Skocz do zawartości

[hamulce] V-ki tektro


sowix1

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zgodzę się, moim zdaniem w v-kach niesamowicie dużą rolę odgrywają klocki. Sam przetestowałem na ww tektro. Na początku miałem jakieś wąskie które hamowały tak sobie, gdy się zdarły wymieniłem na BBB które kosztowały coś około 30 zł. Diametralna różnica, wg mnie znaczenie miało to że klocki BBB są o co najmniej centymetr szersze dzięki czemu powierzchnia hamująca jest większa, oczywiście znaczenie ma też z czego te klocki są zrobione. Co do znaczenia np klamek ciężko mi się wypowiadać, kiedyś miałem tektro, teraz mam avid fr5, oba komplety są ok.

Właśnie odnośnie klocków, hamulce prezentowane na aukcji mają chyba dosyć kiepskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na siłę hamowania tak naprawdę wpływ mają wszystkie skłądowe: sztywne kalmki, niegnące się pancerze, porządna linka, sztywne ramiona i dobre klocki. Ale moim skromnym bardzo zdaniem jakbym do moich Avidó sd 7bzałożył klocki za parę zeta to straciłbym naprawdę dużo. Klocki mają chyba największe znaczenie.

 

Akurat hamulce deore to chyba jedna z najlepszych rzeczy w tej grupie (jakoś nie lubię tej grupy za jej nijakość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi, że jak przesiądziesz się na porządne hamulce to poczujesz różnicę. I będzie ona kolosalna.

Maciek764 widzę że jesteś młody więc podejrzewam ze nie ważysz 100kg, a ja ważę ponad 100kg i wtedy doceniasz skuteczność hamulców.

 

Niedawno byłem w górach na rowerku. Było nas 4. Kumpel na hamulcach tektro jakoś często się modlił na zjazdach, dochodziło nawet do tego że na asfalcie sprowadzał rower, nie mówiąc już o terenie - te hamulce po prostu się do niczego nie nadawały. Ja oraz drugi kumpel na Avidach SD 7 pomykaliśmy jak i gdzie chcieliśmy. Czwarty kumpel na hamulcach i kalmkach deore też miał problemy. Wszystkie się gięło jak chciało.

 

Myślę ę dalsza dyskusja w tej kwestii nie ma najmniejszego sensu. Wystarczy użyć szukajki.

 

A trak swoją drogą OTB zrobić to naprawdę nie jest sztuką - sztuką jest wyhamować zjeżdżając 60km/h po zboczu góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi i przereklamowanie SH - po prostu to niższa grupa. Dore od XT czymś się musi różnić. Prawda. Różni się jakością działania... na tym zazwyczaj polega wyższa grupa. Nie mówimy tu o wadze.

 

poza tym hamowanie nie polega na OTB, czyli na leceniu na ryło przez kierę. Chyba, ze masz jeszcze mleczaki i chcesz się ich pozbyć. Dobre hamowanie polega na sile i odpowiedniej modulacji hamowania. Jeśli wyznacznikiem hamowania jest OTB to proponuję wsadzać metalowy pręt w szprychy. Zatrzymasz się w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki to podstawa. Ja w SD5 na tyl zalozylem ekonomicznie accenta i jest gorzej niz na oryginalnych. Nie robi mi to roznicy bo tylem i tak nie hamuje, a nawet jakby dobrze hamowal to tyl ma bardzo maly udzial w hamowaniu. Na przod zalozylem czerwnonego clarksa i jest rewelka. Powiedzialbym ze lepiej hamuje niz jak byl nowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica jest taka ze na suchej nawierzchni accentem tez zablokuje tylne kolo :) A oszczedzalem na nim bo akurat nie mialem kasy chwilowo, a poza tym chce zmienic hamulce na SLki z wymiennymi okladzinami wiec nie byl osensu kupowac lepszego jak nawet nie bedzie mu dane sie zuzyc do konca.

 

Poza tym jak juz mowilem, da sie tym accentem zablokowac tylne kolo wiec... nie jest zle.

 

Ps: A w sumie to ja bym bez tylnego hamulca mogl jezdzic. Ze tez o tym nie pomyslalem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam hamulce DeOne i klamki tej samej firmy i jak dla mnie to są bardzo fajne. Lekkie luzy złapały po 500 km ale mi to tam mało przeszkadza a hamują bardzo elegancko. Dobra modulacja, nie potrafię zablokować przedniego koła a mimo to hamuje bardzo skutecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo - słabe v'ki + słabe klamki, a na zestaw nie narzekam. Zahamuję w każdych warunkach. W błocie już jest gorzej, ale nie narzekam.

 

V'ki : Alhonga za 17 zł :)

Klamki : Vuelta Miranda Classic za 27 zł.

 

fallout - a pozatym po co za chwilę blokować przednie koło, czyż nie ? Lepiej mieć hamulec, który nie zrobi nam OTB, ale zatrzyma nas sprawnie.

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moim zdaniem na sucho nie mają większego wpływu bo miałem Promax za 5zł na koło a teraz mam TEKTRO za 20zł na koło i jest identycznie... no ale nie wiem jak na mokro ale pewnie szybko znikają ;)

 

tak jak bys zamienił malucha na syrene, jak kupisz porządne klocki to bedziesz wiedział jak duzo dają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...