Skocz do zawartości

[hamulec] avid juicy 5 Zmieszanie płynu hamulcowego.


Raptor

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zakupiłem avida i ma strasznie duży skok w klamce. Hamulec jest dotarty.

Chyba jedynym sposobem aby zmniejszyć skok będzie dolanie dotu.

Nie chcę wymieniać całego płynu.

Teraz nasuwa się pytanie, czy mogę do oryginalnego płynu, dolać dotu 4 lub 5.1 ?? Czy nie nastąpią żadne negatywne efekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sluchacie mnie! Klamka nie zmienia polozenia poczatkowego po tej regulacji! Zmienia sie tylko modulacja.... spróbujcie uwierzycie.

 

"po regulacji skok dalej będzie duży tylko klamka będzie więcej odstawać."

Po regulacji skok jest o polowe mniejszy, a polozenie poczatkowe jest takie samo. Polozenie klamki reguluje sie tym pokretlem ktorego nie ma w juicy 5.

 

PS. Chyba wiem co mam i jak wplynela ta regulacja na mojego hampla? :D

Przynajmniej ja nie zauwazylem roznicy jestli chodzi o wychylenie klamki.... Za to modulacja sie zmienila ciagne klampke na o polowe mniejszej drodze zeby hamowac... jak zalozylem hampel to wogole zwatpilem i uznalem ze niezly klops bo bylem pewny ze ta regulacja wlasnie tylko zmienia wychylenie klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ja was proszę.

JEDNO PROSTE PYTANIE

 

Czy można zmieszać oryginalny płyn hamulcowy(w juicy 5) z płynem dot 4 lub dot 5,1

 

Hamulec nie jest zapowietrzony.

 

Ps. Blue u mnie ta śruba ma wpływ regulacji na odchylenie klamki od kierownicy. To w juicy 5 nie ma regulacji modulacji.

Dopiero gdy klamka dojdzie do pozycji, gdy jest maksymalnie odchylona od kierownicy można tym minimalnie poprawić modulacje. Niestety w tedy klamki nie dosięgniesz ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze strony http://volvo.techno.org.pl/hamulce-przod.html .

 

"Mieszanie płynów hamulcowych:

Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!

Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.

Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.

Volvo w instrukcjach serwisowych zaleca stosowanie płynów DOT 4."

 

i jeszcze z rowerowej strony: http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/519/3/ :

 

"Jako ciekawostkę powiem jeszcze, że występuje jeszcze płyn DOT 5.0, ale jest on oparty na związkach silikonowych i nie daje się mieszać z płynami DOT 3 i DOT 4. Dodatkowo DOT 5.0 ma bardzo wysoki stopień kwasowości i do niego nie mogą być stosowane byle jakie gumowe przewody."

 

 

wystarczy poszukać na google...

 

 

edit:

standardowy (do roku 2008) płyn hamulcowy Avida to nie 5.1 nie 5.0 ani 4.0, tylko coś innego, ale producent zaleca stosowanie 4 albo 5.1 (jeśli firmowy nie jest dostępny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...