majster Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 Oponkę kupiłem za niecałe 70 zł jeśli dobrze pamiętam. zastąpiła bontragera jonesXR 2.2, służy mi za napędową. http://www.wtb.com/tires_nanoraptor.html pierwsze wrażenie: dosyć lekka (no w końcu zwijana) wg. producenta 540g, bieżnik wygląda na dosyć szybki. wrażenia z jazdy: faktycznie jest szybka na asfalcie, dzięki układowi bieżnika, który tworzy jednolity pasek na środku opony. na szutrze i nawierzchniach typu kocie łby, przy mniejszym ciśnieniu dobrze wyłapuje nierówności. na większych kamieniach brakuje trochę objętości (wrażenie subiektywne, nie lubię cienkich opon), kolejna moja opona będzie miała 2.2 . najlepiej oponka sprawuje się w lesie. trudno wprowadzić ją w poślizg, ma dobre trzymanie boczne w zakrętach. niestety na piaszczystym podjeździe koło szybko zaczyna buksować i raczej nie nadaje się na sypkie nawierzchnie. w porządnym błocie jeszcze nie testowałem, również na śniegu i lodzie. przejechałem na nich chyba pół tysiąca km i bieżnik wygląda dobrze, nie pęka ani się nie 'marszczy'. ocena: 8,5/10 ocena cena/jakość: 8/10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 Ja też mam, tyle że wersje 1,85 co niestety oznacza realn szerokośc 40 mm (troszke mało) i wysokość 40 mm (ujdzie) ponad obręcz. Waży real 423 g (wg. sprzedacy 410). Gumy jest mało, wystaje w niektóych miejscach powłoka kevlarowa Ale grubość ścianek jest chyba podobna jak w Sch. R.R. - jej mała waga wynika głównie z tego, że jest wąska. Gdy kupowałem moim celem było kupić lekką oponę o niskich oporach toczenia (w więc bieznik odpowiedni i nieco węższa). Teoretycznie 1,85 to 1,85 +2,54 cm = 47 mm .... ale tyle to mają opony 2,1 zazwyczaj Opona - bieżnik cos między terenem a semi-slikiem - czyli prawie ideał na mój styl jazdy (teren - 50%, szosa 50%). Czasem mam wrażenie, że w piachu te 1,85 spisuje się lepiej niż Sch. RR 2,1! I na 100% lepiej spisuje się od Kendy Kobry w terenie, mimo że Kobra jest 2,0. Pierwsze moje wrażenie, że będzie niepewna w zakrętach na szosie i w terenie kiepsko. Na szosie to była kwestia przyzyczajenia, bo już nabrałem zaufania do wąskiej opony, a w terenie, no ideał to nie jest, ale jak na 1,85 to dorównuje niektórym 2-2,1. Z tym że tak wąskiej opony nie polecał bym przy szybkich kamienistych zjazdach ... loteria Być może ją jeszcze kiedyś kupie. Aha, póki co ma 500 km i prawie jak nówka wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 28 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2007 w porównaniu z moim poprzednim Bontragerem opona jest genialna na zakrętach i w terenie i na asfalcie. a to że w piachu lepiej ci się spisują pewnie wynika z układu bieżnika i szerokości (bo przy 1,85 wgryzają się w ziemię i nie ślizgają się). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BarteX88 Napisano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2007 Cześć, właśnie zastanawiam się nad tą oponką, tyle że jeżdżę głównie po asfalcie. Jak myślicie szybko się zetrze ? Zstanawiam się właśnie między http://allegro.pl/item207255074_opona_mtb_...1_85_410gr.html a tą http://allegro.pl/item208082813_opona_maxx...ar_26x1_80.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 28 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2007 myślę, że nieszybko, w końcu ani ja ani evo nie narzekamy na szybki ubytek bieżnika. uważam, że dwie mieszanki gumy użyte w tej oponie udanie tworzą kompromis pomiędzy przyczepnością na asfalcie a wytrzymałością i trwałością. WTB jest 10zł droższa, za to lżejsza, szersza i zdaje się, że jej bieżnik lepiej spisuje się na asfalcie. ale oceniam "na oko" bo na maxxisie nie jeździłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majster Napisano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 moja opona ma już grubo ponad tysiąc kilometrów więc mały update: oglądając bieżnik widać pewne oznaki zużycia. na środkowym pasku ubyło ok. 1mm gumy. oponę używałem w górach przez jakiś czas. na asfalcie działa bez zarzutu i to dosłownie - nie zarzuciła nawet kiedy jechałem dziurawą asfaltówką 40km/h, w ulewie nie widząc co jest pod wodą trudno o poślizg na asfalcie. na szutrach wszelakich też trzyma dobrze. tylko na jednym podjeździe dała mi w kość: stroma szutrowa droga miejscami kamienie - miałem chyba za dużo ciśnienia bo kilka razy buksowała na gładkich kamieniach i sypkim podłożu. wina albo ciśnienia, albo za twardej mieszanki gumy - coś za coś. podsumowując opona z raczej twardej gumy, dobra na jazdę mieszaną po asfalcie i terenie. powoli się ściera. minusem jest niska przyczepność na sypkim lub śliskim podłożu. w błocie ani śniegu jej nie testowałem. jak dla mnie ma małą objętość i nie amortyzuje dostatecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi