sowix1 Napisano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2007 Jak w temacie- Czy TEKTRO jest skuteczne jak DEORE? http://www.allegro.pl/item221532198_hamulc...osc_deore_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 Hmm w hamulcach WinZip też pisało skuteczność Deore. Wydaje mi się że w v-kach większe znaczenie mają klamki oraz linki i pancerze niż sam hamulec no i w niewielkim stopniu klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bilskij Napisano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 W niewielkim stopniu klocki ? Heh chyba sobie zartujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 No moim zdaniem na sucho nie mają większego wpływu bo miałem Promax za 5zł na koło a teraz mam TEKTRO za 20zł na koło i jest identycznie... no ale nie wiem jak na mokro ale pewnie szybko znikają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjack Napisano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 Nie zgodzę się, moim zdaniem w v-kach niesamowicie dużą rolę odgrywają klocki. Sam przetestowałem na ww tektro. Na początku miałem jakieś wąskie które hamowały tak sobie, gdy się zdarły wymieniłem na BBB które kosztowały coś około 30 zł. Diametralna różnica, wg mnie znaczenie miało to że klocki BBB są o co najmniej centymetr szersze dzięki czemu powierzchnia hamująca jest większa, oczywiście znaczenie ma też z czego te klocki są zrobione. Co do znaczenia np klamek ciężko mi się wypowiadać, kiedyś miałem tektro, teraz mam avid fr5, oba komplety są ok. Właśnie odnośnie klocków, hamulce prezentowane na aukcji mają chyba dosyć kiepskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas_Mako Napisano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 Jak w temacie- Czy TEKTRO jest skuteczne jak DEORE? a czy deore są aż tak skuteczne? aj bardziej bym porównywał deore do tektro niż na odwrót na dobre hamulce składają sie wszystkie jego elementy nawet linki i pancerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 Nie wiem czy ja jestem jakiś inny ale ja jak miałem szerokie klocki to miałem problem z ich dopasowaniem do obręczy żeby przód był bliżej niż tył bo wtedy klamki chodziły tak jakoś dziwnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2007 na siłę hamowania tak naprawdę wpływ mają wszystkie skłądowe: sztywne kalmki, niegnące się pancerze, porządna linka, sztywne ramiona i dobre klocki. Ale moim skromnym bardzo zdaniem jakbym do moich Avidó sd 7bzałożył klocki za parę zeta to straciłbym naprawdę dużo. Klocki mają chyba największe znaczenie. Akurat hamulce deore to chyba jedna z najlepszych rzeczy w tej grupie (jakoś nie lubię tej grupy za jej nijakość). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2007 A w czym ta skuteczność jest taka dobra? Bo ja mam Promaxy za kilka złotych z klockami Tektro i klamkami no-name i modulacja jest bardzo dobra i OTB robi się bez problemu dwoma palcami a z tyłu blokuje się koło jednym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2007 uwierz mi, że jak przesiądziesz się na porządne hamulce to poczujesz różnicę. I będzie ona kolosalna. Maciek764 widzę że jesteś młody więc podejrzewam ze nie ważysz 100kg, a ja ważę ponad 100kg i wtedy doceniasz skuteczność hamulców. Niedawno byłem w górach na rowerku. Było nas 4. Kumpel na hamulcach tektro jakoś często się modlił na zjazdach, dochodziło nawet do tego że na asfalcie sprowadzał rower, nie mówiąc już o terenie - te hamulce po prostu się do niczego nie nadawały. Ja oraz drugi kumpel na Avidach SD 7 pomykaliśmy jak i gdzie chcieliśmy. Czwarty kumpel na hamulcach i kalmkach deore też miał problemy. Wszystkie się gięło jak chciało. Myślę ę dalsza dyskusja w tej kwestii nie ma najmniejszego sensu. Wystarczy użyć szukajki. A trak swoją drogą OTB zrobić to naprawdę nie jest sztuką - sztuką jest wyhamować zjeżdżając 60km/h po zboczu góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz1306 Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 Ja mam tektro i nie narzekam czytając post maciek764 tak sie rozbawiłem ze sie do tej pory śmieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 No to widać bardzo łatwo cię rozbawić mogę ci codziennie poprawiać humor... Czwarty kumpel na hamulcach i kalmkach deore też miał problemy Nie poczuję różnicy bo w życiu nie będe jechał 60km/h i to z góry... u nas nie ma takich zjazdów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 nie chodzi i przereklamowanie SH - po prostu to niższa grupa. Dore od XT czymś się musi różnić. Prawda. Różni się jakością działania... na tym zazwyczaj polega wyższa grupa. Nie mówimy tu o wadze. poza tym hamowanie nie polega na OTB, czyli na leceniu na ryło przez kierę. Chyba, ze masz jeszcze mleczaki i chcesz się ich pozbyć. Dobre hamowanie polega na sile i odpowiedniej modulacji hamowania. Jeśli wyznacznikiem hamowania jest OTB to proponuję wsadzać metalowy pręt w szprychy. Zatrzymasz się w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=29660 kilka postów o tektro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 Klocki to podstawa. Ja w SD5 na tyl zalozylem ekonomicznie accenta i jest gorzej niz na oryginalnych. Nie robi mi to roznicy bo tylem i tak nie hamuje, a nawet jakby dobrze hamowal to tyl ma bardzo maly udzial w hamowaniu. Na przod zalozylem czerwnonego clarksa i jest rewelka. Powiedzialbym ze lepiej hamuje niz jak byl nowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2007 No... wydaje mi się że na tył wystarczą klocki za kilka złotych ale na przód warto założyć coś porządniejszego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2007 że się tak zapytam - jaki jest sens oszczędzania na klockach. Powiedzmy że clarksy kosztują 20 pln a badziew 8 pln. Różnica 12 pln - czyli dwa-trzy browary w knajpie. Ludzie gdzie tu sens , gdzie logika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2007 Jak sie zarabia, to się nie oszczędza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2007 wiesz, ale nawet jak bierzesz kasę od starych to jakoś nie uwierzę że 10 pn robi aż taką różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 Roznica jest taka ze na suchej nawierzchni accentem tez zablokuje tylne kolo A oszczedzalem na nim bo akurat nie mialem kasy chwilowo, a poza tym chce zmienic hamulce na SLki z wymiennymi okladzinami wiec nie byl osensu kupowac lepszego jak nawet nie bedzie mu dane sie zuzyc do konca. Poza tym jak juz mowilem, da sie tym accentem zablokowac tylne kolo wiec... nie jest zle. Ps: A w sumie to ja bym bez tylnego hamulca mogl jezdzic. Ze tez o tym nie pomyslalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fallout Napisano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 Ja mam hamulce DeOne i klamki tej samej firmy i jak dla mnie to są bardzo fajne. Lekkie luzy złapały po 500 km ale mi to tam mało przeszkadza a hamują bardzo elegancko. Dobra modulacja, nie potrafię zablokować przedniego koła a mimo to hamuje bardzo skutecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 Ja mam tak samo - słabe v'ki + słabe klamki, a na zestaw nie narzekam. Zahamuję w każdych warunkach. W błocie już jest gorzej, ale nie narzekam. V'ki : Alhonga za 17 zł Klamki : Vuelta Miranda Classic za 27 zł. fallout - a pozatym po co za chwilę blokować przednie koło, czyż nie ? Lepiej mieć hamulec, który nie zrobi nam OTB, ale zatrzyma nas sprawnie. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fallout Napisano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 Wiem o tym ale na forum się niektórzy użytkownicy żalili że nie potrafią zablokować przedniego kółka i jakoś to wyglądało mi na taki "test" hamulców. Wiem że głupi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szajbz Napisano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2007 No moim zdaniem na sucho nie mają większego wpływu bo miałem Promax za 5zł na koło a teraz mam TEKTRO za 20zł na koło i jest identycznie... no ale nie wiem jak na mokro ale pewnie szybko znikają tak jak bys zamienił malucha na syrene, jak kupisz porządne klocki to bedziesz wiedział jak duzo dają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek764 Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 No wiesz myślę że 40 zł za cztery kawałki gumy to jest poprostu nabijanie ludzi w butelkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.