Alexi90_triathloner Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 Witam, interesują mnie różnice pomiędzy konstrukcją ramy czasowej i klasycznej szosowej. Oczywiście nie chodzi mi o różnice wizualne, gdyż te dostrzegamy gołym okiem. Czy sprawdzi sie w praktyce kupienie ramy czasowej, ale zbudowanie na niej klasycznego roweru szosowego (normalna kierownica - baranek). Słyszałęm, że ramy czasowe, sa mniej dynamiszne, z kolei lepiej "trzymają prędkość". Trenuje triathlon ale polskie przepisy nie dopuszczaja typowych roweró triathlonowych (czyli tych przypominających czasowe). CZekam na porady i opinie, pozdrawiam !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymo Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 Rama jest zupelnie inna. Rama triathlonowa ma krotsza rure gorna... oraz wiekszy dystans od suportu do osi przedniego kola. Innymy slowy jest ok jak zalozysz kierownice do triathlonu. Nie polecam Ci skladac na ramie triathlonowej szosowki....i na opak..wyjdzie niewygodnie. Tak swoja droga..to mnie przeraziles z tymi przepisami...bo tez sie bede zbieral by kupic triathlonowke Nie da sie jakos....obejsc? :> Btw jest taka stronka z roznicami miedzy ramkami: http://www.bikesportmichigan.com/bikes/difference.shtml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 rower czasowy to dokładnie to samo co triathlonówka, czy są jakieś różnice? (sorry, że mieszam w temacie, ale chcę się upewnić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tymon_tm Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 triathlonisci jeżdzą na ramach czasowych, ewentualnie na zwykłych szosowych. czasy ram 'tri' z przednim, mniejszym kołem minęły bezpowrotnie. podstawowe róznice między zwykłą szosą a czasówką to niższa główka i 'stromsza' geometria - rura podsiodłowa miewa przeważnie 72-74 stopnie, podczas gdy czasówka potrafi mieć 75-76 stopni. stąd wrażenie, że górna rura jest krótsza, jednak efektywna długość pozostaje na zbliżonym poziomie najważniejszym aspektem jest jednak aerodynamika, stąd np popularność soloista wśród triathlonowców. oczywiście dużo ważniejsze od ramy w tej kwestii będą koła i sama pozycja na rowerze a nie same kształty ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymo Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 stąd np popularność soloista wśród triathlonowców Soloista? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alexi90_triathloner Napisano 21 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 Cervelo soloist - model ramy, jest to rama szosowa, ale wygladem troche przypomina czasową. Troche bo wiecej jest różnic niż podobieństw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 21 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 Zwykły rower oczywiście też da sie zmodernizować do jazdy na czas. Nie jest to wcale trudne a przy tym skuteczne i niedrogie. Tutaj znajduje się ciekawa strona traktująca o rowerach czasowych: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/tt.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 Dzięki za linka Ile to się człowiek ciekawych rzeczy dowiedział, np że nie warto jeździć bez bidonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 22 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 Mowisz to ironicznie? Bo jesli tak, to chcialbym Cie uświadomić ze na czas istotnie jeździ się bez bidonu. Chyba ze dystans jest spory i jest bardzo gorąco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.