Skocz do zawartości

[kolo] DT czy Mavic?


verul

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam chwilowo dylemat miedzy 2 zestawami kol:

http://bike-center.home.pl/product_info.ph...products_id=896

oraz

http://bike-center.home.pl/product_info.ph...products_id=867

 

Ktore Waszym zdaniem sa wytrzymalsze? Wagowo beda podobne, Mavic jest ciezszy niz katalogowo, nie wiem czy waga DT jest katalogowa czy realna ale dochodzi waga opaski. Poza tym DT sa jednak znacznie tansze. I tak bede je kupowal po sezonie jak beda obnizki ale mysle ze nawet wowczas DT beda tansze niz Mavic.

 

Za DT przemawia u mnie to ze sa na zwyklych szprychach i jak mi peknie nie trzeba bedzie ich nigdzie wysylac. Ale jak to jest z wytrzymaloscia, toczeniem sie itd? Co byscie polecili?

 

Pozdro

Napisano

Verul co do szprych to chodzi nie o kształt tylko o długość szprychy i chyba w mavicu cyrków z długością zbytnich nie będzie bo może być koło na "zwykłych" okrągłych szprychach a nie np płaskich i złamie ci się w takim normalnym szprycha pójdziesz dokupić taka a tu wałek nie ma bo długość nie ta więc szprychy to jak się złamie to patrzysz na długość a nie na stylistykę bo np 1 będziesz miał okrągłą a reszta płaskie spoko :)

Napisano

Ja bym wybral DT- przynajmniej przesewisujesz to wszędzie, a nie tylko w harfie, no i nie skasuja cie jak za woły;) znalem sytuacje ze gosciowi pekla szprycha, oddal do harfy,a ci mu wymienili wszystkie bo stwierdzili ze sa przepracowane i zaplacil za wymiane prawie tyle co za nowe koło...

Ja bym jednak sie zdecydowal na DT - i tańsze i mniej problemow jakby cos nawaliło.

Napisano

Szprychy w Mavicu sa okragle ale grubsze, to nie sa zwykle szprychy, wk oncu jest ich 18 a nie jak w DT 24.

Co do Mavica to kurcze fakt.

 

Mavic:

+ wyglad

- cena

- serwis

DT:

+ cena

+ serwis

wyglad neutralnie

 

Ale do tego zestawienia + i - brakuje najwazniejszego czyli wytrzymalosci i jakosci wykonania. Jezdzil ktos na DT?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

JA bym brał mavica. Sam jeżdże na crossmaxach SL i są super. NAwet w dziale testy sprzętu masz mój test tych kół. Warto wejść w tubeless, po przejścu z dęte skończył sie problem typu kapcie, do tego niższe ciśnienie=większa przyczepność. DT to też dobre koła, ale ze względu na zwykłe dętkowe obręcze bym je sobie darował na rzecz mavic'a.

Napisano

Ja i tak bym nie uzywal opon bezdetkowych. Bo sa ciezsze od zwyklego zestawu opona + detka oraz jak zlapie kapcia w takim czyms, to nie da sie tego w terenie naprawic. Poza tym prosciej wozic ze soba detke zapasowa niz opone ;) Ale i tak najwieksze znaczenie ma wlasnie to, ze opony bezdetkowe sa ciezsze.

 

Ps: Swoja droga, jak one sa zbudowane? Sa pelne, czy tak jak samochodowe? Jesli mialyby byc takie jak samochodowe to ciezko sobie wyobrazam pompowanie tego zwykla pompka.

Napisano

Dlaczego się nie da?? Wystarczy ze masz dętkę wkładasz w oponę i jazda... A to jeszcze zależy od dziury jaka masz jak mi oponkę przebiło szkło to do póki go nie wyjmowałem ciśnienie w miarę się trzymało. Koła są naprawdę mocne mam je ok 2 lat i zero centry.

Napisano

Witam. Pozwole sie dolaczyc do tematu kol... Wlasnie stoje przed wyborem opon do kol Bontrager Race seryjnie montowanych do Treka 8000. Standardowo sa tam zalozone oponki detkowe Bontrager Jones ACX, ktore delikatnie mowiac nie spisuja sie najlepiej...a kola maja mozliwosc zalozenia opon tubeless i tu wlasnie rodzi sie problem poniewaz nie mam doswiadczenia z takimi oponami a opinie sa rozne (chocby w tym watku). Zastanawia mnie kwestia odpornosci na przebicie, co jesli taka opona gdzies w trasie sie przebije? Chodzi mi glownie o lapanie kapci bo tu zwykle opony maja najwiecej problemow z tym ze wszyscy wiemy jak wymienic detke wiec nie ma problemu:)A co nam daje w takiej sytuacji opona tubeless??Wiem ze sa jakies specjalne plyny uszczelniajace...Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...