Skocz do zawartości

[stery] Czyżby luz na sterach - czy tak ma być ?


MarcinGoluch

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po zamontowaniu XC 600 i zablokowaniu koła wyglada na to ze gdzies

jest luz.

Teraz zglupialem bo bylem swiecie przekonany ze blokujac przednie kolo

wszystko powinno stac w miejscu a tu przy probie ruszania delikatnie

plywa przod/tyl.

Odrzucam luz na amorku bo nowka, hamulce Vki XT w niezlym stanie wiec

raczej tez nie one. Głownym faworytem sa stery ritchey scuzzy logic

tylko one maja ok 300km przejechane takze - czy ten delikatny luz u

nich jest normalny czy ja jestem przeczulony?

 

 

Jak ewentualnie pokolei wykluczać przyczyny luzu amorka, hamulcow i

sterów?

Jak prawidłowo sprawdzic luzy na poszczególnych elementach?

 

 

Pozdrawiam!

Marcin

Napisano

1. Luz na hamulcach - przy zaciśniętym hamulcu widać minimalny ruch koła do przodu i do tyłu. Przy v-kach widać jak ruszają się ramiona hamulca. Ten luz stwierdzić najłatwiej.

2. Luzy amora - czasem czuć delikatne "klekotanie" przy próbie poruszania do przodu i tyłu z zablokowanym hamulcem. Widać też, że przy próbie ruchu roweru do przodu i tyłu (z zaciśniętym przednim hamulcem), miejsce mocowania osi rusza się w stosunku do korony, ale taki ruch może być spowodowany również wiotkością amora. Luz można też sprawdzić zdejmując amora. Łapiesz wtedy za koniec sterówki i dół goleni, i rytmicznie próbujesz wyginać raz w jedną, raz w drugą stronę. Jeśli któraś goleń ma luz, to na pewno go poczujesz. Luz sterów można wyeliminować skręcając je "na chama" na czas testów.

3. Luz sterów. Możliwe, że po założeniu nowego amora stery jeszcze się nie ułożyły i trzeba je będzie dociągnąć. Czasami luz w sterach jest bardzo niewielki i jest sygnalizowany trzaskiem w momencie podnoszenia roweru np. po całonocnym postoju albo po lekkim uderzeniu przednim kołem w schody podczas wnoszenia do bramy.

Napisano

Przyczyną luz może być również za długa rura sterowa, która po założeniu podkładek i mostka przy próbie dokręcenia sterów dotyka "grzybka".

Można to sprawdzić dając jakąś cieńką podkładkę dodatkowo...

Napisano

ja w moim xc 60 ma luzy na sterach tak jak by rura sterowa była za wąska :/ byłem z tym w serwisie (dokładniej w 4 :/) każdy grzebał w sterach a na końcu stwierdzał ten typ tak ma :/

Napisano

"każdy grzebał w sterach a na końcu stwierdzał ten typ tak ma :/"

 

heheh fachowcy ze hej:):)

 

ja u siebie mialem luz ktory byl spowodowany jak juz pisal roge tym ze rura sterowa wystawala troszeczke ponad mostek.

Wieksza podkladka i ok.

 

pozdr :P

Napisano

Hehe za dluga rure mialem przy montazu poprzedniego mx pro eta :). Co ja sie nie nakombinowalem zeby to naprawic i nie wiedzialem co jest.

 

Mysle ze u mnie temat sie wyjasnil. Nic sie nie dzieje tylko jestem przewrazliwiony po poprzedniej awarii :P. Sprawdzalem "luz" ta sama metoda u kolegi na Trance 2 gdzie ma rebe i hampelki Nine i ..... ma wiekszy "luz" niz ja :). Fakytcznie to był ruch gumy i ogolny ruch roweru. Inna sprawa ze mam zamontowane stery watpliwej jakosci i tu tez moze byc niewielki luzik.

 

Pozdrawiam i dzięki za wszelkie porady!

Marcin

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...