fuwmartie Napisano 31 Lipca 2007 Napisano 31 Lipca 2007 Odkrecilem kola i wrzucilem razem z reszta roweru na tylnie siedzenie. Potem bylo 17 godzin jazdy (w samochodzie) Po zlozeniu i przejechaniu kilkunastu kilometrow zauwazylem luz z tylu. Po prostu odkrecila sie (wyglada na to, ze sama z siebie) nakretka sciskajaca lozyska. Najlepsze jest to, ze jak skrece ja mocniej *palcem* to opor jest nieporownywalnie wiekszy niz w wypadku przedniej, ktora chodzi "jak po masle" Teraz czuc, ze do srodka dostal sie brud. Da rade toto rozkrecic? Zeby takie rzeczy po 1200 km sie dzialy... Tragedia
Robert Napisano 31 Lipca 2007 Napisano 31 Lipca 2007 Miałeś najwyraźniej za słabo dokręconą kontre. Nie trzeba rozbierać całości, dokręć tak mocno, aż nie będzie luzu i piasta będzie się lekko toczyła i zakręć mocno nakrętkę kontrującą.
pakad Napisano 31 Lipca 2007 Napisano 31 Lipca 2007 Nie wiem czy czasem nie palne głupoty ale moze kulka wypadła podczas wstrzasów w trakcie jazdy samochodem. Stąd gdy dokręcasz wyczuwasz opór większy niż z przodu. Lepiej rozkręć i sprawdź jak to wygląda w środku. Przy okazji wyczyścisz bród i sprawdzisz czy jest ona wolna od widocznych na 1szy rzut oka wad (np. produkcyjnych, każdemu może sie zdarzyć).
fuwmartie Napisano 1 Sierpnia 2007 Autor Napisano 1 Sierpnia 2007 Nie wiem czy czasem nie palne głupoty ale moze kulka wypadła podczas wstrzasów w trakcie jazdy samochodem. Stąd gdy dokręcasz wyczuwasz opór większy niż z przodu. Lepiej rozkręć i sprawdź jak to wygląda w środku. Przy okazji wyczyścisz bród i sprawdzisz czy jest ona wolna od widocznych na 1szy rzut oka wad (np. produkcyjnych, każdemu może sie zdarzyć). Watpie, luz byl wielkosci 2-3 mm. Po prostu brud dostal sie do srodka i praca nie jest gladka. Piasta nie ma wad, byla prosto z fabryki, gdy ja kupilem, bez sladow zaplatania i manipulowania przy niej. Dziwny jest fakt, ze nakretka kontrujaca nie spelnia swojej roli tzn. gdy staram sie ja dokrecic, obraca sie wszystko (nakretka i kontra razem) - czesci od 3 do 9 na rysunku. Poza tym do odkrecenia chociazby kontry potrzebne sa specjalne klucze (cos w rodzaju b. cienkiego klucza plaskiego) cycle.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-M765-2266_v1_m56577569830608937.pdf
pakad Napisano 1 Sierpnia 2007 Napisano 1 Sierpnia 2007 Dziwny jest fakt, ze nakretka kontrujaca nie spelnia swojej roli tzn. gdy staram sie ja dokrecic, obraca sie wszystko (nakretka i kontra razem) (...) Poza tym do odkrecenia chociazby kontry potrzebne sa specjalne klucze (cos w rodzaju b. cienkiego klucza plaskiego) Nic dziwnego. O ile czasem to jest możliwe prawidłowo powinno się blokowąc jedną nakrętkę kluczem a drugą dokręcać, aż się zakleszczą między sobą i nie będą odkręcać od drgań/obrotów koła podczas jazdy. Gdy czasem udaję się bez drugiego klucza, nie znaczy to że dzieje się dobrze. Bo wtedy dokręcając drugą śrubą dociskasz nieznacznie mocniej łożyska. Ciężej chodzą mimo że przed skręceniem wyregulowałeś je na granicy luzów. Ale przecież banały. Co do tych cienkich kluczy. Owszem, są bardzo pomocne. Dobrze mieć kolegę maniaka z kompletem kluczy serwisowych shimano q: Pozdrawiam kolege Andrew (:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.