heavy_puchatek Napisano 14 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 Ave! Siedzę u babci i tak sobie z nudów "rozmyślam i ulepszam" i wpadłem na to, że lewa klamka łapie trochę szybciej niż prawa, trochę za szybko co dla ludzia o małych dłoniach jest trochę mniej wygodne na dziurawym zjeździe. Zawsze tak miała, od nowości. Odkręciłem pokrywki zbiorniczków, w lewej było mniej płynu, w prawej tyle ile wcześniej. W domu dolałem kiedyś "do oporu" i nie zauważyłem zmiany działania (teraz jestem u babci i nie mam oleju mineralnego pod ręką). Na logike powinienem odciągnąć trochę z lewego zbiorniczka tyle że gdy zostanie tylko trochę płynu na dnie zbiorniczka to ona i tak łapie wcześniej (naciskając klamką na sucho w garażu) a w prawej jest nalane duzo i później łapie. Zapowietrzenia raczej nie brałbym pod uwagę bo siła hamowania jest ekstra, klameczka nie jest gumowa, (chociaz ludzie twierdzą że w shimano zawsze jest gumowa ), działa tak jak prawa. Tyle, że za szybko, ma mniej luzu Ideałem byłoby działanie takie jak zaraz po tym, gdy rower stoi trochę do góry nogami. I teraz pytanie: Jak to działa i jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorieL Napisano 14 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 Spróbuj odkrecić pokrywke, i wtedy za pomocą... czegoś zwiększyć rozstaw klocków. Ja to robiłem za pomocą płaskiego śrubokręta. Poziom płynu w zbiorniczku powinien się nieznaczne podnieść, wtedy odessaj mniej więcej tyle ile przybyło i skręć do kupy. Wtedy klamka powinna łapać później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 Ok sprawdzę, ale to juuuutro Teraz nie mam już siły (trening, maraton regulacji przerzutki & doprowadzanie pancerza do stanu używalności no i siatkówkę oglądam ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 No nie wiem, od tej zabawy z hamplem już mi się pomieszało i nie pamiętam jak działał wcześniej, teraz jakby łapie później ale minimalnie, nawet jak opróżnię prawie cały zbiorniczek (a tego raczej robić nie będę ). Jeszcze się pobawię ale w domu, jak u babci coś sknocę to lipa, tutaj nawet rowerowego nie ma EDIT: Z całą stanowczością: nie działa Luz się zwiększył bo przestawiłem zacisk, po wycentrowaniu jest jak było. Mało tego, wycentrowałem porządnie zacisk z tyłu i też szybciej łapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 22 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 Bawiłes się śrubką na imbus 2.5 w klamce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 22 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 Śrubkę na imbus 2,5mm? Nie mogę jej zlokalizować A odnośnie zabaw z poziomem płynu - trochę to działa ale tylko trochę, tzn gdy klamka łapie bliżej gripa to płynu w zbiorniczku jest niewiele. Wtedy okropnie mięknie na wertepach jak rower wytrzęsie, zjazdach i takich tam, widocznie płyn się przelewa. Wtedy hamowania już nie ma. Zalałem trochę mniej niż było na początku i odpuściłem, i tak działa dobrze. Ale zaintrygowała mnie ta śrubka na imbus Gdzie to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 22 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 Co do tego płynu to spróbuj zrobić coś takiego: odkręć pokrywę zbiorniczka, naciśnij troszke klamkę, trzymaj ją w takiej pozycji, dolej oleju tak żeby się nie wylewał i zakręć zbiorniczek. Potem rób tak aż klamka będzie wystarczająco miękka, tylko już raczej bez dolewania oleju:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 22 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 Teraz już jest fajnie, chociaż przy niezłym telepaniu mięknie bardzo nieznacznie to w niczym mi to nie przeszkadza. Chodziło mi o to po prostu żeby zrobił się większy luz bo pierwotnie nie było go prawie i łapałem klamkę taką dość wyprostowaną dłonią co na zjazdach utrudniało hamowanie, teraz jest ok metodą prób i błędów. Ale nadal intryguje mnie tajemnicza śrubka na imbus 2,5mm Dzięku za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 22 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 Tą śrubkę masz tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 22 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 Znalazłem ale jeszcze nie wiem do czego służy Pokręciłem chwilkę i jeżeli jest jakaś różnica to za mała żeby wychwycić w garażu. Jak będę gdzieś jechał to się pobawię, wtedy pewnie będzie coś czuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 22 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2007 no właśnie w garażu poobserwuj jak Ci się klamka odchyla/przybliża do kiery M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.