krawiec91 Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 Czym się różnia te pedały? Bo w internecie nic nie znalazlem oporcz malej roznicy na wagowej an korzysc 540. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sekman Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 Gdziekolwiek bym sie nie pytal, powiedziano mi ze owej roznicy nie ma. Jedynie przy zakladaniu 540 wkrecasz od strony ramy imbusem, a 520 normalnie kluczem '15'. Polecam 520. Sam mam i dla mnie sa idealne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 520-stki też można wkręcić imbusem. Różnica między tymi pedałami to między innymi mniejsza waga 540-stek i to, że 520-stki posiadają plastikową nakrętkę/tuleję, do której używa się plastikowego klucza żeby je rozebrać, zaś 540-stki posiadają tą nakrętkę metalową na normalny klucz płaski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 Różnica jest w osi. W 540 jest bardziej wylajtowana przez co nie ma gniazda na klucz 15. Dla mnie to duży minus, bo czasami nie mogę odkręcić 520 kluczem o długości 30cm a co dopiero małym imbusem. W budowie też jest istotna różnica - tuleja w 520 jest plastikowa. Po kilku tys. km wyciera się i powstaje luz niemożliwy do usunięcia. W 540 tuleja jest metalowa więc powinien dłużej pojeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 W budowie też jest istotna różnica - tuleja w 520 jest plastikowa. Po kilku tys. km wyciera się i powstaje luz niemożliwy do usunięcia. W 540 tuleja jest metalowa więc powinien dłużej pojeździć. Przekonałeś mnie Biore 540 ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzieja Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 podlacze sie do tematu. ja mam 505-tki od mniej wiecej 2 miesiecy 505 ( w komplecie z nowym rowerem) i dzialaja rewelacyjnie. Na poczatku chcialem je wymienic ale tak sie zlozylo ze zaczalem w nich jezdzic i jest GIT. mam pytanie do forumowiczow. czy myslicie ze bedzie duza roznica w dzialaniu z na przyklad 540? chodzi mi rownież o kwestie bezpieczenstwa. czy myslicie ze lepsze pedaly beda bezpieczniejsze( to znaczy zyc nie wypna sie niespodziewanie albo nie wypna jak bedzie trzeba, czy sie nie rozsypia niespodziewanie na zjezdzie - nie jestem juz taki mlody i chcialbym bilans zlamanych kosci pozostawic bez zmian)? troche mi glupio wymieniac dobrze dzialajace pedaly dla samej wagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeeS Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Z tego co pamietam ( lub nie pamietam ) to 505 maja bardziej "zamknieta" konstrukcje, czyli beda sie bardziej zapychaly blotem, sniegiem itp. powiem ci ze ja bym nie wymienial, a jezeli zalezy ci na dobrym dzialaniu to chyba lepiej ta kase zainwestowac w czesta wymiane blokow ( nie czekac az calkiem sie zjada ). IMHO to bedzie lepsze rozwiazanie PozdrOO od uzytkownika 520 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzieja Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 tak tez pewnie zrobie, wymienie w przyszlym roku. Bloto i snieg mi nie przeszkadzaja bo mieszkam w australii i 95 % czasu jest sucho jak pieprz. jest ktos moze kto sie przesiadl z 505 na 540 albo ma inna wiedze na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakad Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 Czy ktoś potrafi porównać m540 z TIME ALIUM? Różnica w złotówkach niewielka, interesuje mnie zestawienie podatności na zapychanie, oraz łatwości wpinania/wypinania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 10 Października 2007 Udostępnij Napisano 10 Października 2007 (...) tuleja w 520 jest plastikowa. Po kilku tys. km wyciera się i powstaje luz niemożliwy do usunięcia. W 540 tuleja jest metalowa więc powinien dłużej pojeździć. Schwefel, a wiesz może jaka tuleja jest w 505? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
browar Napisano 11 Października 2007 Udostępnij Napisano 11 Października 2007 505 nie mają tej tulei.Żeby dostać się do osi trzeba wyciągnąć plastikowy korek na jej końcu.Problem jest przy skręcaniu i regulacji konusów-potrzebne są nasadowe klucze 8 i 10 mm,tak skonstruowane,że jeden wkłada się w drugi(niektóre serwisy je mają,komplet u Pawlaka kosztował chyba 90zł) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy Napisano 11 Października 2007 Udostępnij Napisano 11 Października 2007 Te klucze nazywają się wtedy rurowe, a nie nasadowe. To tak żeby ktoś wiedział o co pytać w sklepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leo Napisano 11 Października 2007 Udostępnij Napisano 11 Października 2007 Czy ktoś potrafi porównać m540 z TIME ALIUM? Różnica w złotówkach niewielka, interesuje mnie zestawienie podatności na zapychanie, oraz łatwości wpinania/wypinania. Też stałem przed podobnym wyborem. Wybrałem Time i jak najbardziej nie żałuję. Koledzy którzy jeżdżą na tych pedałach przekonali mnie do kupna Time'ów. Time'y mają niezniszczalne łożyska, przejechałem już grubo ponad 6000km i dalej kręcą się jak nowe, większy lub roboczy (bodajże 7 st. i 14 st.). Luz w Time'ach jest nieco większy przez co kolana są mniej obciążane. Z błotem również nie ma problemów bo konstrukcja obu pedałów jest podobna. Jeżeli nie zwracasz zbytnio uwagi na wagę to bierz Time'y, na pewno dłużej posłużą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 11 Października 2007 Udostępnij Napisano 11 Października 2007 Pozwólcie że tak delikatnie zaofftopuję Gdy rozwaliły mi się mp-m520 (luzy wszędzie, wyjechane gwinty do regulacji siły napięcia sprężyny, która też z resztą ciągle się luzowała lub wymagała ciągłego przykręcania, jakies 2000km ) kupiłem używane pd-m747. Sprzedawca mówił że mają jakoś 30 czy 40tys, nie pamiętam w każdym razie dużo ale potrzebowałem czegoś na już Działały super i nadal działają a zrobiłem na nich koło 7 tysiaczków. Jedyna wada to masa, znalazłem tylko jedną w necie i było to 400g, no i zapchać śniegiem łatwo. Najlepiej wydane 50zł w moim życiu Bloki mam stare z 520. Odradzam zakup 520, wszechobecny plastik w pedałach to jakieś nieporozumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 11 Października 2007 Udostępnij Napisano 11 Października 2007 Moje 520 przejechały ze mną już 5100km, a kupiłem je używane więc całkowity przebieg pewnie dużo większy. Dostały tylko drobnego luzu, więc oddałem do serwisu (nie miałem specjalnego klucza, a kombinerkami nie dałem rady) i chodzą wyśmienicie bez luzów. To jakieś bajki o przedwczesnym zużywaniu się 520. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maras 79 Napisano 12 Października 2007 Udostępnij Napisano 12 Października 2007 Uważam, że 520 są niezniszczalne. Przejechałem na nich 15 tys. km w tym ciężkie błota, wiele maratonów i są nadal jak nowe. Żadnych luzów, kręcą się lekko i cicho. Dobry stosunek cena/ jakość. Ten model raczej nie ma plastiku, jakoś nie zauważyłem. Co do modelu 505 to ma on części plastikowe, jest dobry,ale nie na błoto. Zapycha się momentalnie i b. utrudnione jest wpinanie/ wypinanie. Teraz przymierzam się do spd xt 2008. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 12 Października 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2007 Maras Twoje teorie już nie raz słyszeliśmy i wiemy dobrze, że wszystko co masz Ty, jest absolutnie najlepsze. Nawet Twoje 520 nie mają żadnych plastikowych części, doprawdy niesamowite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bizon Napisano 13 Października 2007 Udostępnij Napisano 13 Października 2007 A ja rozkręcałem 520 bo po 2000 tyś dostały takich luzów że brak słów.A plastik mają i zapychają sie szybko i nie są zbyt rewelacyjne.Choć w swojej klasie cenowej nie ma raczej nic lepszego .Gdybym miał wybrać tylko między 520 i 540 to wybrałbym bez dwóch zdań 540 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 13 Października 2007 Udostępnij Napisano 13 Października 2007 Odi bo jak się nie rozkręcało pedałów to się nie wie, że wewnątrz jest plastikowa tuleja Dla mnie 520 to sprzęt jednoroczny, po tym okresie kupuję nowe a stare męczę w ostrym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 13 Października 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2007 Schwefel przecież tam ta nakrętka jest plastikowa, a ją widać na pierwszy rzut oka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel-xc Napisano 13 Października 2007 Udostępnij Napisano 13 Października 2007 Ze swojej strony zdecydowanie polecam 540, mam dwa komplety, starszy w zimówce przejechał już gładko 15.000tys i nic, zero luzów, zero oporu na osi, kupujesz te pedały i wymieniasz jedynie bloki. Miałem też kiedyś 505, wd mnie porażka, bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia, czasem nie chcą się wypinać, przy obecnych cenach 540 nic tylko brać i jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 14 Października 2007 Udostępnij Napisano 14 Października 2007 520 Coś oprócz elementu (2) jest plastikowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bizon Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 Szczerze nie pamiętam czy coś oprócz nr 2 jest plastikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
browar Napisano 15 Października 2007 Udostępnij Napisano 15 Października 2007 Tylko ta jedna część jest z plastiku.O jedną część za dużo.Kiedyś podczas serwisowania udało mi się ułamać tą tulejkę(widocznie była zapieczona),mimo użycia firmowego klucza.Plastik w tym miejscu nie jest dobrym pomysłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 18 Października 2007 Udostępnij Napisano 18 Października 2007 520Coś oprócz elementu (2) jest plastikowe? plastikowy jest jeszcze element 10 i 11 . A na poważnie to wadą 540'ek jakie mam jest to, że dla tych 15-20g poskąpili trochę mięsa na ośce i nie da się ich dokręcać pewnie i mocno normalnym kluczem płaskim, a kupiłem sobie kiedyś porządny ParkToola i teraz imbusem muszę się męczyć bojąc się jednocześnie, że się obrobii. Widać rowerowa anoreksja bierze górę nad rozsądkiem jak to ma miejsce w babskiej modzie. Trza z tym podobnie walczyć w rowerowym światku bo to może mieć wpływ na nasze zdrowie. Powinno się anorektyczne rowery najlepiej połamane wraz z właścicielem na bilbordach umieszczać ku przestrodze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.