Raptor Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Ostatnio zakupiłem avida i ma strasznie duży skok w klamce. Hamulec jest dotarty. Chyba jedynym sposobem aby zmniejszyć skok będzie dolanie dotu. Nie chcę wymieniać całego płynu. Teraz nasuwa się pytanie, czy mogę do oryginalnego płynu, dolać dotu 4 lub 5.1 ?? Czy nie nastąpią żadne negatywne efekty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 nie na pytanie, ale w temacie: też miałem duży skok klamki, oddałem do serwisu gdzie wymienili płyn, ale jest podobnie. może Juicy tak ma po prostu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 pod klamka jest regulacja ... wkreca sie taka srubke i skok sie zmienia. Jak dostalem nowe to dochodzily po zacisnieciu do kierownicy, teraz dochodza do polowy tej drogi . http://sram.com/_media/techdocs/juicy7install.pdf 2ga strona w instukcji 7dmy slajd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Blue, ale chodzi o to, że klamka jest "miękka" a nie o to, że dochodzi do kierownicy(tak ja to zrozumiałem). po regulacji skok dalej będzie duży tylko klamka będzie więcej odstawać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raptor Napisano 25 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Chodzi dokładnie o to, o czym mówi majster. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorieL Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Jezeli klamka jest "miekka" tzn ze masz zapowietrzony hamulec. Jezeli masz duzy skok ale na koncu da sie wyraznie wyczuc moment gdy klocki stykaja sie z tarcza wystarczy dolac plynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Nie sluchacie mnie! Klamka nie zmienia polozenia poczatkowego po tej regulacji! Zmienia sie tylko modulacja.... spróbujcie uwierzycie. "po regulacji skok dalej będzie duży tylko klamka będzie więcej odstawać." Po regulacji skok jest o polowe mniejszy, a polozenie poczatkowe jest takie samo. Polozenie klamki reguluje sie tym pokretlem ktorego nie ma w juicy 5. PS. Chyba wiem co mam i jak wplynela ta regulacja na mojego hampla? Przynajmniej ja nie zauwazylem roznicy jestli chodzi o wychylenie klamki.... Za to modulacja sie zmienila ciagne klampke na o polowe mniejszej drodze zeby hamowac... jak zalozylem hampel to wogole zwatpilem i uznalem ze niezly klops bo bylem pewny ze ta regulacja wlasnie tylko zmienia wychylenie klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raptor Napisano 25 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Ludzie ja was proszę. JEDNO PROSTE PYTANIE Czy można zmieszać oryginalny płyn hamulcowy(w juicy 5) z płynem dot 4 lub dot 5,1 Hamulec nie jest zapowietrzony. Ps. Blue u mnie ta śruba ma wpływ regulacji na odchylenie klamki od kierownicy. To w juicy 5 nie ma regulacji modulacji. Dopiero gdy klamka dojdzie do pozycji, gdy jest maksymalnie odchylona od kierownicy można tym minimalnie poprawić modulacje. Niestety w tedy klamki nie dosięgniesz ręką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 25 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 ze strony http://volvo.techno.org.pl/hamulce-przod.html . "Mieszanie płynów hamulcowych: Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5! Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne. Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4. Volvo w instrukcjach serwisowych zaleca stosowanie płynów DOT 4." i jeszcze z rowerowej strony: http://www.bikeworld.pl/rower/artykul/519/3/ : "Jako ciekawostkę powiem jeszcze, że występuje jeszcze płyn DOT 5.0, ale jest on oparty na związkach silikonowych i nie daje się mieszać z płynami DOT 3 i DOT 4. Dodatkowo DOT 5.0 ma bardzo wysoki stopień kwasowości i do niego nie mogą być stosowane byle jakie gumowe przewody." wystarczy poszukać na google... edit: standardowy (do roku 2008) płyn hamulcowy Avida to nie 5.1 nie 5.0 ani 4.0, tylko coś innego, ale producent zaleca stosowanie 4 albo 5.1 (jeśli firmowy nie jest dostępny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raptor Napisano 25 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Majster bardzo dziękuję za rzeczową i jasną odpowiedź. Temat uważam za zamknięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.