ogniwa, więc krew mnie zalała i polałem łańcuch dwoma warstwami FL Ceramic Wax. I co ciekawe i pozytywne. Ceramic Wax rozpuścił czerwonego, przez co wszystko wniknęło w ogniwo. Gdy wosk zastygł, powstała maź, która jest bardzo dobrze odporna na brud, a jednocześnie starcza na dłużej niż każdy z tych smarów z osobna. Jest naprawdę nieźle. Mam szatański plan zmieszania tych dwóch smarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzybu1 Napisano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Hejka , po przeczytaniu paru dobrych opinii o oleju łańcuchowym Makity ( w białej butelce ) postanowiłem go nabyć. Przejechałem na nim około 70 km w terenie (drogi polne i leśne) i na asfalcie i nadal napędu nie słychać. Napęd jest też dosyć czysty. Oczywiście smarowanie po kropelce na ogniwko i potem jednorazowe wytarcie ścierką. Warto dodać, że za butelkę (chyba litrowa) zapłaciłem ok 25 zł, więc się opłaca. Z mojej strony polecam !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JeruTheDamaja Napisano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Też polecam olej do pił łańcuchowych. Przez długi czas nie słychać napędu. Pewnie będę go jeszcze stosował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carusec Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Kupiłem jakiś BDG używam oleju do pił łańcuchowych ARTEfol M-EKO VG-68 od kilku lat i jestem bardzo zadowolony. Dwa lata temu kosztował 7,50 zł za litr, okres przydatności ma 60 miesięcy, starcza na lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carusec Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 ..czy innego poszukać? chociaż olej do łańcuchów to chyba każdy taki sam do pił? bierz i smaruj, każdy będzie dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzybu1 Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Ten z Makity to jest jakiś organiczny czy jakoś tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavvell Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Organiczny? Coś jak sadło z bobra, albo gęsi smalec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzybu1 Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Hehe , potem jeszcze strawdzę na 100 % jaki Dokładnie ten http://www.makita.sklep.pl/olej-lancuchowy-biotop-makita-nrkat980008610-p-895.html?cPath=79_121&osCsid=662fab1f6d4b20d7507dde280afce4db Roślinny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 Ehh, właśnie zmarnowałem 30zeta, kupiłem dużą butelkę FL Ceramic Wax Lube, miałem już jedną, małą, szybko się skończyła ale łańcuch był w miarę czysty i można było czyścić sprayem, bez szejkowania więc nawet częstsze smarowanie mi nie przeszkadzało, ale to jest WODA Połowa smaru ląduje na podłodze a nie na łańcuchu, przeleję do małej buteleczki może będzie łatwiej aplikować. Zielony FL jest okej ale syf łapie strasznie i cały napęd brudzi a ten nie czyszczony tak często na pewno szybciej się zużywa. Nie ma chyba złotego środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcingrychtol Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 Zielony FL jest okej ale syf łapie strasznie i cały napęd brudzi A wycierasz łańcuch po smarowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 Różnie, czasem wytrę czasem nie, pomijając czystość łańcucha to na pewno przy zielonym FL kaseta kółeczka przerzutki i koronki są oblepione syfem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zurth Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Ja testowałem dwa oleje. Jednym z nich był organiczny olej do łańcuchów w pilarkach, drugim był olej Makity do silników dwusuwowych. Wnioski: - ten do pilarek jest mniej gęsty co za tym idzie szybciej się wypłukuje, - Makita do dwusuwowych działa świetnie w trasach mieszanych las-asfalt (głównie asfalt), po kropelce na każde ogniwo i jazda 200-300 km Dodam, że czyszczę kasetę i łańcuch w sposób następujący: Najpierw myjka wysokociśnieniowa, następnie wypłukuje wodę WD-40 i wycieram do sucha żeby się go pozbyć po czym nakładam olej zwykłą strzykawką. Rower przejechał 1000km i nie ma żadnych śladów zużycia czy niedoskonałości w zmianie przełożeń. Jedyne co to da się słyszeć lekko tarcie podczas jazdy 40km/h z przełożeniem 3- przód 8/9- tył co jest logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TadzikMen Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 panowie, jaki smar poradzicie dla całkowitego laika, który zaczyna dopiero jazdy na trasach 60-100 km ? Bo to coś, co miałem już automatyznie na łańcuchu, starło się i teraz jestem w kropce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzybu1 Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 Ja polecam ten http://www.makita.sklep.pl/olej-lancuchowy-biotop-makita-nrkat980008610-p-895.html?cPath=79_121&osCsid=662fab1f6d4b20d7507dde280afce4db Tani , wydajny ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas85 Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 No właśnie już kiedyś pisałem o tym smarze Makita. Jest dość drogi w porównaniu do np. Vexolu czy innych, które kupuje się za 10 zł/litr, ale sam używam i jest naprawdę dobry. Tak jak kolega wyżej pisał, nie syfi się za bardzo, a łańcuch po nasmarowaniu i przejechaniu kilkudziesięciu km nie robi się czarny, jak np po zielonym FL. 100 km jazdy po suchym lesie, łańcuch chodzi bezgłośnie. Jest to na bank jakiś olej roślinny, prawdopodobnie rzepak z jakimś bonusem. Niestety ma termin przydatności do spożycia użycia - 2 lata czy coś, więc na pewno go nie zużyjemy przed terminem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruby33 Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Witam. A co sądzicie o smarach do łańcucha w sprayu typowo do motocykli? Sam posiadam motocykl i zastanawiam się czy nie psiknąć łańcucha takim właśnie smarem. W sumie jeśli bardzo dobrze znosi tarcie jakie występuje w motocyklu to co dopiero w rowerze. A jaka jest wasza opinia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw1 Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Przeczytaj dokładnie ten temat, było pisane. Smar motocyklowy jest zbyt gęsty do rowerowego łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TadzikMen Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Jest dość drogi w porównaniu do np. Vexolu czy innych, które kupuje się za 10 zł/litr, ale sam używam i jest naprawdę dobry. o ten chodzi ? http://allegro.pl/olej-do-pily-do-prowadnicy-i-lancucha-1l-vexol-i2471992473.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Dzisiaj walnąłem jakimś lotosem mineralnym, bo nie miałem nic pod ręką. Jest cichutko, zobaczymy ile km na tym zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Raz spróbowałem oleju do smarowania łańcucha piły chyba Pilarol czy coś takiego i podziękuję tak syf łapało. gruby33, przede wszystkim w moto łańcuch jest jednorzędowy więc można go zaklajstrować jakimś smarem a i tak maszyna sobie poradzi PS. Kardan wymiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekw Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 co sądzicie o smarach do łańcucha w sprayu typowo do motocykli sam się zastanawiam nad smarem, którego używają do rajdów terenowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Ale kombinujecie, jak konie pedałujące pod górkę na młynku. W łańcuchu motocyklowym jednorzędowy napęd, jak dla mnie sprawa porównywalna z tym w składakach, który nasmarowany byle czym i nie czyszczony jeździ i jeździ. A smar do łańcuchów motocyklowych pewnie podobny do "naszych" na wilgotne warunki, też brud łapie i pewnie jeszcze więcej ale tam się tym nikt nie przejmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruby33 Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Jestem laikiem rowerowym Jednorzędowy napęd to jeśli dobrze rozumiem taki, w którym jest po jednej zębatce z tyłu i z przodu? Jeśli tak to do takich rowerów ten smar będzie dobry? Bo posiadam smar S100 i jest on w sprayu. Początkowo jest taki lekko wodnisty ale po parunastu sekundach jak już wpłynie w każdą szczelinę to robi się lepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszk Napisano 18 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Joł, ja ostatnio wpadłem na dobry trop, ale nie wiem czy sie sprawdzi. Mam zamiar załatwić sobie Nova PTFE Oil - NPO najniższy współczynnik tarcia uniwersalny bezbarwny nie przyciąga brudu i kurzu nie zawiera silikonu silna penetracja długotrwałe własności smarujące wydłuża okres pomiędzy smarowaniami teflon pracuje jak dobrze przylegające i wypełniające kulki w łożysku tocznym zapewnia unikalne smarowanie zarówno w niskich, jak i w wysokich temperaturach (od -50°C do 250°C) odporny na duże obciążenia, odporny na wodę i warunki pogodowe nie uszkadza gumy, lakieru ani tworzyw sztucznych Nie wiem tylko jak ze szkodliwością. Ktoś miał z nim styczność? Są puszki z aerozolem po 400ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.