bartekgib Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Witam ! Otóż robiłem, ustawiałem, ale na razie chyba to nic ..... Mam z tyłu przerzutke Alivio, kasete Suntoura z największą koronką 34 T oraz łańcuch KMC UG50 ( jest na 8 biegów ). Próbowałem już wszystkiego, ale na razie nie mogę nic ustawić. Kompletnie .... Problem : łańcuch skacze na 1,2 oraz 7,8 . Ale to nie wszystko - jeżeli na manetce mam włożoną 3 to na kasecie jest to nawet 6 ! ! ! Jeżeli wejde manetką na 1 to wchodzi bardzo ciężko. Na 8 wchodzi z mgnieniem oka i to wtedy, kiedy mam na manetce 6. Ogólnie pogmatwanie z szaleństwem razem wzięte. Ale co najważniejsze - ustawiałem już przerzutke, ale to nic nie daje - nie można jej perfekcyjnie ustawić. Łańcuch niby jest napięty. Co mam robić ? Pozdrawiam ! P.S. Patrzyłem już tutaj - http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=455&hl= - regulowałem ale nic i jest dalej to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razzel Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Dziwne objawy... Ja na twoim miejscu bym sie pochlastał.... nie no żartuję uśmiech zawsze wskazany... Primo: sprawdź czy masz prosty hak... Secundo: sprawdź czy linki i pancerze są ok... Może syf, zagięty pancerz... I pytanie: jak rozumiem jest to świeży napęd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mico102 Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Moja przerzutka Alivio 05 nie obsługuje koronki 34 T. Może to być przyczyną ciężkiego wchodzenia... U mnie też jakoś wchodziło, ale b. ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razzel Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Ale zauważ, że problem jest nie tylko z największą zębatka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Nie rozumiem dlaczego masz słabiutki osprzęt Shimano , skoro fabrycznie montowany był SRAM 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Rulez Jakbyś był bardziej spostrzegawczy to byś doczytał, że to nie jest rower fabryczny... bartekgib Przede wszystkim najpierw ustaw przerzutkę odpowiednio śrubami H i L, bo złe ustawienie tych śrub to zwykle przyczyna problemów z przerzutką przy wrzucaniu 1 i 8, no i odpowiedni naciąg linki. A jak to zawiedzie to pewnie krzywy kah przerzutki lub coś z pancerzami, typu zgięty pancerz, albo zbyt ostre łuki, ewentualnie ich kiepska jakość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 A co mu poradzisz na to : jeżeli na manetce mam włożoną 3 to na kasecie jest to nawet 6 ! ........... Na 8 wchodzi z mgnieniem oka i to wtedy, kiedy mam na manetce 6. ! co do tego ma ustawienie śrubami H L ? , ponadto zaznaczył, że przerzutkę ustawiał ....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Rulez Czepiać się to Ty potrafisz, gorzej z radzeniem... Poza tym nie czytasz dokładnie tego co inni piszą. Ja też jak kiedyś regulowałem przeczutkę to za cholerę nie mogłem jej ustawić, podjechałem do serwisu, 5 minut i działa jak ta lala, a twierzdziłem wtedy, że ją dobrze ustawiłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Przyczyna może też być zgięta linka która powoduje opór w pancerzu, albo jak ktoś wyżej napisał, zbyt duże łuki pancerza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Pancerze + linki = nowe. Przerzutka także nówka. Sprawdzałem linke - czysta, nie poszarpana, nie zagięta ( same je odpowiednio ustawiałem - tzn. ich konkretne położenie ). Hak nie może być zgięty, bo przerzutka ma ledwo tydzień. Jeżeli sam nie rozwiąże problemu - to zajazd do servisu - w końcu sprzęt ma dopiero tydzień i niech oni sobie coś tam z tym robią .... Pozdrawiam ! P.S. Nie jest to rower fabryczny - jest to rower składany z części. Chciałem wziąć Sram'a, ale było już za póżno Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 27 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Skoro wszystko jest nowe to pewnie obsługujący nie posiada odpowiednich umiejętności regulacyjnych... Ewentualnie w serwisie coś spieprzyli przy składaniu, jeszcze linki mogły się wyciągnąć trochę. Najlepiej do nich podjedź skoro wszystko było u nich zamawiane i składane to niech się z tym męczą! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razzel Napisano 28 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2007 To, że linki i pancerze są nowe nie wyklucza ich z kręgu podejrzanych. Szczególnie pancerze. Jak napisał koncertownik sprawdź łuki, ewentualne zagięcie. Pytanie: czy sam docinałeś pancerze? Jeśli tak, to czym? Jeśli zwykłymi kombinerkami to metalowy zwój pancerza mógł sie podwinąć i może przeszkadzać lince (ja tak miałem z hamplami u żony). pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurasek Napisano 28 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2007 sprawdzałem , ustawiałem , regulowałem a ja sie pytam po co ? zapłaciłeś kasę za złożenie bika ? zapłaciłeś nie jesteś zadowolony z działania ? śmigaj do rowerowni i niech ćwiczą temat , aż będziesz happy powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 28 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2007 Po męczacym dochodzeniu do tego, co powoduje owe zabawy łańcucha = kasety = przerzutki podjadę w poniedziałek do servisu. A co - ja klient to i ja Pan ! Proszę jeszcze nie zamykać tematu. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mad Max Napisano 28 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2007 To daj znać co było nie tak... Może pomoże to innym w podobnych kłopotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 28 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lipca 2007 co do tego ma ustawienie śrubami H L ? , ponadto zaznaczył, że przerzutkę ustawiał ....... Ma wiele bartekgib napisał, że ma problemy z wrzuceniem na najwyższą zębatkę. Pisał, że ciężko mu to idzie natomiast w dół schodzi pięknie. Nie pamiętam, która śruba H czy L jest od ustawienia wychylenia wózka przy tej własnie największej T34. Jeżeli jest za mocno wkrecona to blokuje dojście przerzutki w stronę koła i utrudnia wrzucenie tego przełożenia. Według mnie powinieneś ściągnąć trochę linkę skoro na manetce masz 3 a na kasecie już 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mad Max Napisano 29 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2007 Z tego co słyszałem: H (High) - ustawiasz ogranicznie z góry, L (Low) - ograniczenie z dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2007 Szczerze to zastanawiałem się nad tą linką. Ale na razie zostawiłem to tak jak jest - części sa nowe i zakładane w servisie - ja się nie będe martwił o to. Przy okazji chyba wymienię mostek, bo 135 mm to za dużo i za głupio wygląda przy rowerze. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.