maxiu14 Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 Witam Serdecznie Mam taki problem otoz ostatnio przy okresowej wymianie opon w moim rowerku cos nie poszlo... tzn opony detki itd wszystko zostalo dokladnie zalozone na felge i po napompowaniu wyglada i dziala jak nalezy ale problem lezy w dosc innej kwestii dokladnie gdy zakladam kolo i chce je przykrecic (co jest bardzo trudne) to bardzo ciezko tak wycelowac aby kolo bylo mniej wiecej rowno w zacisku hamulcowym (mam rower z tarczowkami)co najgorsze... gdy juz uda mi sie proba dokrecenia i siadam na rower to kolo gdy spojrze w dol jest bardziej w lewa lub prawa strone niz srodek kierownicy czy amortyzatora i wystaje czasami nawet na kilka cm... i wtedy jak jade to tarcza trze o klocki a one nie sa jeszcze w najgorszym stanie Skorzystam z okazji i nie bede tworzyc nowego tematu... Co radzicie poradzic gdy tylnie klocki przy hamowaniu piszcza ? a okladziny jeszcze sa w miare dobrym stanie ? Co moze byc przyczyna takiego zachowania kola ? Z gory dzieki za odpowiedzi POzdrawiam
kusak Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 co do 2 pytania: po prostu musisz je rozjeździć, każde nowe klocki piszczą i w vbrake, i w tarczach.
Carbon Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 wcale nie musza piszczec bo sa nowe. moze masz tarcze tlusta wtedy wystarczy ja odtluscic i klocki mozna potrzec papierem sciernym :)
maxiu14 Napisano 1 Lipca 2007 Autor Napisano 1 Lipca 2007 Nowe klocki nie sa bo przejechane mam juz 3,5tys km A czym mozna odtluscic tarcze ? Aha jeszscze jedno pytanko.. macie moze problem z lekko skrzypiacym siodelkiem ? jak tak to znacie moze na to jakies sposoby ? Z gory dzieki za odp
skjaatel Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 .. macie moze problem z lekko skrzypiacym siodelkiem ? - wyjmij i rozbierz - odtłuść (sztyce, siodło, a wnętrze ramy potraktuj wyciorem do czyszczenia butelek;) ) - wszystkie metalowe elementy siodła i jarzemka w miejscu styków potraktuj smarem stałym - skręć - wytrzyj niepotrzebny smar i powinno działać
zendel Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 Witam. Maxiu14 centrowałeś koła? Do odtłuszczenia tarczy możesz użyć jakiegoś rozpuszczalnika. Na forum jest temat o skrzypiących siodełkach. Pozdrawiam.
maxiu14 Napisano 1 Lipca 2007 Autor Napisano 1 Lipca 2007 Hmm... ok dzieki za rady ALe ostatnio sie wziąlem ostro za "stunt" i moze to dlatego i obawiam sie ze czeka mnie wymiana siodelka ale sprawdze wasze sposoby jeszcze raz wielkie dzieki.Co do kol nie byly one centrowane poniewaz tego jeszcze nie wymagaja sa proste mozna zauwazyc tylko minimalne skrzywienia wzgledem fabrycznych.Jutro z ranka postaram sie wyeliminowac problem z tarcza o moich efektach napisze
Carbon Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 jest taki paent z odluszczaniem dajesz tarcze do piekarnika na prawie max temp. i po 15 min powinno byc ok. z tego co slyszalem dziala to z klockami ale mysle ze z tarcza tez bedzie db. odtluscic mozna poprzez zwykle dokladne mycie po benzyne- ale wtedy tez chyba bedzie piszczec.
maxiu14 Napisano 1 Lipca 2007 Autor Napisano 1 Lipca 2007 A jak tarcza ma odpowiednia temp do ktorej jest wytrzymala a jesli po tych 15min sie wykrzywi.. A benzyna ekstrakcyjna ? co myslicie ?
Carbon Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 jak sie wykrzywi ? jezeli lezy normalnie na prostej powierzchni ? np.tarcze accenta sa odporne do 600* wiec 15 min w temp. 260-300* nie powinno im zaszkodzic. Wydaje mi sie ze po benzynie bedzie piszczec. umyj po prostu w plynie do naczyn doklanie a pozniej wodą.
wiruq Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 może być przyczyną krzywego ustawienia koła krzywa rama... źle zrobiona i już koło idzie w lewą lub prawą stronę kilka cm... i nie da sie ustawić prosto. dodatkowo tarcza piszczy. sam miałem taki przypadek... zapodaj fotki :
Oti Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 koło krzywo - nie zamykać zacisku zbyt mocno, poruszać nim na boki aż się ułoży do skutku siodełko skrzypi - psiknąc wd 40 od spodu na pręty siodełka (serio, nie trzeba nic rozbierać)/wyczyścić sztyce i wnętrze rury, dać nowy smar, ale nie za dużo klocki piszczą - wyczyścić benzyną
maxiu14 Napisano 1 Lipca 2007 Autor Napisano 1 Lipca 2007 A wiec tak : Co do fotek postaram sie jutro zrobic w miare dokladne (tak aby byl troche dokladniejszy wglad w sytuacje) Rama krzywa nie moze byc chyba ze sie sama pokrzywila... wiekszosc bo ok 3tys km zrobilem asfaltem wiec nie wiem jakim sposobem by sie pokrzywila... Co do siodelka i tarczy jutro postaram sie wszystko dokladnie przeczyscic a tarcze potraktowac benzyna ekstrakcyjna A co do kola to gdy mocniej dokrecam kolo to tarcza ucieka mi bardziej w strone "pokretla" (nie wiem jak sie nazywa to "fachowo" a chodzi mi o koniec czesci osi- ta co sie dokreca kolo) Pozdrawiam
verul Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 Przeciez plyn do mycia naczyn zmywa tluszcz... Ewentualnie ekstrakcyjna jak ten tluszcz to smar jakis.
Oti Napisano 1 Lipca 2007 Napisano 1 Lipca 2007 A co do kola to gdy mocniej dokrecam kolo to tarcza ucieka mi bardziej w strone "pokretla" (nie wiem jak sie nazywa to "fachowo" a chodzi mi o koniec czesci osi- ta co sie dokreca kolo) No to nie dokręcaj mocniej, nie musi być zaciśnięte z całej siły. Jak napisałem wyżej, koło prawdopodobnie dlatego leży krzywo ze zacisnięte jest za mocno. I kiedy wkładasz koło w widełki zakręć nim lekko, zeby się dopasowało, dopiero potem zaciśnij wajchę. Niektóre ramy są upierdliwe.
maxiu14 Napisano 2 Lipca 2007 Autor Napisano 2 Lipca 2007 Ale wlasnie przed wymiana tych opon nie bylo zadnego problemu z zalozeniem lub przykreceniem kola... Moze nie dalem jakiejs podkladki lub cos ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.