andrzejek Napisano 17 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2005 Skok: 80/100 mm (regulowany wewnętrznie) Ściskanie: Sprężyna Tłumienie: FluidFlow Regulacje: Skoku, tłumienia, napr. wstępnego Amortyzator jest wyjątkowo miękki, nie nadaje się dla bikera o wadze większej niż ~70kg. Po zamontowaniu do roweru zauważyłem że coś dziwnie "strzela" w tłumiku podczas powrotu. Jednak po przejechaniu ~100 km przestało. Wybiera świetnie każde nierówności, nawet te najmniejsze. Jest dość sztywny, jednak leciutko się rozgina pod wpływem hamulca (v-brake). Regulacja tłumienia działa wyśmienicie - na największym tłumieniu amortyzator powraca bardzo wolno, a na najmniejszym tłumienia prawie nie ma. Polecam :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 17 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2005 Widzę, że masz ten pseudo-karbonowy booster, jak to się sprawdza? Usztywnia cokolwiek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejek Napisano 17 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2005 Widzę, że masz ten pseudo-karbonowy booster, jak to się sprawdza? Usztywnia cokolwiek? W życiu bym go nie kupił, dostałem go na mikołajki od kolegi z klasy Usztwyniał. ale pękł ( :lol: ) przy dokręcaniu śruby od hamulca. Nie polecam Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość MXC Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 To smarowanie Microlube za pomocą smaru to porażka kolega zawsze ma upiepszony amor przez ten smar, nie ma jak kąpiel olejowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaacka Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 booster pseudo - karbonowy... 8) mam taki z tylu - usztywnil tylni trojkat i to dosc skutecznie, ja tam na niego nie mam powodu narzekac.... i ciezki nie jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marc1n Napisano 25 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2005 Co do amorka. Zrobiłem na nim 1200km. Miękki jest w sam raz, bo ważę 55kg. Sztywny, nie czują miękkości wogle. Wybiera, hmm, prawie wszystko, jeżeli jest np. jest wiele małych nierówności po koleji i nie zdąży powrócić, to wtedy nie wybierze, ale tak to jest bardzo dobrze i podczas normalnej jazdy się tego nie czuje. Naprężenie wstępne działa jak trzeba, dając na max +, jadąc po szosie i nie opierają się zbytno o kierę(siedząć po prostu na siodle)mamy coś jak LockOut, bo wogle nie pracuje. Za to na Max -, już buja, ale i wybiera tak, że bruku się nie czuje. Jest także tłumienie powrotu. Też działa bardzo dobrze, jak damy minimalne tłumienie, to powraca dość szybko, jak maxymalne, to dość wolno. Ustawiam je w zależności od stylu jazdy. Jak chcę pojechąc AXC, to daje MIN, jak pobujać się na dużych, ale zazwyczaj pojedyńczych dziurach, to MAX. Kupiony za 400PLN na allegro. Działa wszytsko, jest tylko trochę obdarty z lakieru, ale mi to ne przeszkadza i nawet teraz nikt tego nie zobaczy, jak się nie przyjrzy. Po prostu, ślady normalnej jazdy. Dodam jeszcze że amorek bezobsługowy, golenie zawsze są wilgotne, bop jest to kąpiel olejowa i nie trzeba dawać"kropelki w uszczelki, żeby pracował" jak to w Suntourach bywa :twisted: Ogólnie polecam, za tą cenę to najlepszy wybór. Obecnie na allegro, można mieć nówki po ok. 550PLN, lub dobre używki(takie jak ta moja), za 400PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaacka Napisano 25 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2005 no to teraz pytanie za stoo punktow.... przy mojej wadze w okolicach 72 (max 75) kg axel sobie poradzi czy nie ??? bo na razie wszyscy go sobie chwala - ale wszyscy z waga w oklicach 60kg....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marc1n Napisano 25 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2005 Zalezy to od typu jazdy, ale w Axelu jest możliwośwymienienia sprężyny na twarszą, za bodajże 50PLN i nie ma już problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIC Napisano 25 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2005 no to teraz pytanie za stoo punktow.... przy mojej wadze w okolicach 72 (max 75) kg axel sobie poradzi czy nie ??? bo na razie wszyscy go sobie chwala - ale wszyscy z waga w oklicach 60kg....... Ja mam Axel Comp i waze 70kg i powiem ze jest akurat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaacka Napisano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2005 taaaa 8) ja teraz tez mam axel'a :wink: pierwszy wypad dzisiaj - prosto z serwisu - i faktycznie dziala jak w bajce... tylko ze jest za miekki jak dla mnie :? jutro cos z tym trzeba bedzie zrobic :idea: pytanie: jaka jest roznica miedzy axel'em comp a super'em :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIC Napisano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2005 Jeszcze wiecej bajerkow pewnie poprawiaja prace ale jakie to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hammer Napisano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2005 MOże to wam trochę rozjaśni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marc1n Napisano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2005 Hammer, Dobrze że to dałeś, dobra robota ::smile:: Więc jak widać, zmienia się rodzaj tłumienia, materiał rury sterowej i regulację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaacka Napisano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2005 jasne - nieco rozjasnia 8) a wiecie moze jak dziala fluid flow :?: :idea: albo cos wiecej o konstrukcji axel'a :?: (comp w zupelnosci wystarczy) [ Dodano: 2005-09-01, 09:11 ] MIC a tak zapytam - jak tobie ten amor pracuje ?? wykorzystujesz jego caly skok juz przy jezdzie "rekreacyjnej" czy dopiero jak mu dopier&^%ić :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzycom Napisano 1 Września 2005 Udostępnij Napisano 1 Września 2005 Dziwne ja mam w swoim compie blokade skoku Oo Występuje też taka opcja czy mój zmutowany jakis? Rowerek to GF Marlin. A dokładnie tak: Suspension Manitou Axel Comp w/TPC Lock-Out | 100mm travel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 22 Września 2005 Udostępnij Napisano 22 Września 2005 powiedzcie mi czy w Axel'ach to norma, ze na gornych goleniach pozostaje olej ? no i jak to jest z blokada skoku.. w Suntour'ku jak wlaczylem blokade to amor sie nie uginal nawet na 1 mm (sztywniach totalny), a w Axel'u jest male ugiecie ale jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaacka Napisano 22 Września 2005 Udostępnij Napisano 22 Września 2005 olej na gorze - owszem - ale tylko na poczatku. wybija ci na wierzch nadmiar tego co siedzi w srodku - mialem z nim tak samo. po tygodniu przestalo. ponoc to normalne a jak z blokada skoku - to nie wiem - mam comp'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pwe Napisano 22 Września 2005 Udostępnij Napisano 22 Września 2005 BikerFG, już Ci napisałem w innym miejscu ale tak jak mówi kaacka, to podobno normalne (koles z rowerowego) - ale on nic nie mówił o przechodzniu tych objawów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 22 Września 2005 Udostępnij Napisano 22 Września 2005 tak, widzailem pwe, dzieki, w miedzyczasie jeszcze ktos mi potwierdzil wlasnie to, ze z poczatku wali olejem, tak jak norma to norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIC Napisano 22 Września 2005 Udostępnij Napisano 22 Września 2005 Mi tez na pocztku walil olejem a teraz sa nieznaczne jego ilosci. Mozna go wyczuc tylko dotykajac palcem no i widac ze kurz sie przykleja do goleni. a jak z blokada skoku - to nie wiem - mam comp'a Ja tez mam comp`a ale blokade mam :roll: Blokada dziala bez zarzutu a to minimalne ugiecie prawie nie widoczne wydaje mi sie ze jest po to by jednak amortyzowac te male nierownoci ale jest to moze jakies 2 mm skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 22 Września 2005 Udostępnij Napisano 22 Września 2005 a to minimalne ugiecie prawie nie widoczne wydaje mi sie ze jest po to by jednak amortyzowac te male nierownoci ale jest to moze jakies 2 mm skoku tez tak pomyslalem, tylko dla mnie to bylo dziwne, bylem przyzwyczajony do zupelnej blokady, ale jak tak ma byc to mi to w sumie nie przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterpak Napisano 22 Września 2005 Udostępnij Napisano 22 Września 2005 tylko uważajcie na tą blokadę od compa a już na pewno nie zjeżdżajcie po schodach czy jakiś większych kamieniach na włączonej blokadzie bo skończycie jak ja - padła blokada, tłumienie i amor na miesiąc w odstawkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 22 Września 2005 Udostępnij Napisano 22 Września 2005 Piterpak, wlasnie przed chwila czytalem Twoj watek [ Dodano: 2005-09-26, 13:01 ] w sobote zrobilem na tym amorze pierwsza trase - ponad 80 km, nie korzystalem z blokady, wczoraj sobie ja wlaczylem i blokada blokuje amor calkowicie (wczesniej jak napisalem po zablokowaniu amor mial malutki skok). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Arto Napisano 13 Października 2005 Udostępnij Napisano 13 Października 2005 jako że od niedawna użytkuję rower z amorem chciałem się dowiedzieć jakichś szczegółów na temat Manitou Axel Comp z Air Asist? czy jakoś tak :grin: Chodzi mi głównie o to jak go doregulować (ważę 65 kilo i wydaje mi się za twardo zestrojony), czy trzeba smarować golenie i ewentualnie jak go czyścić..bo kurz oblepił go niemiłosiernie. (zwłaszcza golenie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzycom Napisano 14 Października 2005 Udostępnij Napisano 14 Października 2005 Czyść koniecznie golenie zwykłą sucho szmatą po każdej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi