kris750 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 żadna wystarczy ze rower nie jest idealnie ustawiony w pionie i katy ramy juz beda inne, ale masz inny pomysl? Nie wiem jak rower jest ustawiany do zdjec ale przypuszczam ze jest zawieszany na zylce przynajmniej jak bym tak zrobil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Nie interesują mnie pomiary geometrii roweru ze zdjęcia, i nie mama zamiaru rozpatrywać jak to zdjęcie test zrobione. Ta dyskusja nie wnosi nic do tematu, tylko w nim bałagani . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris750 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 nie chcesz nie korzystaj ale nie mów tez ze po zdjeciu nie mozna wyliczyć katów bo tu sie mylisz, nie chodzi o pomiar z aptekarska dokładnością ale z dokładnością wystaczającą do oszacowania jak to wyglada jesli producent nie podaje zadnych wymiarów czy katów ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zangetsu Napisano 11 Września 2015 Udostępnij Napisano 11 Września 2015 Mam takie pytanko:mam rower z prostą kierownicą i planuję przejście na baranka w tym celu musiałbym skrócić mostek ze 100mm na 60-70mm; czy takie skrucenie mostka spowoduję jakieś pogorszenie prowadzenia roweru, skrętności itd? I jeszcze jedna rzecz (planuje uzyskać rower trekkingowo-przełajowy); posiadam "szosowego" baranka o szerokośći 420mm (identyczną kiere mam w szosie i jest idealna) ale czy taka kierownica sprawdzi się w terenie? Montować i sprawdzić; czy od razu kupić szeroką kierownice przełajową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Szersza kierownica pozwala lepiej kontrolować rower wytrącany z toru jazdy przez muldy, koleiny, kamienie .Krńtki mostek to gwałtowniejsza reakcja roweru na ruchy kierownicą, w połączeniu z wąską kierownicą robi się bardzo nerwowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkir Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Witam, czy po zmianie mostka z 7 stopni na taki o większym wzniosie, np. 25 stopni powinno się jakoś skorygować długość mostka? Czy zachować dotychczasową? No i czy można mniej więcej określić o ile cm więcej będzie wymagane od długości linek czy przewodów hamulcowych po takiej zmianie (kierownica pójdzie do góry) - musiałbym sprawdzić czy mam wystarczającą rezerwę... pzdr Alkir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zangetsu Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 @Rulez gdzieś wyczytałem że "Kierownica roweru przełajowego jest szersza niż ta używana w szosówkach. Zazwyczaj ma ona szerokość 460mm." Przeglądałem za to specyfikacje rowerów przełajowych i najczęściej szerokości są takie same jak w szosie o.O w sumie znalazłem tylko jeden model o dł. 460 (+ jeden gdzie producent podobno inaczej niż wszyscy liczy szerokość więc trzeba rozmiar odjąć) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Kierownica szosowa nie jest wykonywana w jednym rozmiarze, a poza tym : http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,z2qnohkg6a Niezależnie od tego sama szerokość kierownicy ma wpływ na prowadzenie roweru, im krótszy mostek tym szersza powinna być kierownica, itd, jak napisałem w poprzednim poście ... nie wiem co to za rower ma być modyfikowany, ale warto by przy tym nie zepsuć jego prowadzenia, tym bardziej jeśli np obecną prostą 580 mm zmieni się na węższą szosową i skróci mostek ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zangetsu Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Chodziło mi o to że przełaje mają najczęściej 420 lub 440mm, a 460mm nie jest zbyt częste. Więc mam wątpliwości czy szersza=lepsza (w jeżdzie trekkingowo-przełajowej). Co do mosta kupiłem już 70mm (czyli skróciłem o około 30mm). Zauważyłem też że naprawde wiele mijanych rowerów ma mostki na ZERO! np. regulowany ustawiony na 90° i jakoś da się tym normalnie skręcać (bo przecież jakby się nie dało toby pochylili czyli wydłużyli mostek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Nic się nie zmieniło, kierownica jest zawsze zestawem z mostkiem, a zasady są znane, trzeba dobierać również biorąc pod uwagę budowę ciała, zastanów się jeszcze jak zamontujesz klamki/manetki ...bo przerabiany rower jak rozumiem nie ma osprzętu szosowego ... "Da się skręcać" to nie znaczy, że jest optymalnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zangetsu Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 trzeba dobierać również biorąc pod uwagę budowę ciała No właśnie o to mi się rozchodzi. Biorąc pod uwagę budowę (czyli szerokość barków) powinienem mieć kierownice 420 mm, taką mam w szosie i jest wygodnie, z drugiej strony szersza=lepsza w terenie? Rower ma być po pierwsze i najważniejsze wygodny, dodatkowo nadawać się do jazdy w terenie, mniejsze opory powietrza związane z wąską kierownicą mnie nie interesują- ścigał się na tym nie będę. Co do klamek/manetek to akurat najmniejszy problem, aczkolwiek jest to rozwiązanie dość oryginalne (jak zrobię to na pewno wrzucę na forum) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exigobikes2011 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Siemka, Calego watku nie czytalem, ale pozwole sobie wtracic swoje przemyslenia i doswiadcznia. Generalnie im krotszy mostek tym bardziej zywe stery no i naturalnie im dluzszy mostek, tym stery stabilniejsze. I tak mozna mowic przy zalozeniu ze rozwazania tycza sie jednego i tego samego kata glowki ramy. Sprawy sie troche komplikuja jak glowka sie troche rozleniwia i z np. kata 71 do XC lezakujemy na 64 - do downhilli. Wowczas krotki mostek - 35-45 mm to obowiazek zeby wogole miec sterownosc. Dorzuce rowniez ze szerokosc kiery ma niebagatelna wage - troche jak w lyzwiarstwie figurowym. Im bardzie rece przy ciele tym szybciej sie krecisz wokol wlasnej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sep Napisano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica między kątęm rury podsiodłowej 72,5 a 73,5 w sensie przesunięcia przód/tył do suportu w milimetrach na wysokości sztycy, mierząc jak w długości efektywnej górnej rury. Ile ten 1 stopień może dać mm na tej wysokości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Geometrii w szkole nie było? Narysuj sobie i Ci wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sep Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Chyba rysunku technicznego mądralo. Wychodzi mi 1 cm, biorąc pod uwagę dł.efekt. i stack, nie wiem czy dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 Zależy od rozmiaru ramy, 1cm to przy rozmiarze > 19" na końcu podsiodłówki, i nie żadnego rysunku technicznego, to wylicza się z obwodu koła przyjmując długość podsiodłówki (ew. odległość środek suportu - wierzch siodełka) jako promień ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Chyba rysunku technicznego mądralo. Wychodzi mi 1 cm, biorąc pod uwagę dł.efekt. i stack, nie wiem czy dobrze. Im wyżej wyciągnięta sztyca, tym większa różnica Mniej więcej dobrze Ci wyszło, po prostu dla obydwu przypadków liczysz: cosinus(kąt rury podsiodłowej) * (odległość od suportu do wierzchu siodła) i odejmujesz wyniki od siebie, czyli: cos(72,5)*X - cos(73,5)*X, gdzie X jest odległością od suportu do wierzchu siodła. Sprawa się komplikuje przy ramach, w których prosta poprowadzona wzdłuż sztycy nie trafia w oś suportu, ale w sumie można to zaniedbać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sep Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Chodziło mi o odległość w poziomie w długości horyzontalnej górnej rury, jaką ten jeden stopień spowoduje. Biorąc pod uwagę te same parametry dla obydwu przypadków jak stack i dł. efekt. górnej rury, wyszło mi 1 cm. Tylko że nie chodzi mi tu o długość efektywną samą w sobie, ale o to jak kąt rury podsiodłowej, czyli różnica 1 stopnia zmieni odległość bioder od suportu w poziomie/horyzoncie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 I o tym właśnie Ci napisałem - jak zmienia się wirtualna długość górnej rury w zależności od kąta rury podsiodłowej. Jeśli weźmiesz dwie ramy o długości rury podsiodłowej np. 50cm i kątach 72,5 i 73,5 to na końcu rury podsiodłowej otrzymasz różnicę mierzoną w poziomie: cos(72,5)x50cm - cos(73,5)x50cm = 0,83cm. Jeśli wyciągniesz sztycę tak, że góra siodła (w miejscu, gdzie sztyca "przebija" wierzch siodła) będzie w odległości 75cm od suportu, mierzona wzdłuż rury podsiodłowej oczywiście, to otrzymujesz: cos(72,5)x75cm - cos(73,5)x75cm = 1,25cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sep Napisano 10 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Dzięki za wzór, ale sinusy i cosinusy to temat nie dla mnie Chyba będzie mi musiało wystarczyć, że nie lubię kątów poniżej 73 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackon15 Napisano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2017 Cześć! Wykorzystam stary temat. Czasami przy ostrzejszych zjazdach brakowało mi długości rąk, żeby się bardziej do tyłu przesunąć. Zamieniłem więc mostki między 2 rowerami: MTB 19" dostał mostek 70mm Cross 21" dostał mostek 90mm W efekcie w MTB jadąc na płaskim widzę przednią ośkę przed kierownicą a w Crossie to właśnie kierownica jest optycznie bardziej z przodu niż oś. Widzę czasami tradycyjną zasadę, że w XC kierownica powinna zasłaniać przednią oś. Np. tutaj: http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,sinus-alfa-wyjasniamy-zawilosci-geometrii-roweru:3 Chciałem was zapytać czy stosujecie tą metodę? Czy warto na to zwracać uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2017 10 minut temu, jackon15 napisał: Chciałem was zapytać czy stosujecie tą metodę? Czy warto na to zwracać uwagę? Wg mnie lepiej w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na kąt pomiędzy ramionami a klatką piersiową (patrząc z boku). Jeśli jest wyraźnie mniej niż kąt prosty to raczej nie chcesz skracać mostka, w drugą stronę tak samo. Natomiast jeśli masz w przybliżeniu kąt prosty to możesz długością mostka przenieść środek ciężkości na przód lub tył w zależności od potrzeb. Krótszy mostek = lepiej na zjazdach, ale też przy zbyt krótkim mostku niedociążone przednie koło może podbijać. Ale jak wsadzisz za krótki, to będziesz zbyt "skurczony" na rowerze, wtedy możesz drobną korektę zrobić siodłem przód-tył (ale suport pozostaje w tym samym miejscu także nie ma za dużo pola do manewru). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.