Francualdo Napisano 16 Lipca 2007 Napisano 16 Lipca 2007 Witam na wstepie powiem ze w wyszukiwarce nic nie znalazlem na temat elastomeru Wlasnie jestem podczas zalewania olejem XCM LO i zastanawiam sie czy uciac czy wyrzucic czy zostawic elastomer? Podobno bez elastomeru lepiej chodzi oplaca sie go wyrzucic? Sa jakies "skutki uboczne"?
heavy_puchatek Napisano 16 Lipca 2007 Napisano 16 Lipca 2007 Bez elastomeru nie twardnieje tak po iluśtam centymetrach, jeżeli amor nie jest dla ciebie zbyt miękki (albo jest trochę za twardy) to możesz go bez stresu wywalić (elastomer, nie amora ), jak miałem xcp75 to wywaliłem, chyba mi gdzieś leży w szufladzie
Francualdo Napisano 16 Lipca 2007 Autor Napisano 16 Lipca 2007 To go chyba wywale bo lekko za twardy jest A teraz jak go zaleje olejem i bedzie bez elastomeru to tez nie bedzie zadnych komplikacji?
heavy_puchatek Napisano 16 Lipca 2007 Napisano 16 Lipca 2007 Elastomer lub jego brak nie będzie w każdym razie wpływał na ewentualne komplikacje Zawsze możesz wsadzić z powrotem
marcin1212 Napisano 16 Lipca 2007 Napisano 16 Lipca 2007 Ja również wyjąłem w moim rst i troche zmiekł
Francualdo Napisano 16 Lipca 2007 Autor Napisano 16 Lipca 2007 Wlasnie jestem po zalaniu i prosze o pomoc. W prawej goleni nie zmiescilo sie cale 50 mm oleju i zaczal "pluc" jeszcze przy wlewaniu (wlalem wszystko) na dole troche przecieka Ale za to w lewej goleni gdzie wyjalem elastomer jest jakby kompletnie sucho wlalem wszystko bez problemu i nawet nie ma efektu "samooliwienia sie" co mam zrobic? ps. Po zalaniu zrobilem okolo 15 km
ScR Napisano 16 Lipca 2007 Napisano 16 Lipca 2007 Na to przeciekanie na dole to poszukaj w temacie zalewanie olejem, ten problem był opisywany wielokrotnie (zawsze chciałem to napisać ) A co do drugiej "suchej" goleni to daj czas aż olej się rozejdzie na pewno dostrzeżesz różnicę
Francualdo Napisano 16 Lipca 2007 Autor Napisano 16 Lipca 2007 Hehe to wiem tam uszczelnie ja tam od dolu Ok poczekam troche moze masz racje musi sie rozejsc Pozdr.
bartekgib Napisano 17 Lipca 2007 Napisano 17 Lipca 2007 A jeżeli można wiedzieć : jakiego oleju ( o jakim oznaczeniu ) użyłeś ? ? ? Pozdrawiam !
Francualdo Napisano 17 Lipca 2007 Autor Napisano 17 Lipca 2007 Samochodowego Castrol GTX Protect 15-40 W Moze miec to jakis zwiazek z olejem?
Francualdo Napisano 17 Lipca 2007 Autor Napisano 17 Lipca 2007 Na forum czytalme to wiara takie wlewala i bylo wszystko ok to powinienem wymienic na mniej gesty? co to wtedy spowoduje
PoleK Napisano 17 Lipca 2007 Napisano 17 Lipca 2007 amor zmieknie:) i bedzie wiecej oleju wyciekalo:D jak zle uszczelniles
Amok Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 Dołączę się do tematu bo mam kilka pytań. Otoz chcialbym zmiekczyc troche mojego Rock Shoxa Darta 2. Duo osob pisze zeby sprobowac wyrzucic elastomer z amortyzatora. Tu rodzi się pierwsze pytanie: czy Dart 2 ma elastomer? Rozkręciłem amor, wyciągnąłem sprężynę i nie jestem pewien czy to co znalazłem jest elastomerem. zdjęcia: http://img167.imageshack.us/img167/6430/dsc00103kf8.jpg http://img516.imageshack.us/img516/8981/dsc00100py0.jpg Czy to takie gumowo-plastikowe tworzywo po środku sprężyny to elastomer (a może to niebieskie po lewej stronie zdjęcia)? Nie jestem pewien ponieważ z tego co wyczytałem elastomer znajduje się w środku sprężyny, a u mnie jest na zewnątrz i oplata ją w taki sposób, że nie da się go wyciągnąć (ewentualnie rozciąć i wyłamać). Czy powinienem to usunąć w celu zmiękczenia amortyzatora? Nie chce nic rozwalić wiec pytam i proszę o odpowiedz.
Mod Team bogus Napisano 6 Sierpnia 2008 Mod Team Napisano 6 Sierpnia 2008 Według mnie to co widać na zdjęciu ma zapobiegać obijaniu się sprężyny wewnątrz goleni podczas pracy amora. Bynajmniej tak było w moim starym RST. Elasromer był wstawiony pomiędzy dwie sprężyny.
Amok Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 Czyli wychodzi na to, ze Dart 2 nie ma elastomeru, chyba ze jest umieszczony gdzieś poniżej sprężyny w co wątpię bo nie spełniałby wtedy swojej funkcji... Ok, dzięki za odpowiedz bogus92.
Desperados Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 Ja ostatnio ze swojego amorka wyciagnałem jedną sprężynę i chodzi o wiele lepiej amorek i tak idzie do wymiany za krótki czas
c1ach Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 A Suntour XCT ma 1 sprężynę fabrycznie, też wyjmować??
Desperados Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 Nie wiem ja u siebie aktualnie mam XC60 :/ Druga tez chciałem wyjac ale sie nie dostałem do srodka i wyjałem tylko jedną a miałem zamiar dwie jesli oczywiscie sa dwie
uchmanek Napisano 7 Sierpnia 2008 Napisano 7 Sierpnia 2008 ten plastyk nazywa sie izolator sprezyny i jak pisal bogus92 zapobiega niemilym dla ucha stukom.
c1ach Napisano 7 Sierpnia 2008 Napisano 7 Sierpnia 2008 Akurat w tanich widelcach wychodzi to średnio Polecam wymienić tą część na miększą, bo te fabryczne zwykle są twarde i nic nie dają.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.