korboss89 Napisano 10 Sierpnia 2007 Napisano 10 Sierpnia 2007 Witam. Zastanawiam się nad wyborem kół do XC. Najpierw chciałem sobie samemu złożyć ale później zacząłem sie zastanawiać nad kołami Mavica CrossRide i CrossLand. (koła oczywiście pod tarczówki 6 srub). Potem doszły jeszcze koła Shimano XT. Koła którwe chciałem złożyć na samym początku wyszły mi najdrożej i najciężej: Mavic XC717, DT Revolution Black, Piasty Novatek albo Shimano XT na 32 szprychy. Ważę 75kg i lubię sobie poskakać (ale bez przesady) i jeździć po schodach i korzeniach więc koła chciałbym żeby były w miare mocne i lekkie bo nie chce dokładać (tak jak to dzieje się w tej chwili z moimi starymi) na centrowanie raz na 2 tygodnie 20-40PLN :/ Może mi ktoś pomóc w wyborze? Czym się różnią CrossRide od CrossLand? i czy CrossLand występują w wersji tylko Disc (ładniejsze są koła bez tej obręczy do V-ek )?
mjack Napisano 10 Sierpnia 2007 Napisano 10 Sierpnia 2007 Crossland są podobno mocniejsze od crossride i mają okrągłe szprychy a crossridy płaskie. Crossride są do xc, dla bikera o wadze max ~80kg. Jeżeli masz zamiar skakać czy też jeździć po schodach to przy Twojej wadze lepiej poszukaj czegoś mocniejszego od crossride.
Szajbz Napisano 10 Sierpnia 2007 Napisano 10 Sierpnia 2007 Jak chcesz skakać to Single track + DT comp + piasta NS Roller tylko ze juz do Xc za ciężkie, nie mozna mieć wszystkiego albo bardziej lekkie http://www.allegro.pl/item223989027_zestaw...bikestacja.html te piasty dożo zniosą
korboss89 Napisano 12 Sierpnia 2007 Autor Napisano 12 Sierpnia 2007 czyli okrągłe szprychy są mocniejsze tak? No to crossride odpada... no ale co z crosslandami? a może jakiś innych firm koła są dobre? mi chodzi o jakieś firmówki. Wydaje mi sie że one jednak były by znacznie mocniejsze od składanych własnoręcznie. (prawda?) A jak jest z wymianą części w firmowych kołach? całe koło do wymiany czy można obręcz, szprychy ew. piaste kupić osobno?
nabial Napisano 12 Sierpnia 2007 Napisano 12 Sierpnia 2007 z firmowymi kolami wiaza sie problemy z serwisem, np jak strzeli ci szprycha to musisz sie liczyc ze trzeba bedzie czekac nawet kilka tygodni az sprowadza odpowiednia, w wielu przypadkach tez wiecej chca za centrowanie poza tym skladane wyjda taniej i lzej o ile zlozysz je z przemyslanych komponentow co do niskiej masy i chceci skakania to nie szukaj kompromisu - albo chcesz niska mase rotacyjna albo wytrzymalosc
tobo Napisano 12 Sierpnia 2007 Napisano 12 Sierpnia 2007 jesli chcesz skakac to na pewno odpadaja kola gotowe mavica - poza dee maxami i dee traksami. pozostale są kołami do jazdy xc - i to raczej do pewnej wagi jezdzca. tak jak juz napisano wyzej: do tychze kol sa potrzebne firmowe szprychy - co do ich dostepnosci to moze najpierw sie zorientuj czy mozna je dostac od reki czy trzeba czekac bog wie ile. no chyba ze masz drugi komplet kolek i zalozysz je na czas oczekiwania. skoki skokami - zawodnicy w czasie zawodow tez czasami "podskakuja". choc nie lekcewazylbym zalecen producenta co to sposobu uzycia - pozniej w razie problemu z obreczami/szprychami/piastami bedziesz sie szarpał z dystrybutorem. za cene tych kół mozna zlozyc dobry i i tak w miare lekki zestaw kol. przy ilosci szprych 32/36 newralgicznym punktem są obrecze i piasty - szczegolnie tylna, ktora ze wzgledu na stopien swojej komplikacji mechanicznej (w porownaniu do przedniej piasty) latwiej moze wyzionąć ducha. co do wyboru piast to tematow bylo co nie miara. obrecze rowniez. 32 szprychy dadza rade bardzo dobrze. od paru miesiecy uzywam obreczy xm317 disc i lekkich szprych dt revolution. jezdze dosyc lagodnie - jedynie moja waga z rowerem przekracza dopuszczalna norme wagowa uzycia dla tych obreczy (moja waga 77 kilo plus rower 17 plus osprzet ok 4 wiec w sumie ok 100 kilo). limit wagowy dla tych obreczy wynosi chyba 85 kilo. kola spisuja sie jednak bardzo dobrze. sa na zwyklych szprychach i na zwyklych piastach. w razie prolemow - (piasty nie są nowe) - wymieniam dana czesc ( z dostepnoscia zamiennikow nie ma problemu) i juz.
ulvgar Napisano 12 Sierpnia 2007 Napisano 12 Sierpnia 2007 Podłączę się do tematu. Niedawno też się zastanawiałem pomiędzy Mavic Crossride a kołami składanymi (Mavic 717-Sapim Race-piasty XT) i zdecydowałem się na składane. Wybierasz wszystko co chcesz i centrujesz kiedy chcesz. Jak mam czekać (nie wiadomo ile) aż Harfa naprawiłaby mi Crossride'a (nie wspominając o cenie za części i robociznę) to wolę złożyć sobie koło w sklepie, w którym nie ma problemu z wyżej wymienionymi komponentami. No i centrowanie mam na niezłej zniżce
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.