Skocz do zawartości

[klamki] Avid FR-5 a SD-7


frondziak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się nad kupnem klamek Avida, wybór między tymi dwoma jak w temacie.

W opisie jaki znalazłem jest info, że FR-5 posiada konstrukcje Flat Rate Pull czyli stałe, równomierne ciągnięcie linki.

Niestety nic takiego nieznalazłem jeśli chodzi o SD-7. Czy FR jest więc lepszy pod tym względem od SD ?

Napisano

SD-7 mają dodatkową regulację, ale w praktyce wygląda to tak, że raz się ustawi i później przez reszte czasu nie rusza się tej regulacji.

Jeszcze kwestia tego ile za nie musisz zapłacić, ja kupiłem nowe sd7 w cenie fr5.

Napisano

Bierz FR 5, są tańsze i lżejsze, jeżeli zależy Ci na masie. Nie jestem specem, ale chyba chodzi o to, jak mocno ma hamować hamulec (mogę się mylić) więc proszę o wyrozumiałość.

Napisano

Tym pokrętłem można szybko ustawić sobie czy chcemy mieć miękko czy twardo klamke. Według mnie 30zł nie warto dopłacać, może 10-15zl max, jeżeli komuś zależy żeby mieć taki bajer.

Napisano

ja mam klamki sd7 i tam jest taka śrubka dzięki której można ustawić sobie :

-lekko naciskam i odrazu jest żyleta hamowanie - fajny bajer jak kogoś już bolą ręce po długim hamowaniu

-albo zaleznie od tego ile naciśniesz wzrasta siła hamowania

 

kręcac srubką mozna ustawić prace hamulca pomiędzy tymi biegunami

ale jak ktoś wcześniej powiedział to po kilku dniach wstępnej zajawki przestałem sie tym bawić

Napisano

Ta regulacja przydaje sie jeszcze w sytuacji mocnaj centry. Zeby hamulce nie ocieraly trzeba wtedy popuscic linke, co powoduje ze klamka wchodzi glebiej. Wtedy mozna zwiekszyc "wybieralnosc" linki przez klamke i skasowac ten efekt.

Napisano

Okej, dzięki za dotychczasowe info.

Czytając recenzje w dziale testów o FR wszyscy mowili o bardzo dużej sile hamowania, jeden albo dwóch kolesiów zaliczyło nawet OTB, czy w związku z taką dobrą skutecznością Avidów, nie warto jednak kupić SD i po prostu sobie wyregulować, żeby wszystko grało ?

 

Po prostu chciałbym świadomie i ze 100% przekonaniem kupić klamki, biorąc pod uwage wszelkie za i przeciw.

Napisano
Okej, dzięki za dotychczasowe info.

Czytając recenzje w dziale testów o FR wszyscy mowili o bardzo dużej sile hamowania, jeden albo dwóch kolesiów zaliczyło nawet OTB, czy w związku z taką dobrą skutecznością Avidów, nie warto jednak kupić SD i po prostu sobie wyregulować, żeby wszystko grało ?

Jak ktos zaliczyl OTB przy hamowaniu, to znaczy, ze technika kuleje. W kazdym razie to nie jest wina hamulcow. Im mocniejszy hamulec tym lepiej, jednak czesto niewprawni rowerzysci uwazaja na odwrot :)

Napisano

Nie wiem jak mozna OTB zaliczyc podczas hamowania. Jedyna mozliwosc jaka mi przychodzi do glowy to stanc na pedalach, wychylic sie do przodu i zahamowac przednim hamulcem. Ale to skrajny debilizm. Bo jak sie normalnie siedzi w siodelku i trzyma kiere to nie ma opcji zeby OTB zrobic.

 

Mam FR5 i jestem z ich pracy zadowolony. SD7 na pewno bym nie kupil, bo sa za ciezkie. Prawdopodobnie gdyby FR5 byly troche drozsze od SD7 i tak wybralbym FR5 ale ja patrze na mase.

Napisano

Wiec frondziak nie zastanawiaj się i bierz FR-5 , chyba że zależy Ci na ,,pierdółce"...

FR-5 są tańsze i lżejsze , a poza tym dotykałem(wiem łał :P ) i ich praca jest naprawde bez zarzutu :D

 

Ja już wiem jakie klamki kupie... :)

Napisano
Nie wiem jak mozna OTB zaliczyc podczas hamowania.

Kup dobra przednia opone, wyreguluj "na grosza" hamulec i wcisnij klamke do oporu. U siebie na klockach z przebiegiem 8 tys km na lisciach moge hamowac z tylnim kolem w gorze.

 

Fr5 bardzo przyjemnie leza w dloniach, ale jesli chodzi o luz to jest jak w deore, czyli kiepsko. Albo ja mam za duze oczekiwania :)

Napisano

sd7 katalogowo - 180g, fr-5 katalogowo 155g, realnie sd7 178g, fr-5 151g

 

Jak jestes maniakiem lekkosci to wybor jest oczywisty, ja mam sd7 i jestem zadowolony, chociaz z dodatkowej regulacji duzo nie korzystam.

Napisano

ja mam krossa a2 , który waży w podstawowej prawie 14 więc jedmu to nawet kilo różnicy nie zrobi :)

 

a czy ktoś dojechał już sd7 albo 5 ?? ciekawi mnie ile wytrzymuja ,póki co miałem kontakt z klamkomanetkami acera i alivio i obie były dupiane i szybko łapały luz

Napisano

Btw...wszyscy tak psioczycie na srubke regulacyjna. Ciekaw jestem kto z was codziennie dotyka srub regulacyjnych przy przerzutkach. Tez zbedny bajer? Raz ustawiasz..i smigasz az jest potrzeba zmiany ustawienia.

Napisano

Ja mam sd-7 ale jako, że mam dosc wiotka rame, troszke odczuwalna wiotkosc na zakretach w amortyzatorze[jeszcze manitou] , do tego lekką centrę na obu kołach to i tak mam te srubki utawione zeby na maxa ciagnely linkę... modulacja i tak jest super... ja nie narzekam przynajmniej, tylko ze przez to szerokie ustawienie klockow mam poprosty troche suchego skoku klamki.

Napisano

A ja sie zupelnie nie zgodze z tym co piszecie na temat SD7. Bardzo dobra regulacja ktora pozwala ustawic modulacje na lubianym przez siebie lub odpowiadajacym warunkom poziomie. Na blocie np bardzo przydaje sie ustawienie klamki troche bardziej miekko zeby moc wyczuc moment tuz przed zablokowaniem kola. Ale jak ktos jezdzi rekreacyjnie albo lubi jezdzic z zablokowanym przednim kolem to mu to niepotrzebne

 

Jest to system o podobnym dzialaniu do FCS Formuli (tez ustawia sie miekkosc klamki i szybkossc jej lapania).

 

Reasumujac, jesli chcesz miec mozliwosc ustawiania modulacji hamulca i masz pojecie jak ja dopasowac do warunkow to bierz SD7.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Czy same szczeki hamulcow SD5 i SD7 roznia sie znacznie? Wiem, ze SD7 maja klocki z wymiennymi okladzinami, ale czy cos jeszcze? Planuje zakup klamek SD7 i... do kompletu hamulce SD7 albo SD5 jesli znacznej roznicy miedzy nimi nie ma.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...