Skocz do zawartości

[rower] cross do 2000zł :)


cry

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam dobrego crossa do 2000zł. Na oku miałem UNIBIKE Zethos --> http://www.unibike.pl/zethos.html ale chciałbym poznac wasze opinie i jakieś propozycje bedace waszym zdaniem godne uwagi. Oczywiście cena może przekroczyc 2000zł :P CZeman na wasze posty

 

Regards cry,

Napisano

oblukałem topic, ale tam bardziej jest nastawione na 2500zł, a mi chodzi o coś tańszego, wieć jak możecie to poleccie jakieś crossy do 2k zł :excl:

Napisano

Czy kupując Zethosa przepłace mając tańsza alternatywe w postaci Vipera? JAk tak to czy dużo? CZy Zethos posiada osprzęt warty 2000zł?

Napisano

Przecież masz dokładną specyfikację na stronkach unibike. Weź kalkulator, podlicz ceny podzespołów którymi się różni i będziesz wiedział jaka jest różnica. Troszke inicjatywy mógłbyś wykazać. Ja na twoim miejscu wziąlbym vipera. W crossie nie potrzeba jakiś wypaśnych komponentów. Nie katujesz przecież takiego roweru w górach w trudnych warunkach a dopiero w takich można zauważyć różnice w działaniu podzespołów z wyższych klas. Za te 500 zeta kup sobie kask, oświetlenie do roweru.

Jeszcze jedną rzecz bym zmienil. Jeżeli będziesz kupował w sklepie to może uda Ci się dogadać z sprzedawcą żeby za dopłatą wymienił mechanizm korbowy na Deore taki jak zethosie (taki na wielowypust, nie na kwadrat. Nie powinno to kosztować więcej niż 100 złotych).

  • 11 miesięcy temu...
Napisano

Witam.

Chce kupić rower cross dla kogoś z rodziny. Do wydania jest maksymalnie 2000zł. Przeznaczenie roweru: jazda rekreacyjna w mieście i na leśnych ścieżkach - żadnych szaleństw:). Po wnikliwej analizie oferty kilku sklepów rowerowych waham się pomiędzy:

Cube LTD CLS Pro - link: http://www.skiteam.pl/rower/Cube/ltdclpro/

Ghost EBS cross - link: http://rowery.onet.pl/4,35,153262,14108,gh..._pl,sprzet.html , http://www.secesja.pl/do/item/EBS_Cross_PL_2008/EBSCrossPL

 

Różnica w cenie pomiędzy tymi rowerami wynosi 100zł więc nie ma to większego znaczenia, rower Cube pomimo słabszych hamulców wydaje mi się marką bardziej prestiżową.... A Wy jak myślicie??

 

A może w ogóle nie warto topić w to tyle kaski i kupić np Unibike Viper - link: http://www.unibike.pl/vipergts.html oszczędnośc 500zł...

Unibike ma pewne udogodnienia na które zwraca uwagę przyszły właściciel: regulowaną kierownicę, resorowaną sztycę i osłonę na przednich zębatkach. Co o tym sądzicie?

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam

Co prawda istnieje podobny temat o rowerach cross do 1700 zł, lecz jako że na rower mogę wydać nieco więcej, a co za tym idzie brać pod uwagę nieco inne modele, postanowiłem ten temat założyć. Ale do rzeczy.

 

Chcę zakupić rower crossowy jak w temacie.

Najważniejsza jest dla mnie dobra rama i koła, jakość osprzętu na dalszym miejscu (zawsze najłatwiej zmienić). Mała waga też jest dużym atutem.

Wynalazłem takie modele:

 

Kellys Exquisite

http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m...0&pID=15410

 

Giant X-Sport 3.0

http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/...yle/1988/31476/

 

Scott Sportster P4

http://www.scott.pl/lato/product.php?uid=84

 

Cube LTD CLS Pro

http://www.skiteam.pl/rower/Cube/ltdclpro/

 

Unibike Zethos

http://www.unibike.pl/zethos.html

 

Centurion Cross Line 300

http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...ss%20Line%20300

 

Czy moglibyście mi poradzić, która z powyższych opcji jest dla mnie najkorzystniejsza. Czy może są dostępne jakieś lepsze, zgodne z mymi kryteriami, modele?

Napisano

wiesz jeżeli mieszkasz w kraku albo okolicach to kup centuriona ale nie 300 tylko 500 i

nie tam bo ta CENA jest zawyżona ;)

ja kupiłem Centuriona za 1700 przy czym przed sezonem więc płacenie za ten rower taką cene się nie opłaca już prędzej centuriona cross line 500 nie 300 :P ale targując się :Dhttp://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...ss%20Line%20500

szczególnie że z przodu ma deore a z tyłu XT więc najlepszy ale się nie wypowiadam bo mnie zbesztają jeszcze

 

http://www.roweromania.pl/index.php?page=s...art&Itemid=

tu masz po cenie 2k

Napisano

Nie tak dawno stałem przed podobnym wyborem i decyzja zapadła po wizji lokalnej i próbie jezdnej :D

Zdjęcia katalogowe mocno zniekształcają faktyczną jakość i estetykę wykonania a jazda rowewrem (nawet krótka testowa, choć zdaję sobie sprawę że często brak takich możliwości) potrafi rozwiać dylematy :D

 

A przy wyborze warto rozpatrzyć jeszcze oferty:

 

Trek 7300 http://www.ssc.pl/trek2008/7300.html

 

Ghost Cross 1800 http://www.secesja.pl/do/item/CROSS1800_2008/CROSS1800

 

 

pozdrawiam,

Napisano
tu się nie zgodzę osprzęt dużo słabszy

 

 

Vistat,

 

Dlaczego uważasz, iż nie warto rozpatrzyć oferty Treka i Ghosta ?

 

Wg mnie warto rozpatrzyć jak najwięcej ofert, bo zwiększa się prawdopodobieństwo bardziej trafnego wyboru. Każdy kieruje się różnymi kryteriami przy wyborze (autor wątku sam wskazał iż jakość osprzętu jest na dalszym miejscu), a tak naprawdę oststeczne kryterium ujawnia się najczęściej dopiero po zakupie.

 

 

pozdrawiam,

Napisano

Dzięki za odpowiedzi i za edycję postu (przepraszam nie zauważyłem tematu).

Czyli co polecacie uwzględniając to co dla mnie najważniejsze (rama, koła, amortyzator, waga)?

tzn. rower giant, merida, trek, scott, cube, kellys, centurion?

Ważne by rama była mocna i rozwojowa. Dodam że planuję jeździć nie tylko po szosie lecz i po lekkim terenie. Czy któraś geometria ramy będzie do tego lepsza?

Napisano
Dzięki za odpowiedzi i za edycję postu (przepraszam nie zauważyłem tematu).

Czyli co polecacie uwzględniając to co dla mnie najważniejsze (rama, koła, amortyzator, waga)?

tzn. rower giant, merida, trek, scott, cube, kellys, centurion?

Ważne by rama była mocna i rozwojowa. Dodam że planuję jeździć nie tylko po szosie lecz i po lekkim terenie. Czy któraś geometria ramy będzie do tego lepsza?

 

 

Cormac,

 

zarekomenduję Ci Scotta ponieważ sam jeżdżę Sportsterem i uważam to za bardzo trafny wybór w moim przypadku ;)

 

wydaje się, iż Sportster P4 spełnia zasadniczo Twoje kryteria:

- rama: posiada wymienny hak przerzutki, jest przystosowana do montażu hamulców tarczowych (to elementy w moim odczuciu rozwojowe), sztywna, solidnie wykonana, bardzo estetyczna, po trzech miesiącach użytkowania uważam, że można swobodnie (bez obawy o wytrzymałość konstrukcji roweru) użytkować Sportstera w lekkim terenie

- osprzęt: dobry-wystarczający, choć stosunkowo niżej klasyfikowany w hierarchi producentów; teoretycznie poniesiesz niższe koszty przy zakupie, związane z wymianą w przyszłości elementów osprzętu (to również jest atutem przy planowanej rozbudowie roweru)

- amortyzator: blokada + wstępna regulacja, ogólnie nie jest to wysoka liga niemniej w tej klasie rowerów (mam tu na myśli cross) jest to raczej podobny poziom i Scott nie odbiega tu znacząco od konkurencji

 

Podsumowując, biorąc pod uwagę Twoje kryteria i własne odczucia użytkowe Sportstera (też brałem pod uwagę zakup P4) polecam Ci zakup Scotta Sportstera P4 :P

Napisano

A jak prezentują się rowery Amulet Route? np. ten: http://www.erowery.pl/go/_info/?id=892

Jak u nich z jakością ramy?

 

No i jestem po wstępnym rozeznaniu w Warszawie

Na placu boju zostały mi 3 rowery:

 

Merida crossway tsf 500-V dostępny w Warszawie za 1800 zł

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=61&id=404

 

Checker Pig Prato dostępny w Warszawie za 1700 zł

http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...ducts_id=271772

http://www.checker-pig.com/fahrrad/cross-bike-prato.html

 

Scott sportster P4 dostępny w Warszawie za 1500 zł

http://www.scott.pl/lato/product.php?uid=84&o=1#spec

 

Tyle że merida jest dostępna w rozmiarze 48cm a ja mam 185cm wzrostu. Lecz z tego co zauważyłem to meridy crossway mają dość długą górną rurę (585cm przy rozmiarze 48). Po wstępnej przymiarce wydaje się że mi rozmiar odpowiada (czułem się dość komfortowo).

Który rower wybrać?

Napisano

Rozpatrując zakup roweru jako skończonej całości (nie planując rozbudowy na etapie zakupu) to Merida - ze względu na lepszy osprzęt, niższą wagę, 27 biegów, lepszy amortyzator oraz ogólnie dobry stosunek jakości do ceny

 

natomiast rozpatrując zakup jako bazę pod rozbudowę to Scott wydaje się sensowniejszym wyborem - głównie z uwagi na fakt, iż mniej zapłacisz za osprzęt który wymienisz a więcej za ramę, którą zostawisz ;)

 

A jakie są Twoje wątpliwości co do wyboru ?

 

pozdrawiam,

Napisano

przy Meridzie na 185 cm wzorstu bylby odpowiedni rozmiar 52 cm, ja mam 176 cm wzrostu super sie czuje na 52 , ewentualnie na moj wzorst tez dobry bylby 48 cm.Jednak jest to rzecz gustu i tego czy rower ma przypominac choc troche cos z "gorala" czytaj 29 calowego. ;)

Merida ma najlepszy amor z tych trzech ,osprzet na pewno nie gorszy niz w przypadku Cheker Piga, jedynie rama w Scott ie jest ciut lepsza bo hydroformingowana ale sprzet sreniej klasy za to . Nie wydaje mi sie ze dobrym rozwiazniem jest kupienie Scotta dla samej ramy i pozniej wymienianie osprzetu chociazby na Deore bo to sa dosc spore koszty a i amorka ma ten Scott z dolnej polki wiec sumujac Merida wychodzi najkorzystniej: fajna rama , dobry osprzet ,hamulce Avid no i amor olejowy ktory naprawde rozsadnie pracuje w tym rowerku.

Ja mam model Crossway 200 i jestem naprawde zadowolony. Wymienilem oponki z CST na Schwalbe Maraton Cross z wkladka antyprzebiciowa i w tym seoznie pare wypadow dluzdzych i krotszych bez kapcia sie odbylo :)

W tym sezonie nie zrobilem duzo kilometrow ,poniewaz synek byl za maly na jazde w foteliku a chcialem pojezdzic z zonka i synkiem na wycieczki ;)

Wczesniej mialem gorala ale zonka ma trekkinga i bedac nad morzem na trasie Wladyslawowo -Hel stwierdzilem ze kupie crossowke cos pomiedzy goralem a trekkingiem i MERIDA to jest wlasnie to o co mi chodzilo.

Co do rowerow Amulet to mylse ze crossowka na pewno da rade i rama wytrzyma ,bo nie sa to jednka takie obciazenia i wymagania jak w typowym goralu.

Z drugiej strony to nie wiem czy firma POL-SPORT nie wycofa sie z dystrybucji tej marki bo maja wprowadzic Jamisa na nasz rynek. Mysle ze Amulet nie przyjal sie jednak.

Napisano

Bierz Meridę,jeżeli możesz kupić w tej cenie co podałeś to naprawdę świetny wybór.Mam małe wątpliwości co do rozmiaru ramy(ja mam 182 i jeżdżę na Crossway'u- 52),ale jeśli się przymierzałeś i Ci pasuje to kupuj.Wywal tylko od razu amortyzowaną sztycę, bo tylko podwyższa wagę roweru.

Napisano

A czy w specyfikacji geometrii na stronie meridy jest błąd? Różnica pomiędzy rozmiarem 48 a 52 to tylko długość rury podsiodłowej. Pozostałe parametry, poza kątem rury sterowej, są takie same.

Rower chcę używać też w terenie, więc jak najbardziej coś z "górala" to nie minus.

Czy mam rację sądząc ,że różnica między 48 a 52, 52 to max co chciałem zakupić, to tylko trochę bardziej wysunięte siodełko? Jest też o pół stopnia inny kąt rury sterowej oczywiście. Jaki to będze miało wpływ na jazdę?

Napisano

W moim odczuciu, zdecydowanie merida. Uważam, że v-ki hydrauliczne w rowerze typu cross są zbędne, a Avidy SD 5 hamują bardzo dobrze i powinny w zupełności wystarczyć. Do tego Merida ma piasty deore, a ghost alivio. No i jeszcze ta przerzutka XT, to taki rodzynek w tym rowerze ;) Jedyne co odrazu bym wymienił w meridzie to sztyca amortyzowana, która pewnie jest kilogramowym klocem no i może mostek na coś nieregulowanego( bo w teren z takim mostkiem miałbym obawy jechać). A tak z drugiej strony to różnice nie są na tyle duże byś mógł to jakos bardzo odczuć, więc jeśli możesz to postaraj się o przymiarkę.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam!

Mam zamiar kupić rower crossowy, na decyzję mam niestety tylko tydzień! jak na razie najbardziej kusi mnie Cube

http://www.skiteam.pl/rower/cube/ltd-cls-pro/

 

Inne ciekawe propozycje:

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?...r=61&id=405

http://www.rowerymerida.com.pl/rowery2.php...r=70&id=472

http://scott.pl/product.php?id_cat=97&id_prod=499

http://www.rowery.wroc.pl/oferta.php?model...amp;pn=PHANATIC

 

Za wszystkie porady z góry dziękuje!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...