ardianz Napisano 23 Czerwca 2007 Napisano 23 Czerwca 2007 tak jak w temacie chce kupić lekko używany rower (sprzedawca tak twierdzi) jednak wole sam sie o tym przekonać, proszę o jakieś rady, na co zwrócić uwagę, co sprawdzić i jak nie chcę kupić szajsu w którym będę musiał za chwilę wszystko wymieniać będę wdzięczny za wszystkie porady
roswell Napisano 23 Czerwca 2007 Napisano 23 Czerwca 2007 Pooglądaj czy rama nie ma jakiś pęknięć, czy amortyzator (jeśli jest) pracuje cicho, bez pisków, czy nie ma luzów. Sprawdź czy napęd nie jest już zużyty, czy obręcze nie są pogięte, mocno scentrowane. Najlepiej by było gdybyś mógł się na nim przejechać, gdybyś dostał go na pół godziny łatwo można sprawdzić co jest nie tak, czy coś nie przeskakuje, czy przerzutki działają itd. Kupowanie przez allegro jest naprawdę ryzykowne
Paviarotti Napisano 23 Czerwca 2007 Napisano 23 Czerwca 2007 Jak możesz go obmacać na żywo to sprawdź też wszystkie miejsca smarowań - piasty, stery. Jak stary smar to stary rower a znowu jak nowy smar to też trzeba uważać bo możliwe, że było coś niedawno robione = niepewne. Sprawdź też stan kasety, korby i łańcucha.
baksik22 Napisano 23 Czerwca 2007 Napisano 23 Czerwca 2007 Tak amortyzator czy nie ma "czarnych" goleni od smaru i czy się ugina i odbija dobrze większego serwisu mu na podwórku raczej nie zrobisz możesz jeszcze sprawdzić czy przy śrubach na dole do spuszczania oleju nie jest przypadkiem od tego właśnie oleju mokro, sprawdź napęd czy ząbki nie są już wyjechane normalny ząbek wygląda tak : http://www.allegro.pl/item205906487_kaseta...1_32_11_34.html Jest z góry tak jakby jeszcze płaski a zużyty ząbek idzie jakby do szpica nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć ale jeśli jest szpic to nie ma sensu brać bo łańcuch korba kaseta i możliwe kółeczka z przerzutki tył do wymiany więc mija się to z cele sprawdź ramę czy nie ma wgnieceń pęknięć opony czy nie są zużyte i czy aby nie wychodzi im spod tej 1 warstwy takie jakby druty jeśli wyłażą to źle sprawdź czy koła kręcą się bez oporów czy szprychy są twarde tz dobrze naciągnięte przejedź się i zobaczy czy aby łańcuch nie przeskakuje czy biegi dobrze wchodzą ale to akurat kwestia regulacji zobaczy czy hak od przerzutki nie jest wygięty to chyba wszystko
makok Napisano 25 Lipca 2007 Napisano 25 Lipca 2007 Ma znaczenie jakiej klasy jest to rower. Jak ma komponenty przyzwoitej klasy (Deore, LX, XT) porządnego amora i ramę, proste koła to pewnie długo jeszcze posłuży nawet jak nie był przesadnie pieszczony. Wtedy sprawdzałbym tylko ramę (przy główce i w miejscach otarć lakieru), amora (ogólne luzy i stopień wytarcia goleni, płynnośc pracy), korby (zęby i zabieraki), koła ( czy są proste), manetki ( czy nie uszkodzone przy upadku i czy ładnie klikają). Jak to gra to kupa kasy zaoszczędzona. Resztę i tak kiedyś wymienisz więc służy ona jedynie do oceny jaki rower ma przebieg. Jak jest to dobre (sztywne wózki przerzutek, mało scharatane pedały, lekko działające hamulce) to tym bardziej super. Jak rower jest marnej klasy to nie umiałbym nic sprawdzić bo wszystko ma od razu luzy i działa topornie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.