Raptor Napisano 20 Lipca 2007 Napisano 20 Lipca 2007 Mam taki dziwny problem, moje pedały po 1000km straciły na sile trzymania. Czasami potrafię się wypiąć ot tak i pedały bardzo słabo mnie trzymają. Pedały mam skręcone na max. Kilku kolegów miało trudności aby wpiąć się do mojego roweru. Jak każdy wie, ważę dwa razy więcej niż przeciętny kolarza, bo 125kg i pewnie stąd wynikają te problemy. Oglądałem bloki i są troszkę wytarte, ale nie różnią się zbytnio od nowych. Myślę, że jedynym wyjściem będzie małe szlifowanie blach. Tych w, które wchodzi tylna część bloku, tak aby zacisk bardziej zachodził na bloki. Szlifowanie bloków odpada, ponieważ jest trudniejsze do przeprowadzenia i również wymaga podcięcia ogranicznika. http://img151.imageshack.us/img151/3599/shi07pdm520sbiz5.jpg Operację przeprowadzę na jednej stronie i sprawdzę czy jakość trzymania sie poprawiła, jeśli tak to powtórzę to na drugim pedale. (Jakby coś to zawsze zostaje mi druga stron.) Czy, ktoś miał już podobny problem? Jeśli tak, jak sobie z nim poradził? Wiem, że ratunkiem jest kupno nowych bloków, nie stać mnie na taki zabieg(26,50zł) co 1000km. Dzisiaj postaram się zdać relację jak mi poszło.
topol Napisano 20 Lipca 2007 Napisano 20 Lipca 2007 cyt: "Wiem, że ratunkiem jest kupno nowych bloków, nie stać mnie na taki zabieg(26,50zł) co 1000km." Wiec lepiej wydac 100 na nowe pedały !! Bo czuje że coś sie spartoli i szlif nic nie da. Sprawdz u kolesi czy ich buty wypinaja sie podobnie,lub ty wepnij sie w pedały u kumpli.Odpiwiedz poznasz odrazu. A somookaleczenie spd sobie daruj
Raptor Napisano 20 Lipca 2007 Autor Napisano 20 Lipca 2007 Nie, jeśli coś pójdzie nie tak to zawsze mogę się wpinać po drugiej stronie. Szansa na niepowodzenie jest mała, wystarczy zachować pewien umiar i nie dotykać obszarów ważnych przy wpinaniu. Dokładniej wszystko opiszę ja skończę przeróbkę. Czy naprawdę myślisz, że nie wpinałem się do innych rowerów?
koncertownik Napisano 20 Lipca 2007 Napisano 20 Lipca 2007 RAPTOR Ja bym na Twoim miejscu nie ryzykował ze szlifowaniem pedałów, tylko spróbowałbym choć raz kupić nowe bloki i zobaczyć czy będzie jakaś różnica. Jeżeli nie będzie różnicy to znaczy, że te pedały mają za słabą dla Ciebie sprężynę i na to chyba nic nie poradzisz. Widziałeś zresztą, że ja miałem problem z wpięciem się w Twoje pedały, tylko, że moja nóżka jest dwa razy chydsza od Twojej i ważę 65 kg... I może to być kwestia bloków albo wyrobionej już sprężyny, bo mam mniej więcej taki sam przebieg jak Ty w spd i prawy pedał mam skręcony o jeden obrót więcej niż lewy i czasami zdarzy się, że noga mi z niego wyskoczy. Ty masz bardzo mocno skręcone te pedały więc siła potrzebna do wypięcia jest też dużo, co może powodować szybsze zużywanie się bloków na przykład...
Raptor Napisano 20 Lipca 2007 Autor Napisano 20 Lipca 2007 http://img243.imageshack.us/img243/4723/img1290xe3.jpg Tak to wygląda po przeróbce. Wpinałem się an sucho można powiedzieć, że jest miodzio. Jak regulacja jest na min to wpięcie i wypięcie nie sprawia trudności. Jeśli regulacja jest na max to te czynności są troszkę trudniejsze ale pedał trzyma nogę, że ho ho Jednym słowem misja wykonana, misja udana. Jeszce powiem, że zabieg polecam dla osób ciężkich, lub tych które mają strasznie silne nogi. Osoba małej postury miałaby problem z wpięciem i wypięciem. Przed przystąpieniem to szlifowania polecam zaopatrzyć się w suwmiarkę i wszystko dokładnie przemyśleć i zmierzyć. Jeśli ktoś będzie zainteresowany jak to zrobić, służę pomocą. Topol i co powiesz
Raptor Napisano 21 Lipca 2007 Autor Napisano 21 Lipca 2007 Dobra dzisiaj zaliczyłem 163 km i muszę, powiedzieć, że patent sprawdza sie świetnie. Jaz zaliczyłem glebę, ale to dla tego, że miałem za mocno skręconą regulację.
Mad Max Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 RAPTOR - na tym zdjęciu oba pedały są szlifowane czy tylko jeden (czerwony), bo patrzę i patrzę i ciężko mi znaleźć różnicę, ale może przez to że już prawie śpię... Dużo zeszlifowałes w stosunku do oryginału? Bo ja też mam duży przebieg, co prawda mam Wellgo, ale też mi się regulacja już kończy... I myślałem nad Twoim patentem.
dezerter Napisano 30 Lipca 2007 Napisano 30 Lipca 2007 Wina raczej nie leży po stronie bloków, a w konstrukcji zatrzasku, jak napisał Raptor mają 1kkm więc prawie nówki. Ja w moich blokach Ritcheya ( to samo co Shimano ), które mają ponad 7 kkm musiałem użyć znacznej siły ( dobre określenie...musiałem zdrowo nacisnąć ) by się wpiąć w pedały Raptora, a o przypadkowym wypięciu nie było mowy. Gratuluje pomysłu i odwagi w tuningu, oby tak dalej.
Raptor Napisano 3 Sierpnia 2007 Autor Napisano 3 Sierpnia 2007 Pedał czerwony jest po przeróbce. Wyszlifowałem te części, które były zamalowane na zielono na pierwszym zdjęciu. Zrobiłem już w nich ok 500km i muszę przyznać, że przeróbka się bardzo dobrze sprawdza. Pedał bardzo dobrze trzyma blok, a wypinanie nie sprawia problemu. Faza testu poszła pomyślnie więc nadszedł czas na wyszlifowanie drugiej strony. O odwadze nie ma za bardzo mowy. Wystarczy dobrze wszystko przemyśleć, a nie będzie problemów.
Mad Max Napisano 6 Sierpnia 2007 Napisano 6 Sierpnia 2007 RAPTOR dzięki za wyjaśnienia. O to mnie chodziło W razie czego postaram się zrobić tak samo, chociaż na razie pomogło dokręcenie śrubek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.