Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Witam,

Szukam opon tubeless maxymalnie najlżejszych i wydajnych podczas jazdy pod kontem oporów toczenia z niezbyt agresywnym protektorem, głownie do jazdy w suchych warunkach po niezbyt ciężkich trasach, ale zachowujących przyzwoite prowadzenie i przyczepność.

Dodam, że aktualnie jeżdżę na Michelin'ach XC Dry.

Proszę o porady na podstawie własnych doświadczeń lub propozycje konkretnych modeli (czynnik ekonomiczny jest mało ważny).

Pozdr.

  • 5 tygodni później...
  • Mod Team
Napisano

Hym widze nikt nie jest w stanie doradzić..

 

W takim razie zapytam moze.. Jaki jest odpowienik opon Continental Speed King Supersonic pod ust?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

musza być tubeless?

ja chcesz lekko to Continental Twister Supersonic do tego jakaś lekka detka np. geax ( 120gr ważone ) i wyszło by lżej niż tubeless. A ta oponka ma bardzo niskie opory, i pieknie sie prowadzi.;]

  • Mod Team
Napisano

No raczej ust... ponieważ mam koła pod ten system. Troche bez sensu jest korzystanie wtedy z normalnych opon chociaż jakkolwiek by nie patrzeć zwykle opony wychodzą korzystniej wagowo, szkoda ze przy zakupie nie brałem tego pod uwagę. Trudno jest dostać dobrą oponę pod UST dlatego każda pomoc w wyborze mi sie niezmiernie przyda. System UST ma duzo zalet, coważniejsze przez kilka lat używania (jeden komplet opon) ani razu nie zlapałem kapcia! Myśle ze na zwykłe opony przejde dopiero gdy zamienie koła na takie ktore waża ok 1300gr ;-)

Co do twisterow to jeździłem na nich w wersji cyclocros i powiem ze bylem bardzo zawiedziony, kiepsko niosły i słabo trzymały, być moze szersze zachowują sie inaczej jednak nadal jest to ten sam bieżnik.

Napisano
przejechałem na twisterach 2 wyscigi i nie moge na nie złego słowa powiedzieć. Zależy kto co lubi.

Ty? Kiedy je miales? Cos mi tu klamstwem smierdzi :D

Napisano

Ja jeżdżę na Larsen TT UST 2.1 przód i Conti Twister 2.0 tył, dobrze się kulają i ważą taki standard UST, w granicach 650-700 gram, poniżej 600 raczej z UST nie zejdziesz. Twister dobrze napędza, dobrze się wgryza w błoto i się nie zapycha bo klocki są szeroko rozstawione. A Larsen jaki jest każdy pewnie wie, słabo w błocie a dobrze na suchym, zostawiłem na przednim kole i jest okej.

 

Okoliczni ściganci używają przede wszystkim Hutchinson Python UST, taki lokalny hit sezonu. Ale bieżnik na tym jest niski, na szutry okej ale w błoto bym się nie pchał.

 

Teraz zamawiam Crossmark UST na przód, powinna być lżejsza od Larsena a trakcja pewnie podobna. A jeszcze mnie interesują nowe Speedkingi i Mountainkingi od Conti, jak się uda to przetestuję.

Napisano
przejechałem na twisterach 2 wyscigi i nie moge na nie złego słowa powiedzieć. Zależy kto co lubi.

 

 

cicho badz popykałem troche na nich i sa miodzio. Zrobiłem dobrych 20km. planowany zakup do Boplighta to właśnie te oponki.;]

To krotkie cos te wyscigi musialy byc ;)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Ja przejeździłęm mnóstwo opon ust, moge więc coś tam doradzić. Michelin xcr dry są fajne, w miare lekkie ale strasznie podatne na rozdarcia po bokach. Jeden wypad w góry, kilka kamieni i miszeliny do kibla. Schwalbe RR mi sie zepsuły szybko, jakieś 300km i z tyłu zaczęła sie pruć opona z boku, zrobiła się niesymetryczna i dziwnie falowała podczas jazdy. Poszła do kibla. Noby Nic był w moim rowerze tylko na maratonie w głuszycy, złapałem kapcia i po maratonie w kibel. JEdyne opony które sie nie zepsułý to IRC Mibro. Waga jednej to710gramów, więc super lekkie nie są. Za to jechałem na nich przez pół sezonu i zero jakiegokolwiek defektu. Opory toczenia na szosie są odczuwalne dość mocno, jednak w terenie jest super. W 2008 wejdzie Mibro for marathon UST, mam wersje dętkową i oponka super, coś jak RR ale mniejszy jeszcze bieznik, mniejsze opory i znakomite zabezpieczenie boków. Waga podobno ma być koło 660-680 w wersji UST 2.1. Już cały team sobie ostrzy zęby na te opony ;)

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ja mam za sobą cały sezon ( 2500Km - Gdzie ja tyle zrobiłem ?! ) na Michelin XCR Dry[2]. Rozdarłem oponę z tyłu w Ustroniu na maratonie a przód do ojciec wjechał do garażu z rowerem to wybuchła. Po przejechaniu takiego dystansu skromnie stwierdzam że opona warta polecenia, trzyma bardzo dobrze. Wagą się nie sugeruję więc nie wiem jak z wagą stoi.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team
Napisano

Oto oponki podpatrzone z forum light-bike (dla zainteresowanych jest o nich cały temat)

Mianowicie Hutchinson PIRANHA UST READY

Jej masa wynosi 540-550gr. Można używać jej bez uszczelniacza na obręczy UST, zalety te same same jak przy zwykłym zestawie UST, wlewając uszczelniacz otrzymujemy zestaw w zupełności odporny na przebicia ale przy masie 600g, a nie 730-730g jak wypadku zwykłej opony UST.

http://allegro.pl/item312515334_opona_hutc...dy_ust_mtb.html

  • Mod Team
Napisano

No podobno są super, Halls'y na nich śmigają i chwalą. W każdym razie jest to już spora konkurencja dla lekkich opon typu continental speed king/twister/explorer supersonic tudzież innych firm.

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

siema

ja bym brał jakąkolwiek lekką opone na kevlarze i zalał to stans' no tubes ..jakieś 80-100ml

jeżdzi sie na tym dobrze, nie narzekam ,jest conajmniej nieciężej i możesz sobie dobrać każdą oponę

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...