Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Witam! Po przejechaniu 3000km zauważyłem, że powoli mój napęd się zużywa... właściwie głównie kaseta. Nie mam pojęcia jak rozpoznać czy łańcuch, albo korba też nadają się do wymiany. Na pewno suport jest w Bdb stanie, bo nic nie trzeszczy, nie ma luzów i działa idealnie. Osobiście uważam że na tym napędzie przejade jeszcze spokojnie ze 2000km... Ale jak to potem będzie wyglądało? Wymiana kasety, łańcucha i korby? Mam jakąś korbę Bontragera, jeśli rzeczywiście byłaby konieczna wymiana korby, to przecież chyba jest możliwość wymiany samych zębatek, po co całość? Czy może wcale nie trzeba nic z przodu ruszać i tylko wymienić kasetę i np łańcuch. Jak sądzicie... lepiej już teraz zainwestować w nową kasetę i łańcuch, gdy zauważylem pierwsze objawy zużycia (nie wiem jak to określić - na 4 ostatnich zębatkach pojawiają się takie ubytki, jak czyszczę kasetę to drze mi to szmatkę ... moge fotke załączyć jak będzie potrzebna... no i podczas pedałowania czuję takie drobne chrobotanie). Czy może warto jeździć dalej... do oporu, aż zacznie mi przeskakiwać itp ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 10 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Ja też tak miałem z tym chrobotaniem, jest to objaw zużucia łańcucha, ale można na tym spokojnie jeździć dopóki nie zacznie przeskakiwać. A co do korby to nie trzeba jej wymieniać chyba, że zębatki są bardzo zużyte. Zaleca się wymianę przynajmniej kasety i łańcucha jednocześnie, reszta podzespołów napędu nie musi być wymieniana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Na pewno to objaw zużycia łańcucha? A nie kasety? zaraz ide zrobić zdjęcie kasecie... niech ocenią ją fachowcy... mogę też zrobić korbie i łańcuchowi, jeśli coś to wam da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 No jak dla mnie chrobotanie to objaw zużycia kasety. Mój napęd ma już za sobą 5 tys km, a łańcuch o dziwo w ogóle się nie wyciągnął (nie wiem co to ma znaczyć) za to kaseta na dwóch najczęściej używanych zębatkach jest już dosyć mocno zużyta, blat korby zresztą też, a łańcuch "jak nowy"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 tutaj fotka kasety... mysle że coś da sie zobaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 No kasetka troche zużyta, szczególnie ostatnie koronki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 to co? plasuje się do wymiany? czy można jeszcze ją docierać? tutaj jeszcze macie reszte: Łańcuch Korba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 10 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Do wymiany? Zrobisz na tym jeszcze jeszcze 5-7 kkm. Tylko może używaj innych przełożeń żeby nie katować jednej zębatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 hehe staram się właśnie... ale powiedz mi jeszcze, czy jak przejade te 5-7k km to bede musiał wymieniać oprócz kasety i łańcucha też krobę? czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 To wszystko zalezy jak zeby na korbie beda wygladaly po tym przebiegu. Ja zrobilem na mojej korbie STX RC 6,5k km ,a wyglada jak nowa, a lekko sie nie miala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duch Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 To różnie bywa ja np. ostatnio przy wymianie napędu musiałem wymienić środkowy blat, kaseta z łańcuchem były zniszczone, reszta blatów była spoko. Zajedź napęd, a potem wymień kasetę z łańcuchem, jak będzie przeskakiwało- zmień blat, zapewne środkowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 10 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Jeszcze na tym pojeździsz. A reszta tak jak mówią poprzednicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 spoko... czyli mam nadzieję, że za kolejne 3000km otworze topic, załącze zdjęcia i wy mi doradzicie co mam zrobić (kaseta i łańcuch na pewno do wymiany... chodzi tu o korbę ). Dzięki za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 10 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Nie ma problemu. Pisz jak będzie się coś niedobrego działo z twoim napędem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 ps. jutro mój rower ma pierwsze urodziny... jak będziecie mieli okazję to wypijcie za jego zdrowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turbonegro Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Siemanko ja powiem tyle że jak wymienisz kasetę lub łańcuch albo korbę to najlepiej wymienić cały napęd ja tak zrobiłem bo mi coś kumpel ze sklepu mówił że będzie się źle zużywał materiał nie równomiernie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 no też to słyszałem :/ i najlepiej kupować te same komponenty... np. jak kaseta XT to wszystko XT... tylko skąd zaś tyle kasy wziąć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Nie prawda, nie trzeba kupywać komponentów tej samej grupy. Ja mam kasetę Sram 5.0, korbę Alivio '06 i łańcuch XT i wszystko ze sobą wspaniale współpracuje, po jakims 1,5tys km nie widać w sumie żadnego zużycia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 u mnie też po 1,5 tys km nie było widać... ale wiecie co jest najlepsze... kolega ma meride kalahari 500... i przejechał już 5000km a napęd jak nowy... no centralnie, a wcele nie jest z jakichś super ekstra materiałów... normalny seryjny napęd jaki dawali do tych rowerów... a mój sram PG-970, łańcuch jakiś tam shimano HG i korba bontragera... i kicha. Wagę mamy mniej więcej taką sama. Jeżdżę co prawda troszkę bardziej agresywnie niż on... ale mimo wszystko! ON SIE TERAZ ZE MNIE ŚMIEJE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 lancuch powinien byc tej samej lub nizszej grupy niz kaseta, poniewaz on jest najtanszy, bardziej "miekki" i lepiej wymieniac lancuch za 25-30zl. niz kaseta za 60-150zl. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 mój rowerek ma 2 urodziny za trzy miesiące. postaram się wypić za oba (żartuję ofc ) do rzeczy: mam trochę bardziej zjechaną zębatkę 5 albo 4. niedługo zacznie ci przeskakiwać niestety, nawet jeśli łańcuch nie jest mocno rozciągnięty (a może właśnie dlatego że jest). co do zużycia korby to sam musisz ocenić - nie wygląda najgorzej IMO. wygląda na to że tak jak ja wolisz twardsze przełożenia i od tego to przyśpieszone zużycie napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Patrzcie... ja mam taką korbę: Bontrager i jak patrzę na tą korbę: Truvativ to mam wrażenie że to są te same zębatki... jeśli tak... to wystarczy że sobie kiedyśtam wymienie tylko zębatki na takie: Kliknij Tutaj! I zaoszczędziłem 100zł Bo po co wymieniać całą korbę. Dobrze myślę? I jeszcze pytanie... która kaseta z dych dwóch jest lepsza? Shimano XT czy SRAM PG-990 Shimano XT ma te 4 ostatnie zęby tytanowe! A dla mnie jak widać na załącznikach w postach wyżej... te zęby liczą się najbardziej... ale czemu ta shimano jest tańsza od Srama? Ps. polecam ten sklep Tanio, dobry kontakt i ogólnie fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 to pomyłka tytan jest tylko w XTR (albo ja się mylę...). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Jest dokładnie tak jak mówisz, 4 ostatnie zębatki z tytanu są w XTR, który jest odpowiednio droższy. Widać to na zdjęciu: http://i13.ebayimg.com/04/i/08/c3/f4/88_1.JPG Wydaje mi się, że kaseta XT jest lekka, trwała, precyzyjna i IMO nie ma sensu dokładania do Srama PG-990 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grycek5 Napisano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 chyba jednak pomyłka... bo na allegro raczej nic o tym tytanie nie piszą :/ No to czym w takim razie sie różnią ten sram i XT materiał ten sam (stal)... ehh nie wiem Chyba ceną tylko i wyglądem... sram ładnieszy a z tą korbą? to mam rację? jeśli chodzi o wymianę samych zębatek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.