Biker5 Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 Na korbę (SHIMANO MC09) i kasetę (SHIMANO CS-HG30) na których przejechałem 2300km założyłem nowy łańcuch-sram PC-48 przeskakiwał na 7-ym i 8-ym biegu ale nie notorycznie a raczej tylko wtedy kiedy stanąłem i depnąłem mocniej na pedały, na korbie wcale nie przeskakiwał, ogólnie było do wytrzymania, nie zmieniałem oleju pozostawiłem na nim to co miał od nowości, po jakiś 40km zaczął piszczeć, więc myślę sobie, oho pewnie wina tego syfu który ma na sobie od nowości, więc „wyszejkowałem” łańcuch naoliwiłem teflon plusem (postępowałem zgodnie z podstawowymi zaleceniami poprawnej konserwacji łańcucha) założyłem i po przebiegu mniej więcej 40km po raz kolejny zaczął piszczeć tak jak bym nie czterdzieści a czterysta kilometrów tego dnia przejechał, do tego stopnia że boje się dalej w takim stanie jeździć . Wspomnę także że piasta ma znacząco odczuwalne luzy na bębenku (gdyby ktoś wyjaśnił mi jak zmierzyć wielkość luzu to mógł bym precyzyjniej go określić) nieraz nawet potrafi głośno strzelić, tylko nie wiem czy to ma jakiś związek ze sprawą. Gdzie leży przyczyna tak szybkiego zużycia przyzwoitej klasy oleju w łańcuchu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zendel Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 Witam. Wszystko zależy od od terenu w jakkim jeżdzisz. Myślę, że to normalna sprawa. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biker5 Napisano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 Witam. Wszystko zależy od od terenu w jakkim jeżdzisz. Myślę, że to normalna sprawa. Pozdrawiam. rzecz w tym ze przez cały ten czas jeździłem tylko i wyłącznie po asfalcie gdybym musiał co 40km smarować łańcuch, to nie wiem czy 120ml finish line-a starczyło by mi do końca sezonu, a koszt paru takich tubek oleju w ciągu sezonu to przecież nie bagatelna suma, przynajmniej dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 sprobuj finish line cross country [zielony], bo teflon+ slynei z tego, ze bardzo szybko "znika" z lancucha i porzadnie slychac naped. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biker5 Napisano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 sprobuj finish line cross country [zielony], bo teflon+ slynei z tego, ze bardzo szybko "znika" z lancucha i porzadnie slychac naped. wcześniej miałem łańcuch kmc-Z72 i na nim teflon plus trzymał się znacznie dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 zalezy, ile warstw nalozysz. Wierz mi, ze to, czy ci piszczy lancuch, czy nie zalezy od rodzaju/firmy lancucha- nie! wszystko zalezy od smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biker5 Napisano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 zalezy, ile warstw nalozysz. Wierz mi, ze to, czy ci piszczy lancuch, czy nie zalezy od rodzaju/firmy lancucha- nie! wszystko zalezy od smaru. na kmc dwie warstwy starczyły na sram już nie.Oj chyba nieźle pogubiłem już sie w tej całej imprezie z smarowaniem łańcucha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 heh no kup tego fl cc i recze, ze poczujesz roznice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biker5 Napisano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 heh no kup tego fl cc i recze, ze poczujesz roznice a teflon plusa do śmietnika i basta jeszcze raz przesmaruje i wtedy się zobaczy. POZDRAWIAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 5 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 Ten olej nie jest przyzwoitej klasy jak napisałeś, on jest tylko drogi, a to nie to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymo Napisano 5 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 oj tak..teflon plus...byle zuzyc i zapomniec..brrr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 5 Lipca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2007 Przedewszystkim sprawdż łańcuch pod kontem martwych ogniw, możliwe że przeskakuje bo któreś ogniwo sie zatarło. Również dlatego może piszczeć. Czasem starczy ze jakiś twardszy drobiazg dostanie się do łańcucha. Przy czym jeśli źle oczyściłeś łańcuch z fabrycznego smaru i posmarowałeś nowym jest mozliwe ze gdzieś sie zatarł, poniważ oba smary mogły wejść w reakcje ze sobą powodując np rozgrzewanie sie lub inne pzypadłości. Kolejna sprawa, Telfon+ w moim odczuciu jest dobrym smarem ale na suche warunki w terenie. Na mokro tylko na szosie sprawuje sie ok, w terenie raczej sobie nie radzi. Ja zwykle uzywam zielonego finisha.. ten niestety syfi łańcuch ale trzyma sie dobrze. Polecam gorąco smar firmy wynn's , mało znany lecz zaskakująco dobry, nie brudzi łańcucha i trzyma sie tyle ile można by oczekiwać. Pozatym sprawdź łancuch pod kontem wyczerpania jego możliwości eksploatacyjnych, być moze trzeba go zmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.