slejter Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 w innych postach staralem sie przemycic watek o stylo, niestety malo kto byl moimi wypowiedziami zainteresowany. od kilku dni szukam korby, wiadomo zakup dosc kosztowny wiec chce miec najlepszy sprzet za pieniadze ktore wydam. czytajac manuala truvativ'a i przegladajac katalog doszedlem do wniosku ze stylo w cenie xt jest od niego lepszy, mylę się? prosze o zazarta dyskusje na ten temat pozdro 600 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 Tez sie dolaczam do prosby kolegi. Sam mam na razie LX'a ze zintegrowana osia i jestem ciekaw jak sie ma konkurencja do tego. Moze ktos napisze cos jeszcze o Race Face odpowiadajacym klasie XT i Stylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majstermod Napisano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2007 Myślę, że Stylo 3.3 Team jest na tyle nowa, że mało kto przesiadał się z XT, bo po co? Stąd brak porównań. Mam Stylo niedługo, bo zrobiłem na niej ledwo 1700 km. Montaż jest jeszcze prostszy niż u Shimano. Dla mufy 68mm z obu stron daje się po jednej podkładce. Nie ma potrzeby żadnej regulacji luzów, dociągania i dopiero zakręcania śrubek mocujących lewe ramię, bo ich nie ma. Oś zakończona jest wielowpustem, a w lewe ramię wbudowany jest ściągacz. Po złożeniu całości dokręca się tylko jedną śrubę imbusem 8mm. Ponadto nie ma możliwości uszkodzenia łożysk przez zbyt mocne dokręcenie. Oś ma podtoczenie na takim odcinku, że po przykręceniu lewego ramienia łożysko nie jest ściskane. Nie ma jednak żadnego luzu i połączenie jest szczelne. Tylko z prawej strony zostaje kawałek gołej osi (chyba że ktos ma dłuższą mufę w ramie). Ja wyciąłem sobie uszczelkę grubości 3mm z węża gumowego o odpowiedniej średnicy, żeby nie mieć wąskiej szczeliny, z której trudno wydobyć zanieczyszczenia. Odnośnie sztywności nie mam zastrzeżeń, pedałując na stojąco nie zauważyłem ugięć, ale ważę ledwo 73kg, więc nie wiadomo jak to wygląda w przypadku cięższych zawodników. Połowa przebiegu to szosa, a reszta to teren. Nie żałuję napędu i często zmieniam przełożenia przy dużym obciążeniu, zmiana jest płynna. Korba współpracuje z łańcuchem SRAM PC-971. Duży blat ma wbudowany kołek podnoszący łańcuch, jakby udało mu się spaść za daleko. Ciężko coś konkretnego napisać po takim przebiegu, bo nic się nie dzieje. Nic nie skrzypi, nic się nie luzuje. Kupiłem ją, bo nie podobają mi się korby Shimano, a ciagłe opinie o stukaniu, czy skrzypieniu też nie są zachęcające. Wybór Stylo, lub XT to wg mnie głównie kwestia gustu. Mi podoba się czerń Stylo i prosta geometria. Blaty też są czarne, anoda dobrze się trzyma, tylko na śrubach mocujących blaty i w ich okolicach są większe otarcia. Podkładki pod pedały to dobry pomysł, nie robią się zadziory, a pedały ściągam co jakieś 3 miesiące(PD-M540), bo ich uszczelnienia są kiepskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Winq Napisano 23 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 Interesuję się tematem Stylo. Z tego co obserwuję wiele osób niepokoją wieści o skrzypiących i trzeszczących korbach Shimano. Z tego też względu skłaniam się w kierunku Truvativ. Jeśli można to prosze o jakieś świeższe wieści co do mechanizmów tej marki, szczególnie modelu Stylo. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 23 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 firex to cos w desen lx stylo odpowiednik xt ktore lepsze, trudno sie wypowiedziec bo mysle ze pare osob w pl jezdzilo na obu korbach dostatecznie dlugo, ogolnie zasada jest taka ze bolaczka shimano sa zgrzyty, a truvativa odkrecanie sie pomimo ze jestem zwolennikiem srama, postawilbym na shimano chocby z racji spadku cen w ostatnim czasie, natomiast sram zaczyna sie coraz bardziej cenic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 Mnie tam w Shimano XT załamują miękkie tarcze , po 1500 km. do wymiany (mam nadzieję , że te nowe carbonowo-metalowe są coś warte) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 23 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 Mam stylo od kilku dni i zaraz po kupnie na test pojechał w góry. Złego słowa nie powiem. Kąpiele w rzece, błoto po piasty, podjazdy na 22:34 i wszystko co można spotkać w górach. Sztywność bardzo dobra. Aż byłem zdziwiony po przesiadce z FSA na ISIS z klasycznym suportem. Jedyne co się pojawiło to otarcie od buta już pierwszego dnia (przez luz na połączeniu blok-pedał) ale to chyba tylko lanserom przeszkadza . Korbę mniej więcej poważyłem (mniej więcej z braku czasu) I tak oto: Suport waży 122g, Mały blat 16g (FSA19 używka więc jest ok) a cały komplet 881g. Można urwać parę gram stosując np to: http://light-bike.com/forum/album_page.php?pic_id=2586 i lżejsze blaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 lżejsze blaty Sprostowanie - korba ma tarcze i tylko największa z nich jest "blatem" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majstermod Napisano 7 Października 2007 Udostępnij Napisano 7 Października 2007 ...ogolnie zasada jest taka ze bolaczka shimano sa zgrzyty, a truvativa odkrecanie sie... Zrobiłem na Stylo 3.3 Team 3700km i nic się nie odkręca, a śrubę ściągacza solidnie nasmarowałem. Korba dobrze się kręci. Nic się nie dzieje, po prostu działa, jak trzeba. Jeżdżę w deszczu, po błocie i kałużach, większość w terenie. Jazdę po szosie ograniczam do niezbędnego minimum w postaci odcinków koniecznych do wydostania się z miasta, czy dojechania do czegoś ciekawszego. Zęby dalej są w dobrym stanie. Na razie nie mam zastrzeżeń. Zobaczymy, jak będzie działać po zimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinKowalczyk Napisano 7 Października 2007 Udostępnij Napisano 7 Października 2007 IMO tarcze w stylu bardzo wytrzymałe...widziałem tyle zjechanych w XT, moje Stylo po dobrych kilkunasty KKM ma ząbki nadające się jeszcze przynajmniej na jeden sezon. Ogólnie bardzoi polecam ta korbę, tylko czasami się rozkręca i najlepoiej tak profilaktycznie raz w miesiącu dokrecic...wtedy można śmigać bez problemów...ogólnie polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiek^^ Napisano 8 Października 2007 Udostępnij Napisano 8 Października 2007 A ja zauważyłem że tarcze od XT (32z) nie pasują do tej korby... pomimo takiego samego rozstawu śrub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.