Skocz do zawartości

[rama] Santa Cruz Nomad vs. Lapierre X160 Ultimate


Miki rowerowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie: który rower "lepszy". Proszę o porównanie np. geometrii, zachowania na zakrętach.

 

Chodzi mi tu jednak przede wszystkim o porównanie pracy tylnego zawieszenia. Który system - VPP czy FPS2 pracuje lepiej? Czy FPS2 to tylko podróbka VPP, czy może to równorzędny system?

 

Zdaję sobie sprawę, że odsetek osób które miały do czynienia z oboma tymi rowerami na świecie (a co dopiero w Polsce) jest znikomy.

Dlatego proszę Was głównie o informacje teoretyczne. Powiedzcie co myślicie o tych rowerach, o systemach zawieszeń. Może podacie jakieś odsyłacze do testów, porównań.

Napisano

Bardzo teoretycznie - w ostatnim bB jest test Lapierre'a X-Control 140. System ten sam, ale w wyadniu o mniejszym, 95-io milimetrowym skoku. Opis zawieszenia zajmuje prawie stronę, ogólnie bardzo je chwalą. Z tym, że jest to full do ścigania się, więc raczej w X-160 zawieszenie będzie pracować inaczej (tak samo jak nie sposób porównać Giantów Anthema i Reigna, mimo tego samegu systemu Maestro), ale może to być pewnien odnośnik.

Sądzę, że obojętnie czy FPS2 to podróbka, czy równorzędny system - mozna się spodziewać naprawdę dobrej pracy.

Napisano

jak zwal tak zwal, vpp po polsku tlumaczy sie na wirtualny(zmienny) punkt obrotu wahacza....i takim tez zawieszeniem jest maestro, dwlink, quad, i inne......u haro, mongoose, gt...........itd

Napisano

riker, " VPP nie ma nic wspólnego np. z zawieszeniem typu Maestro, w którym linki obracają się w tych samych kierunkach dając zwykły łuk i poprzez to nie są w stanie wytworzyć takiej linii ruchu wahacza jak VPP" - ze strony santa cruz. Więc zawieszenie zawieszeniu nierówne, chyba że to co piszą to blef.

mmmak, nie widziałem na mtbr porównań, może źle szukałem. Dziękuję i czekam na dalsze opinie i porównanie

Napisano

na mtbr.com są oceny poszczególnych rowerów, poszukaj obu.

 

zgadza się, podobno tylko w VPP linia po której porusza się wahacz ma kształt S-ki (odwróconej). podobno dzięki temu lepiej działa, przy mniejszym ugięciu nie "pompuje". oczywiście zdania czy to się sprawdza są podzielone, niektórzy właśnie wolą zawieszenia jak z IronHorsa lubi Gianta.

 

nie wiem jak wygląda system w Lapierre, bo jak na razie nawet nie widziałem go na żywo. więc nawet teoretycznie nie wiem. ale myślę, że z obu będziesz zadowolony.

Napisano

to co mówi strona santy to jedno, zawsze będą mówili, że nic nie dorówna VPP

weźmy np. po uwagę cofanie korb, z tego co pisz w bB#6.2006, jest większe w VPP o 17% niz w maestro, więc ...

 

ogólnie system Gianta jest bardzo chwalony tu i za granicą, wiadomo VPP to pierwowzór ...

 

na Vpp jeździłem po parkingu i parku, w tym trochę z góry itd (krótki test)

maestro próbowałem już na konkretniejszych rzeczach i wrażenie jest niesamowite, czułość genialna, przy czym rower nie buja mocno; jadąc obok jadącego na maestro da sie jednak zauważyć minimalne bujanie zawieszenia (może to kwestia regulacji)

Napisano

no i dyskusja na temat wirtuali przeniesiona na watek o zawiechach. tak, aby nie robic ot, i aby udostepnic wnioski wiekszej rzeszy uzytkownikow (potencjalnych?).

 

jestem na urlopie, ale zaraz w poniedzialkowy wieczor opisze roznice porownywanych systemow.

 

samo nawzwanie jednej z odmian zmiennopunktu VPP jest chwytem marektingowym, a i autorem tej "rewelwcji" santa cruz nie jest.

 

sa inne systemy bardziej dopracowane i wydajnejsze, niestety pozniejsze, a co za tym idzie, postrzegane za wtorne, plagiaty.....

 

malo tego, a firmy stosujace lepsze systemy z gorszym marketingowo efektem...........sa po prostu lepsze.

 

postaram sie o obiektywna analize.

Napisano

no to czekamy....ja i pewnie jeszcze paru przyszlych uzytkownikow.

Polecany wielokrotnie Marin polecial w kulki i pozbawil w swoich fullach mozliwosci regulacji skoku zawieszenia.Czyli glowny powod zakupu Marina przestal istniec.Dodatkowo na ebay-u dostepnosc spadla do kilku sztuk.....w przeciwienstwie do Gianta ktorego jest do wyboru....i za 1000$ mozna fajna sztuke trafic

Napisano
maestro próbowałem już na konkretniejszych rzeczach i wrażenie jest niesamowite, czułość genialna, przy czym rower nie buja mocno; jadąc obok jadącego na maestro da sie jednak zauważyć minimalne bujanie zawieszenia (może to kwestia regulacji)

 

Mialem okazje korzystac z Trance 2 kolegi i przyznam ze nierownosci wylapuje faktycznie calkiem fajnie. O bujaniu z pozycji jezdzca nie moge wiele powiedziec bo nie bylem roweremw trasie. Jak obserwator trance'a z tylu bujanie zdecydowanie jest widoczne. Nie wiemjakie jest przeniesienie efektu na samego uzytkownika.

 

Riker tylko proszę o obszerne porównanie! Steskniłem się za twoimi artykulami, naprawde swietne teksty poczyniasz.

 

Pozdrawiam!

Marcin

Napisano

Lapierre'a miałem okazję ostatnio pomacać trochę i obejrzeć dokładnie, niestety nie starczyło czasu na jazdę :/

Podczas delegacji w Niemczech przebywałem w oddziale naszej firmy w Stuttgarcie ku mojemu zdziwieniu do biura wtelepała się dziewczynka na takim sprzęcie ;)http://www.cycles-lapierre.fr/lapierre/en/...s/X-Control-513

 

Oczywiście nie przeszedłem obok obojętnie, od razu ją dopadłem i wypytałem o wszystko min. czy używa tego roweru tylko do dojazdów do pracy czy czegoś więcej... Wedle jej relacji sprzęt świetnie spisuje się w tzw all mountain, a parę razy testowała go na pobliskiej trasie DH i też dał radę. Bujanie nie jest odczuwalne, a nawet jeśli jakieś występuje to nie przeszkadza. Jedyny zauważalny mankament to niestety cena - u nas jakieś 10k PLN, ona zapłaciła w promocji 1899 EUR.

 

A tak swoją drogą też powoli przymierzam się do zakupu jakiegoś fulla, kwota jaką mogę wydać to powiedzmy 6500-7000 zł. Do tej pory faworytem jest Reign, ale poczekam również na szerszy opis Rikera.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Chcialbym odkurzyć temat, bo okazuje się że mogę kupić takiego Lapierra. Czy to prawda, że mocno cofie korby? Dlaczego Lapierre wycofal go z oferty? Proszę rikera o porównanie kinematyki tych zawieszeń.

Napisano

<div align="left"> Swego czasu przymierzałem się do zakupu LP X-control 313 ( 130 mm skoku ) i miałem możliwość krótkiej jazdy podobnie jak na wersjii do XC. Przy zjeżdżaniu z krawężnika fajnie i płynnie zadziałało , przy wolnej jeździe i wjechaniu w dużą dziurę też był miód. Podczas zjazdu bez kręcenia korbami zawieszenie ładnie wyłapało dziurę lecz zaczęło się kiwać góra dół :P Pomogło dopiero dokręcenie tłumienia lecz było to kosztem czułości . W czasie jazdy po ubitej ścieżce nie było niestety wrażenia ciągłego działania amortyzacjii i wiele nierówności zostało niewybranych :) Gdy podjeżdżałem i najechałem na niewielką przeszkodę znowu się okazało że zaw jej praktycznie nie widziało . Powyższe dwie rzeczy nie występują w moim skocie z 2000 !!!! W czasie wjazdu na krawężnik zaw nieco się ugięło lecz zaraz potem wyprostowało pod wpływem sił pochądzących z napędu. Niestety było to dość odczuwalne na korbach. Generalnie przy mocnym kręceniu tył się blokuje i praktycznie nie działa. Moim zdaniem nie jest to zbyt udany system. Nie polecam. Jeździłem też nieco na felt'cie virtue i raczej tego bym polecił.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

No i co w końcu wyszło?:> Zakupiłeś coś z podanych przez siebie propozycji?:> Ja muszę powiedzieć, że jestem wprost zakochany w Nomadzie choć go nie mam... Myślę, że w razie przypływu 5000 bez mrugnięcia okiem bym go chapnął :) Na jakiejś polskiej stronie widziałem recenzję tego rowerku i przytoczone wyniki porównań z niemieckich czasopism rowerowych wg których była to najlepsza rama do enduro a porównywano ją m.in. z Giantami, GT, Scoot'ami itp. wymiatającymi maszynami.

 

Ja chcę 5000 złotych!!!!!! ;(

Napisano

Heh, mam podobnie. Po prostu kocham Nomada i będę go mieć. Już ułożyłem sobie plany na kolejne dwa lata tak, aby po tym czasie posiadać pięknego Nomada z Lyrikiem lub Totemem z przodu :).

Sorki za offtop, ale nie mogłem się powstrzymać.

 

Na żadnym nie jeździłem, ale polecam Nomada za urodę!

Napisano

Posiadam Nomada jakiś czas i powiem tylko, że moim zdaniem zawieszenie VPP nie wytrzymuje porównania z Maestro Reigna.

Reign lepiej wybiera i mniej kopie, buja podobnie a to wszystko przy skoku 15mm mniejszym ...no chyba że to wina tłumika, w moim nomadzie to DHX 5 Air a w Reignie Swinger 3 way air w przyszłum sezonie palnuję sprawdzić Rocco WC z tytanową sprężyną, może będzie lepiej.

Napisano

w tescie bike boardu nomad mial wieksze odbicie korby niz giant. jeszcze gorzej bylo z karpielem. to nie jest wina tlumika tylko konstrukcji ramy.

Napisano

To dokładnie ten artykuł który przeczytałem i się zakochałem w tej ramie... Cóż. Pokażcie mi ramę, której zawieszenie będzie idealne. Każda ma jakieś wady a vpp na pewno nie jest rozwiązaniem najgorszym i to się liczy! Ludzie śmigają na jednozawiasach w enduro i dają sobie radę :D Żeby jeszcze z tysiąc zł mniej kosztowała... No zawsze reign też jest piękny! I deko tańszy! Ale to będzie Giant zawsze.... :)

 

A i nie mówcie mi, że wygląd się nie liczy... Porównanie Nomada do pustej blondynki też nie jest zbyt trafne Tobo :) Wszakże nie jest to tylko pięknie wyglądająca rama ale też rama z pewnymi zasadami działania :)

Napisano

porownanie do pustej blondynki jest komentarzem komentarza w ktory wypowiadajacy sie mowi ze nigdy na nim nie jezdzil ale go poleca. za co? za wyglad? tja moze jesli chodzilo by o wybor plakatu rowerowego, ktory lepiej ze wzgledow estetycznych ozdabial sciane.

 

co do zalecania tej ramy to mysle ze wypowiadac sie powinny osoby ktore testowaly rowery/ramy z duzym skokiem stosowane w podobny sposob jak w przedstawionym tescie. bo ciekaw jestem ile osob moze sie wypowiedziec na temat zjawiska odbicia korb i jego uciazliwosci w trakcie jazdy.

jesli jestesmy w gorach i nie mamy korzeni zawodniczych xc to praktycznie kazdy turysta korzysta z malej tarczy korb. niech kazdy kto poleca nomada przejedzie sie nim najpierw na kamienistym podjezdzie z mala predkoscia i niska kadencja. jesli odbijanie korb nie utrudni mu zycia to wtedy niech bedzie orędowniikiem nomada.

 

kopanie korb to prachoroba fulli sprzed jakis 10-8 lat. chorowaly na nią zawieszenia z wysoko polozonym punktem obrotu w jednozawiasach. moim zdaniem czterozawias jest najbardziej neutralny jesli chodzi o prace zawieszenia. skoro w turystyce a do takich celow zostal stworzony nomad podjazdy sa rowna czescia tras jak zjazdy to kopanie korb zdeycodwanie przemawia dla mnie na nie.

 

z virtuali mialem mozliwosc przejechania sie na marinie quad tara wolfs ridge. gdy lancuch znajdowal sie na malej tarczy a ja mocno i szybko nacisnalem na siodelko to korby natychmiast reagowaly szaprnieciem do tylu i to sporym. na kilku podjazdach w mojej okolicy znakomicie mozna przetestowac jak zawieszenie reaguje na mocne ugiecie na malej tarczy. i nie wyobrazam sobie ciaglego wybijania z rytmu na powiedzmy 3kilometrowym podjezdzie. przy kamienistym/ukorzenionym stromym podjezdzie by nie stracic rownowagi albo nie spasc trzeba go pokonac mozliwie dynamicznie i z wieksza prędkoscia taki sam podjazd o rownym podlozu. w takim przypadku co chwile trafia sie na przeszkode mocno kompensujacą zawieszenie. skutek - odbicie korb. i nie chcialoby mi sie walczyc z zawieszeniem tam gdzie walcze o utrzymanie rownowagi. jestem zwyklym czlowiekiem a nie maszyną o niespozytych wrecz mozliwosciach.

Napisano

dejot, pewnie że śmigają na jednozawiasach i dają sobie radę. w końcu od czego są wszystkie ustawienia i blokady w damperze? np. Cannon Prophet, jest bardzo lekki dzięki temu.

Napisano

Wszystkim, ktorzy tak pieja na widok Nomada polecam zajrzec na forum "All Mountain" na mtbr.com. Tam jest temat w stylu "Nasze rowery" - Santa jest co druga. Dla mnie to taki Chevrolet. Ani to dobre, ani oryginalne. Tyle, ze wzglednie niedrogie i przereklamowane.

Napisano

No cóż ... Nomad też zbytnio mnie się nie podoba, ale o gustach się nie dyskutuje. Fakt jest taki, że Rama Nomad'a została uznana najlepszą ramą "Trialbike" w roku 2006 przez amerykański periodyk MountainBikeAction. Na drugim miejscu był Spec S-Works SJ Carbon, a na trzecim Intense 6.6.

 

Inną sprawą jest też fakt, że w tej gazecie, zawsze są reklamy (przeważnie 2 stronicowe) Sant'y ... ale Spec ma zazwyczaj 4 stronicowe :(

 

PS.

W Polsce faktycznie Nomad może być egzotyczny (choć już kilka widziałem na naszych szlakach), a w Stanch (tak jak Kona, Spec itd) ... no cóż to taki "Author"

 

pzdr.

Kondi

Napisano

tobo , źle sie wyraziłem, bynajmniej nie chodziło mi o to że kopanie korb jest winą tłumika, chodziło tylko o czułość, poza tym przeczytaj mój poprzedni post jeszcze raz...

Naczytałem sie zresztą sporo o tym że DHX air to bardzo kiepski wybór do tej ramy.

Jeśli chodzi o kopanie to fakt jest większe niż w Maestro ale nie przeszkadza, wierz mi cholernie kamienistych podjazdów mam tu (Dublin) pod dostatkiem... w zasadzie tylko takie są :( i nie przeszkadza to aż tak jak to przedstawiasz.

Największą frajdę dają oczywiście zjazdy i sposób w jaki zawieszenie reaguje na ostrokrawędziste nierówności, miodzio.

Tak czy inaczej teraz wybrałbym inną ramę. Reign X byłby idealny gdyby tylko nie był cięższy 0.5 kilo od Nomada (rama).

 

PS. Ktoś wspomniał o pękających Nomadach. Ja do tej pory słyszałem/czytałem o jednym (?) przypadku. Może ktoś podrzucić linki, chętnie poczytam/pooglądam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...