Alexi90_triathloner Napisano 21 Lipca 2007 Napisano 21 Lipca 2007 Witam, o rowerach cervelo jako o produktach z górnej półki, mało można sie dowiedziec od użytkowników, choćby z tego względu ze jest ich niewielu (nie kazdy moze pozwolic sobie na taki wydatek). Od lat na cervelo jeździ zawodowy team CSC, jak widać odnoszą sukcesy. Interesują mnie parametry rowerów cervelo - sztywność, waga, aerodynamika, jakość wykonania, niezawodność, wytrzymałość jak również jakość karbonu w modelach soloist carbor, p2 carbon i p3 carbon. Do tego czy ktoś eksperymentowal z zakładaniem zwykłej kierownicy szosowej do ramy czasowej? Czy daje to dobry efekt? Wszystkich posiadaczy oraz znawców rowerów marki cervelo proszę o opinie Pozdrawiam!!
tymon_tm Napisano 21 Lipca 2007 Napisano 21 Lipca 2007 szosowa rama do zwykłego jeżdżenia nie ma zbyt wiele sensu - boczna powierzchnia sprawi, że będzie cię zwiewać na boki, do tego nie widzę uzasadnienia dla oszczędności aerodynamicznych w ramie podczas gdy sama pozycja na rowerze będzie raczej 'normalna' właścicieli cervelo w kraju faktycznie jest niewielu, znam tylko dwóch (trzeciego poznam w przyszłym roku, kiedy sam się nim stanę..) ale wystarczy poszukać na forach zagranicznych
Alexi90_triathloner Napisano 21 Lipca 2007 Autor Napisano 21 Lipca 2007 No tak też sam sobie to wytłumaczyłem , szukałem potwierdzenia u innych. Fakt, nie zaklada sie kierownicy mtb do szosówki, mimo ze sie da A co do cervelo to rowery niesamowicie mi sie podobaja, jedyna wada to cena ale i to da sie obejść... Ja generalnie zastanawiam sie nad soloist carbon... rama jest niesamowita
tymon_tm Napisano 21 Lipca 2007 Napisano 21 Lipca 2007 obejsc jak obejsc.. wiem ze soloista carbon mozna dostac za równowartość 8 tyś. mogę też załatwić ci zippy za ok 4. pytanie czy takie ceny są atrakcyjne, pozostaje otwarte.. ja tam i tak chcę mieć tę ramę i ile by mnei to nie kosztowało, to mam zamiar takowego zakupu dokonać
Alexi90_triathloner Napisano 21 Lipca 2007 Autor Napisano 21 Lipca 2007 Ja przeszukuje amerykański ebay i rame sciagne stamtad pewnie, wiadomo rama jest nie z tej ziemi i musi kosztować. Koła zipp... myśle ze to by pasowalo Z tego co weim sprzedarza cervelo i kół zipp zajmuje sie polski sklep www.wertykal.com.pl Mam tylko dylemat czy rower składać na Chorusie czy na dura-ace. No i zostaje problem sprzedarzy mojego gianta alliance o...
Sintesi Napisano 22 Lipca 2007 Napisano 22 Lipca 2007 http://www.bicycling.com/article/1,6610,s1...13579-1,00.html
Karbon Napisano 22 Lipca 2007 Napisano 22 Lipca 2007 Ramy Cervelo mimo, że bardzo ładne są dość mało nowoczesne. Nowy Trek Madonne, Cannondale i inne oparte na dużych średnicach łożysk, dużych przekrojach rur odjeżdzają konkurencji. Chociażby zintegrowana sztyca podsiodłowa znacząco zwiększa sztywność ramy, stery 1 1/4" a nawet 1 1/2" niedługo staną się nowym standartem. Cervelo pewnie w ciągu roku lub maxymalnie dwóch przedstawi nowy ramy o lepszych parametrach. Osobiście uważam, że sztyca 27,2 mm w R3 to nieporozumienie. 31,6 mm to sztywniejsze rozwiązanie, a ISP rozwiązuje sprawę.
paweł żurek Napisano 31 Lipca 2007 Napisano 31 Lipca 2007 O ile wiem R3 ma 31,6 a tak na marginesie Time który raczej jest uznanym producentem ram w modelu VXR ma właśnie 27,2. Co do przekroju rur tu cervelo może ,,pochwalić” się chyba rekordem świata – soloist. Także R 3 ma niczego sobie przekroje w okolicy BB. Co do Cannondale system six to jestem pod wrażeniem maniakalnego przywiązania tej firmy do Alu. Trek firma jak firma. Nowe rowery Madonne wyglądają fajnie. Co do pomysłu modeli dla turystów z dłuższą główka to jak dla mnie bomba pomysł. Tak na marginesie ciekawe czy Look 586 też pójdzie w ta turystyczną geometrie
kopaczus Napisano 19 Sierpnia 2007 Napisano 19 Sierpnia 2007 http://www.thebroadbandracer.com/fly.aspx?...p;layout=player Tu jest ciekawa prezentacja SystemSixa. Z tym aluminiowym tylnym trójkątem chodzi o rzekomo lepsze pochłanianie drgań. Czy to działa, nie wiem, ale po kilku jazdach testowych nie odczuwam większej różnicy między szosówkami z karbonowymi a alu/karbonowymi. Z całą pewnością wygląda to świetnie A SuperSix na 2008 ma lżejszy i sztywniejszy tylny trójkąt, BB30, główkę OnePointFive... gdybym kupował szosówkę, to zdecydowanie SuperSixa z Ultegrą - współczynnik lansu +150 ^^ Z kolei nie polecałbym karbonowych korb Si, okrutnie kruche są, widziałem już kilka pourywanych gwintów mocowania pedałów. Aluminiowe są trwalsze i lżejsze Wracając do tematu - nie znam osobiście nikogo kto jeździ na Cervelo, ale nie martwiłbym się sztywnością w okolicach mufy suportowej. Ładnie jest to obudowane karbonem, z pewnością daje rady. Aha, i Soloist ma linki prowadzone wewnątrz ramy, pomysł skądinąd dobry - z tym, że nie ma tam żadnych rurek prowadzących... przycelowanie linką do przerzutki w dziurkę o średnicy 3mm na drugim końcu ramy to conajmniej godzina frajdy Ale największy hicior wśród lokalnych szosowców to ramy Pinarello - http://www.pinarello.com/index.php Niedawno jednemu duńczykowi składałem rower na ichniej ramie F4:13 i pełnym Recordzie, po paru setkach kilometrów dałby sobie rękę uciąć, że to najlepszy rower jaki miał w życiu Do tego kółka Eastona, rower prezentuje się wyśmienicie Co do Treków i Scottów, jakoś nie mam przekonania, brakuje im charakteru. Czegoś, co by je wyróżniło z tłumu...
paweł żurek Napisano 8 Września 2007 Napisano 8 Września 2007 Wracając do nowości cervelo na 2008r to maja nowy model RS z dłuższą o 2 cm główka ramy. Rama ma być malowana jak R3 z tego roku. R3 na 2008r ma być biała. Ceny R3 idzie w górę (obecnie około $2600) a ceny soloist w dół. Te dwie ramy maja kosztować tyle samo. Soloist SL ma być sprzedawany również jako cały rower za $6900
paweł żurek Napisano 4 Listopada 2007 Napisano 4 Listopada 2007 No i wyrównały sie ceny R3 i soloist carbon obie ramy po $2800
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.