Skocz do zawartości

[hamulce] Avid Juicy 7 185mm


korboss89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam możliwośc kupienia za niecałe 800 PLN hamulców Avid Juicy 7 185mm (oczywiście komplet fabrycznie nowy i zapakowany) model 2007. Tarcze Poligon. Niestety mocowanie przedniego to Postmount ale adapter za 40 pln kupie i gra muzyka. Opłaca sie wogóle te hamulce kupić za taką cene? Dobrze one się sprawują? A może jakieś inne lepsze propozycje w tej kategorii cenowej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica - większa tarcza = większa powierzchnia odprowadzania ciepła. Słowem, na dłuższych zjazdach będą skuteczniejsze. Swoją drogą, sam mam Juicy 7 160mm na przednim i tylnym kole i zjazdy jakie tu mam, do 20 minut, nie rozgrzewają tych tarcz na tyle bardzo żeby odczuwalnie zmniejszała się skuteczność. No i Juicy to świetne hamulce, bierz w ciemno :-) A odpowietrzanie ich to rozkosz sama w sobie, mówię poważnie ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam J5 które są cudowne wiec 7 muszą być lepsze

za tą kasę bierz bierz będziesz dziękował

 

do xc stykną 160

ja mam 185 bo akurat taniej mnie wyszło i są az za mocne (takie lubię :))

regulacja zacisku to jest prawdziwa rozkosz , pyk i śmiga :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Avid to mój zdecydowany faworyt w tarczówkach hydraulicznych. Juicy 5 różni się od siódemki tym, że nie ma pokrętła do regulacji ustawienia klocków na korpusie, no i jest cięższy o... 8 gram :-) Siła hamowania jest taka sama, co dotyczy zresztą Juicy 3.

 

Cała magia polega w Avidzie na odpowietrzaniu hamulców - manual określa to słowami "this is when Avid seperates men from the boys when it comes to brake bleeding", a chodzi o to, że przed odpowietrzaniem sprytnie pozbywamy się ze strzykawki z olejem powietrza... nie będę opisywać całej procedury, ale działa to wybornie. Żadna Magura, Hayes czy Shimano tego nie mają.

 

No i są bezawaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a chodzi o to, że przed odpowietrzaniem sprytnie pozbywamy się ze strzykawki z olejem powietrza... nie będę opisywać całej procedury, ale działa to wybornie. Żadna Magura, Hayes czy Shimano tego nie mają.

 

No i są bezawaryjne.

 

Analogicznie w mojej Formuli B4, odpowietrzanie trwa 10 sek ;)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam J5 które są cudowne wiec 7 muszą być lepsze

za tą kasę bierz bierz będziesz dziękował

 

do xc stykną 160

ja mam 185 bo akurat taniej mnie wyszło i są az za mocne (takie lubię :))

regulacja zacisku to jest prawdziwa rozkosz , pyk i śmiga :)

 

a możesz mi ten bajer krok po kroku opisać ? albo z obrazkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że przed odpowietrzaniem sprytnie pozbywamy się ze strzykawki z olejem powietrza... nie będę opisywać całej procedury, ale działa to wybornie. Żadna Magura, Hayes czy Shimano tego nie mają.

Co nie mają? W Hayes HFX-9 wkładam wężyk ze strzykawką napełnioną olejem w wypust, odkręcam przy nim zaworek 1/4 obrotu i wtłaczam olej - nadmiar wychodzi górą, z klamki.

Prościej się chyba nie da. Jak jest w Avidzie?

 

No i są bezawaryjne.

 

Słyszałem i czytałem o nieszczelnościach w Juicy, stąd mój wybór padł na Hayesa. Choć z niego nie jestem specjalnie zadowolony, ale jak naprawie jeden niezbyt wspołpracujący tłoczek, bedzie gut. Stawiam każdemu po browarze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Avidzie zanim zaczniesz odpowietrzanie, masz takie sprytne klipsy na wężykach. W strzykawce z olejem zamykasz ten klips i pociągasz lekko za tlok, wtedy magicznie pojawią się bąbelki powietrza, które trzeba "wyklepać" ze strzykawki i wypuścić wężykiem. W ten sposób ma się pewność że płyn hamulcowy jest całkowicie pozbawiony powietrza.

 

Później jak już obie strzykawki są podłączone, zaciskasz gumką klamkę i przy otwartym klipsie na wężyku od strzykawki "napełniającej" pociągasz za tłok i odciągasz powietrze z systemu ;) Potem już idzie jak w każdym innym hamulcu, ale w Avidzie jeżeli dobrze przeprowadzisz całą operację, będziesz mieć "żylety" :-)

 

Tutaj jest opisana cała procedura: http://sram.com/_media/techdocs/95-5310-58...0RevC%20pdf.pdf

 

Nie przekonuje mnie odpowietrzanie Hayesów czy Shimano, gdzie ściąga się pokrywkę z klamki, a z otwartego systemu trudno usunąć powietrze. Dlatego zawsze, choćbym nie wiem jak się starał, wspomniane hamulce w porównaniu do Avidów zawsze wydają mi się jakieś lekko gumowe.

 

Cieknące Juicy? Jeszcze się nie spotkałem, no ale wiadomo, każdemu się może przytrafić "poniedziałkowy bubel". Browar i dla Ciebie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arcu, kopaczus: Do odpowietrzania Avida trzeba przeczytać komiks, a potem: "tu zaciśnij, tam obróć, tu poluzuj...". :)

Jeśli chodzi o niepotrzebne wtłaczanie powietrza do układu:

1. Hayes: (wersja ze strzykawką) - zakładasz wężyk od strzykawki na zawór, wyjmujsz korek z klamki zasysasz odrobinę płynu do strzykawki z zacisku i gotowe. Nie wpychasz powietrza strzykawką, a to co zassało się do zbiornika u góry natychmiast wyjdzie po tym, jak zacznisz pompować na dole

2. Shimano: Tam w ogóle nie używa się strzykawki, choć faktycznie trudno zamknąć potem zbiornik wyrównawczy tak, żeby nie zostało powietrze

3. Magura: nie mam kontaktu :D

 

Jeśli chodzi o wycieki w Avidach, to są one coraz częstsze, bo hamulce są coraz starsze :D . Pierwsza euforia już przemija i tak, jak dzisiaj nikt już nie podnica się słowem Hayes, tak pomału ludziom przechodzi "gęsia skórka" na dźwięk słowa Avid. Fakt, faktem, że Avid to nowsza, dopracowana konstrukcja, to różnica w sile jest niewielka (na korzyść Avida - porównując Mag/9 z J7/5), Modulacja na korzyść Avida, szczególnie przy małych prędkościach. Odporność na przegrzanie: Osobiście nie miałem okazji mocno rozgrzać Avida. Kumpel zmienił Magi na J5 i po pierwszym wyjeździe w góry stwierdził, że trzeba zbierać kasę na Cody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napatos:

 

1. Dzięki za tipa, spróbuję przy najbliższej okazji :confused:

2. W tym cały problem

3. W Magurach - tych co znam, Louise, Julie, niestety też zdejmuje się pokrywkę. A może ktoś to robi inaczej?

 

Co do wycieków w Avidach. W sklepie sprzedajemy _mnóstwo_ rowerów z Juicy i nigdy jeszcze nie spotkałem się z jakimikolwiek problemami. To nie jest opinia bazowana na "ziomek ma i mu się podobają / nie podobają" ale na setkach zadowolonych użytkowników.

 

Kumpel z kolei ma Code i twierdzi, że są za mocne i jak porządnie ściśnie klamki to robi OTB :-) Jeździ na Cannondale'u Judge, narzeka też ża tył mu mocno siada jak hamuje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Avidzie zanim zaczniesz odpowietrzanie, masz takie sprytne klipsy na wężykach. W strzykawce z olejem zamykasz ten klips i pociągasz lekko za tlok, wtedy magicznie pojawią się bąbelki powietrza, które trzeba "wyklepać" ze strzykawki i wypuścić wężykiem. W ten sposób ma się pewność że płyn hamulcowy jest całkowicie pozbawiony powietrza.

 

Później jak już obie strzykawki są podłączone, zaciskasz gumką klamkę i przy otwartym klipsie na wężyku od strzykawki "napełniającej" pociągasz za tłok i odciągasz powietrze z systemu :) Potem już idzie jak w każdym innym hamulcu, ale w Avidzie jeżeli dobrze przeprowadzisz całą operację, będziesz mieć "żylety" :-)

 

bez faforyzowania konkretnej firmy, ale jak to ma być ta super prosta procedura to dziękuję. Na dodatek jeszcze na magii oparta ;). To już 10 razy prościej jest otworzyć zbiorniczek (2 śruby można się faktycznie na śmierć zamęczyć) zatknąć na dole strzykawkę z olejem, zluzować odpowietrznik, pchnąć w górę olej, pozakręcać wszystko i tyle - twierdzenie, że jeśli nawet gdzieś tam oszczędzisz na 3 ruchach w Avidzie (czego powyższy opis wcale nie wykazuje) to jest to wg mnie rzeźbienie w g...nie. Może ma to znaczenie dla servisu ale dla bajkera robiącego to raz w roku żadnego, a więc i przewaga takiego rozwiązania to mydlenie oczu !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mentos - mam wrażenie, że się nie zrozumieliśmy, więc napiszę jeszcze raz, używając innych sformułowań.

 

W opisaniej metodzie nie ma mowy o żadnych oszczędnościach ruchów (skąd taki wniosek w ogóle?) ale o fakcie, że napełniając przewody w hamulcach Avida, napełnia się je ODPOWIETRZONYM olejem. Czyli takim, w którym nie ma żadnych "rozrzedzonych" pęcherzyków powietrza. Zajmuje to chwilę czasu i laik - bajker robiący to raz w roku - może odnieść wrażanie, że niepotrzebnie komplikuje się sprawę.

 

Niemniej, polecam zagłębić się w manual; to naprawdę działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej piszesz niezrozumiale chodź za lejka się wcale nie uważam. Co to jest w takim razie nieodpowietrzony olej skoro istnieje odpowietrzony - sprzedją gdzieś taki :(:(;) ?. Ja widzę czy bombelki w strzykawce mam czy nie, nie rozumiem co to za problem to sprawdzić w przezroczystej strzykawce i wężyku :) a manuala Avida czytać mi się nie chce bo po co ?, Shimano obrabiam w 5 minut z zamkniętymi oczami i nie za bardzo wiem po co jeszcze to upraszczać (albo komplikować), a jak nawet się da co to niby ma bajkerom pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy czytam manuala do avida z odpowietrzaniem w trzech etapach to mi sie smiac chce :D to tak jak dawno dawno temu w czasach prymitywnych tarczowek sprzed 10 lat - stara formula. to byl cyrk.

 

kiedy odpowietrzalem magure julie to rowniez byl niezly teatr i calosc przypominala "taniec z gwiazdami". metoda odpowietrzania sprawdzala sie chyba w warunkach odwrotnej grawitacji :P i wielkim problemem bylo wymyslic sruby z odpowietrznikami zapobiegajace cofaniu sie plynu (choc mialo tego nie byc ze wzgledu na podcisnienie po zamknieciu zbiornika wyrownawczego)

 

shimano jest dla mnie pod tym wzgledem wzrorcem. blyskawiczne odpowietrzanie, odpowietrzniki, zacisk nie posiadajacy zakamarkow z ktorych w razie wyplyniecia plynu ciezko byloby go usunąć. dawne opisy iz olej mineralny gorzej znosi grzanie sie niz dot mozna miedzy bajki wlozyc. szybko higienicznie - takze dla laika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej piszesz niezrozumiale chodź za lejka się wcale nie uważam. Co to jest w takim razie nieodpowietrzony olej skoro istnieje odpowietrzony - sprzedją gdzieś taki :P;);) ?. Ja widzę czy bombelki w strzykawce mam czy nie, nie rozumiem co to za problem to sprawdzić w przezroczystej strzykawce i wężyku :) a manuala Avida czytać mi się nie chce bo po co ?, Shimano obrabiam w 5 minut z zamkniętymi oczami i nie za bardzo wiem po co jeszcze to upraszczać (albo komplikować), a jak nawet się da co to niby ma bajkerom pomóc.

No cóż, niektórzy z nas są widocznie bardziej odporni na wiedzę. Możesz dalej snuć domysły i podejrzenia, masz też prawo nie rozumieć co do Ciebie prostymi słowami i po polsku mówię, jednakże pozostaję przy swoim. Musisz zobaczyć jak się usuwa pęcherzyki powietrza ze strzykawek przed odpowietrzaniem Avida, i wtedy możemy powrócić do tej dyskusji.

Mnie i tak zawsze najlepsze bleedy wychodzą z Avidami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...