Lyth Napisano 6 Sierpnia 2007 Napisano 6 Sierpnia 2007 Tak jak w temacie, po roku jazdy na rowerze, opona z tyłu jest całkiem łysa i nie nadaje się już do niczego, (w ostatnim miesiącu wymieniałem dętke, a już mam na niej 4 łatki). Gdy byłem w sklepie rowerowym, sprzedawca doradził mi abym zmienił grubość opony na 2,10, wcześniej miałem 1,95, a z przodu mam dalej 1,95. Czy mogę tak zrobić? I czy nie będzie mi to przeszkadzało w jeździe. Opony mam do MTB.
Niedzwiedz1 Napisano 6 Sierpnia 2007 Napisano 6 Sierpnia 2007 Jak najbardziej możesz, chyba ze szersza opona się nie zmieści w tylnym trójkącie, ale o to się raczej nie obawiaj, 2.1 to nie aż tak szeroka opona, żeby coś było nie tak. Zadaj sobie tylko pytanie, czy szersza opona jest naprawdę Ci potrzebna, czy jeździsz w terenie czy raczej po ubitych drogach.
Lyth Napisano 6 Sierpnia 2007 Autor Napisano 6 Sierpnia 2007 Jeżdżę raczej po ubitych drogach, chociaż zdarzały się jazdy w terenie (przeważnie łapałem wtedy gumę ), na 1,95 jeździło mi się dobrze, a 2,1 nie jest znowu aż tak gruba by dużo to zmieniło, w końcu to tylko 0,15 różnicy. No to nic idę zmieniać oponę, dzięki za radę.
Autor Napisano 6 Sierpnia 2007 Napisano 6 Sierpnia 2007 Możesz tak zrobic nic ci sie nie stanie bo w samochodach też czasami montują szersze opony z tyłu i jest dobrze.
Siwers45 Napisano 6 Sierpnia 2007 Napisano 6 Sierpnia 2007 Ja mam F: 2,25 R: 2,35 I co z tego ? Jasne że możesz
Szajbz Napisano 6 Sierpnia 2007 Napisano 6 Sierpnia 2007 szerszą daje sie na przód a nie na tył bo przednie koło ma kluczowe znaczenie przy sterowności roweru z tyłu szeroki kapeć nic nie zmieni, no może opory
franek_dziupla Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 To ja się dopiszę do tematu... Mam schwalbe Marathon Plus trochę zużyte (koła 28') To jest rozmiar 1,75. Chciałbym zmienić na coś mniejszego (asfalt, 0 terenu) Można tak wogóle? Co o tym myślicie? Chcę dopasować jakiegoś ładnego semislicka, a o taki rozmiar trudno... Jeśli głupie pytanie zadałem to przepraszam...
fuwmartie Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 A co ma piernik do wiatraka.. Szersza opona nie oznacza, ze bedzie mniej podatna na przebicie. Poza tym im szersza opona, tym wieksze opory toczenia.
Lyth Napisano 7 Sierpnia 2007 Autor Napisano 7 Sierpnia 2007 @up Mąkę. Ja nie mówię, że szersza opona będzie mniej podatna na przebicie, zmieniłem, bo stara była już po prostu łysa. Trochę pomieszaliście mi w głowie i nie wiem co o tym myśleć, przełożyć grubszą oponę na przód? Ma to jakiś sens?
Mad Max Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 Ja też mam zamiar tak jeździć. Nie ma prawa nic się dziać. Co do szerszej opony na przód, niby racja, ale stwierdziłem, że nie chce mi się przekładać opon, więc poczekam aż przód się zjedzie i dokupię do 2.0 tak jak na tyle. Na razie mam na przód i tył oponki po 1.95, za kilka dni na tyle pojawi się 2.0 lub 2.10, a docelowo chciałbym mieć na przód i tył 2.0.
PoleK Napisano 10 Sierpnia 2007 Napisano 10 Sierpnia 2007 W Tym sie zgodze z @Szajbz... od 2 tygodni mam z tylu 2.2 a z przodu 2.5 i jezdzi sie znacznie lepiej niz 2.5/2.5:) latwiej i przyjemniej:) w terenie oczywiscie:) ale na asfalcie tez czuc roznice... znacznie zredukowane opory toczenia:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.