Martinii Napisano 9 Sierpnia 2007 Napisano 9 Sierpnia 2007 Witam, Skladam sobie kolo (na razie jedno) i zastanawiam sie nad wyborem szprych. Kolo bedzie najprawdopodobniej na obreczy DT Swiss XR 4.1, a poniewaz obrecz czarna, piasta (Accent Ride&Roll) czarna to i szprychy chcialbym czarne... W tym momencie cena kompletu (36 szprych) Revo to 115zl. To dla mnie ciut za duzo i szukalem tanszej alternatywy. Komplet szprych DT Copetition wynioslby mnie 90zl. Czy roznica pomiedzy tymi szprychami to tylko waga? Revo sa cieniowane na 1,5 a Comp na 1,8. Az tak wielce nie zalezy mi na najnizszej wadze. Bardziej zalezy mi na wytrzymalosci - waga bikera ~82kg. Prosze o pomoc, Pozdrawiam
Ecia Napisano 9 Sierpnia 2007 Napisano 9 Sierpnia 2007 Jeśli na wytrzymałości, to nie masz się nad czym zastanawiać - Competition i już. Revo, jako mocniej wycieniowane, siłą rzeczy będą słabsze. Pogrzeb w archiwum, o obydwu typach szprych było już tutaj sporo powiedziane. Pozdrówko jednoznaczne
hudy Napisano 9 Sierpnia 2007 Napisano 9 Sierpnia 2007 Weź Compy, revo są dobre jeśli chcesz składać ultrlekkie koło. A z Compami będziesz miał koło wytrzymalsze niewiele cięższe.
anulkaa Napisano 9 Sierpnia 2007 Napisano 9 Sierpnia 2007 Ech... Pocytuje trochę... Co do cieniowanych szprych DT Revolution to spokojnie wytrzymają, na forum L-B oraz jeden użytkownik tego forum (90 kg - biker) używają omawianych właśnie szprych. Co godne podkreślenia, używają ich z hamulcami tarczowymi, dzięki którym na szprychach powstają o wiele większe przeciążenia, niż jest to przy hamulcach tradycyjnych (v-ki). Trzeba przyznać, iż mimo faktu, że są one cieniowane niejednokrotnie mają większą wytrzymałość niż zwykłe szprychy niecieniowane. To przecież jeden z najwyższych produktów DT, więc jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Gdzieś również wyczytałem, że cieniowane szprychy wg. specjalistów Sapim'a lepiej znoszą obciążenia, ponieważ są bardziej giętkie i co za tym idzie lepiej pochłaniają nierówności terenu pzdr Why are spokes thinner in the middle, espcially on more expensive bikes? Such butted or reduced spokes increase the life of the wheel. Spokes with a smaller diameter in the middle are not only lighter and more aerodynamic, they most importantly have significantly better elastic properties than conventional straight spokes. They react to extreme overloads in a similar manner as the butted bolts used in machine construction. If the wheel is subject to radial impact, the affected spokes absorb the resulting overload like a spring, protecting the hub. Źródło: http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseactio...detail&id=3 Również na stronie http://www.mtbforum.pl/index.php?showtopic=2263 wywiązała się rozmowa na ten temat. Wniskując po tym wszystkim, wychodzi że bardziej wycieniowane szprychy są po prostu bardziej wiotkie, przy wyższej wadze. Dlatego rzeczywiście weź DT Comp.
Bartez23 Napisano 10 Sierpnia 2007 Napisano 10 Sierpnia 2007 Co do masy: DT Competition 2.0-1.8-2.0: około 192 g/32 szt. DT Revolution 2.0-1.5-2.0: około 135-140 g/32 szt DT Revolution 1.8-1.5-1.8: około 125 g/32 szt Co do wytrzymałości: Taj jak przytoczyła moją wypowiedź Anullka, kwestia sztywności bocznej jest większa na korzyść DT Comp... natomiast w kwestii sztywności wzdłużnej różnicy raczej nie wyczujesz. Ja złożyłem koła pod tarczę na dt revo, moja waga to około 60 kg, przejechały ze mną już około 4000 km i sprawuję się świetnie, na początku trochę się wyciągneły. Ale po wycentrowaniu do tej pory jest idealnie. Braku sztywności bocznej w porównaniu do poprzednich kół (deore, szprychy zwykłe 2,0, obręcz kbix wmx) wogóle nie wyczułem ! Wypowiedzi typu dt comp będą wytrzymalsze bo revo są bardziej wycieniowane są niepoparte żadnymi faktami. Jeszcze raz podkreślam na forum jest użytkownik (nie pamiętam nicku) który waży 90 kg i ujeżdża revo na tarczach i nie narzeka. To jest istotny fakt ! Zapomniałem wspomnieć, że największe obciążenia działają na główkę szprychy, gdzie revo i comp są niecieniowane. Siły działające na szprychę w miejscu jej cieniowania rozkładają się na całej długości. pzdr
Martinii Napisano 10 Sierpnia 2007 Autor Napisano 10 Sierpnia 2007 Ok, dzieki ludziska. Wezme DT Comp gdyz bedzie taniej, a na ultralekkosci mi nie zalezy. Pozdrawiam
anulkaa Napisano 10 Sierpnia 2007 Napisano 10 Sierpnia 2007 tylko oprocz rodzaju musisz wybrac odpowiednia dlugosc. pamietaj
Martinii Napisano 10 Sierpnia 2007 Autor Napisano 10 Sierpnia 2007 No wlasnie. O dobranie dlugosci szprych poprosze jakis serwis.
tobo Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 moje kola to: mavic xm 317 disc 36 otw szprychy dt revo 2.0 - 1.5 czarne waga jezdzca 77 kilo waga roweru 17 kilo waga calosci to ok 100 kilo. styl jazdy: turystyka bez zaciecia do ekstremy. roczny przebieg to ok 6000 km. hamuce deore 535 z tarczami 203 i 180 mm. nie odczuwam ani miękkości kół ani nie ma bicia. szprychy rzeczywiscie są elastyczne co da sie wyczuc w palcach i czul to w czasie centrowania mechanik rowerowy. nie ma to jednak wplywu (znaczącego) na ubytek wlasciwosci jezdych takich kol. przynajmniej w moim przypadku.
Rulez Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 Moje koła są na DT Competition , są naprawdę mocne , nawet gałęzie które w nie wlazły powodując zablokowanie koła nigdy nie spowodowały zerwania szprychy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.