MarcinGoluch Napisano 3 Lipca 2007 Napisano 3 Lipca 2007 Ahoy Wszystkim oczekującym ! Firma: Marzocchi Model: Bomber XC Retro 600 Skok: 100mm Model: 2007r. Cena u dystrybutora: 1900zł; Cena w Centrumrowerowe.pl 1099zł Cena zakupu: Wymiana za reklamowany amortyzator Mx Pro ETA(koszt MX'a 4miesiace temu to 799zł). Tak wiec amortyzator dotarl do mnie w pudelku od RS Lyrik . Po wyciagnieciu z pudla wooow naprawde ladny i wyglada masywnie. Mimo przeznaczenia do XC i posiadania korony z lzejszej Corsy wyglada znacznie mocniej niz Mx Pro Eta z korona w AllMountain. Montaz przebiegl bezproblemowo aczkolwiek kilka wyzwisk dostala gwiazdka. Testy na sucho po napompowaniu do 30psi. ETA mam wrazenie ze lapie znacznie szybciej niz w MXie. XC600 uginamy i tak zostaje, a MX po ugieciu jeszcze pare mm wracal. Moją i kolegi(jezdzi z Reba Team) uwage zwrocily wysokie uszczelki, znacznie wyzsze niz w Rebie i takie dosc "miesiste". Punkt glówny programu to bylo ogladanie napisow i hmmmm wygladaja dosc ......... lansersko. Bardziej wolal bym tloczone w stylu starego Duke'a niz blyszczace srebro. Jednym sie podoba, drugim mniej ale przyznac trzeba ze przykuwaja uwage. Ostatnia wizualna rzecz byly nieco rozniace sie kolory pokretel Eta i od zaworu. Pisze nieco poniewaz od zaworu mialo kolor czerwony jak w rocznikach 2006, a pokretlo Eta mialo "landrynkowy róz w stylu barbi" jak to powiedzial kolega. Jakby nie mogli dac jedno niebieskie a drugie czerwone czy jakos tak. Wyglada to dosc dziwnie w takim zestawieniu. Aha i widelec mial znacznie wiecej smaru na golerniach i na uszczelkach niz MX wktorym smar wogole byl nie zauwazalny. W XC600 bialy polprzezroczysty sma byl na goleniach, na uszczelkach i pod nimi. Oki tyle o bodzcach wzrokowych. Jedziemy w teren. Przy mojej wadze instrukcja pokazuje mirdzy 42-45Psi. Napompowalem pod 45 i okazalo sie za duzo, sporo za duzo poniewaz widelec byl bardzo twardy i reagowal wylacznie na spore dziury. Przejechalem tak ok 5km i cisnienie spuscilem do ok 35Psi. Wtedy zaczela sie jazda. Korzenie i dziury w lesie pokonywalem niczym nawalony zajac , rower wydawal sie przeplywac przez wszystko co stanelo mu na drodze. Sztywnosc wydaje sie wporzadku, golenie 32mm robia swoje, a skok 100m tez nie jest specjalnie nadwyrezony. Na chwile obecna amortyzator nie ma zaliczonego zjazdu ale szybkie szutrowki i lot przez tory byly calkiem przyjemne. na razie przebieg to jedyne 20km z racji braku czasu. cos wiecej bede mogl powiedziec po najblizszym wekendzie. W razie pytan zapraszam na gg3682135. Pozdrawiam! Marcin
lucek Napisano 3 Lipca 2007 Napisano 3 Lipca 2007 wiesz może ile to ustrojstwo waży? bo już sie napaliłem na mx pro, ale troche sie zdziwiłem, jak sie okazało, że waży 2,2kg.
MarcinGoluch Napisano 3 Lipca 2007 Autor Napisano 3 Lipca 2007 A widzisz tak myslalem zeby go zwazyc i nie zwazylem . Zadzwon do centrumrtowerowe.pl, tam chlopaki maja wage przy ladzie . Producent podaje 2kg ale przy lagach 32mm duzo nie zaoszczedzisz. Osobom ktore nie mialy stycznosci z ETA powiem ze to naprawde swietny wynalazek. A Eta w XC 600 lapie genilanie i podjazdy mozna lykac w swietnym tempie.
lucek Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 poczekam do zimowych wyprzedaży i chyba kupie tego amorka. wole marcochy niż manitou ;]
MarcinGoluch Napisano 4 Lipca 2007 Autor Napisano 4 Lipca 2007 Nie wiem czy bedzie za czym czekac. Porownujac spadki w 2006r np na MX Pro ETA ktory kosztowal u dystrybutora 1800zl a najnizsza cena z zimy 799zl do obecnego spadku Xc600 1900zl u dystrybutora a 1099zl w Centrumrowerowe.pl. Proponowal bym Ci podzownic po sklepach i wyciagnac jakas obnizke zamiast czekac do zimy.
Mentos Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Osobom ktore nie mialy stycznosci z ETA powiem ze to naprawde swietny wynalazek. A Eta w XC 600 lapie genilanie i podjazdy mozna lykac w swietnym tempie. Sam w innej lidze jeżdżę bo teraz zmiana ramy się szykuje i do Marcocha AM2 z sztywną osią się przymierzam. Ale sztuciec oczywiście z ETA musi być (tera mam 2006 MX PRO ETA+TAS z 120mm skoku). I tu sie zgadzamy - nie ma lepszego patentu na podjazdy niż ETA. Blokady wymiękają bo rower nadal pozostaje wysoki a wszelkie U-Terny o dupę rozbić jakbym tyle razy co ETA włączam musiał zsiadac i nimi kręcić. Manitou ma chyba jeszcze tylko szybkie obniżanie, ale brzydale są takie no i co najważniejsze bez otwartej kąpieli. Marcoch to Marcoch. A ha moje doświadczenia z ETA są takie, że to o ile się widelec kładzie zależy od ciśnienia powietrza. Bez powietrza czyli na samej sprężynie najwięcej, im wyższe ciśnienie tym mniej, ale i tak zawsze jest to więcej niż połowa skoku, chodź nie jak deklaruje producent że to zawsze z 3cm. Mój też wsuwa sie z ETA i trochę cofa. A ha wbrew temu co niektórzy mówią wcale ten skok co pozostaje nie jest jak kamień, nadal wybiera bo przecież sprężyna ma charakterystykę liniową, tylko nie wiem czy z tlumieniem czy bez bo to przy 3-5cm skoku i to pod góre trudno zauważyć, ale wg mnie tłumienie nadal jest. Jakie są twe odczucia ?.
MarcinGoluch Napisano 4 Lipca 2007 Autor Napisano 4 Lipca 2007 Co do tlumienia na wlączonej ETA to w MX Pro ETA nie zauwazylem bo troche krtoko jezdzilem a XC600 nie zuwazylem bo troche krotko jezdze . Co do wybierania nierownosci przy wlaczonej blokadzie to takie jest zalozenie systemu zeby te 30mm nadal pracowalo. Ale w XC600 jest jakby nieco sztywniej. Byc moze dzisiaj to zweryfikuje. I co chcialbym zauwazyc ze regulacja tlumienia powrotu ma jakby mniejszy zakres w XC600. Miedzy max a min odczuwalna jest znacznie mniejsza roznica niz w MX pro eta z '06 z ktorego moglem zrobic zółwika albo katapulte . Byc moze jest to tez efektem mniejszego skoku w XC600. Mniejszy zakres regulacji daje jednak dosc spore mozliwosci i mysle ze kazdy znajdzie ustawienia odpowiednie dla siebie. Pozdrawiam! Marcin
Mentos Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Jeszcze jedno chcialem zapytać autora - na pewno masz XC600 model z 2006 roku ? Myślałem, że to w 2007 wprowadzili i nie widzę by w 2006 roku XC600 był ?
MarcinGoluch Napisano 4 Lipca 2007 Autor Napisano 4 Lipca 2007 Kurcze faktycznie gafa. Oczywiście XC Retro 600 to rocznik 2007. Jakby tu trafil ktos z władz forum prosze o poprawienie .
Mentos Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Co do tłumienia jeszcze. Mi także jak MX'a kupiłem wydawalo się że jak na tyle kliknięć regulacji tłumienie powinno bardziej sie zmieniać. Zmienilem więc olej na 7,5W i regulacja ma pełen zakres od żółwia do sprężynowca. Nomen omen w fabrycznie zalanym sztućcu było za dużo oleju i widelec nie uzyskiwal nominalnego skoku 120mm. Nie iwedziałem o tym a mnie to wkurzało i w Gregorio mi podali jak pytałem, że tam nigdy nie osiągnie 120mm bo tam coś tam, odbojniki itp, a znajomy servisant, że to norma w Marcochach, że mają za dużo oleju wlane. Ulałem i skok był jak miał byc 120mm. Sprawdź to sobie, łatwo na spuszczonym powietrzu to zrobić.
lucek Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Nie wiem czy bedzie za czym czekac. Porownujac spadki w 2006r np na MX Pro ETA ktory kosztowal u dystrybutora 1800zl a najnizsza cena z zimy 799zl do obecnego spadku Xc600 1900zl u dystrybutora a 1099zl w Centrumrowerowe.pl. Proponowal bym Ci podzownic po sklepach i wyciagnac jakas obnizke zamiast czekac do zimy. na razie chyba kupie jakieś tańsze rzeczy, w stylu siodełko czy kierownica, a z amorem raczej poczekam do zimy, bo musze jeszcze kupić sprzęt na snowboard. niestety, jeszcze nie wygrałem w lotka. a cene zawsze mogą jeszcze troche obniżyć. mój tata jak kupował buty na narty, co normalnie kosztują po 1100zł, u gościa, co ma dojścia w fabryce, kupił za 600zł. reszta to marża sklepów.
MarcinGoluch Napisano 6 Lipca 2007 Autor Napisano 6 Lipca 2007 (edytowane) A oto i ON: http://images28.fotosik.pl/19/34425603af366768.jpg Edytowane 7 Lipca 2007 przez Odi
Blue Napisano 6 Lipca 2007 Napisano 6 Lipca 2007 Trzeba przyznac ze taki bombowiec srednio sie prezentuje z Vką .
MarcinGoluch Napisano 6 Lipca 2007 Autor Napisano 6 Lipca 2007 Trzeba przyznac ze taki bombowiec srednio sie prezentuje z Vką . I to mówi człowiek który założył wściekle pomarańczowego Marsa do czarnej ramki NOX'a ;D. Skoro ma być RETRO to są i Vki. Swoją droga uważam ze XT są naprawde swietnym wyborem i wole je od tanich mechaników. Na hydrauliki chwilowo brak kasy, a te Vki spełniają moje wymogi w 100%.
Blue Napisano 6 Lipca 2007 Napisano 6 Lipca 2007 Przeciez mars sie idealnie komponowal[obecnie biala reba- patrz temat rowery- na czym jezdzicie czy jakos tak. ] z napisami w tym czarnym noxie nie wiem co was tak zrazalo mnie sie bardzo ten set podobal kolorystycznie . Absolutnie nie mam nic do Vek . Ja na swoje SD7 narzekalem tylko czasem w mocno mokrych warunkach, pozatym naprawde swietne hample .
jo_jacek Napisano 7 Lipca 2007 Napisano 7 Lipca 2007 Kurde w morde.. klawo wyglada :razz: taaak mi sie podoba :] Czekam zeby sie zgrac w koncu na gg bo cos sie nie udaje, zeby Cie pomęczyć :wink:
Carbon Napisano 7 Lipca 2007 Napisano 7 Lipca 2007 jak dla mnie z wygladu amorek na 6 rzeczywiscie troche nie pasuje ten xt ale jak ci sie db jezdzi... pozdr.
Bizon Napisano 7 Lipca 2007 Napisano 7 Lipca 2007 Wcześniejsze modele mx mi się bardziej podobały.Ciekaw jestem jak na tym się jeździ .
Schwefel Napisano 7 Lipca 2007 Napisano 7 Lipca 2007 Tak ta czarna "anoda" i bomber nie pasują do siebie, ale reszta jak najbardziej na plus, szczególnie te nowe naklejki rodem z Psylo
Qazimodo-Miś Napisano 7 Lipca 2007 Napisano 7 Lipca 2007 (edytowane) Witam! Dopiero teraz trafiłem na ten temat więc ciekawym opowiadam: Mam XC600 od 3 m-cy, zaliczyłem już na nim wszystkie możliwe rodzaje nawierzchni (no prawie Moje wrażenia: Ważę 95kg. Wsadziłem znacznie mniejsze ciśnienie od zalecanego przez producenta bo 30psi. W poprawnej konfig amor był za twardy. Teraz nie wiem co to znaczy mała przeszkoda na drodze, Możecie wierzyć lub nie ale jak zamknę oczy ( ) i jadę po kostce brukowej to tego nie wyczuwam - jak bym jechał po nowiutkim asfalcie. Wybiera dziurki i tłumi nierówności jak trza. Wcześniej miałem Duro D 130 skoku, ale bombowiec to zupełnie inny przedział jakości. Ja też zastanawiałem się nad REBĄ i testowałem u kumpla na biku. Na dwa dni przed kupnem REBY inny kolo kupił XC600 Retro i przyjechał się pochwalić. Tak więc mogę się wypowiedzieć o 2. Jak widać zdecydowałem się na XC600 z ETA w manetce. (pomimo mojej wagi). Miałem problemy z montażem manetki bo rozwaliłem linkę (nie do kupienia !!!) Musiałem samemu kombinować i zmieniać troszkę "flaki"od manetki ETA. Śmieszne to bo nawet oficjalny dystrb nie posiada takich linek, a żaden autoryzowany serwis w 3mieście też nie umiał mi pomóc. Do tego opowiadali takie bzdury że się płakać chce - kto im daje autoryzację i na jakich zasadach to nie wiem. No ale do tematu. Amor jest SUPER, oczywiście są lepsze ale w moim przekonaniu w cenie do 1600zł (jak na razie ) nic lepszego nie kupicie. Używam hamulców Vbrake XT i wg mnie w zupełności (o ile nie fruwasz na rowerze) do wszystkiego wystarczą. A i prezentuja się przy tym amorku efektownie. Mój Amor jest koloru szarego (military grey) mogłem brać czarny - ale ten naprawdę powala szarością (to już jak komu się podoba oczywiście) Przejechanych mam na amorku 2670km (do dziś) żadnych problemów jak dotąd. PS jeżdżę dość agresywnie i nie boję się skakać, pomimo mojej wagi. Używam ramy BIRIA PRO ..... to może ma znaczenie dlatego że jej główka wymusza na amorku trochę większy kąt. Pozdrawiam Decydować się i śmigać ! Edytowane 7 Lipca 2007 przez Ecia Nie istnieje coś takiego jak "montarz" czy "v-break". A "kont(o)" można mieć ewentualnie w banku ;)
MarcinGoluch Napisano 8 Lipca 2007 Autor Napisano 8 Lipca 2007 QMiś XC 600 kosztuje 1099zl wiec nie strasz ludzi . Co do cisnienia to pierwszy amortyzator ktory dalem tyle ile podaje producent i mi to pasuje. Waze nieco mniej od ciebie bo 80kg ale ciekzo mi sobie wyobrazic wpakowanie tam tylko 30psi. Czy Cie nie buja, nie boisz sie zjazdu z wiekszego kraweznika? Z jakim skokiem masz XC 600? Czy tez masz neico inne kolory pokretel? Schwefel niestety te lagi to taka drozsza podróbka ale Duke'a nie Psylo . Wolal bym zeby to faktcznie bylo tloczone jak w RS a nie naklejane. Jak na razie wyglada ladnie, zobaczymy z czasem. Bizon jezdzi sie naprawde fajnie . Czy zaspokoilo to twoja ciekawość ? No i XC 600 na zywo jest o wiele ladniejszy niz MX Pro '06.
Schwefel Napisano 8 Lipca 2007 Napisano 8 Lipca 2007 Schwefel niestety te lagi to taka drozsza podróbka ale Duke'a nie Psylo . Wolal bym zeby to faktcznie bylo tloczone jak w RS a nie naklejane. Jak na razie wyglada ladnie, zobaczymy z czasem. Psylo ma naklejane i XC 600 też. Imho w Psylo to fajny patent, bo "naklejka" jest z metalu a pod spodem gąbka. Wytrzymało to już kilka gleb, przy których zwykłe naklejki by się porwały. Jak sam pisałeś Duke miał tłoczone napisy, więc nie jak w X600.
Qazimodo-Miś Napisano 8 Lipca 2007 Napisano 8 Lipca 2007 Mój XC600 ma 100 skoku. Te ciśnienie 30psi w zupełności mi wystarcza. Bawiłem się trochę i starałem się dobrać najbardziej komfortowe. Nie buja i nie ma strachu - to chyba właśnie ta magia bombowców Nakrętki są koloru jaskrawo czerwonego - metaliczny lakier. Z czarnymi lagami i resztą w kolorze szarości prezentują się naprawdę efektownie (jak dla mnie w całości jest zbyt efektowny)
MarcinGoluch Napisano 9 Lipca 2007 Autor Napisano 9 Lipca 2007 Mowiac o kolorze nakretek chodzilo mi o to ze sa w dwoch roznych. Pokretlo ETA jest w takim cukierkowym różu a to kryjace zawór jest w czerwonym jak model 2006. Nie wiem czy ktos w sklepie przekrecil to od zaworu czy tak wszystkie maja.
romekk Napisano 9 Lipca 2007 Napisano 9 Lipca 2007 Qazimodo-Miś mam pytanie o to sterowanie manetką z kierownicy - mógłbyś wrzucić jakieś fotki? Gdzie i za ile ta manetkę kupiłeś? Działa bez zacięć?
Rekomendowane odpowiedzi