endrju Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 jakie polecacie opony jak w temacie takie zeby pasowaly do obreczy Alexrims DM18?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 nie wiem o jaki teren Ci chodzi, ale jeśli będzie lekki to może takie coś wystarczy: http://allegro.pl/item204932130_nowa_opona...rewelacja_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nalfein Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Schwalbe Marathon. Ciut droższe, ale sprawdzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Author slick, opona nadająca się nawet w teren {oczywiscie bez przesady na sliskiej nawierzchni i kamieniach} Lepszej opony w tym przedziale cenowym od Authora nie znajdziesz. Polecam ci ją zamówic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Ale przecież Schwalbe Marathon są dwukrotnie! droższe niz zaproponował autor tematu. Chyba, że ja o czymś nie wiem. http://www.allegro.pl/item192886257_opona_...i_na_szose.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 No fakt - o czymś nie wiesz. http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?S1=PR...10000&PZTA= Jest pełno modeli marathon. Sam byłem zainteresowany drogimi marathon racer. Marathon plus są strasznie cięzkie {w okolicach 850gr przy 1.5"} Zwykłe maratony są dośc tanie. Ale wybierając do 50zł to wziąłbym Authora {jeszcze raz}. Marathony Schwalbe - http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53019177-...001__PZTA_.html http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53044594-...001__PZTA_.html http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T Ale fakt że są dwukrotnie droższe... Dlatego Author deklasuje ich, a do tego marathony prócz modelu racer, są wagowo cięższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endrju Napisano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 coraz bardziej przekonuje sie do tych Author Slick natomiast nie jestem pewien czy nie beda za male do obreczy Alexrims DM18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 zaraz zaraz ale zwykły Marathon też kosztuje 69,00 zł http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53044594-...001__PZTA_.html Da się jakieś tańsze kupić, bo szukam a nie mogę znaleźć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duch Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Author jest fajny sam stosuję ale należy się zastanowić jaki to ma być teren, jeśli szutrówki i ubite drogi leśne, to spokojnie wystarczy, jeśli jednak chcesz zjeżdżać z głównych ścieżek odradzam, albo po prostu zastanów się nad dwoma kompletami, z kumplami mamy trasę 80% asfaltu a wszyscy jadą na oponach terenowych, jak pojechałem na semi- slickach wróciłem czerwony niczym flaga radziecka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endrju Napisano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 dokladnie tak jak napisales... chodzi o SPORADYCZNE wjezdzanie na drogi szutrowe i lesne bo glownym przeznaczeniem opon ma byc asfalt... a swoja droga co myslicie o Kenda Kwest?? jak one maja sie jakosciowo do tych Authorow?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DuzyMarek Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 A może dorzucisz 12 zł więcej na komplet i sprawisz sobie takie Conti Travel Contact. Jeżdżę podobnie jak Ty, w znacznej większości asfalt i bardzo sobie chwalę te oponki. W lesie też dają spokojnie radę, chociaż w grząskim piasku ze względu na swoją szerokość i brak jakichkolwiek klocków na szczycie kiepsko sobie radzą. Ich dodatkową zaletą jest to, że mają wkładką antyprzebiciową, która może się przydać przy mocno napompowanej oponie. Przyczepność na asfalcie znakomita, nawet na mokrym (miałem dzisiaj okazję sprawdzić i przeprowadziłem kilka mocnych hamowań kontrolnych - zeru uślizgu). Mają 4 warstwy po 60TPI każda, a Authory w tej kwestii raczej kiepsko wypadają... Wadą jest niestety cena, która przekracza Twoją górną granicę, ale ja też się długo zastanawiałem i w końcu dozbierałem te kilka złotych i kupiłem Conti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gucio112 Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 O Kendzie Kwest nic powiedzieć nie mogę, ale sam jeżdżę na Kendzie Kobrze. Przyznam, że dobrze się śmiga po asfalcie, w terenie też nie mam zastrzeżeń, chyba, że jest to piach. Spokojnie w tej cenie, a nawet mniejszej znajdziesz te oponki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endrju Napisano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 te opony Continental wygladaja calkiem calkiem... jezeli rzeczywiscie sa takie dobre to moglbym troche nagiac limit tyle ze nie wiem czy dostane takie w Wawie a za przesylke placic nie zamierzam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolumb Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Weź też pod uwagę Maxxisy Wormdrive, ja za swoje rok temu płaciłem 35 zł/szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DuzyMarek Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 endrju, ja zanim wybrałem odpowiednie dla siebie oponki to dużo czytałem na forum i wspomagałem się jeszcze tym: http://www.rower.com/recenzje.php. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Właśnie zastanowiłbym się pomiędzy Authorem Slickiem (lekko się toczą na asfalcie a w terenie też idzie pojeździć - nie ma to jak 45 km/h na zjazdach w Pińczowie ) a Conti Travel Contact - bo mają boczne klocki więc w terenie jeszcze lepiej by się jeździło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endrju Napisano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 jutro bede jezdzil, moze ktoras z proponowanych uda mi sie kupic bo potrzebuje tych opon jak najszybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Kenda Kobra jest na 84% szosa i 16% teren. Author Slick 26x1.50 = 96% szosa i 4% teren Schwalbe Marathon Plus 1,75 = 91 % szosa i 9% teren :lol: Wg badan Narodowego Instytutu Przeznaczenia Opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 :lol: Buhahaha Evo litości :lol: Na authorze slicku da się pruć na szosie, jak i jezdzic w suchym terenie. Opona jest bardzo przyczepna, gubi się jedynie na mokrej trawie {chociaż nie jest to regułą} Komfort zapewnia też dobry. ta opona ma solidne podparcie w stosunku do nawierzchni, a jest gładka, więc przyczepnosci jest w groma, tak jak prędkosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOR Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 Jeżeli faktycznie są takie proporcje 90 -10 % to polecam kenda khan 1.95 30 tpi, super szybkie i wygodne, jeżeli proporcje jednak wyższe (vide słowa EVO) to kenda kobra 2.00 30 tpi lub szarpnąć się na 60 tpi kevlar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 Oj, khanów to ja stanowczo nie polecam. Zaletą jest koszt opony, a same opony są słabe. W teren się wogóle nie nadają, a na szose są za ciężkie. Spytam się - jeżeli głownie będzie jeżdzone po szosie, to po jaką choleę opony 2.0 brac? Ja rozumiem 1.75" {np conti}, 1.5" Authora na szose. Ale 2.0 moim zdaniem jest przesadą. Przecież jak ktoś ma slicki, semislicki to w terenie bedzie jezdził ostrożnie, także nie wiem po co ta szerokośc.... ja w terenie na slicku 1.5 na tyle daję rade, tylko z przodu mam 1.95 {dla pewności} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endrju Napisano 22 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 a ja ze swojej strony napisze ze na 90% biore Author Slick Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meyde9 Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 Witam. Może ktoś powiedzieć jakie dętki trzeba stosować dotej opony (Continental TravelContact) ?? http://sklep.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=...ZTA=9&HNT=T ta będzie dobra ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DuzyMarek Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 Zdecydowanie. Mam te opokni i z tyłu właśnie tę dętkę. Z przodu została stara - jakaś tajwańszczyzna 1.9-2,125 i jest wszystko cacy. Na tyle wymieniłem dlatego, że... po założeniu opony i napompowaniu od razu schodziło powietrze :/. Pompując dętkę na sucho (zdjętą z obręczy) wszystko było okej, ale jak zakładałem na koło i na to opony to się nie dało . BTW, dętki continentala mają żółte nakrętki na wentyle - gdyby ktoś był estetą i obawiał się, że nie przypasuje mu np. do różowej ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOR Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 Ośmielam się nie zgodzić z Adikiem. Mój scott ma 2 komplety kół - jedne szosowe 700/23c a drugie to właśnie schwalbe marathony i szosówki nie są wiele szybsze a znacznie mniej praktyczne a różni je ocean szerokości (przód 1.75, tył 1.90). Kenda khan 1.95 30 tpi ważą 668 gramów (zważyłem osobiście na wadze w sklepie) a toczą się równie dobrze jak marathony i są lżejsze o ok. 100 gramów. Na pewno nie będą tak trwałe ale są 2 razy tańsze. I w delikatnym terenie (szutry, łączki, lasek) radzą sobie lepiej od marathonów. A tam mają być używane w 10% (vide temat postu). Howgh. P.s. Następne marathon na przód kupię 1.90. Po prostu kluczowe znaczenia ma bieżnik opony, jej ciężar i ciśnienie (bardzo ważne!) , a szerokość jest drugorzędna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.