Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Jak złapie ręka przy goleni to wyczuje luz bez problemu, luz sterów nie będzie miał wpływu na ruchy goleni górnej w uszczelce.

Niestety mx pro eta padl po setce i widze ze z retro tez moga sie dziac takie numery.

Oby tylko nie bylo takich jazd jak w moim gdzie totalnie nie nadawal sie do uzytku.

 

A Ty mi chciałeś go sprzedać jak stan idealny........

Napisano

Mój MX Pro ETA padł po 100km i tego nikomu nie chciałem sprzedawać tylko poszedł do serwisu. Właśnie przez złapanie goleni przy uszczelce był wyczuwalny w nim znaczny luz.

A "i widze ze z retro tez moga sie dziac takie numery" ma odniesienie do sztuki o ktorym pisze Miku.

 

Z moim Xc Retro jest wszystko cacy i nie ma mowy o żadnym luzie co może poświadczyć szczęśliwy nowy właściciel.

 

Pozdrawiam!

Marcin

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jak Quba66 kupił bombera to odrazu mu powiedziałem żeby skontrolował pokrętło. Mi na szczęście odpadło w domu ale znam dwa przypadki gdzie odpadło w trasie i tyle go widziano :D.

 

Zgubiłeś tylko pokrętło, bez obaw. Masz dzięki temu lżejszego bombera :D.

Napisano

Dzieki dobry człowieku :) uspokoiłeś mnie torchę, bo ta "dziura" wygląda groźnie. W takim razie muszę zabezpieczyć tego kikutka, bo wygląda dlelikatnie - nie chcę go wygiąć jak się jakaś "gałązka" pod kołami trafi :)

 

A na wadze, aż tak mi nie zalezy - wtedy brałbym REBE... Tak czy owak muszę kupić nowe pokrętło, albo 2 na zapas ;) i teraz przykręce je na lakier.

Napisano

Mój XC 600 poszedł w końcu do serwisu. Powodem takiej decyzji było uciążliwe stukanie widelca na każdej nierówności, a przy okazji został skontrolowany luz na prawej goleni, o którym pisałem wcześniej. W każdym razie stuki usunięto, a luz podobno jest w normie. Naprawa trwała 2 dni w autoryzowanym serwisie, a więc bardzo krótko.

Napisano

Mój XC600 też stuka (po 100km zaczął). Luz również jest dosyć spory i od nowości tak miał. Porównywałem to jednak z innymi Marcokami z lat ubiegłych i mają podobne luzy i odgłosy. Mój przejechał 2000km i póki co nic nie robiłem i nic się nie zmieniło. Oby tak było dalej.

Napisano

Witam, zastanawiam sie wlasnie nad zakupiem Marzocchi XC 600 RETRO od centrumrowerowe na allegro, czy ktos orientuje sie czy ich gwarancja jest gwarancja dystrybutora czy tylko sklepowa ?? bo niesetety w opisie aukcji nie moge sie tego doszukac ;/

Napisano
Mój XC600 też stuka (po 100km zaczął). Luz również jest dosyć spory i od nowości tak miał. Porównywałem to jednak z innymi Marcokami z lat ubiegłych i mają podobne luzy i odgłosy. Mój przejechał 2000km i póki co nic nie robiłem i nic się nie zmieniło. Oby tak było dalej.

 

Na której goleni twój xc600 ma luz? W moim jest ewidentny luz na prawej, a na lewej nic.

 

Używasz tarcz?

Napisano

Na obu jest, a używam VB. Jak dla mnie to roboczy luz, no ale mogę się mylić. Jak pisałem nie w jednym bomberze to widziałem (czasem luz większy czasem mniejszy od mojego) Ja się nie przejmuję i śmigam :D

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Panowie szybkie pytanie: czy wasze byly skladane jescze w kraju pasty? Czy juz moze na Taiwanie?

Dziwne to niesamowicie. Mialem MX air 85mm i akceptujac prace SSV byl to cudowny widelec, zdawaloby sie niesmiertelny. Absolutnie o zadnym luzie nie bylo mowy.

Wiem ze sie przenosili na TW i tylko mnie zastanawia czy to nie efekt uboczny...

Napisano
Panowie szybkie pytanie: czy wasze byly skladane jescze w kraju pasty? Czy juz moze na Taiwanie?

Podobno xc 600 to ostatni model Marzocchi produkowany we Włoszech. Tak przynajmniej twierdzi autoryzowany dystrybutor.

W każdym razie na moim jest naklejka "made in italy", ale co z tego jeśli luzy i stuki też są.

Napisano

A mój już w serwisie - wypluł olej i nie trzyma powietrza. :) Mam nadzieję, że to tylko uszczelka wadliwa ...

Napisano

Zauwazyłem już w tzreciej sztuce ciekawe zjawisko. Metaliczny dźwięk dochodzący z widelca.

Wspomniał o nim Qba66 i zwrocilo to moja uwagę w moim widelcu a takze w widelcu znajomego. Dzwiek był słyszalny jakby linka obijała o rurke na wietrze. Linki sprawdzilem były ok. Wszystko podokręcałem i nasmarowałem dobrze wszystkie gwinty. Mój widelec nie miał luzu więc nie wpadłem początkowo że to może on stukać. Qba jednak zwrócił uwage na info które dostał w serwisie.

Dzisiaj podjechał do mnie kolega który tez kupił niedawno XC retro. Tez mial podobny dzwięk. Tarcze podokrecane, gwinty nasmarowane, korba bez luzu W tym momencie mnie olśniło że faktycznie teoria Qby ma sens. Wychodzi na to że dopiero dzisiaj dotarłem co mogło być przyczyną dzwonienia w moim egzemplarzu XC600.

 

Czy ktoś jeszcze zauwazył takie zjawisko w swoim widelcu? co może być jego przyczyną?

Napisano

Nie wiem czy myślimy o tym samym dźwięku, ale u mnie też występowało metaliczne stukanie. Winna za ten dźwięk była sprężynka pod pokrętłem eta, która uderzała w goleń. W serwisie włożyli jakąś dodatkową podkładkę (chyba gumową) i stukanie znikło, no może nie do końca bo nadal coś tam "wali", ale nie jest już tak "metalicznie", a bardziej głucho.

Napisano

metaliczne sutkanie, cykanie widelca przy uginaniu - w przypadku tlumikow rv lub starszych ssv i ssvf - nie wiem czy ten retro tez takie ma - spowodowane jest konstrukcją tlumika ssv. odpowiedzialna jest za to tzw podkladka kompensacyjna ktora rusza sie wewnątrz piersciena w ktorym porusza sie tloczysko tlumika.

Napisano

ooo... takie cyknięcie przy ugięciu [coś jak by linka o ramę stukała] to czasem i u mnie usłyszę, i zawsze wtedy zachodze w głowe, czy to linka czy to jakoś przypadkowo dobiłem widelec [ale skoku w pełni nie wykorzystuje, co ciekawe] czy moze coś z okolic kokpitu po prostu ten typ tak ma ;)

 

@tobo - XC600 ma tłumik rv, więc to ew. cyknięcie przy ugięciu wynika z jego konstrukcij, jak rozumiem?

Napisano

najprawdopodobniej tak. byloby tak na pewno jesli zobaczylbym ten tlumik. podkladka kompensacyjna (lub pierscien - nie pamietam nazwy) uderza o scianki pierscienia w ktorym jest umieszczona.

Napisano

O ile uginają się wasze xc600? Mój przy skoku 100 mm ugiął się max o 85 mm. Zastanawiam się czy przy mniejszym ciśnieniu ugnie się jeszcze bardziej. Chodzi mi o to aby widelec pracował pełnym skokiem.

Napisano

mój też tak pi razy około tyle, te 30-40mm od góry są po każdej jeździe zakurzone, więc nie ruszone :) Inna sprawa to taka, że muszę chyba się pobawić z ciśnieniami, żeby go jakoś podregulować, bo sag niby ok, ale mam wrażenie, ze można go lepiej wyregulować :)

 

Może to też być może kwestia poziomu oleju- jak go masz za dużo to po prostu lagi więcej nie wejdą, ale niech się jakieś mądre głowy wypowiedzą :D

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...