Skocz do zawartości

[Łańcuch] po raz kolejny zaczął piszczeć!


Biker5

Rekomendowane odpowiedzi

Na korbę (SHIMANO MC09) i kasetę (SHIMANO CS-HG30) na których przejechałem 2300km założyłem nowy łańcuch-sram PC-48 przeskakiwał na 7-ym i 8-ym biegu ale nie notorycznie a raczej tylko wtedy kiedy stanąłem i depnąłem mocniej na pedały, na korbie wcale nie przeskakiwał, ogólnie było do wytrzymania, nie zmieniałem oleju pozostawiłem na nim to co miał od nowości, po jakiś 40km zaczął piszczeć, więc myślę sobie, oho pewnie wina tego syfu który ma na sobie od nowości, więc „wyszejkowałem” łańcuch naoliwiłem teflon plusem (postępowałem zgodnie z podstawowymi zaleceniami poprawnej konserwacji łańcucha) założyłem i po przebiegu mniej więcej 40km po raz kolejny zaczął piszczeć tak jak bym nie czterdzieści a czterysta kilometrów tego dnia przejechał, do tego stopnia że boje się dalej w takim stanie jeździć . Wspomnę także że piasta ma znacząco odczuwalne luzy na bębenku (gdyby ktoś wyjaśnił mi jak zmierzyć wielkość luzu to mógł bym precyzyjniej go określić) nieraz nawet potrafi głośno strzelić, tylko nie wiem czy to ma jakiś związek ze sprawą. Gdzie leży przyczyna tak szybkiego zużycia przyzwoitej klasy oleju w łańcuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wszystko zależy od od terenu w jakkim jeżdzisz. Myślę, że to normalna sprawa. Pozdrawiam.
rzecz w tym ze przez cały ten czas jeździłem tylko i wyłącznie po asfalcie

 

gdybym musiał co 40km smarować łańcuch, to nie wiem czy 120ml finish line-a starczyło by mi do końca sezonu, a koszt paru takich tubek oleju w ciągu sezonu to przecież nie bagatelna suma, przynajmniej dla mnie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj finish line cross country [zielony], bo teflon+ slynei z tego, ze bardzo szybko "znika" z lancucha i porzadnie slychac naped.

wcześniej miałem łańcuch kmc-Z72 i na nim teflon plus trzymał się znacznie dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy, ile warstw nalozysz. Wierz mi, ze to, czy ci piszczy lancuch, czy nie zalezy od rodzaju/firmy lancucha- nie! wszystko zalezy od smaru.

na kmc dwie warstwy starczyły na sram już nie.Oj chyba nieźle pogubiłem już sie w tej całej imprezie z smarowaniem łańcucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przedewszystkim sprawdż łańcuch pod kontem martwych ogniw, możliwe że przeskakuje bo któreś ogniwo sie zatarło. Również dlatego może piszczeć. Czasem starczy ze jakiś twardszy drobiazg dostanie się do łańcucha.

Przy czym jeśli źle oczyściłeś łańcuch z fabrycznego smaru i posmarowałeś nowym jest mozliwe ze gdzieś sie zatarł, poniważ oba smary mogły wejść w reakcje ze sobą powodując np rozgrzewanie sie lub inne pzypadłości.

Kolejna sprawa, Telfon+ w moim odczuciu jest dobrym smarem ale na suche warunki w terenie. Na mokro tylko na szosie sprawuje sie ok, w terenie raczej sobie nie radzi. Ja zwykle uzywam zielonego finisha.. ten niestety syfi łańcuch ale trzyma sie dobrze.

Polecam gorąco smar firmy wynn's , mało znany lecz zaskakująco dobry, nie brudzi łańcucha i trzyma sie tyle ile można by oczekiwać.

Pozatym sprawdź łancuch pod kontem wyczerpania jego możliwości eksploatacyjnych, być moze trzeba go zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...