Skocz do zawartości

[rower] GT Outpost `07 by Xsystoff


Xsystoff

Rekomendowane odpowiedzi

Drogi tuning to w sumie do pewnej granicy nic trudnego, bo wystarczy kupic fanty tune`a czy innego, wyspecjalizowanego producenta i liczyc tylko gramy. Przy okazji kupna gotowego, taniego roweru dla poczatkujacych albo dla niedzielnych dzialkowiczow potencjal jest po prostu wielki, ale nie kazdy chce wydawac na mostek 200 zł :D Tutaj taki maly przyklad jak mozna szybko zrzucic pol kilo malym nakladem $.

 

Pacjent wyglada tak:

 

gtp0.jpg

 

i jako seryjny rower wazy 13920g. W sumie nie jest to duzo jak na 1186 zł. Zdecydowana wiekszosc konkurencji wazy wiecej, chociaz sa tez wyjatki.

 

Pierwsze co rzuca sie w oczy w nowym rowerze to smieszne naklejki.

 

gtp1.jpg

 

Same banały.

 

gtp2.jpg

 

Po 10 minutach:

 

gtp3.jpg

 

Nie wazylem ich, ale pewnie cos tam sie urwalo :P

 

Teraz przejdzmy do konkretow...

 

Usuwajac standardowy zestaw odblaskow i oslonek jestesmy 160g do przodu.

 

gtp4.jpg

 

Mamy wiec 13920 - 160 = 13760.

 

Zeby nie bylo za dobrze, trzeba niestety troche g dodac...

 

gtp5.jpg

 

gtp7.jpg

 

10g czlowieka nie zbawi, a rurka nie bedzie pieszczona przez lancuch.

 

Standardowe srubki wyciagniete z ramy:

 

gtp8.jpg

 

Srubki dolaczone do bidonow:

 

gtp9.jpg

 

Wybor jest oczywisty :P

 

Bez bidonow daleko nie zajedziemy i niestety za 12 zł nic lzejszego nie kupimy (chyba, ze jakis plastik).

 

gtp10.jpg

 

gtp15.jpg

 

gtp17.jpg

 

2*59 = 118

13760 + 118 (bidony) + 10 (oslonka) - 2 (srubki) = 13886g.

 

Na czyms takim jezdzic sie raczej nie da...

 

gtp13.jpg

 

Myk na wage i jest zawał :P

 

gtp12.jpg

 

Byczek. Za 35 zł kupujemy jeden z nielicznych mostkow w kolorze srebrny mat (mam taki kaprys).

 

gtp11.jpg

 

271 - 163 = 108

13886 - 108 = 13778g

 

Od razu lepiej wyglada wizualnie

 

gtp14.jpg

 

Teraz czas na grubą rybę czyli kanapa by GT:

 

gtp18.jpg

 

Siodelko super pochlania wstrzasy, ale mtb to sport nie dla miekkich faj :D

 

Kupujemy najtansze, firmowe siodelko czyli San Marco. Tutaj zmiast Blaze mozna wziasc SKN-a (30g lzejszego), ale jakos Blaze fajniej wedlug mnie wyglada. Za 65 zł mamy mega deche (SLR jest wygodniejszy).

 

gtp20.jpg

 

419 - 279 = 140

13778 - 140 = 13638g

 

Jak juz zdjelismy siodelko, to mozna zwazyc sztyce. 280 mm dlugosci i ...

 

gtp19.jpg

 

(poszukiwania sztycy w kolorze srebrny mat trwaja... bylbym wdzieczny za podpowiedzi)

 

Jak sztyca to i zacisk.

 

gtp22.jpg

 

Brzydki i wielki. Wylecial.

 

Za 10 zł kupujemy Authora na imbus.

 

gtp21.jpg

 

57 - 23 = 34

13638 - 34 = 13604g

 

Bez spd to nie jazda.

 

Seryjne platformy:

 

gtp23.jpg

 

PD-M540:

 

gtp24.jpg

 

13604 + 10 - 13614g.

 

Podsumowanie:

Waga wyjsciowa: 13920g

Waga koncowa: 13614g

Zysk 306g.

Koszt: 24 + 35 + 65 + 15 +10 = 149 zł

Oczywiscie mozna nie kupowac bidonow i zamiast Blaze wziasc SKN`a, mamy wtedy zysk 454g za 125 zł.

 

Efekt koncowy:

 

gt11.jpg

 

Plany na kolejne dni:

Kierownica + rogi (musza byc srebrny mat, jakies podpowiedzi?)

 

p.s

az sie boje wrzucic gietej, seryjnej kiery na wage :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oslonke zza kasety probowalem wywalic ale nie dalo rady bez sciagania calej kasety. W poniedzialek na gwarancyjnym wywalą.

Pianki mozna gdzies kupic u nas na zadupiu ?

SPD-y wymontowalem z Meridy. Merida dostanie ubijaki.

Opony do listopada musza zostac, zrobi sie blocko to pomysle nad czyms. Detki oczywiscie w najblizszym czasie.

Mostek jest Krossa, bo jest tani, lekki i srebrny mat ;) W Meridzie zrobiem kilka tys km na czarnym mostku Krossa i zyje ;)

Detki postaram sie jak najszybciej. na razie wymienial rzeczy, ktore przeszkadzaja w jezdzeniu (emeryt style mostek, kanapa, odblaski etc).

Poczta Polska pewnie da ciala, wiec nastepna czesc taniego odchudzania w poniedzialek. Bedzie pewnie 250g za 50 zl ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oslonke zza kasety probowalem wywalic ale nie dalo rady bez sciagania calej kasety. W poniedzialek na gwarancyjnym wywalą.

 

Ja taką osłonkę u kolegi wymontowałem przy pomocy rozgrzanego nożyka (takiego cienkiego, chyba do cięcia tapet ) rozgrzałem nożyk na palniku kuchenki , przyciąłem z dwóch stron, wyjąłem i już ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchudzania ciag dalszy...

 

Wyleciała osłonka... (razem daje to prawie 200g plastikowego szitu zdjetego z roweru)

 

gtp25.jpg

 

Przycieta zostala rura sterowa i wyrzucone podkladki.

 

gtp26.jpg

 

13614 - 36 - 38 = 13540g

 

W najblizszym czasie: kierownica + detki + chwyty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyśl założenie sztywniaka, ten amor pewnie szybko padnie, a widelec alu lub cromo waży ~800g i nie jest wcale drogi.

Amortyzator pewnie waży te 2400g, zakładając sztywniaka masz rower poniżej 12kg a na zimę w sam raz !

 

http://www.allegro.pl/item219338904_widele...iemalowane.html

Dajesz do malowania na jaki chcesz kolor i tyle :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbilem kolca jakiejs rosliny w opone i po powrocie do domu po wyciagnieciu bylo pssssss. Znowu ta sama roslina zalatwila mi detke. W zeszlym roku na Meridzie identyczny kolec skasowala mi nowiutkiego Continentala. Wlasnie czekam az klej wyschnie zeby latke przykleic i powazylem tylnie kolo.

 

Opona Kenda 2.1" - 844 g

Detka Kenda - 191 g

Tylnie kolo z kaseta i kobylastym zaciskiem - 1666 g

 

Plany: Kenda Karma + detka Maxxis (12Xg). Powinno za 80 zł wyjsc -800g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest nieco skomplikowana. Otoz wage calego roweru (seryjnego) znam co do 10g (wazone przymnie). Wszystko co wymontowywalem i wymienialem w rowerze wazylem. Nie znam wagi amora i ramy. Reszte albo zwazylem albo znalazlem u Arnika. Wychodzi, ze rama i amor musza byc bardzo lekkie...

 

gt_rozpiska.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...