KikapuRider Napisano 29 Lipca 2007 Napisano 29 Lipca 2007 Witam Jest kilka awątków o oponach Schwalbe Nobby Nic, ale żaden nie wyjaśnia w pełni moich wątpliwości... Chodzi mi o ZAUWAŻALNE różnice między Nobby Nicami 2.1 i 2.25... nie teoretyczne, więc prosiłbym aby wypowiadały się osoby z doświadczeniem w tej materii... A.) Różnice w oporach toczenia 1. - czy ogólnie inaczej się jedzie na 2.1 i 2.25? 2. - jaka będzie różnica w szybkości jazdy w terenie i na asfalcie... 3. - czy na 2.25 będzie się trudniej podjeżdżać? B.) Różnica w przyczepności i zwrtotności 4. - czy przy 2.25 można się bardziej składać w zakrętach niż 2.1? 5. - czy hamowanie na 2.25 jest efektywniejsze? 6. - czy zjazdy na 2.25 są "bezpieczniejsze" - czy zapewniają większą kontrolę nad rowerem? C.) Jakie są rzeczywiste wymiary tycz opon? A może dać na przód 2.25 a z tyłu 2.1? Czy takie kombinacje mają sens? Obecnie jeżdżę na Nokian NBT 2.1 (bodajże 590g-teraz już mniej bo się starły;)) Głównie w terenie, szcególnie po Wielkopolskim PN (asfalt tylko ~20%) Styl jazdy agresywny... Ponumerowałem dla większej przejrzystości wątku... Będę wdzięczny za konstruktywne porady Pozdrawiam KikapuRider
tokis Napisano 29 Lipca 2007 Napisano 29 Lipca 2007 Co prawda nie mam tych opon, ale na ogólnie na podstawie moich obserwacji: 1 POdjazdy - czym szersza tym gorzej sie podjeżdza, bardziej boksuje na kamyczkach i szuterku, większe opory. 2. zjazdy - zdecydowanie czym szersza tym bezpieczniejsza, szczególnie na trudnych kamienistych, korzennych zjazdach 3. Hamowanie - chyba szersza gorzej hamuje. Ja mam po prostu dwa komplety opon (Kenda Nevegal/Blue Grove i IRC Mythos II) i w zalezności od przewidywanej konfiguracji trasy - czy wiecej trudnych podjazdów, czy zjazdów - zmieniam.
KikapuRider Napisano 30 Lipca 2007 Autor Napisano 30 Lipca 2007 że szersza gorzej podjeżdża to się można spodziewać, ale co do buksowania, to już taki pewien nie jestem... to samo odnośnie hamowania...skoro ma większe opory, to są one kosztem zwiększonej przyczepności najprawdopodobniej, co zatym idzie powinny lepiej hamować... Jednak to ciągle są roaważania teoretyczne, a mi chodzi o RZECZYWISTE i ODCZUWALNE różnice między tymi rozmiarami tego modelu opony... pozdrawiam KR
Ecia Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 Obawiam się, że trudno ci będzie znaleźć człowieka, który jeździł na tych oponach w obu wersjach rozmiarowych... Po 1. - jest to stosunkowo nowa opona, po 2. - cena, wreszcie po 3. - celowość... Ja od ok. 3 tys. km śmigam na NN 2,1" p/t, właśnie wróciłam z Beskidów (1. wypad w góry na tym zestawie) i powiem krótko: rewelacja. Jeździła nas czwórka na różnych oponach, były tam Alberty w rozmiarze 2,25", były Conti (Navigator 2,1" p/Survival 2,3" - realne 2,2" - t), były Bontragery - obserwując się nawzajem i porównując odczucia, zgodnie stwierdziliśmy, że moje trzymały najlepiej na kamieniach, mokrych korzeniach i błocie. Mnie się na nich jeździ świetnie. Dodam, że ważę ok. 45 kg - więc obstawiam, że dla osób dużo cięższych (powiedzmy, od 70-75 kg wzyż?) lepsza byłaby wersja 2,25". Pozdrówko z autopsji
KikapuRider Napisano 30 Lipca 2007 Autor Napisano 30 Lipca 2007 wielkie dzięki Ecia za konkrety;) Ja ważę ok 73kg i rozważam właśnie zakup 2.25, ale słyszę opinie że to nie pojedzie na równym, tym bardziej po asfalcie, że 590gram to masakrycznie dużo;) itp... Śmigam na fullu i wyżywam się na zjazdach, a podjazdy to zło konieczne;p i zastanawiam się czy 2.1 nie będą zachowywały się czasem bardziej nieprzewidywalnie niż 2.25? Mam dylemat między zachowaniem kontroli nad bikiem, a prędkością na twardych drogach... (chociaż i tak polskie asfalty przypominają nieco teren...
Road_King Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 jeździłem na NN 2,25 ale nie na 2,1 więc nie mogę ich porównać , ale porównując je z Conti Survival 2,3 to NN to zwykły szajs, podatny na przebicia , nie radzący sobie w błocie i piasku, z Conti nigdy nie miałem takich problemów, może też moje 95kg robi swoje, rower głównie katowany w Beskidzie Ślaskim. Ja do Schwalbe na pewno nie wrócę.
Robert Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 Road King a myślałem że tylko ja mam taką opinię Mam NN 2,25 i średnio jestem zadowolony. Na survivalach lepiej mi się jeździło w terenie, na asfalcie to już inna bajka NN 2,25 nie sprawia problemów na podjazdach (też mam full-a i to chyba trochę cięższego i z większym skokiem) ogólnie nie mógł bym się przyczepić do tych opon, ale na błocie\glinie spadek przyczepności w moim odczuciu jest bardzo duży. Jeżeli chcesz koniecznie te oponę to wybrał bym raczej rozmiar 2,25" i dysponować choć trochę lepszą przyczepnością gdy warunki pogodowe ulegną zmianie.
KikapuRider Napisano 30 Lipca 2007 Autor Napisano 30 Lipca 2007 dzięki za opinie;) Coti survival jak dla mnie ma zbyt agresywny bieżnik... zanim przeczytałem posta Katsumoto, wywnioskowałem że asfalt to nie będzie ich konik;) szukam opony w miarę uniwersalnej... potrzebuję czegoś co da frajdę w terenie i umożliwi trochę szaleństwa podchodzącego pod enduro, ale też czegoś co pozwoli przejechać bez bólu 100-150 km w mieszance teren + asfalt... może następnym kompletem po nobbach będą conti...heh;) btw Katsumoto.. Twój full ma ciut więcej skoku, ale jest troszkę lżejszy, tyle że to inna klasa zarówno cenowa jak i użytkowa...
Robert Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 Skoro szukasz takiej opony to będziesz zadowolony z NN
Ecia Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 To ciekawe, co piszecie, bo ja mam dla odmiany odczucie, że nawet Survival nie trzymał mnie lepiej w błocie, niż te NN ... To najlepszy mój dotychczasowy zestaw właśnie na błoto i mokre; a i na suchym dobrze idzie, opory toczenia niewielkie, prędkości rzędu 40 km/h i więcej po płaskiej szosie z neutralnym wiatrem to nic trudnego do uzyskania - a należy wziąć pod uwagę, że nie jestem Schwarzeneggerem i nawet nie trenuję regularnie... Może pod ciężkimi bikerami te oponki się gorzej sprawują... chociaż, z drugiej strony, jeden z naszych forumowiczów, ponad 90 kg, na tych NN - właśnie 2,25" - wyrabiał w Beskidach takie cuda, że zaraz po powrocie, w październiku ubiegłego roku, pobiegłam do serwisu obstalować komplecik dla siebie ... Pozdrówko polemiczne
Robert Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 W takim razie Eciu jeszcze raz będe musiał je poddać próbie błota bo tylko raz zaznały takiego większego, więc nie wydam jeszcze ostatecznego wyroku pod tym względem. W każdym razie na suchej nawierzchni to BARDZO dobre opony Jedno trzeba przyznać, rzadko spotyka się opony które mają małe opory toczenia na asfalcie (40km\h jak najbardziej wykonalne, na Survivalach bywał z tym problem ) i zachowują się dobrze w terenie. Jeżeli mam się jeszcze ich czepiać to na sypkich nawierzchniach w lesie (np. szyszki, sypki piasek) przy większych prędkościach nie czuje się zbyt pewnie. Może dlatego, że ja waga piórkowa jestem? Eee... teraz tak zauważyłem, że to nie temat o właściwościach tych opon tylko o różnicach przy danych szerokościach. Nie ładnie offtop siać i to jeszcze z Panią Administrator!
Ecia Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 Wybaczamy, bo koledze te offtopowe uwagi chyba pomagają ?... Więc dodam (w ramach tematu, oczywiście ), że faktycznie, na moich NN 2,1" - podobnie, jak ty na 2,25" - najmniej pewnie czułam się na żwirkach i małych, podszytych luźnym, płytkim piaskiem kamyczkach. Więc pod tym względem rozmiar opony nie ma, zdaje się, większego znaczenia. Pozdrówko uzupełniające
KikapuRider Napisano 30 Lipca 2007 Autor Napisano 30 Lipca 2007 pewnie:) każde dodatkowe info mile widziane... zresztą opinia jednego użytkownika o 2.1 i drugiego o 2.25 daje już pewien obraz porównania;) więc jeszcze raz dzięki;)
bartekgib Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 Ostatnio byłem w sklepie w Olsztynie i pytałem się właśnie o oponki dobre na warunki suche/półmokre + troszkę asfaltu. No i facet właśnie polecił mi Nobby Nic w rozmiarze 2.1 . Już o ich zachowaniu na piachu itd. wiem, ale co powiecie o ich zachowaniu na asfalcie ? Głównie chodzi mi o opory toczenia ( wersja 2.1, chociaż ciekawi mnie także 1.8 ). No i ścieralność - jak z nią ? Pozdrawiam !
Ecia Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 Bartek - czytaj uważnie, przecież 2 osoby wypowiedziały się już w niniejszym temacie o trakcji tych opon po szosie... Poza tym to nie jest temat o właściwościach Nobby Nicków - o tym był kiedyś na forum osobny wątek. Pozdrówko naprowadzające
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.