cry Napisano 3 Lipca 2007 Napisano 3 Lipca 2007 Szukam dobrego crossa do 2000zł. Na oku miałem UNIBIKE Zethos --> http://www.unibike.pl/zethos.html ale chciałbym poznac wasze opinie i jakieś propozycje bedace waszym zdaniem godne uwagi. Oczywiście cena może przekroczyc 2000zł CZeman na wasze posty Regards cry,
Rulez Napisano 3 Lipca 2007 Napisano 3 Lipca 2007 Było coś np. tu: http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...c=29310&hl=
name Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 oblukałem topic, ale tam bardziej jest nastawione na 2500zł, a mi chodzi o coś tańszego, wieć jak możecie to poleccie jakieś crossy do 2k zł
Fifi Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Author Reflex; Unibike Zethos Kellys EXQUISITE: http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m...6&pID=11763 Unibike Viper który jest hitem tego sezonu a kosztuje ''tylko'' 1500 zł
cry Napisano 4 Lipca 2007 Autor Napisano 4 Lipca 2007 Czy kupując Zethosa przepłace mając tańsza alternatywe w postaci Vipera? JAk tak to czy dużo? CZy Zethos posiada osprzęt warty 2000zł?
NorieL Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Przecież masz dokładną specyfikację na stronkach unibike. Weź kalkulator, podlicz ceny podzespołów którymi się różni i będziesz wiedział jaka jest różnica. Troszke inicjatywy mógłbyś wykazać. Ja na twoim miejscu wziąlbym vipera. W crossie nie potrzeba jakiś wypaśnych komponentów. Nie katujesz przecież takiego roweru w górach w trudnych warunkach a dopiero w takich można zauważyć różnice w działaniu podzespołów z wyższych klas. Za te 500 zeta kup sobie kask, oświetlenie do roweru. Jeszcze jedną rzecz bym zmienil. Jeżeli będziesz kupował w sklepie to może uda Ci się dogadać z sprzedawcą żeby za dopłatą wymienił mechanizm korbowy na Deore taki jak zethosie (taki na wielowypust, nie na kwadrat. Nie powinno to kosztować więcej niż 100 złotych).
adamnet87 Napisano 2 Lipca 2008 Napisano 2 Lipca 2008 Witam. Chce kupić rower cross dla kogoś z rodziny. Do wydania jest maksymalnie 2000zł. Przeznaczenie roweru: jazda rekreacyjna w mieście i na leśnych ścieżkach - żadnych szaleństw:). Po wnikliwej analizie oferty kilku sklepów rowerowych waham się pomiędzy: Cube LTD CLS Pro - link: http://www.skiteam.pl/rower/Cube/ltdclpro/ Ghost EBS cross - link: http://rowery.onet.pl/4,35,153262,14108,gh..._pl,sprzet.html , http://www.secesja.pl/do/item/EBS_Cross_PL_2008/EBSCrossPL Różnica w cenie pomiędzy tymi rowerami wynosi 100zł więc nie ma to większego znaczenia, rower Cube pomimo słabszych hamulców wydaje mi się marką bardziej prestiżową.... A Wy jak myślicie?? A może w ogóle nie warto topić w to tyle kaski i kupić np Unibike Viper - link: http://www.unibike.pl/vipergts.html oszczędnośc 500zł... Unibike ma pewne udogodnienia na które zwraca uwagę przyszły właściciel: regulowaną kierownicę, resorowaną sztycę i osłonę na przednich zębatkach. Co o tym sądzicie?
Cormac Napisano 10 Października 2008 Napisano 10 Października 2008 Witam Co prawda istnieje podobny temat o rowerach cross do 1700 zł, lecz jako że na rower mogę wydać nieco więcej, a co za tym idzie brać pod uwagę nieco inne modele, postanowiłem ten temat założyć. Ale do rzeczy. Chcę zakupić rower crossowy jak w temacie. Najważniejsza jest dla mnie dobra rama i koła, jakość osprzętu na dalszym miejscu (zawsze najłatwiej zmienić). Mała waga też jest dużym atutem. Wynalazłem takie modele: Kellys Exquisite http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m...0&pID=15410 Giant X-Sport 3.0 http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/...yle/1988/31476/ Scott Sportster P4 http://www.scott.pl/lato/product.php?uid=84 Cube LTD CLS Pro http://www.skiteam.pl/rower/Cube/ltdclpro/ Unibike Zethos http://www.unibike.pl/zethos.html Centurion Cross Line 300 http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...ss%20Line%20300 Czy moglibyście mi poradzić, która z powyższych opcji jest dla mnie najkorzystniejsza. Czy może są dostępne jakieś lepsze, zgodne z mymi kryteriami, modele?
Vistat Napisano 10 Października 2008 Napisano 10 Października 2008 wiesz jeżeli mieszkasz w kraku albo okolicach to kup centuriona ale nie 300 tylko 500 i nie tam bo ta CENA jest zawyżona ja kupiłem Centuriona za 1700 przy czym przed sezonem więc płacenie za ten rower taką cene się nie opłaca już prędzej centuriona cross line 500 nie 300 ale targując się http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...ss%20Line%20500 szczególnie że z przodu ma deore a z tyłu XT więc najlepszy ale się nie wypowiadam bo mnie zbesztają jeszcze http://www.roweromania.pl/index.php?page=s...art&Itemid= tu masz po cenie 2k
sportsterman Napisano 10 Października 2008 Napisano 10 Października 2008 Nie tak dawno stałem przed podobnym wyborem i decyzja zapadła po wizji lokalnej i próbie jezdnej Zdjęcia katalogowe mocno zniekształcają faktyczną jakość i estetykę wykonania a jazda rowewrem (nawet krótka testowa, choć zdaję sobie sprawę że często brak takich możliwości) potrafi rozwiać dylematy A przy wyborze warto rozpatrzyć jeszcze oferty: Trek 7300 http://www.ssc.pl/trek2008/7300.html Ghost Cross 1800 http://www.secesja.pl/do/item/CROSS1800_2008/CROSS1800 pozdrawiam,
Vistat Napisano 10 Października 2008 Napisano 10 Października 2008 tu się nie zgodzę osprzęt dużo słabszy
dred123 Napisano 10 Października 2008 Napisano 10 Października 2008 ja porponuje Meride: z nowej kolekcji 2009: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=70&id=472 cena 1899 zl i amor olejowy osprzet Deore i dobre hamulce Avida lub ten: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=70&id=473 cena 2299 zl ,jeszcze lepszy amorek i lepszy osprzet , sztyca amortyzowana itd.
sportsterman Napisano 11 Października 2008 Napisano 11 Października 2008 tu się nie zgodzę osprzęt dużo słabszy Vistat, Dlaczego uważasz, iż nie warto rozpatrzyć oferty Treka i Ghosta ? Wg mnie warto rozpatrzyć jak najwięcej ofert, bo zwiększa się prawdopodobieństwo bardziej trafnego wyboru. Każdy kieruje się różnymi kryteriami przy wyborze (autor wątku sam wskazał iż jakość osprzętu jest na dalszym miejscu), a tak naprawdę oststeczne kryterium ujawnia się najczęściej dopiero po zakupie. pozdrawiam,
Cormac Napisano 12 Października 2008 Napisano 12 Października 2008 Dzięki za odpowiedzi i za edycję postu (przepraszam nie zauważyłem tematu). Czyli co polecacie uwzględniając to co dla mnie najważniejsze (rama, koła, amortyzator, waga)? tzn. rower giant, merida, trek, scott, cube, kellys, centurion? Ważne by rama była mocna i rozwojowa. Dodam że planuję jeździć nie tylko po szosie lecz i po lekkim terenie. Czy któraś geometria ramy będzie do tego lepsza?
Vistat Napisano 12 Października 2008 Napisano 12 Października 2008 co do centuriona to odnośnie rozwoju jest możliwość założenia tarcz na ramie są miejsca do montażu co rozumiesz po przez rozwojowe?
sportsterman Napisano 12 Października 2008 Napisano 12 Października 2008 Dzięki za odpowiedzi i za edycję postu (przepraszam nie zauważyłem tematu).Czyli co polecacie uwzględniając to co dla mnie najważniejsze (rama, koła, amortyzator, waga)? tzn. rower giant, merida, trek, scott, cube, kellys, centurion? Ważne by rama była mocna i rozwojowa. Dodam że planuję jeździć nie tylko po szosie lecz i po lekkim terenie. Czy któraś geometria ramy będzie do tego lepsza? Cormac, zarekomenduję Ci Scotta ponieważ sam jeżdżę Sportsterem i uważam to za bardzo trafny wybór w moim przypadku wydaje się, iż Sportster P4 spełnia zasadniczo Twoje kryteria: - rama: posiada wymienny hak przerzutki, jest przystosowana do montażu hamulców tarczowych (to elementy w moim odczuciu rozwojowe), sztywna, solidnie wykonana, bardzo estetyczna, po trzech miesiącach użytkowania uważam, że można swobodnie (bez obawy o wytrzymałość konstrukcji roweru) użytkować Sportstera w lekkim terenie - osprzęt: dobry-wystarczający, choć stosunkowo niżej klasyfikowany w hierarchi producentów; teoretycznie poniesiesz niższe koszty przy zakupie, związane z wymianą w przyszłości elementów osprzętu (to również jest atutem przy planowanej rozbudowie roweru) - amortyzator: blokada + wstępna regulacja, ogólnie nie jest to wysoka liga niemniej w tej klasie rowerów (mam tu na myśli cross) jest to raczej podobny poziom i Scott nie odbiega tu znacząco od konkurencji Podsumowując, biorąc pod uwagę Twoje kryteria i własne odczucia użytkowe Sportstera (też brałem pod uwagę zakup P4) polecam Ci zakup Scotta Sportstera P4
Cormac Napisano 14 Października 2008 Napisano 14 Października 2008 A jak prezentują się rowery Amulet Route? np. ten: http://www.erowery.pl/go/_info/?id=892 Jak u nich z jakością ramy? No i jestem po wstępnym rozeznaniu w Warszawie Na placu boju zostały mi 3 rowery: Merida crossway tsf 500-V dostępny w Warszawie za 1800 zł http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=61&id=404 Checker Pig Prato dostępny w Warszawie za 1700 zł http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...ducts_id=271772 http://www.checker-pig.com/fahrrad/cross-bike-prato.html Scott sportster P4 dostępny w Warszawie za 1500 zł http://www.scott.pl/lato/product.php?uid=84&o=1#spec Tyle że merida jest dostępna w rozmiarze 48cm a ja mam 185cm wzrostu. Lecz z tego co zauważyłem to meridy crossway mają dość długą górną rurę (585cm przy rozmiarze 48). Po wstępnej przymiarce wydaje się że mi rozmiar odpowiada (czułem się dość komfortowo). Który rower wybrać?
sportsterman Napisano 14 Października 2008 Napisano 14 Października 2008 Rozpatrując zakup roweru jako skończonej całości (nie planując rozbudowy na etapie zakupu) to Merida - ze względu na lepszy osprzęt, niższą wagę, 27 biegów, lepszy amortyzator oraz ogólnie dobry stosunek jakości do ceny natomiast rozpatrując zakup jako bazę pod rozbudowę to Scott wydaje się sensowniejszym wyborem - głównie z uwagi na fakt, iż mniej zapłacisz za osprzęt który wymienisz a więcej za ramę, którą zostawisz A jakie są Twoje wątpliwości co do wyboru ? pozdrawiam,
dred123 Napisano 15 Października 2008 Napisano 15 Października 2008 przy Meridzie na 185 cm wzorstu bylby odpowiedni rozmiar 52 cm, ja mam 176 cm wzrostu super sie czuje na 52 , ewentualnie na moj wzorst tez dobry bylby 48 cm.Jednak jest to rzecz gustu i tego czy rower ma przypominac choc troche cos z "gorala" czytaj 29 calowego. Merida ma najlepszy amor z tych trzech ,osprzet na pewno nie gorszy niz w przypadku Cheker Piga, jedynie rama w Scott ie jest ciut lepsza bo hydroformingowana ale sprzet sreniej klasy za to . Nie wydaje mi sie ze dobrym rozwiazniem jest kupienie Scotta dla samej ramy i pozniej wymienianie osprzetu chociazby na Deore bo to sa dosc spore koszty a i amorka ma ten Scott z dolnej polki wiec sumujac Merida wychodzi najkorzystniej: fajna rama , dobry osprzet ,hamulce Avid no i amor olejowy ktory naprawde rozsadnie pracuje w tym rowerku. Ja mam model Crossway 200 i jestem naprawde zadowolony. Wymienilem oponki z CST na Schwalbe Maraton Cross z wkladka antyprzebiciowa i w tym seoznie pare wypadow dluzdzych i krotszych bez kapcia sie odbylo W tym sezonie nie zrobilem duzo kilometrow ,poniewaz synek byl za maly na jazde w foteliku a chcialem pojezdzic z zonka i synkiem na wycieczki Wczesniej mialem gorala ale zonka ma trekkinga i bedac nad morzem na trasie Wladyslawowo -Hel stwierdzilem ze kupie crossowke cos pomiedzy goralem a trekkingiem i MERIDA to jest wlasnie to o co mi chodzilo. Co do rowerow Amulet to mylse ze crossowka na pewno da rade i rama wytrzyma ,bo nie sa to jednka takie obciazenia i wymagania jak w typowym goralu. Z drugiej strony to nie wiem czy firma POL-SPORT nie wycofa sie z dystrybucji tej marki bo maja wprowadzic Jamisa na nasz rynek. Mysle ze Amulet nie przyjal sie jednak.
gilgamesz Napisano 15 Października 2008 Napisano 15 Października 2008 Bierz Meridę,jeżeli możesz kupić w tej cenie co podałeś to naprawdę świetny wybór.Mam małe wątpliwości co do rozmiaru ramy(ja mam 182 i jeżdżę na Crossway'u- 52),ale jeśli się przymierzałeś i Ci pasuje to kupuj.Wywal tylko od razu amortyzowaną sztycę, bo tylko podwyższa wagę roweru.
Cormac Napisano 15 Października 2008 Napisano 15 Października 2008 A czy w specyfikacji geometrii na stronie meridy jest błąd? Różnica pomiędzy rozmiarem 48 a 52 to tylko długość rury podsiodłowej. Pozostałe parametry, poza kątem rury sterowej, są takie same. Rower chcę używać też w terenie, więc jak najbardziej coś z "górala" to nie minus. Czy mam rację sądząc ,że różnica między 48 a 52, 52 to max co chciałem zakupić, to tylko trochę bardziej wysunięte siodełko? Jest też o pół stopnia inny kąt rury sterowej oczywiście. Jaki to będze miało wpływ na jazdę?
Cormac Napisano 20 Października 2008 Napisano 20 Października 2008 Pojawiła mi się kolejna opcja, a mianowicie Ghost EBS Cross PL: http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...ducts_id=272818 Czy jest lepszy od Meridy Crossway TSF 500-V: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=61&id=404 Oba mogę miec po 1800 zł.
Qba66 Napisano 20 Października 2008 Napisano 20 Października 2008 W moim odczuciu, zdecydowanie merida. Uważam, że v-ki hydrauliczne w rowerze typu cross są zbędne, a Avidy SD 5 hamują bardzo dobrze i powinny w zupełności wystarczyć. Do tego Merida ma piasty deore, a ghost alivio. No i jeszcze ta przerzutka XT, to taki rodzynek w tym rowerze Jedyne co odrazu bym wymienił w meridzie to sztyca amortyzowana, która pewnie jest kilogramowym klocem no i może mostek na coś nieregulowanego( bo w teren z takim mostkiem miałbym obawy jechać). A tak z drugiej strony to różnice nie są na tyle duże byś mógł to jakos bardzo odczuć, więc jeśli możesz to postaraj się o przymiarkę.
Cormac Napisano 24 Października 2008 Napisano 24 Października 2008 No i jestem po zakupie. Wybór padł ostatecznie na Meride. Dzięki wszystkim za porady.
Macko Napisano 18 Stycznia 2009 Napisano 18 Stycznia 2009 Witam! Mam zamiar kupić rower crossowy, na decyzję mam niestety tylko tydzień! jak na razie najbardziej kusi mnie Cube http://www.skiteam.pl/rower/cube/ltd-cls-pro/ Inne ciekawe propozycje: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=61&id=405 http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=70&id=472 http://scott.pl/product.php?id_cat=97&id_prod=499 http://www.rowery.wroc.pl/oferta.php?model...amp;pn=PHANATIC Za wszystkie porady z góry dziękuje!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.