Skocz do zawartości

[kaseta] Wymienić? Czy zajeżdzać?


g3rman

Rekomendowane odpowiedzi

Strzela mi napęd i stwierdziłem ze to łancuch i w jakimś stopniu kaseta. Wymieniłem łanuch i już tego dżwięku nie ma ale na 4,5,6,7 przeskakuje bo te zebatki sa bardziej wyrobione na innych jest ok takze jak zmienie przełożenie na korbie jest ok tylko 4,5,6,7 kasety nowej jeszcze nie mam. I teraz pytanie moje takie czy wymieniać kasete, czy założyc stary łańcuch i dojechać to wszystko a potem wymienic?

 

Korbe mam ISO flow, kaseta srama (nie wiem jaki model ) lańcuch kms ( model nie wiem jaki) przerzutka tył sram x.7

Korba jeszcze by była bo na nowym nie przeskakuje, łańcuch nowy to Lx , przerzutka jest w bardzo dobrym stanie.

 

Problem w tym ze troch teraz z kasa cienko. Jak mozecie to poradzcie coś czy zajeżdzać to czy wymienic kasete i jak wymienic to na jaka? no max cos deore bo kasy wiecej nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety te dwa elementy trzeba wymieniać jednocześnie <chyba że stosujesz metodę 3łańcuchów> miałem taki sam problem i po prostu do katowałem stary napęd i do zbierałem w między czasie na nową kasetę, łańcuch też już miałem, szkoda nowego łańcucha i twoich nerwów, załóż stary i za każdym razem jak CI będzie strzelać myśl skąd wziąć pieniądze na nową kasetę, deorka CI powinna w zupełności wystarczyć;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale czy jak teraz do katuje stary napęd to potem bede musiał wymieniac wszystko. A teraz bym tylko musial kupic kasete, bo przerzutka jest ok korba również a łańcuch mam?? i jęśli kasetę kupować to bedzie różnica w wytrzymałości jakaś większa miedzy deore a LX?? Trenuje kolarstwo górskie i sprzęt sie troche zajeżdża na maratonach czy wyścigach a tamte częsci zostały z seryjnego levela a4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym był za skatowaniem tej kasety do końca i wymienie całośći (kaseta+ łancuch). Jeżeli ząbki na zębatkach korby nie będą zużyte to korbę możesz sobie zostawić, z reguły jest ona trwalsza niż kaseta. Łańcuch też polecałbym wymienić, bo dopasowuje się on do kasety, wiec przez stary łańcuch mimo nowej kasety też możesz mieć przeskoki. Ewentualnie włóż jeszcze ten stary łancuch i dokatuj napęd do końca, a później wymień komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mjack masz rację, nie mniej ja wyliczyłem sobie porównując metodę trzech łańcuchów i tą na zajeżdżanie napędu, że mimo wszystko zajeżdżanie napędu będzie mnie wychodziło taniej, nawet w przypadku wymiany koby. Chociaż ja dużo kręcę na środkowej i najwięksej zębatce, a mam odkręcane, więc myślę, że nie będe musiał wymieniać całej korby, a tylko te dwie zębatki, co już nie jest takim wielkim kosztem jak wymiana całej korby. Nie mniej co kto lubi. Ja przedstawiłem tylko swój punkt widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny problem w moim levelku, lancuch przeskakuje z najszybszego przelozenia na kasecie oraz na 4i5 , ale gdy pokrece barylkami od naprezenia linki to przestaje, ale za to wtedy wcale nie wskakuje na najszybsze przelozenie. Wymiana lancucha nie pomogla -zalozylem lx. Kaseta wydaje mi sie ze, jeszcze jest dobra gdyz zabki nie sa w ksztalcie haczykow ( gdzies wyczytalem, ze to oznaka jej zuzycia ). Wiec mam pytanie do bardziej doswiadczonych bikerow, czy to kwestia regulacji czy konieczna jednak bedzie wymiana kasety? Z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajeżdżaj obecny napęd. Korba wytrzyma i nie pogryzie się z nową kasetą i łańcuchem. Mój Five-D wytrzymał i nie było problemy. Korby są generalnie dużo odporniejsze na wszelkie wyciąganie i niszczenie i co twardsze (a tarcze truvativa za takie uważam, przynajmniej te Cro-mo) wytrzymują dwie, albo i trzy komplety kasety i łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...