baksik22 Napisano 2 Lipca 2007 Napisano 2 Lipca 2007 Czy warto ją brać jak świeci ? http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...id=129&l=pl Albo co byście polecili tak do 70 zł ?
KuLa2030 Napisano 2 Lipca 2007 Napisano 2 Lipca 2007 Moge powiedzieć jedynie coś o cubelight http://www.allegro.pl/item211850464_komple...cubelight_.html Kupiłem ja za około 60zł i świeci do dziś , czasem używam jako latarke... Jesli II świeci tak samo to bierz ją ;] Jadąc w nocy rowerem z naprzeciwka wygląda jakby jechał motor wiec... I oczywiście droge oświetla bardzo dobrze... Przy czym do mojej wchodzi aż 5 baterii ;/ (to jedyny minus)
DuzyMarek Napisano 2 Lipca 2007 Napisano 2 Lipca 2007 Czy warto ją brać jak świeci ? http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...id=129&l=pl Albo co byście polecili tak do 70 zł ? Przejeździłem w sumie na Cubelight i Ellipsoid (starsza od Cubelight) kilka sezonów i naprawdę świetne lampki. Ale tylko pod warunkiem, że masz 5 akumulatorów (mogę być jakieś tańsze o pojemności 2500 mAh - więcej nie, bo nie wejdą) i ładowarkę (na Allegro za 23 zł). Natomiast inną lampką o podobnych parametrach jest Cat Eye Micro Halogen (na 4AA)
Adik Napisano 2 Lipca 2007 Napisano 2 Lipca 2007 Ja dzisiaj zamówiłem na allegro u Xtr-a Bike. Cubelight2 i Cuberider 2 w cenie 54zł + 40zł. Skorzystałem z niewygórowanej ceny lampki i zrobie sobie podwójne oświetlenie na kierze {Cateye 5 diodowy + Cubelight2 = całkiem konkretne świecenie} Mam nadzieje że tak będzie Cubelight i Cuberider 1 są w zestawie za 78zł na allegro u Formicki-bike. Myślę że się opłaca - 78zł za Sigmę Cube 1 a 94zł za Sigmę Cube 2.
DuzyMarek Napisano 2 Lipca 2007 Napisano 2 Lipca 2007 Na stronie sigmy jest napisane, że tylko czasem świecenia. cubelight 2 podobno ma świecić 2x dłużej. Jesli tak jest naprawdę to wtedy ta lampa starczy na prawie całą letnią noc. cubelight 1 świecił u mnie pełną mocą 3,5 godziny na aku 2500mAh (koniec był po 4 godzinach). To teraz 2 razy dłużej to daje przynajmniej 7 godzin na pełnej mocy! Rewelacja!
Myszek Napisano 3 Lipca 2007 Napisano 3 Lipca 2007 Dzieki, to chyba jednak warto troszke doplacic do II
zola Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Małe sprostowanie. Czy my mówimy o tej samej lampce ? Sigma Cubelight II - czas świecenia- 3 godziny. Wiem bo mam. Używam aku GP o pojemności 2600, nie żadne Forever'y i i inny szajs. Co do samej lampki też mam kilka uwag. Od razu po rozpakowaniu lampka nie chciała działać, bo prostu baterie nie łączyły. Wstawienie małych metalowych blaszek rozwiązało problem Wiem powiecie, że miałem pecha ale ja zamowiłem 2 takie lampki i żadna nie działała ! Kolejna sprawa- mocowanie. Nie wiem jaki kretyn to wymyślił. Uchwyt jest po prostu nie konkretny. Przy większych wstrząsach mocowanie potrafi się wypiąc lub poluzować. Ja to rozwiązałem okręcając ceinki przewód wokół mocowania żeby się nie wypinało. Inną alternatywa jest lampka Cateye HL-500 II, taki sam czas świeccenia. Po opiniach, ktore znalazłem w necie daje wąski snop światła- bardziej światło długie, natomiast Sigma- krótki. Jednak zaznaczam, że nie posiadam HL-500 II więc to nie jest potwierdzone w realu. Ale musze przyznać, że jazda z 2 lampkami Sigmy w egipskich ciemnościach pol esie dawała dużo frajdy.
grzegorz1974paszek Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Też mam Cublight II ,mam w zasadzie takie same uwagi jak ty.Baterie nie łączą-trzeba kilka razy próbować.Mocowanie-miałem poprzednio Cublight I -tragedia-lampka się odchaczała do takiego stopnia że postanowiłem dać reklamację do Pawlaka,ale nie została przyjęta-odpuściłem.Dwójkę kupiłem dlatego że Jedynka dobrze świeciła ,a z tego co zauważyłem mocowanie przesunięto bardziej na środek ciężkości lamki -niestety niewiele to dało.To dyswalifikuje lampke z terenowej jazdy.
KuLa2030 Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Grzegorz trzeba żyć patentem , ja sobie jakoś dałem rade i lampka juz nie spada i nie odczepia się... Zastosowałem kawałek dętki i nawet nie drgnie...
grzegorz1974paszek Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Zgadza się-też oglądałem Mc Gawera.A ten kawałek dętki to na kierownicę przykleiłeś ? I tu wychodzi następna wada tej lampki-brak regulacji na boki,a jak masz giętą kiere jak banan to co proponujesz?
KuLa2030 Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Na początku miałem giętą i też sie trzymała , teraz mam prostą... A kawałek dętki mocujesz na uchwcie i przeciągasz pod spodem i w ten sposób mocno jest napręzona i ma dobre trzymanie
grzegorz1974paszek Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Dzięki.A z giętą chodziło mi o kąt padania światła . No to w sumie fajna lampka ,nie do końca dopracowana .Może III będzie.No i jak brać to koniecznie z ładowarką.
aldek Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Starsze Sigmy (elipsoid) są teraz po 29 na lalegro, i to w komplecie z tyłkiem ("http://www.allegro.pl/item210829895_sigma_sport_lampka_zestaw_przod_tyl_wyprzedaz_.html"). Sam używam takiej już z siódmy rok, i jestem bardzo zadowolony, choć mam jeszcze stare akumulatorki. Oryginalne, sigmowskie, 800 mAh . Nie zgadzam się z opinią o kiepskim mocowaniu, jest genialne, tylko trzeba się przyłożyć, i docisnąć mocno. Nie wiem, może w tych nowszych kubelajtach dali lichsze gumki, ale w mojej robię bzyt, aż mi paluchy zbieleją, potem już guma trzyma jak ta głupia. Tak jak kolega tu pisał, jak jadę nocą przez wieś, to kolesie myślą, że się komuś benzyna w wuesce skończyła... Jedynym minusem mojej elipsoidalnej sigmy jest strumień światła -- skupienie jest dosyć daleko, i jest jak najbardziej OK, ale między nim a rowerem są takie charakterystyczne "promyki" -- dzisiejsze lampy led rozkładają światło bardziej równomiernie. Obrazowo, jedziesz, widzisz dobrze przeszkodę z kilkunastu metrów, a potem wchodzi ona w strefę "promykową", i jeśli jest podłużna, może ci umknąć...
DuzyMarek Napisano 4 Lipca 2007 Napisano 4 Lipca 2007 Ale tu co poniektórzy obsmarowali moją ulubioną lampkę... Mocowanie - jest rewelacyjne, cała sztuka polega na tym, żeby zaciskajać dobrze złapały ząbki. Jeśli bedzie troszkę krzywo to wtedy faktycznie spada - kwestia wprawy. Regulacja na boki też jest - tam są takie srubki, które jak się odkręci, to może sobie też na bok wyregulować. Jeśli chodzi obrak styku na blaszkach, to tutaj faktycznie może być problem jeśli ma się zbyt duże akumulatory. Zwróćcie uwagę czy przypadkiem jak nie włożycie ich do tego koszyczka to czy się nie odgina. Jesli tak, to wtedy mogą być problemy ze stykaniem tych blaszek. I to tyle w tym temacie. Aha, w sumie mała uwaga - pisałem na podstawie własnych doświadczeń z Sigmą Ellipsoid (ta z promyczkami), drugą generacją Ellipsoid i Cubelight. Tej nowej nie miałem w rękach, ale nie spodziewam się, żeby się jakoś technicznie różniła od poprzedniczek. Jeszcze co do czasu świecenia Cubelight 2. Wcześniej napisałem, że ma świecić 2x dłużej od swej poprzedniczki. Przyznam się szczerze, że przeczytałem na stronie producenta jakiś dłuższy czas temu (a przynajmniej jestem o tym przekonany w 80%), ale teraz jak zajrzałem to nie mogę tego nigdzie znaleźć :/. Więc już sam nie wiem.
zola Napisano 10 Lipca 2007 Napisano 10 Lipca 2007 "Mocowanie - jest rewelacyjne, cała sztuka polega na tym, żeby zaciskajać dobrze złapały ząbki." HMm, to ja na to odpowiem w taki sposób. Wczoraj w nocy jak wracałem do domu to ludziska, których mijałem mogly uszłyszeć cała znana mi litanie przekleństw pod adresem tej lamki. Padał deszcz wiec chcąc nie chcąc śpieszyło mi się, droga szutrowa bez większych dziur. Najlepszy był sposób w jaki jechałem - Jedna reka na kierze, a drugą co chwila poprawiałem lampkę bo się zsuwała w dół. Sorry ale po przejechanych 160 km te tandetne mocowanie wyprowadziło mnie z równowagi. gdy chciałem mocniej docisnąć zacisk to przy nawet nawet niewielkim wyboju zacisk odskakiwał i się luzował. Hrrrrrrrrrrrrrrrrr, i tak uważam, że typ mocowania taki jak np. w lampkach Cat eye jest o niebo lepszy
DuzyMarek Napisano 10 Lipca 2007 Napisano 10 Lipca 2007 gdy chciałem mocniej docisnąć zacisk to przy nawet nawet niewielkim wyboju zacisk odskakiwał i się luzował. Miałem podobne objawy, ale doszedłem w końcu do wniosku, że zbyto mocno nie da się tej lampki zapiąć, bo wtedy nie łapie cały ząbek i jest trochę krzywo zapięte i faktycznie się łatwo odpina. Nie będę się upierał i że macie mnie słuchać, ale na mojej kierownicy wszystko było w porządku. Możliwe, że grubość kierownicy też ma tutaj coś do powiedzenia. Pozdrawiam i powodzenia w zapinaniu PS Znalezione przed chwilą na Allegro: http://www.allegro.pl/item213673020_haloge...ght_ladow_.html. Moim zdaniem dobra propozycja, ale można spokojnie jeszcze z 5 zł utargować . Co by ni było, nie mam ze sprzedającym żadnych powiązań ani porachunków
Myszek Napisano 16 Lipca 2007 Napisano 16 Lipca 2007 Dzis dostarly do mnie lampki cubelight II i cuberider II, tylna calkiem mocno swieci w dzien, a przednia dzisiaj bedzie przetestowana, ale nie sadze aby byla zbyt mocna Pewnie sie wstawi inna zaroweczke i bedzie po problemie. Wlasnie wrocilem z testow Coz, przedmowcy mieli racje, zapiecie lampki jest denne ! Odpinalo sie przy najmniejszym wstrzasie, jednak przy uzyciu kawalka drutu miedzianego mozna zdzialac cuda teraz to i przy skokach lampka sie trzyma, a swieci calkiem ladnie Warta swoich pieniedzy, btw. ile lampka swieci gdy czerwona dioda sie zaswieci ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.